Πριν λίγο καιρό είχαμε παρουσιάσει τη δοκιμή της νέας BMW M5 Sedan, ενός αυτοκινήτου που θα αποτελέσει το μήλον της έριδος ακόμα και μεταξύ των Bimmers με τον brutal και αντιφατικό χαρακτήρα τόσων ίππων και τέτοιας μάζας. Με λίγες ημέρες καθυστέρηση πήραμε το ΟΚ για να σας παρουσιάσουμε και την πιο πρακτική πλευρά ενός εντυπωσιακού μοντέλου με την προσθήκη της M5 Touring. Η οποία δεν προβλέπεται να έρχεται στη χώρα μας αλλά εξακολουθεί να είναι χμ… δυνατή και βαριά, αλλά ίσως σε τούτη την υλοποίηση τα πράγματα να εξελίσσονται λίγο πιο λογικά. Τι εννοούμε;
Δείτε το μακρύ αμάξωμα. Είναι σε διαστάσεις ταυτόσημο με την έκδοση sedan (με εξαίρεση μια μικρή αύξηση ύψους) αλλά η υλοποίηση μιας μεγάλης καμπίνας ενώ γεμίζει κι άλλο το μάτι, σε κάνει να αντιλαμβάνεσαι ότι τούτη είναι μια δικαιολογημένα μεγάλη BMW. Το βάρος της δε είναι 2.475 κιλά, 40 κιλά βαρύτερη από τη sedan αλλά έχει ταυτόχρονα και 70 κιλά μεγαλύτερο ωφέλιμο βάρος, στα ακόμα-λίγα-είναι 575 κιλά. Προφανές είναι επίσης ότι ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος και πιο πρακτικός καθώς από τα 466 λίτρα της sedan πάμε στα 500 έως 1.630 λίτρα της station. Κατά τα λοιπά η σχεδίαση ξεχειλίζει δύναμη και αεροδυναμικά βοηθήματα, μεγάλες αεροτομές και διαχύτες μαζί με μια τετράκανη απόληξη εκδήλωσης πορωτικών ήχων.
Μηχανολογικά έχουμε τον ίδιο V8 4,4 λίτρων απόδοσης 585 από τις 5.600 έως τις 6.500 rpm ίππων μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα 197 ίππων o οποίος εξηλεκτρίζεται μέσω μιας μπαταρίας 18,6 kWh. Να και άλλη μία διαφορά: στη station wagon έκδοση η φόρτιση επιτυγχάνεται με μεγαλύτερη ισχύ (11 Kw αντί των 7,4 kw της sedan) με αποτέλεσμα ταχύτερους χρόνους φόρτισης. Το αυτοκίνητο αποδίδει συνολικά 727 ίππους και 1.000 Nm ροπής και τελικά, οι επιδόσεις είναι λίγο βραδύτερες με αυτές της M5 sedan με 0-100 km να έρχεται στα 3,6 sec το 0-200 km/h σε 11,1 sec και η ρεπρίζ 80-120 km με 5η στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο σε 3,1 sec. Είναι επίσης η Touring ομοίως τετρακίνητη και φορά τα ίδια καλούδια σε αναρτήσεις με την μπερλίνα αδελφή της.
Συνολικά και οδηγικά η station wagon είναι μια ακόμα ταχύτατη υλοποίηση με άριστο κράτημα (έχει και ενεργή τετραδιεύθυνση) με εκρηκτικότητα ενός κανονικού sypercar αλλά και ενισχυμένες δυνατότητες αμιγούς ηλεκτροκίνησης. Σε βρεγμένο οδόστρωμα ίσως νιώσεις το όλον να ελαφραίνει πριν επέμβουν τα ηλεκτρονικά και ένα κλικ περισσότερος θόρυβος κύλισης θα έρθει στην καμπίνα από το πίσω μέρος. Μια εντυπωσιακή περίπτωση πρακτικού αυτοκινήτου που θυμίζει χαμηλωμένο… βαγόνι τρένου και κινείται με ρυθμούς ρουκέτας.