Κάτσαμε στο δεξί bucket του Citroen C3 Rally2 και πήραμε μια γεύση από Ράλλυ Ακρόπολις (video)


Τι έκανε τον Θωμά Κ. Ευθυμίου για μία ακόμα φορά παιδί; Μα η 73η βόλτα σε 41 χρόνια με εργοστασιακό πλήρωμα στην «δημοσιογραφική WRC καριέρα» του, κι αυτή ήταν με Citroen C3 Rally2!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ-ΦΩΤΟ: ΘΩΜΑΣ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ
  • 4/9/2024

Το να μπει κάποιος σε εργοστασιακό αυτοκίνητο για να κάνει μία βόλτα είναι ύψιστο δώρο. Έτσι το έβλεπα από το 1983 που μπήκα για πρώτη φορά σε εργοστασιακό αυτοκίνητο ράλι, μία Opel Manta 400 Gr. B με οδηγό τον Jimmy McRae σε μία διαδρομή στο Γερμανικό Νεκροταφείο.

Το ταξίδι αυτό συνεχίσθηκε και φέτος με την 73η βόλτα με εργοστασιακό αυτοκίνητο, και δη στην περιοχή της Μενδενίτσας, στο δεξί κάθισμα ενός Citroen C3 Rally2 της Citroen Racing/DG Sport με οδηγό τον Nikolay Gryazin, τον επονομαζόμενο και «Gryazin Airlines» λόγω της ταχύτητάς του αλλά και της έξης να απογειώνεται στα «χασίματα» των Ειδικών Διαδρομών του WRC.

Τι είδα; Ότι πλέον σε επίπεδο αναρτήσεων τα αυτοκίνητα των «παρακάτω» κατηγοριών Rally2 και Rally3 έχουν μειώσει εμφανώς την απόσταση που τους χώριζε και πλέον η οποιαδήποτε διαφορά, μεγάλη διαφορά εννοώ, εντοπίζεται σε εκείνη της ιπποδύναμης.

Ο Nikolay Gryazin συνομιλεί με τον Θωμά Κ. Ευθυμίου
Ο Nikolay Gryazin συνομιλεί με τον Θωμά Κ. Ευθυμίου

Ο Nikolay Gryazin, οδηγεί άκρως επιθετικά. Γνωστό αυτό τοις πάσι και με ότι συνεπάγεται. Με λίγα λόγια είναι «όρμας», πατάει το γκάζι στο πάτωμα και το κολλάει εκεί σχεδόν μόνιμα και στρίβει περισσότερο με κατεβάσματα και φρεναρίσματα παρά με την χρήση του χειρόφρενου. Είναι πάρα πολλοί αυτοί που έχουν την δική του τεχνική, απλά, αυτά πρόλαβα να δω, αυτά σας λέω… 

Οι on site κουβέντες

Καλά τα codriving αλλά το ίδιο καλές και οι συζητήσεις που μπορεί να αναπτύξεις σε τέτοια γεγονότα όπως τα Pre-Event Test των αγώνων του WRC. Ξεκινήσαμε με τον Nikolay Gryazin, ο οποίος σε αντίθεση με τον υπερεξωστρεφή χαρακτήρα του και την σχεδόν μόνιμη διάθεσή του να μιλήσει, στην κουβέντα μας αποδείχθηκε εξόχως μετρημένος και to the point. Ακολούθησε μία πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με τον υπεύθυνο μηχανικό εξέλιξης του C3 Rally2, τον Thomas Breton με τον οποίο είπαμε πράγματα που δυστυχώς τα πιο πολλά δεν μπορώ να τα μεταφέρω σεβόμενος την επιθυμία του. Άλλωστε αυτή είναι και η δική μου «κόκκινη γραμμή» της επαγγελματικής μου ηθικής, να μην μεταφέρω πράγματα που ο συνομιλητής μου, μου ζητάει να μην κοινοποιήσω. Οπότε αυτά που μαθαίνεις, τα «μυστικά», μπορεί να τα συνδέσεις σε λανθάνοντα χρόνο με άλλα, σύγχρονα πράγματα και να μπορέσεις να διαμορφώσεις μία άποψη για εσένα και τους αναγνώστες σου.

Nikolay Gryazin: Το Ράλλυ Ακρόπολις σε κάνει πιο έξυπνο οδηγό!

O Nikolay είναι ένας μπαρουτοκαπνισμένος στο WRC, έχοντας μάλιστα συμμετάσχει σε αγώνες του με σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally2, οπότε έχει ενδιαφέρον το τι μας είπε: «Ναι, το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένας από τους αγώνες που μου αρέσουν, έχω πολύ καλές αναμνήσεις και από την εποχή που ήταν στο ERC. Είναι ένας δύσκολος αγώνας, απαιτητικός, που πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος σε κάθε μέτρο που διανύεις στις Ειδικές Διαδρομές. Δεν είμαι σίγουρος εάν το Ακρόπολις σε κάνει καλύτερο οδηγό γενικά, άλλωστε σε κάθε ένα αγώνα που κάνεις γίνεσαι καλύτερος οδηγός. Σίγουρα όμως το Ακρόπολις σε κάνει εξυπνότερο οδηγό. Και αυτό προέρχεται από το γεγονός ότι πρέπει να είσαι γρήγορος σε εδάφη στα οποία οι πέτρες στο οδόστρωμα («φυτεμένες», ή φερτές από άλλα αυτοκίνητα) δεν είναι εξαίρεση αλλά ο κανόνας. Άρα πρέπει να επιβιώσεις κάνοντας ανταγωνιστικούς χρόνους σε ένα περιβάλλον μη βολικό.» 

Και το μεγάλο όνειρο να οδηγήσει κάποια στιγμή ένα κορυφαίο αυτοκίνητο Rally1, πόσο απέχει από το να γίνει πραγματικότητα; «Δεν έχω οδηγήσει ένα Rally1 αυτοκίνητο αν και δεν κρύβω ότι αποτελεί κορυφαία επιθυμία μου. Το μόνο πιο κοντά που έχω οδηγήσει σε τέτοιο κορυφαίο αυτοκίνητο ράλι είναι ένα WRC Plus προηγούμενης γενιάς και μπορώ να πω ότι το βρήκα πιο εύκολο από τα αυτοκίνητα Rally2. Έχω βρεθεί σε επαφές με ομάδα που έχει τέτοιο αυτοκίνητο, αλλά για την ώρα δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη σε αυτό. Υπήρχε μία σκέψη να γίνει αυτό μετά το Ακρόπολις αλλά υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν, τόσο όσον αφορά την διαθεσιμότητα ενός τέτοιου αυτοκινήτου, όσο και η εξασφάλιση του απαραίτητου οικονομικού εξοπλισμού

Τι είναι όμως τα ράλι για τον Nikolay; «Μου αρέσουν σαν είδος αγώνων, μου αρέσει αυτή η διαφορετική πρόκληση που έχει ο κάθε αγώνας. Με γεμίζει αυτό, ο ανταγωνισμός, η προσπάθεια, όλα. Τώρα για την κατηγορία Rally2; Έχοντας οδηγήσει σχεδόν όλα τα Rally2 της αγοράς, έχω να πω ότι λίγο πολύ ότι όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας είναι πολύ κοντά, αλλά την μεγάλη διαφορά κάνει η λειτουργία και απόδοση του κινητήρα. Με το πέρασμα του χρόνου όλα τα αυτοκίνητα έρχονται ολοένα και πιο κοντά, αλλά σίγουρα όπως είπα ο κινητήρας κάνει την διαφορά. Στο τέλος της ημέρας από εκεί έρχονται και οι χρόνοι

Και τι είναι τα ράλι για εκείνον; «Αυτή την στιγμή είναι μέρος, βασικό μέρος της ζωής μου και αυτό έχει δύο αναγνώσματα: πρώτον ότι κάνω κάτι που με ευχαριστεί και το απολαμβάνω και από την άλλη ότι απαιτεί θυσίες. Και δεν μιλάω για τις παρέες μου και τους φίλους μου, με αυτούς βρίσκω άκρη. Οι θυσίες είναι διάφορες, αλλά η πιο βασική είναι ότι είσαι μακριά από την οικογένειά σου και το σπίτι σου.» 

Thomas Breton: Είμαστε έτοιμοι για την επόμενη γενιά C3 Rally2. Αρκεί να…

Που βρίσκεται σήμερα το Citroen C3 Rally2 σε σχέση με τον ανταγωνισμό; «Το C3 θα μπορούσα να πω ότι ενώ τον προηγούμενο χρόνο ήταν πιο ανταγωνιστικό στην άσφαλτο, σήμερα βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο επιδόσεων και στο χώμα. Αυτό προήλθε μέσα από μία σειρά βελτιώσεων και εξελίξεων και το βλέπετε πλέον και στο πόσο ανταγωνιστικοί είναι οι χρόνοι των πληρωμάτων μας σε διαφορετικά οδοστρώματα

Το νέο εντελώς διαφορετικό Citroen C3 έχει μπει ήδη στις διεθνείς αγορές. Είστε σε θέση να μας αποκαλύψετε εάν θα υπάρξει αγωνιστική έκδοση του μοντέλου για την κατηγορία Rally2;

«Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω ιδέα. Τουλάχιστον από την δική μας τεχνική μεριά, δεν έχουμε κάποια σχετική ενημέρωση. Προσωπικά ελπίζω να γίνει κάτι τέτοιο, είναι σημαντικό για όλους στον κόσμο της Citroen αλλά και των αγώνων. Υπάρχουν πολλά που θα καθορίσουν μία τέτοια απόφαση και πιστέψτε με υπάρχουμε πολλοί που το θέλουμε αυτό. Προφανώς αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι θα συνεχίσουμε, αλλά δεν έχουμε εικόνα πως ακριβώς και με ποιο μοντέλο και η αλήθεια είναι ότι περιμένουμε να ξεκαθαρισθούν οι μελλοντικοί κανονισμοί. Πάντως ότι μας ζητηθεί θα είμαστε έτοιμοι. Πάντως προσωπικά θα ήθελα κι εγώ περισσότερους κατασκευαστές στο κορυφαίο επίπεδο του WRC

Από αριστέρα: Θ.Κ.Ε.,  Thomas Breton (chief PET engineer), Nikolay Gryazin
Από αριστέρα: Θ.Κ.Ε., Thomas Breton (chief PET engineer), Nikolay Gryazin

Γυρνάτε όλο τον κόσμο, ποιος είναι για εσάς από τεχνικής/μηχανολογικής πλευράς ο αγώνας που σας αρέσει περισσότερο;

«Εάν έπρεπε να διαλέξω έναν αγώνα, αυτός θα ήταν σίγουρα το Μόντε-Κάρλο. Έχει τόσες πολλές απρόβλεπτες εξελίξεις και παραμέτρους που για εμάς του μηχανικούς είναι τεράστια πρόκληση. Από τεχνικής πλευράς λοιπόν έχουμε να αντιμετωπίσουμε στεγνή και βρεγμένη άσφαλτο, χιόνια, πάγο κάθε είδους και τρομερές εναλλαγές θερμοκρασιών, στοιχεία που για να αντιμετωπίσουμε, μας κάνουν καλύτερους. Δείτε κάτι: Εδώ στο Ακρόπολις ας πούμε χρειάζεται να έχουμε δύο set-up. Ένα για το πρώτο loop Ε.Δ. και ένα για το δεύτερο. Το ίδιο στους περισσότερους αγώνες σε χώμα. Στο Μόντε πρέπει να έχουμε ένα set-up για στεγνό οδόστρωμα, ένα για χιόνι, ένα για πάγο, ένα ενδιάμεσο χιονιού-πάγου, όπως και ένα σωρό τύπους ελαστικών που πρέπει να ‘’δέσουν’’ αυτά μεταξύ τους

Τι είναι τα δημοφιλή PET (Pre-Event Test);

Παραμονές Ράλλυ Ακρόπολις και ο μεγάλος μας αγώνας βρίσκεται στην τελική του ευθεία από όποια πλευρά και αν τον δεις!

  • Οι αγωνιστικές ομάδας -εργοστασιακές, ημιεργοστασιακές, ιδιωτικές, ερασιτεχνικές, όλες δηλαδή- ολοκλήρωσαν την προηγούμενη Κυριακή τις επίσημες δοκιμές σεταρίσματος (set-up) των αυτοκινήτων τους ώστε αυτά να «έρθουν στα μέτρα» που επιθυμεί πλήρωμα και μηχανικοί ώστε να αποδώσει τα καλύτερα στις Ειδικές διαδρομές του αγώνα.
  • Οι οργανωτές τακτοποιούν τα τελευταίες λεπτομέρειες αφού την Τετάρτη το βράδυ ολοκληρώνονται οι επίσημες αναγνωρίσεις των Ε.Δ. από τα πληρώματα και πλέον άπαντες έχουν στραμμένη την προσοχή τους στην Λαμία, που αποτελεί για μία ακόμα χρονιά «το ορθό» θέατρο των δραστηριοτήτων σε οργανωτικό επίπεδο.
  • Και φυσικά οι θεατές που έχουν καταστρώσει ήδη τα πλάνα τους για το ποιες Ειδικές Διαδρομές θα παρακολουθήσουν. Σε ποια σημεία θα παραλάβουν την παρέα τους, τι εξοπλισμό θα έχουν και τι εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν στην αντζέντα τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Μάνος και Κώστας Στεφανής ολοκλήρωσαν τις δοκιμές και φουλάρουν για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις (photos)

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024: Το πρόγραμμα και οι ειδικές διαδρομές του εθνικού μας αγώνα

Δείτε πώς θα προμηθευτείτε δωρεάν το Επίσημο Πρόγραμμα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις