Η ιστορία του Captur είναι μια τυπική ιστορία επιτυχίας από έναν κατασκευαστή που μετρά δεκάδες πρωτιές, πάμπολλες τεχνολογικές καινοτομίες και, κυρίως, το κύρος και ειδικό βάρος μιας εταιρείας που τιμά την ιστορία της. H Renault, λοιπόν, το 2013 αποφάσισε να κάνει ρελάνς στα B-SUV (αν πάμε πίσω στην ιστορία, θα βρούμε το Renault Rancho, το πρώτο –ιστορικά– αυτοκίνητο της κατηγορίας των συμπαγών SUV διά χειρός Αντώνη Βολάνη). Και της… βγήκε! Το Captur έγινε αμέσως… σουξέ στην κατηγορία σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου, αφού έχει πουλήσει πάνω από δύο εκατομμύρια μονάδες σε 90 χώρες σε όλο τον κόσμο, από την κυκλοφορία του, αποτελώντας τον ιδανικό παρτενέρ για εντός ή εκτός των τειχών εξορμήσεις.
Και ναι!, ο πανδαμάτωρ χρόνος φέρνει την ανάγκη της αλλαγής και να που μπήκαν πάλι οι σχεδιαστές στη διαδικασία του ρετούς, αλλά, ειλικρινά, εδώ δεν είναι στο νέο Captur μια διαδικασία-αγγαρεία. Απλώς δείτε το. Η νέα κλειστού τύπου μάσκα κάνει το αυτοκίνητο να χάνει κάτι από τη λεπτεπίλεπτη εσάνς της προηγούμενης εμφάνισής του, αλλά πλέον μαζί με τα άψογα σε υλοποίηση, σχεδίαση και φωτιστική ικανότητα εμπρός φωτιστικά σώματα LED Pure Vision (μαζί με τα εξαντρίκ φώτα ημέρας) δείχνει στο ανφάς, άμεσος συγγενής των Clio, Scenic και Symbioz.
Το προφίλ δεν έχει αλλάξει πολύ, ενώ και το πίσω μέρος έχει αλλάξει ελάχιστα (ίσως εδώ να χρειαζόταν κάποια περισσότερη παρέμβαση, ώστε να έχει η σεκάνς μια κάποια συνοχή). Στο μπλε ρουά χρώμα του, πάντως, με τις σωστές αναλογίες αμαξώματος (μήκος στα 4,24 m, πλάτος 1,8 m και ύψος 1,575 m με μεταξόνιο 2,64 μέτρα και απόσταση από το έδαφος στα 16,9 cm) δίνει νόημα στην αίσθηση του SUV, μαζί με ελαστικά Continental 215/55-R18 που δίνουν όσο πρέπει στο μάτι και όσο χρειάζεται εντός και εκτός ασφάλτου (αλλά όχι εκτός δρόμου). Όσο για την ποιότητα κατασκευής, ναι!, δείχνει κορυφαίο μαζί με ένα ακόμα γαλλικό μοντελάκι της πρετ-α-πορτέ τής κατηγορίας.
Pas mal
Το σαλόνι του Captur είναι λιγότερο αλλαγμένο από ό,τι αναμένει κανείς, αλλά πάντα πιστό στις γραμμές της φίρμας. Μπαίνεις, κάθεσαι ψηλά σε άνετα καθίσματα με επενδύσεις που δείχνουν βιώσιμες (το ίδιο και η σκούρα επένδυση της οροφής) και η εποπτεία εμπρός είναι καλή και μέτρια πίσω. Συνολικά, δε, λόγω της νέας δυναμικής στις γραμμές του αυτοκινήτου, είναι λιγότερο ευάερο από το πρώτο Captur. Δεν είναι, όμως, πληκτικό. Βλέπετε, πέρα από το ικανό –να χωρέσει και πέντε άτομα– μεταξόνιο, προσφέρει μια αύρα από MPV με συρόμενο κατά τον διαμήκη άξονα πίσω κάθισμα σε μια διαδρομή 16 cm και έναν βαθύτατο και τεράστιο για τα δεδομένα του αμαξώματος χώρο αποσκευών που προσφέρει από 348 μέχρι 484 L με την εταζέρα στη θέση της.
Εννοείται, επίσης, ότι υπάρχουν όλα τα κομφόρ, με παροχές USB Type C για εμπρός και πίσω επιβάτες (οι δεύτεροι έχουν και παροχή κλιματισμού), θέσεις για μικροαντικείμενα, αλλά όχι για XL smartphones. Το νέο Captur, όμως, φέρνει κι έναν τεχνολογικό αέρα ανώτερης κατηγορίας, μιας και το σύστημα πολυμέσων OpenR Link είναι πλέον «σε απευθείας σύνδεση» με την Google. Τι σημαίνει αυτό; Android Auto 12 και Χάρτες Google, Google Assistant και Google Play με πρόσβαση σε περισσότερες από 50 εφαρμογές, κάνοντας το αυτοκίνητο… κινητό. Ή, αν προτιμάτ,ε έχοντας όλα τούτα σε μια νέα υψηλής ευκρίνειας οθόνη 10,4” (η οποία συμπληρώνει ιδανικά τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7”) με πλήρη εξελληνισμένα μενού, σχετικά καλή διάρθρωση των υποσυστημάτων και ενημέρωση και ρύθμιση για την πλειάδα συστημάτων (28 τον αριθμό!). Ναι!, υπάρχει και παραμετροποίηση απόδοσης κινητήρα, τιμονιού και κιβωτίου για ανάλογες ανάγκες… έκφρασης (Eco, Comfort, Sport και Perso για τα προσωπικά μας γούστα. Τα δικά μας επικεντρώθηκαν στην καθημερινή χρήση ενός B-SUV που, μεταξύ άλλων, είναι και εξαιρετικά πρακτικό.
Πλούσια τεχνολογία
Το Renault Technocentre δεν εφησυχάζει ποτέ και το ξέρουμε εδώ και δεκαετίες. Τι πιο εύκολο, λοιπόν, να αναθεωρηθούν μερικά στοιχεία που αφορούν στην κύλιση του αυτοκινήτου και στη μεταφορά της ισχύος. Η εταιρεία αναφέρει ότι έχει γίνει επαναρρύθμιση του συστήματος μετάδοσης και της κρεμαγιέρας για πιο ποιοτική (βλέπε: ήσυχη) μεταφορά της ισχύος αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς και πιο άμεσο και ακριβές σε αίσθηση τιμόνι, κάτι που φαίνεται. Αυτό που, επίσης, φαίνεται, και μάλιστα… οφθαλμοφανώς, είναι η υιοθέτηση νέων αμορτισέρ τα οποία μπορεί να αφήνουν λίγο γαρμπίλι να περνά μέσα στα πλαστικά της καμπίνας, αλλά με τη νέα τους αρχιτεκτονική δεν κοπανάνε ποτέ (ποτέ, όμως!) και βοηθούν να διατηρείται ο έλεγχος του αμαξώματος σε κάθε πιεσμένη περίπτωση (μην ξεχνάτε και το πιο γρήγορο τιμόνι). Κι ενώ οι Γάλλοι επιμένουν γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω (από τους πρώτους διδάξαντες), έχουμε συνολικά έναν οδηγικό χαρακτήρα τόσο μα τόσο ολοκληρωμένο που αν σου έκλειναν τα μάτια (λέμε τώρα!) θα νόμιζες ότι οδηγείς Austral.
Και μην ξεχνάμε. Τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1,3 (γνωστός μας μέχρι και στις… Mercedes) με απόδοση… σχεδόν 160 PS που αποδίδονται πλουσιοπάροχα και γραμμικά, μαζί με υβριδικό αβαντάζ από ηλεκτροκινητήρα και μια όμορφη, για πολλούς, σπορ χροιά. Και είναι σβέλτο το αυτοκίνητο, πολύ σβέλτο. Με 0-100 km/h σε 8,5 sec και ρεπρίζ 80-120 km/h σε 6,5 sec, έχετε πάντα το κάτι παραπάνω για ένα προσπέρασμα της στιγμής. Υπάρχουν, δε, και τα πάντα ευπρόσδεκτα paddles στο τιμόνι που βοηθούν στη συμμετοχική οδήγηση, η οποία δείχνει να έχει λόγο ύπαρξης, καθώς το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι γρήγορο στις αλλαγές του. Η οποία συμμετοχικότητα όχι μόνο παίρνει τη βοήθεια του τιμονιού και των αναρτήσεων, αλλά και των φρένων (αεριζόμενοι δίσκοι 280 mm εμπρός και απλοί 260 mm πίσω).
Και να θυμίσουμε ότι η πλατφόρμα CMF-B της Renault ζει και βασιλεύει δίνοντας τον στιβαρό της τόνο στο όλο αποτέλεσμα. Και κράτημα έχουμε, λοιπόν, και άνεση και χώρους και εξοπλισμό και συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που μπαίνουν γλυκά και δεν σε αγχώνουν με προειδοποιητικούς ήχους βγαλμένους από blockbuster ταινία. Τι λείπει; Λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη στα εμπρός καθίσματα και λίγο λιγότερες κλίσεις σε πιεσμένη στροφή (και μπορεί και θέλει τούτο το Captur να πιεστεί). Βέβαια, όταν πιεστεί, τότε η κατανάλωση πλησιάζει ή και ξεπερνά τα 9,0 L/100 km, ενώ οι ταχύτητες ταξιδιού στην Εθνική οδό με εξαιρετική ησυχία φέρνουν και κατανάλωση πέριξ των 7,5 L/100km.
Σουξέ
Έχοντας οδηγήσει εκατοντάδες χιλιομέτρων, διαπιστώσαμε ότι το νέο Captur είναι το πιο ισορροπημένο B-SUV φέρνοντας σε μια τέλεια αναλογία ισχύ, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, άνεση και την αίσθηση ενός μοντέλου με ποιότητα προσφέροντας παράλληλα χώρους για σεμινάριο. Λίγα πράγματα θα ήθελε κανείς αν ήταν πλεονέκτης, επομένως –και ειδικά σε τούτη την πανίσχυρη έκδοσή του– το Renault Captur, παρά την τσιμπημένη του τιμή που περιλαμβάνει 5 έτη εργοστασιακή εγγύηση και 3 έτη δωρεάν οδική βοήθεια, είναι ένα… πασπαρτού.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ RENAULT CAPTUR 160 MHEV EDC 2024 TIMH €29.450 ΤΕΛΗ €85,12
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.333, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 116(158)/5.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.800-3.750
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,5 sec, τελική 204 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,9 L/100km, 133 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΧΩΡΟΙ, ΑΝΕΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΠΟΔΟΣΗ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΤΙΜΗ.