H Volvo αποτελεί ένα case study στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία έχοντας καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια της δραστηριοποίησής της εκτός από τις καινοτομίες που κατά καιρούς έχει παρουσιάσει, όχι μόνον να επιβιώσει, αλλά και να σηκώσει ανάστημα απέναντι σε έναν σκληρό ανταγωνισμό. Χωρίς να αποποιηθούν το DNA τους οι Σουηδοί έχουν καταφέρει να ενταχθούν με επιτυχία σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον και με σταθερά, μεθοδικά βήματα να προχωρήσουν και να κερδίσουν τον σεβασμό όλων ως μια μάρκα που κατασκευάζει high-end αυτοκίνητα που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα μοντέλα του premium γερμανικού ανταγωνισμού. Φυσικά, τα αντανακλαστικά των στελεχών της εταιρείας που εδρεύουν στη Σουηδία είναι εξαιρετικά, όπως προσφάτως που άλλαξαν την στρατηγική τους σχετικά με την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Δεδομένων των συνθηκών, θα συνεχίσουν στο διηνεκές να παράγουν θερμικά αυτοκίνητα!
Και κάπως έτσι προέκυψε η ανανέωση της ναυαρχίδας τους, το Volvo XC90 που θα συνεχίσει την επιτυχημένη του πορεία (αποτελεί best seller σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές και σταθερά στην Ελληνική για την κατηγορία του) παράλληλα με την ηλεκτρική του έκδοση EX90 το οποίο και θα κατασκευάζεται στο νέο εργοστάσιο των Σουηδών στις ΗΠΑ.
Η ναυαρχίδα της Volvo είναι ένα εντυπωσιακό SUV
Κάνοντας μια μικρή αναδρομή για το σουηδικό μοντέλο, θα δούμε πώς λανσαρίστηκε το 2002, ωστόσο η δεύτερη γενιά που παρουσιάστηκε το 2015 κατέστησε τη Volvo υπολογίσιμη στην premium κατηγορία, καθώς διέθετε τα χαρακτηριστικά μιας ναυαρχίδας και βεβαίως αποτελούσε το ασφαλέστερο αυτοκίνητο των Σουηδών!
Με δεδομένο την ισχυρή ζήτηση για αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας με θερμικούς κινητήρες χαμηλών ρύπων, η Volvo θα ήταν τουλάχιστον ανόητη να σταματούσε την παραγωγή του γι΄ αυτό και σωστά επέλεξε να πατήσει στην υπάρχουσα εξαιρετική βάση και να εξελίξει στα σημεία το κορυφαίο της μοντέλο σύμφωνα με τις σύγχρονες αγοραστικές τάσεις. Ούτε λίγο ούτε πολύ η Volvo έχει προχωρήσει σε 31 σημαντικές βελτιώσεις που έχουν να κάνουν με τον μηχανολογικό τομέα, τη σχεδίαση και βεβαίως με τη ενσωμάτωση ακόμη πιο σύγχρονων τεχνολογιών.
Σε ότι αφορά της διαστάσεις του δεν έχουν υπάρξει αλλαγές καθώς το XC90 παραμένει ένα μεγαλοπρεπές SUV με διάταξη καθισμάτων 5(2/3), 6 (2/2/2) ή 7(2/3/3) προσφέροντας την ικανότητα άνετης φιλοξενίας ισάριθμων επιβατών αναλόγως της έκδοσης. Επιπροσθέτως το κεντρικό τούνελ μετάδοσης ελλείψει άξονα προσφέρει βέλτιστη χρηστικότητα.
Το XC90 έχει μήκος 4,953 m, πλάτος από 1,931 μέχρι 1,958 m αναλόγως έκδοσης, ενώ και το ύψος διαφοροποιείται αναλόγως από 1,767 μέχρι 1,771 m. Το μεταξόνιο να είναι στα 2,984 m, η απόσταση από το έδαφος μέχρι 21, 6 cm και η ικανότητα ρυμούλκησης φθάνει τα 2.700 kg.
Οι 31 βελτιώσεις του ανανεωμένου XC90
Στις αισθητικές διαφοροποιήσεις διακρίνονται οι νέες εισαγωγές αέρα, η ανασχεδίαση μάσκας, προφυλακτήρων, καπό και φρύδια θόλων. Πιο λεπτά είναι τα φωτιστικά εμπρός (το σχήμα τους παραμένει στην τεχνοτροπία «σφυρί του Θωρ»), ενώ τα πίσω πιο σκούρα, μαζί με νέες χρωματικές επιλογές αμαξώματος που σε ότι αφορά τον αεροδυναμικό του συντελεστή είναι στα 0,33(Cd).
Ελάχιστες οι αισθητικές διαφοροποιήσεις και στο εσωτερικό, το οποίο είναι υλοποιημένο με βιώσιμα υλικά που δείχνουν εξαιρετικής ποιότητας, ενώ κορυφαία είναι και η συναρμογή όπως ακριβώς αρμόζει σε ένα πολυτελές αυτοκίνητο. Εντύπωση προκαλεί η μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή που δημιουργεί ένα φωτεινό εσωτερικό, ενώ η ειδοποιός διαφορά έχει να κάνει με τους νέους κάθετους αεραγωγούς και την ενσωμάτωση την νέας οθόνης 11,2΄΄ για το σύστημα infotainment με βελτιστοποιημένες λειτουργίες, η οποία και πλαισιώνει των ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3‘’ με head-up display.
Το σύστημα multimedia έχει πλήρη συνδεσιμότητα με το περιβάλλον της Google, στάνταρ Apple CarPlay, και είναι πιο φιλικό στον χρήστη στον οποίο κι προσφέρεται μια πληθώρα εφαρμογών για την ενημέρωση και διασκέδασή του, όπως και να προβεί σε ελέγχους συστημάτων του αυτοκινήτου ακόμη και εξ αποστάσεως.
Στις επιμέρους βελτιώσεις για το εσωτερικό να αναφέρουμε το νέο πιο εργονομικό τιμόνι, τις νέες υφασμάτινες επενδύσεις, τον βελτιωμένο νυκτερινό φωτισμό, τα αναβαθμισμένα καθίσματα όλα θερμαινόμενα, ενώ για τους εμπρός και αεριζόμενα και με λειτουργία μασάζ, τα νέα πάνελ στο ταμπλό και τις πόρτες και τις ανασχεδιασμένες γρίλιες για τα ηχεία της κορυφαίας B&W που διαχρονικά αποτελεί έναν αξιόπιστο συνεργάτη για τα ηχοσυστήματα της.
Εδώ να προσθέσουμε και την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης (αξίζει να αναφερθεί το… premium κλείσιμο των εμπρός παραθύρων), ενώ ακόμη καλύτερη είναι και η ποιότητα κύλισης χάρη στη χρήση νέων αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping) με αποτέλεσμα οι επιβάτες να απολαμβάνουν το ταξίδι χωρίς εξωτερικούς θορύβους. Χαρακτηριστικά να σας αναφέρουμε πώς, το αυτοκίνητο της δοκιμής με ζάντες των 22 in και χειμερινά ελαστικά δεν μετάφερε κανένα θόρυβο κύλισης στην καμπίνα.
Διαθέσιμο στην Ελλάδα αποκλειστικά στην έκδοση T8 eAWD Plug-in Hybrid
Το ανανεωμένο Volvo XC90 είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά στην έκδοση PHEV (Plug-in Hybrid) η οποία και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 70 km με μια φόρτιση.
Πηγή ισχύος για το XC90 T8 eAWD Plug-in Hybrid είναι ένα υβριδικό σύστημα που (όπως και στην απελθούσα έκδοση του σουηδικού μοντέλου) αποτελείται από έναν 2 L βενζινοκινητήρα (τετρακύλινδρος, turbo, eBoost) απόδοσης 310 PS και έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 145 PS (ροπή 400 Nm και 309 Nm, αντίστοιχα) αναμφισβήτητα ένας πανίσχυρος συνδυασμός (συνδυαστική ισχύς 455 PS) που εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις αλλά και οικονομία στην κατανάλωση. Η διαδικασία της επιτάχυνσης 0-100 km/h πραγματοποιείται σε 5,4 sec, η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h, επιδόσεις εξαιρετικές για ένα ογκώδες όχημα που το βάρος του ξεπερνά τους 2 τόνους. Εντυπωσιακή είναι και η απόδοση των ενισχυμένων φρένων (δίσκοι διαμέτρου 345 εμπρός/320 πίσω) που επιτρέπει την ακινητοποίηση από τα 100 km/h σε μόλις 36 m.
Σε ότι αφορά την κατανάλωση, είναι εντυπωσιακή η αυτονομία του αυτοκινήτου, καθώς προσφέρει πάνω από 900 km με τον θερμικό κινητήρα και πρακτικά 60 επιπλέον με τον ηλεκτροκινητήρα κάτι που οφείλει στο μεγάλο ρεζερβουάρ (71 lt) και στην μπαταρία (ιόντων-λιθίου, κύκλωμα στα 400 V) χωρητικότητας 18.8 kWh και με δυνατότητα φόρτισης 3 ωρών στα 14 Α.
Η μεικτή κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι στα 1,2-1,6 lt/100 km (εκπομπές CO2 30-36 gr) όταν η μπαταρία είναι φορτισμένη. Ωστόσο η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε κάνοντας μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα από την Κοπεγχάγη προς στην ευρύτερη περιοχή του Μάλμε της Σουηδίας έχοντας αποφορτισμένη τη μπαταρία και τηρώντας τα όρια ταχύτητας (60-110 km/h) ήταν στα 4,5 L! Εντυπωσιακό, αν μη τι άλλο, για ένα υψηλής απόδοσης βαρύ αυτοκίνητο.
Ευχάριστο και άνετο στον δρόμο
Μαζί με τις κορυφαίες επιδόσεις το XC90 προσφέρει και μια ευχάριστη εμπειρία οδήγησης και εδώ η συνεισφορά της αερανάρτησης (και στους δύο άξονες) είναι κορυφαία έχοντας την ικανότητα να αναλύει τις οδικές συνθήκες σε μια συχνότητα 500 φορές το δευτερόλεπτο. Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Hybrid, Pure, Power, Constant AWD, Off-road) ρυθμίζει την απόσβεση έχοντας την ικανότητα της αυξομείωσης της απόστασης από το έδαφος από -20 ως 40 mm με θετική επίδραση σε ότι αφορά τις τάσεις πλεύσης, τις κλίσεις στις στροφές και την γενικότερη ευστάθεια του αμαξώματος. Αναβαθμίσεις έχει δεχθεί και η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός, ενώ η πίσω έχει ενισχυθεί με ακόμη έναν σύνδεσμο που βελτιώνει την ευστάθεια και την πρόσφυση κατά την έλξη.
Τέλος, με δεδομένη την έμφαση της Volvo σε θέματα ασφαλείας, το ανανεωμένο XC90 εξοπλίζει μια πλήρης σειρά συστημάτων ADAS (κάμερες 360ο, ραντάρ εμπρός, Pilot Assist) και σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο (SPA1) από ανθεκτικό χάλυβα προσφέρουν στο σουηδικό μοντέλο κορυφαία επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, τομέας που η Volvo διαχρονικά δεν κάνει κανέναν συμβιβασμό.
Το XC90 είναι φυσικά τετρακίνητο (AWD) με την κίνηση στον πίσω άξονα να αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας προσφέροντας εξαιρετική απόκριση όπως διαπιστώσαμε σε διαδρομές με χαμηλή πρόσφυση στη σουηδική ύπαιθρο. Μιλώντας για μετάδοση να αναφέρουμε πώς το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων εξακολουθεί να έχει την ίδια θετική απόκριση και να εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο την ευρωστία του αποδοτικού υβριδικού συστήματος.
Συμπερασματικά, η Volvo με πολύ προσεκτικές βελτιώσεις κατάφερε να αναβαθμίσει το XC90 κάνοντάς του πιο ανταγωνιστικό στην κατηγορία των μεγάλων SUV. Εντυπωσιακό το παρουσιαστικό του, αλλά παραμένει low profile, πολιτισμένη και ευχάριστη η καμπίνα του, με την ευελιξία της διαμόρφωσης καθισμάτων για 5-7 επιβάτες και με τεχνολογίες, ανέσεις και αίσθηση ενός πραγματικά πολυτελούς αυτοκινήτου. Σε ότι αφορά την οδηγική αίσθηση το XC90 είναι μια αυθεντική ναυαρχίδα. Είναι ένα ιδανικό SUV για να διανύσεις μεγάλες αποστάσεις και να πραγματοποιήσεις πολύωρα ταξίδια, καθώς είναι μοναδική η άνεση που προσφέρει το «φίλτρο» της αερανάρτησης σε σημείο που το αμάξωμα να δείχνει εντελώς ανεπηρέαστο από εξωγενείς παράγοντες. Το XC90 ταξιδεύει με αρχοντιά, προσφέροντας σε επιβάτες και οδηγό το αίσθημα της ασφάλεια, αλλά και εκείνο τα διαφορετικό προφίλ των αυτοκινήτων της Volvo, που ενώ είναι πανίσχυρα και ευχάριστα οδηγικά, σε προδιαθέτουν να οδηγείς ήρεμα, με ασφάλεια και κυρίως να απολαύσεις το ταξίδι μέσα από τις ανέσεις που προσφέρουν.
Οι παραγγελίες για το ανανεωμένο XC90 έχουν ήδη ξεκινήσει με τιμή εκκίνησης τα 104.710 ευρώ, ενώ τα πρώτα μοντέλα αναμένονται στη χώρα μας στις αρχές της χρονιάς.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η απόλυτη κόντρα με Volvo EX30 και SU-26MX στην Τανάγρα (video)
Το Volvo P1800 Cyan GT είναι ένα εκθαμβωτικό restomod με 420 PS (photos)?