Την Leapmotor οι αναγνώστες του www.caranddriver.gr γνώρισαν πριν από μερικούς μήνες όταν και κατάφθασε στα γραφεία μας το πρώτο ΤΟ3 που εισήχθη στην Ελλάδα και είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε αποκλειστικά. Από τότε, πολλά πράγματα έχουν αλλάξει, με την κινεζική εταιρεία να έχει ανέβει στο άρμα της Stellantis βάζοντας υψηλούς στόχους για την ευρωπαϊκή αγορά. Για όσους δεν το γνωρίζουν η Stellantis επένδυσε περίπου 1,5 δις ευρώ στην Leapmotor, για την απόκτηση περίπου του 21% της κινεζικής εταιρείας με στόχο την κοινοπραξία που θα αναλάβει την εξαγωγή και πώληση των κινέζικων αυτοκινήτων εκτός Κίνας.
Η νεοσύστατη εταιρεία Leapmotor International B.V. έχει έδρα το Άμστερνταμ, ελέγχεται από την Stellantis (με ποσοστό 51%) και έχει ξεκινήσει τις δραστηριότητές της στην Ευρώπη αξιοποιώντας το δίκτυο διανομής του ομίλου, αρχικά σε 9 χώρες. Σε αυτές περιλαμβάνεται η και η Ελλάδα, μαζί με τις Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ισπανία, Πορτογαλία, Βέλγιο και Ρουμανία. Στα τέλη του 2024, προγραμματίζεται η είσοδος και σε άλλες παγκόσμιες αγορές (Μέση Ανατολή, Αφρική, Ινδία, Ασία-Ειρηνικός, Νότια Αμερική).
Η Leapmotor στην Ελλάδα
Τα δύο πρώτα μοντέλα της Leapmotor κατέφθασαν στην ελληνική αγορά και μάλιστα σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Πρόκειται για το Τ03 ένα πρακτικό μικρό αυτοκίνητο πόλης και το C10 ένα οικογενειακό SUV. Κοινό χαρακτηριστικό των δύο οχημάτων το γεγονός ότι είναι ηλεκτροκίνητα και επίσης ότι είναι διαθέσιμα σε ανταγωνιστικές τιμές! Με 15.844 ευρώ το μικρότερο μοντέλο και με 30.900 το SUV, συμπεριλαμβανομένων των κρατικών επιδοτήσεων, αλλά και της προσφορά λανσαρίσματος της εισαγωγικής εταιρείας Italian Motion του Ομίλου Βασιλάκη.
Μικρό, πρακτικό, ηλεκτρικό
Το TO3 που λανσάρεται τώρα στην Ελληνική αγορά, θα μπορούσαμε να πούμε πώς είναι μια επικαιροποιημένη έκδοση του αυτοκινήτου που είχαμε δοκιμάσει στο πρόσφατο παρελθόν, σε ότι αφορά τον εξοπλισμό του, αλλά και στα συστήματα ασφαλείας στο πλαίσιο και του GSR2.
Σε αυτή την αναβαθμισμένη έκδοση ο εξοπλισμός ασφάλειας και άνεσης είναι επαρκέστατος καθώς προβλέπονται 10 συστήματα ADAS και 6 αερόσακοι για την ασφάλεια των επιβατών, πανοραμική οροφή 42 in με ηλεκτρικό σκίαστρο, ηχοσύστημα, κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος και ένα πλήρες ψηφιοποιημένο περιβάλλον.
Ειδικότερα ο πίνακας των οργάνων πίσω από το τιμόνι είναι 8" και αρκετά ευανάγνωστος, ενώ στο κέντρο του ταμπλώ υπάρχει μια κεντρική οθόνη 10,1" για το σύστημα πολυμέσων, αλλά και τον χειρισμό των επιμέρους συστημάτων του αυτοκινήτου. Εδώ να σημειώσουμε το αρκετά γρήγορο λογισμικό που υποστηρίζει αυτές τις λειτουργίες, αλλά και την μέτρια χρηστικότητα που προσφέρει αυτή η γραμματοσειρά αλλά και το σκουρόχρωμο φόντο. Επίσης, το σύστημα δεν προσφέρει δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης Apple Play ή Android Auto και αυτό είναι ένα μείον για τη σημερινή εποχή της διασυνδεσιμότητας.
Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις το κινέζικο μοντέλο έχει μήκος 3,62 m και τοποθετείται ξεκάθαρα στο Segment A, ωστόσο οι διαθέσιμοι εσωτερικοί χώροι παραπέμπουν σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας όπως εξάλλου συμβαίνει με τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πόσο μάλλον στην περίπτωση του Τ03 με το τετραγωνισμένο αμάξωμα για το οποίο οι σχεδιαστές του έδωσαν προτεραιότητα στην πρακτικότητα παρά στην αισθητική. Με το μεταξόνιο στα 2,4 m το T03 είναι δεδομένο πώς είναι από τα πιο ευρύχωρα «μικρά» της κατηγορίας (πλάτος 1,652 m, ύψος 1,577 m) και ικανό να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες στο εσωτερικό, το οποίο είναι αρκετά καλό σε υλοποίηση με σκληρά πλαστικά που δείχνουν ανθεκτικά και με καλή συναρμογή. Ελλείψει φυσικών διακοπτών δεν τίθεται θέμα εργονομίας, ενώ και η πρακτικότητα είναι καλή, καθώς προσφέρονται 16 χώροι αποθήκευσης αντικειμένων. Το πορτμπαγκάζ είναι στα 210 L με μικρό άνοιγμα (και χωρίς κάλυμμα) και μπορεί να σας φαίνεται μικρό, ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο πόλης και όχι για κάποιο που θα ταξιδέψετε μακριά και θα το φορτώσετε μπαγκάζια.
Και να το θέλατε δηλαδή, είναι λίγο δύσκολο να γίνει καθώς η αυτονομία των 265 km (εργοστασιακή) ορίζει αυστηρά τον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή στην πόλη η αυτονομία του μπορεί να φθάσει τα 395 km αξιοποιώντας το σύστημα αναγεννητικής πέδησης. Εμείς πάντως δεν καταφέραμε κάτι τέτοιο, αλλά μπορούμε να σας πούμε πώς κινηθήκαμε με σχετικά χαμηλή κατανάλωση ενέργειας, περίπου με 12,5 kWh/100 km και με το κλιματιστικό σε λειτουργία. Σε ό,τι αφορά τη μονάδα κίνησης προβλέπεται ένας ηλεκτροκινητήρας 95 PS και 158 Nm που τροφοδοτείται από μια μικρή μπαταρία ιόντων-λιθίου 37,3 kWh προκειμένου το βάρος του αυτοκινήτου να κρατηθεί χαμηλά (1.200 κιλά). Η μπαταρία φορτίζει σε AC για το 30 έως το 80% σε μόλις 36 min.
Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω κιβωτίου μονής σχέσης και οι επιδόσεις που προσφέρονται είναι επαρκείς για τον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις από 0 έως 100 km/h χρειάζεται 12,7 sec με την τελική του να ολοκληρώνεται στα 130 km/h. H κατασκευάστρια εταιρεία μας ενημερώνει πως η δομή του αμαξώματος του Τ03 είναι από χάλυβα υψηλής αντοχής κατά 68%, ενώ υπάρχουν ενισχυτικές δοκοί προστασίας ελαφρού κράματος και ειδικά πλαίσια απορρόφησης ενέργειας.
Στιβαρό αμάξωμα
Τη στιβαρή δομή του αμαξώματος του κινεζικού μοντέλου την αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του καθώς το πλαίσιο συμπεριφέρεται σαν ένα ενιαίο τμήμα στο έντονο ανάγλυφο με την ανάρτηση (εμπρός γόνατα McPherson, πίσω ημιάκαμπτος) να αποσβένει επαρκώς τις όποιες ανωμαλίες.
Από εκεί και ύστερα και με δεδομένο τον χαρακτήρα αλλά και τα τεχνικά στοιχεία του αυτοκινήτου δεν μπορείς να έχεις ιδιαίτερες απαιτήσεις από τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Το T03 είναι ένα «εργαλείο» χωρίς να μπορεί να προσφέρει κάποιο ψήγμα οδηγικής ικανοποίησης και ξεκάθαρα μια πρόταση σε όποιον ψάχνει ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε ανταγωνιστική τιμή. Οδηγικά είναι πολύ εύκολο στην χρήση, ευέλικτο στην πόλη και λόγο διαστάσεων μπορείς να παρκάρεις παντού. Βεβαίως, κάποια σημεία του χρίζουν αναθεώρησης (όπως ο ήχος προειδοποίησης για τους πεζούς μέχρι τα 30 km/h που φέρνει κάτι σε τρόλεϊ των 80’s), καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα μοντέλο που κατασκευάστηκε το 2020. Από τότε όμως πολλά πράγματα έχουν αλλάξει στην ηλεκτροκίνηση αλλά και στις προερχόμενες από την Κίνα προτάσεις που καταφθάνουν στην Ευρώπη.
Κατά τα λοιπά ο κινητήρας είναι αποδοτικός (υπάρχουν ρυθμίσεις παραμετροποίησης Standard, Eco, Sport), ενώ αρκετά καλό σε πληροφόρηση είναι και το σύστημα διεύθυνσης, επίσης με ρυθμίσεις Standard, Comfort και Sport, αλλά χωρίς ουσιαστική χρησιμότητα.
Συμπερασματικά, η Leapmotor κάνει το πρώτο βήμα στην ευρωπαϊκή αγορά και στη χώρα μας στοχεύοντας με το Τ03 στο κοινό που αναζητά ένα προσιτό –τηρουμένων των αναλογιών- μικρό αυτοκίνητο, καλά εξοπλισμένο και κατασκευασμένο, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα θέματα που έχουν να κάνουν με τη σχεδίαση και τον οδηγικό χαρακτήρα. Και υπό αυτό το πρίσμα μπορεί να χαρακτηρισθεί μια καλή αγορά.
Αξίζει να σημειώσουμε πώς εκτός από την τιμή των 15.844 ευρώ που το καθιστά το πιο φθηνό ηλεκτρικό της αγοράς ένα ακόμη συντριπτικό του πλεονέκτημα είναι η εγγύηση των 5 ετών για τα μηχανικά μέρη και 8 για την μπαταρία, όπως και η επάρκεια ανταλλακτικών, λόγω της ύπαρξης αποθήκης στην Ιταλία προκειμένου να ελαχιστοποιείται ο χρόνος παράδοσης όπως μιας ενημέρωσε η εισαγωγική εταιρεία. Κλείνοντας, αξίζει να αναφερθεί πώς το T03 όπως και το C10 θα είναι διαθέσιμο μέσα από ένα πανελλαδικό δίκτυο 10 σημείων πώλησης της Itallian Motion (Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Jeep).
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ LEAPMOTOR T03 70 kW 2024 TIMH €15.844 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 70(95) ΡΟΠΗ Nm/rpm 158
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12,7 sec, τελική 130 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 12,5 kWh/100km, 0
ΥΠΕΡ ΕΥΕΛΙΚΤΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ, ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΤΙΜΉ, ΧΩΡΟΙ ΚΑΜΠΙΝΑΣ.
ΚΑΤΑ ΑΔΙΑΦΟΡΟ ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΚΑ.