Συγκρίνουμε τα Ford Kuga 1.5L EcoBoost 186PS 8Auto και Nissan X-Trail Hybrid 163PS


Η τρικύλινδρη αρχιτεκτονική για τους κινητήρες και οι παρεμφερείς διαστάσεις αποτελούν μια πολύ καλή βάση για σύγκριση των δύο SUV της δοκιμής μας που προσφέρουν μία καλή σχέση τιμής/μεταφορικών δυνατοτήτων. Το ενδιαφέρον είναι ότι η όποια διαφορά της ισχύος δεν είναι αυτή που καθορίζει το αποτέλεσμα…

  • ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΛΟΥΠΑΚΗ ΦΩΤ. ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 19/7/2025

Με διαστάσεις που ξεπερνούν τα όρια της κατηγορίας C-SUV, το ώριμο Ford Kuga, έχοντας περάσει από την αναβάπτιση του περσινού facelift αποτελεί μια ενδιαφέρουσα παρουσία στην κατηγορία D-SUV και η συνάντησή του με Nissan X-Trail στο πεδίο της αξιολόγησης ήταν σχεδόν αναπόφευκτη, αφού, εκτός των παρεμφερών διαστάσεων, τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν σχεδόν ταυτόσημου κυβισμού κινητήρες. Με βάση τις επίσημες προδιαγραφές, θα περίμενε κανείς ότι βάζοντας μπρος το Kuga, θα καταλάβαινε ότι οδηγεί κάτι πολύ πιο δυνατό από το Nissan. Ωστόσο, η αλήθεια της πράξης είναι άλλη και εντέλει το X-Trail καταφέρνει να δείχνει πιο «ζωντανό», τουλάχιστον υπό νορμάλ συνθήκες και στα πρώτα πατήματα του γκαζιού. Αν τώρα θέλετε την εξήγηση αυτού του φαινομένου, αναζητήστε τη  στο γεγονός ότι το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης M-CVT του ιαπωνικού αυτοκινήτου, το οποίο διαθέτει και τη δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας με οκτώ «φιξαρισμένες» σχέσεις μετάδοσης. Είναι πολύ πιο άμεσο και δεν χαρακτηρίζεται από την υστέρηση που παρουσιάζει το συμβατικό οκτάρι κιβώτιο τού Ford.

Επιπλέον, ανατρέχοντας στα χαρακτηριστικά του κινητήρα βλέπουμε ότι η μέγιστη ροπή του κινητήρα του X-Trail είναι μεγαλύτερη – κάτι που προφανώς οφείλεται στην τεχνολογία μεταβλητής σχέσης συμπίεσης (προσαρμόζεται με βάση τις συνθήκες κίνησης μεταξύ 8:1 και 14:1), αλλά και στο ήπια υβριδικό σύστημα 12V που διαθέτει ο ιαπωνικός κινητήρας. Από την άλλη μεριά –και για να μην παρεξηγηθούμε: το Kuga–, σε καμία περίπτωση δεν υστερεί σε επιδόσεις. Μπορεί το κιβώτιο να είναι πιο αργό, το αυτοκίνητο, όμως, δεν είναι. Και η ισχύς που διαθέτει είναι παραπάνω από επαρκής για να αντιμετωπίσει, ακόμα και φορτωμένο, τις πιο δύσκολες διαδρομές και να προσπεράσει γρήγορα και με ασφάλεια.

Και η αλήθεια είναι ότι η κατάσταση σε σχέση με την αίσθηση της ισχύος και την αμεσότητα της απόκρισης, τόσο του κινητήρα, όσο και του κιβωτίου ταχυτήτων αλλάζει όταν επιλέξει κάνεις τη σπορ λειτουργία από το μενού των «drive modes» που προσφέρει το Ford. Σε αυτή την κατάσταση, το Kuga μεταμορφώνεται και, φυσικά, μας άρεσε – αφήνοντάς μας, όμως, την πικρία της έλλειψης της δυνατότητας χειροκίνητων αλλαγών. Αντ’ αυτού,  η μοναδική δυνατότητα ελέγχου του κιβωτίου είναι η επιλογή «L» (για πιο έντονη επιβράδυνση στις κατηφόρες), με το πλήκτρο στο κέντρο του περιστροφικού επιλογέα που έχει στη διάθεση του ο οδηγός στην κονσόλα.

Εκεί, όμως, που το Ford δείχνει την υπεροχή του είναι στον τομέα της ανάρτησης. Eίναι αλήθεια ότι και τα δύο αυτοκίνητα καταφέρνουν να συμβιβάζουν αρκετά καλά την άνεση με την οδική συμπεριφορά. Ωστόσο, το Ford καταφέρνει να περνάει με μία πιο «γεμάτη» αίσθηση από τις λακκούβες και τα σαμαράκια, ενώ επιπλέον –και εδώ είναι το πιο σημαντικό–, όταν έρθει η ώρα να κινηθεί σε μια απαιτητική διαδρομή με πολλές στροφές η ανάρτηση δείχνει ότι ελέγχει με καλύτερο τρόπο τις κινήσεις του αμαξώματος προσφέροντάς σου μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Το κακό με το Ford, όμως, είναι ότι τα καθίσματα δεν βοηθούν τον οδηγό, καθώς δεν στηρίζουν σωστά το σώμα του, ώστε να μπορεί να αξιοποιήσει με άνεση στο έπακρο τις δυνατότητες του αυτοκινήτου του.

Εντός και εκτός

Στον τομέα τού design, το ιαπωνικό αυτοκίνητο καταφέρνει να δείχνει πιο μοντέρνο μέσα-έξω, κάτι που προφανώς οφείλεται και στο γεγονός ότι το Kuga στην παρούσα μορφή του είναι προϊόν facelift. Κατά συνέπεια, είναι ένα εκσυγχρονισμένο σχέδιο ενός μοντέλου που λανσαρίστηκε κάποια χρόνια νωρίτερα από το X-Trail. Είναι, λοιπόν, λίγο πιο συμβατικό.  Η συμβατικότητα που υπήρξε στρατηγική επιλογή της Ford, η οποία μετά την παρουσίαση του πολύ «τολμηρού» Focus του 1998, προτίμησε να ακολουθήσει πιο… ασφαλείς διαδρομές. Πάντως, το γεγονός ότι το Kuga δείχνει λιγότερο μοντέρνο, δεν σημαίνει, σε καμία περίπτωση, ότι δεν είναι ωραίο ή ότι είναι παρωχημένο. Ενώ αν θέλουμε να μιλήσουμε επί της ουσίας και να κάνουμε λόγο για ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού και για μεταφορική ικανότητα – θα πρέπει να πούμε ότι εντέλει τα δύο αυτοκίνητα προσφέρουν πολύ μεγάλους χώρους. Ωστόσο, το X-Trail κερδίζει στο τέλος τις εντυπώσεις και ως προς τους χώρους, και ως προς την εργονομία.

Είναι, λοιπόν, αλήθεια ότι το Nissan διαθέτει πολύ πιο ευχάριστο εσωτερικό - και αυτό δεν οφείλεται μόνο στο design, στο οποίο αναφερθήκαμε προηγουμένως, ούτε σε κάποια στοιχεία που συνθέτουν την ποιότητα κατασκευής, όπως οι απαλές επενδύσεις στο ταμπλώ, η διχρωμία και ενδεχομένως τα λίγο καλύτερης ποιότητας σκληρά πλαστικά που διαθέτει. Οφείλεται και στο ότι το X-Trail κερδίζει πόντους στην εργονομία, με πλέον ορατό στοιχείο τους φυσικούς διακόπτες για το σύστημα του κλιματισμού, αλλά και την καλύτερη χωροταξική του διαμόρφωση: η κονσόλα τύπου «γέφυρας» μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, εκτός του ότι προσφέρει δύο πολύ καλές ποτηροθήκες και καλύτερο πιο πρακτικό χώρο για την τοποθέτηση του κινητού, που στη δική μας έκδοση, δυστυχώς, δεν συνδυάζεται με επαγωγική φόρτιση, όπως στο Ford (η οποία, όμως, είναι «χωμένη» στην κονσόλα και το βάλε-βγάλε του κινητού δεν γίνεται με άνεση), προσφέρει και ένα μεγάλο χώρο κάτω από τη «γέφυρα», όπου μπορεί κανείς, για παράδειγμα, να βάλει το τσαντάκι του. Στα παραπάνω χρηστικής-εργονομικής φύσεως πλεονεκτήματα του Nissan πρέπει να προσθέσουμε τις πολύ βολικές πίσω πόρτες (ανοίγουν σχεδόν κάθετα στο αυτοκίνητο διευκολύνοντας απίστευτα την είσοδο-έξοδο των επιβατών), καθώς και το ότι όλες οι πόρτες του διαθέτουν μεγάλες και πολύ πρακτικές θήκες που χωρούν με χαρακτηριστική ευκολία και μεγάλο  μπουκάλι νερού 1 L. Κάτι που δεν ισχύει για τις πόρτες του Ford.

Από την άλλη μεριά, το Kuga αντιπαραθέτει κάποιες άλλες πρακτικές λεπτομέρειες, όπως η έξυπνη, μαλακή/ελαστική εταζέρα που βρίσκεται πάντα «κολλημένη» στην πίσω πόρτα, αλλά και – κυρίως – το συρόμενο και διαιρούμενο πίσω κάθισμα που επιτρέπει την αύξηση του πορτμπαγκάζ σε επίπεδα ανταγωνιστικά τού χώρου αποσκευών του X-Trail, το οποίο προσφέρει περισσότερα λίτρα – και μάλιστα χωρίς να χρειάζεται για αυτό την… προσφυγή σε ένα συρόμενο πίσω κάθισμα. Σημειώστε στο σημείο αυτό ότι στο πίσω κάθισμα κάθεσαι σταυροπόδι –και στα δύο αυτοκίνητα–, όσο ψηλός και αν είσαι, εφόσον, όμως, το κάθισμα του Kuga βρίσκεται στο πίσω τέρμα της διαδρομής του, οπότε ο χώρος φόρτωσης περιορίζεται στα 412 L. Για να είμαστε όμως απόλυτα δίκαιοι θα πρέπει να πούμε ότι μπορεί κανείς να μεγαλώσει σημαντικά το πορτμπαγκάζ ακόμα και έχοντας ψηλούς στο πίσω κάθισμα. Πάντως γεγονός είναι ότι το X-Trail υπερτερεί σε χώρους, ούτως ή άλλως, ενώ σε πιο ακριβές εκδόσεις από αυτή της δοκιμής μας, προσφέρει και αυτό ένα συρόμενο/διαιρούμενο πίσω κάθισμα.

Λόγω τιμής…

Πλησιάζοντας προς την εξαγωγή συμπεράσματος και την ανάδειξη νικητή της δοκιμής είναι κανείς υποχρεωμένος, αν θέλει να είναι αντικειμενικός, να ανατρέξει στη λίστα με τον εξοπλισμό με τον οποίο προσφέρονται τα δύο τρικύλινδρα SUV.

To Kuga προσφέρεται στη μία και μοναδική, καθόλου φτωχή, έκδοση Titanium, αυτήν που οδηγήσαμε – η οποία κοστίζει 34.078 €. Από την άλλη, το X-Trail της δοκιμής μας ήταν η έκδοση που κοστίζει Ν-Connecta που κοστίζει 40.990 €, ενώ η τιμή της βασικής έκδοσης Accenta είναι 39.190 €. Συγκρίνοντας τώρα τις δύο βασικές εκδόσεις βλέπουμε ότι και οι δύο διαθέτουν «Έξυπνο» κλειδί και μπουτόν για την εκκίνηση του κινητήρα, Αυτόματο διζωνικό κλιματισμό (με περσίδες και για τους πίσω επιβάτες), Κάμερα οπισθοπορείας με οθόνη infotainment (13,2’’ το Kuga / 8,0’’ το X-Trail) και ραντάρ παρκαρίσματος μπρος-πίσω. Επίσης, «Drive modes», Πολυλειτουργικό τιμόνι και ηλεκτρονικό χειρόφρενο, Ασύρματο Android Auto & Apple Car Play, Ζάντες ελαφρού κράματος (17’’ το Kuga, 18’’ το X-Trail), Ηλεκτρικούς, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες,  Αυτόματη μεγάλη σκάλα προβολέων κ.ά.

Το Ford προσφέρει επιπλέον ασύρματη φόρτιση κινητού, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’ (έναντι ενός πιο ευανάγνωστου αναλογικού με ένθετη ψηφιακή οθόνη 7,0’’ του Nissan) και συρόμενα πίσω καθίσματα, ενώ το Nissan προσφέρει το κάτι παραπάνω στον τομέα της ασφάλειας, με έναν επιπλέον αερόσακο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, αλλά και με επιπλέον προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, μέσω του ολοκληρωμένου πακέτου Nissan Safety Shield που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: Intelligent Cruise Control με Speed Limiter, Rear Cross Traffic Alert, Υποβοήθηση τυφλού σημείου διασταύρωσης, Αποφυγή σύγκρουσης κατά την έναρξη οπισθοπορείας.

Από τα παραπάνω γίνεται προφανές ότι το Ford Kuga προσφέρει ένα αισθητά υψηλότερο value for money – και αυτός είναι ο κύριος λόγος που όχι μόνο αναδεικνύεται έστω και με βραχεία κεφαλή σε νικητή αυτής της μονομαχίας, αλλά και μπορούμε να πούμε ότι αποτελεί αυτήν τη στιγμή –με βάση το τι προσφέρεται στην αγορά– μία από τις καλύτερες προτάσεις στον χώρο των SUV. Και παρ΄ όλο που το X-Trail είναι εντέλει ένα πιο ολοκληρωμένο, καλύτερα υλοποιημένο και πιο ευχάριστο στην καθημερινή οδήγηση αυτοκίνητο που δίνει την αίσθηση του πιο «μεγάλου» (σημειώστε ότι προσφέρεται και σε επταθέσιες εκδόσεις), η διαφορά των 5.000 € που χωρίζει τα δύο μοντέλα δεν μπορεί να υπερκαλύψει τα όποια επιπλέον προσφέρει το ιαπωνικό SUV. Οφείλουμε, πάντως, να σημειώσουμε ότι στην έκδοση N-Connenta, το Nissan προσφέρει πολύ πιο ενδιαφέρουσα αναλογία τιμής/αξίας καλύπτοντας τις όποιες ελλείψεις σε εξοπλισμό άνεσης έχει. Όμως, σε αυτή την περίπτωση η διαφορά μεταξύ των δύο μοντέλων μεγαλώνει. Συνολικά, το Kuga υπερισχύει του X-Trail τιμολογιακά, ενώ το πιο ακριβό ιαπωνικό SUV είναι πιο ολοκληρωμένο και πιο ευχάριστο οδηγικά. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ FORD KUGA 1.5L EcoBoost 186PS 8Auto 2025   TIMH €34.078   ΤΕΛΗ €107,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.496, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 137(186)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 240/1.600-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,9 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,6 L/100km, 178 g/km

FORD KUGA 1.5L EcoBoost 186PS 8Auto 2025

ΥΠΕΡ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΩΡΟΙ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (ΣΤΗ ΣΠΟΡ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ), ΤΙΜΗ-ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΕΜΠΡΟΣ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ ΜΕ ΚΑΚΗ ΠΛΕΥΡΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ, ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΙΚΡΟΑΤΕΛΕΙΕΣ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ NISSAN XTRAIL Hybrid 163 PS 2025   TIMH €38.990   ΤΕΛΗ €112,7

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.497, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 120(163)/4.800  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/2.800-3.600

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,6 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,1 L/100km, 161 g/km

NISSAN XTRAIL Hybrid 163 PS 2025

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ ΧΩΡΟΙ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ, ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΑΣΦΑΛΗΣ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ.

ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΕΣ «ΤΣΙΓΚΟΥΝΙΕΣ» ΣΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.