O χώρος στον πρώην Ιππόδρομο του Μαρκόπουλου στήθηκε με την ανάλογη φροντίδα, με τη MINI να έχει την πλήρη γκάμα της έτοιμη να τη δοκιμάσει το κοινό σε ένα weekend γεμάτο συγκινήσεις (14-15/6), με αρωγούς την Continental (πολλά ήταν τα λάστιχα που μπήκαν στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα του Driving Academy) και τη Dei Blue έτοιμη να φορτίσει τα ηλεκτρικά μοντέλα της φίρμας.
Και ανάμεσα σε πολλά MINI από την πλούσια κληρονομιά της φίρμας είχαμε τη χαρά να οδηγήσουμε μια τετράδα πανίσχυρων MINI της νέας εποχής. Οι γνώριμες JCW κόκκινες λεπτομέρειες και τα σπορ καθίσματα δημιουργούν μια οδηγική "φωλιά" σε καθένα από τα μοντέλα. Η νέα οθόνη OLED με λειτουργία go-kart mode δίνει πληροφορίες ροπής, ισχύος και G-meter και στα ηλεκτρικά μοντέλα προσφέρει και ένα ηχητικό υπόβαθρο που petrolhead δεν το λες αλλά είναι sci-fi και πολύ ψαρωτικό.
Το νέο MINI John Cooper Works Electric και το ακόμη πιο πρακτικό, πεντάθυρο MINI John Cooper Works Aceman ανοίγουν για τη μάρκα την εποχή της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης υψηλών επιδόσεων και για εμάς των κύκλο της σύντομης δοκιμής τους. Oι ειδικές ποδιές και η αεροτομή δεν είναι μόνο για show — μειώνουν τον αεροδυναμικό συντελεστή για βελτίωση της αυτονομίας. Και βέβαια, το JCW logo-καρό σημαία προδίδει την αγωνιστική καταγωγή των μοντέλων. Και τα δύο αποδίδουν έως 258 PS και ροπή 350 Nm, με δυνατότητα Boost (+20 kW) για ακόμα πιο εκρηκτικές επιταχύνσεις.
Όλα περνούν στο δρόμο μέσα από εξειδικευμένη ανάρτηση JCW, ηλεκτρονικά ρυθμισμένη για μοναδική αίσθηση και ευελιξία. Μπορεί να μη μας απασχολούσε τη στιγμή των tests αλλά να σημειώσουμε ότι η αυτονομία φτάνει τα 371 km για το τρίθυρο Electric και τα 355 km για το Aceman. Ποιο μας άρεσε από τα δύο; To Aceman καθότι λίγο μεγαλύτερο, πιο άνετο και απρόσμενα καλοστημένο. Και από την άλλη, όσοι δεν διανοούνται MINI χωρίς ήχο από εξάτμιση, μπορούν να στραφούν στο MINI JCW Hatch το οποίο ήταν το ένα εκ των δύο θερμικών.
Μαύρη γυαλιστερή μάσκα, κόκκινα inserts και κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση συνθέτουν το γνώριμο, επιθετικό πρόσωπο των JCW. Οι λεπτομέρειες δεν είναι τυχαίες: όλα σχεδιάστηκαν για μέγιστη ψύξη και αεροδυναμική απόδοση. Κάτω από το καπό δουλεύει ο δίλιτρος, τετρακύλινδρος TwinPower Turbo, με 231 PS και 380 Nm ροπής. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με σπορ ρύθμιση δίνει κοφτές, απολαυστικές αλλαγές, μετατρέποντας κάθε δρόμο σε πίστα. Με το Hatch να πιάνει τα 100 km/h σε 6,1 sec ήταν βέβαιο ότι μπορούσε να κινηθεί στην ανάμεσα στις κορίνες με μαεστρία.
Το πιο πληθωρικό JCW είναι —χωρίς αντίρρηση— το MINI John Cooper Works Countryman ALL4. Με τον ίδιο δίλιτρο TwinPower Turbo αλλά ρυθμισμένο στους 300 PS και 400 Nm, συνδυάζει τις σπορ επιδόσεις με την πρακτικότητα και την τετρακίνηση. Η εμφάνιση τονίζεται με σπεσιαλ προφυλακτήρες, φαρδιά αεροδυναμικά στοιχεία και εσωτερικό όπου κυριαρχούν κόκκινες ραφές, JCW λογότυπα και σπορ καθίσματα με έξτρα πλευρική στήριξη.
Η τελική ταχύτητα στα 250 km/h αποδεικνύει τις δυνατότητες του μοντέλου εντός και εκτός ασφάλτου, αλλά έδειξε συνάμα ότι προτιμά μεγάλες απλωσιές παρά φουρκέτες και σλάλομ. H John Cooper Works οικογένεια μεγάλωσε λοιπόν και δυνάμωσε όσο ποτέ άλλοτε.
Για πρώτη φορά, οι φίλοι του σπορτίφ χαρακτήρα της MINI έχουν πλέον την επιλογή μεταξύ τριών εκδόσεων βενζίνης και δύο αμιγώς ηλεκτρικών. Και όλες τους, είτε «καίνε» βενζίνη είτε ρεύμα, μοιράζονται κοινό DNA: οδηγική ευχαρίστηση, τεχνολογία από τα… pits και εμφάνιση που δεν περνά απαρατήρητη. Ραντεβού του χρόνου, ή σε κάποια κανονική πίστα!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
MINI Countryman X-Raid: Με αγωνιστικό DNA απευθείας από το Dakar
Έτσι θα μοιάζει η νέα Mercedes-AMG S63 - Όλα όσα γνωρίζουμε (photos)
Η AC Schnitzer περιποιείται το Mini Cooper Electric και το... απογειώνει