«Αυτό δεν έχει καμία σχέση με το πρώτο Capri», «Έκαναν το Capri SUV; Αν είναι δυνατόν!», «Εκεί στη Ford βάλθηκαν να αλλοιώσουν τον θρύλο;». Αυτά ήταν μερικά από τα πολλά που γράφτηκαν στα social media όταν τον περασμένο Ιούλιο η Ford τράβηξε το κάλυμμα και ανακοίνωσε την επιστροφή του Ford Capri στους δρόμους. Για να είμαστε ακριβείς, της ονομασίας Capri.
Προφανώς οι άνθρωποι του «μπλε οβάλ» γνώριζαν όλα όσα θα επακολουθήσουν και το «τριγκάρισμα» που θα φέρει η νέα προσθήκη στη γκάμα τους, κυρίως από όσους πρόλαβαν να ζήσουν ή και να οδηγήσουν το αρχικό μοντέλο που παρουσιάστηκε το 1969 στην Έκθεση των Βρυξελλών και αποτέλεσε την ευρωπαϊκή εναλλακτική της -επίσης- θρυλικής Mustang. Το αρχικό Capri ήταν ένα δίθυρο coupe που αγαπήθηκε και κατάφερε έως το 1989, όταν και ολοκληρώθηκε η παραγωγή του, να πουλήσει μέσα από τις τρεις γενιές του περισσότερα από 1.800.000 αυτοκίνητα.
Η Ford όμως δεν «μάσησε» και έμεινε πιστή στην στρατηγική της να επαναφέρει ιστορικές ονομασίες σε νέα μοντέλα. Το είδαμε με την Mustang Mach-E, με το Explorer, ακόμα και με το Bronco. Κάπως έτσι διάλεξε ένα επίσης θρυλικό αλλά και αμφιλεγόμενο πρόσωπο για να πρωταγωνιστήσει στην διαφημιστική καμπάνια του νέου Capri, τον βετεράνο ποδοσφαιριστή Eric Cantona, ο οποίος, μεταξύ άλλων, έχει μείνει στη μνήμη πολλών για την… kung-fu κλωτσιά που έδωσε το 1995 σε φίλαθλο της Κρίσταλ Πάλας ενώ κατευθυνόταν προς τα αποδυτήρια.
Το ίδιο έκανε όταν έφτασε η στιγμή να επιλέξει την πόλη που θα γίνει το πρώτο, πανευρωπαϊκό test drive για τους δημοσιογράφους. Πήρε, λοιπόν, έναν χάρτη και κύκλωσε τη Μασσαλία, το μεγάλο λιμάνι του γαλλικού Νότου που βρίσκεται σταθερά στις πρώτες θέσεις στις λίστες με τις πιο επικίνδυνες ευρωπαϊκές πόλεις μαζί με το Κόβεντρι του Ηνωμένου Βασιλείου και τη Νάπολη στην Ιταλία.
Οι σχεδιαστικές «γέφυρες» με το αρχικό Capri
Το Car and Driver δέχθηκε με χαρά την πρόσκληση της Ford και ταξίδεψε στη γαλλική πόλη για να μάθει την ιστορία που θέλει να πει το νέο Ford Capri. Τα αυτοκίνητα μας περίμεναν παρκαρισμένα έξω από το αεροδρόμιο. Η παρουσία του είναι αναμφίβολα επιβλητική ενώ σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις «αδιάφορο» ή «συνηθισμένο».
Η πρώτη οπτική επαφή δεν αρκεί για να φέρει στην επιφάνεια τα ρετρό στοιχεία που το συνδέουν με τον πρόγονό του και κάπως έτσι καταφύγαμε στον τουρκικής καταγωγής Chief Extrerior Designer κ. Murat Gueler, ο οποίος μόλις έμαθε ότι είμαστε από την Ελλάδα δέχθηκε με χαρά, όχι μόνο να μας μιλήσει αλλά και να κάτσει μαζί μας για το μεσημεριανό γεύμα.
Οι σχεδιαστικές «γέφυρες» με το πρώτο Capri ξεκινούν από το μπροστινό μέρος και τα φωτιστικά σώματα με τα τέσσερα ξεχωριστά στοιχεία, συνεχίζονται με το «κόψιμο» του καπό, το «γλυκό» τελείωμα της οροφής που δίνει το Coupe SUV σχήμα αλλά και τη μεταλλική ακτίνα του τιμονιού με τις τρύπες, η οποία βρισκόταν και στο αρχικό μοντέλο.
Το αυτοκίνητο πατάει στην πλατφόρμα MEB του ομίλου VAG την οποία μοιράζεται με μοντέλα όπως το VW ID.5. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι σχεδιαστές της Ford έκαναν καλή δουλειά αφού το αυτοκίνητο δεν μοιάζει με το γερμανικό «ξαδελφάκι» του. Δεν μπορούμε, όμως, να πούμε το ίδιο και για το όχι ιδιαίτερα γνωστό στη χώρα μας, Polestar 2, ειδικά κοιτώντας κανείς το προφίλ των δύο αυτοκινήτων.
Το μήκος του Capri είναι 4.635 mm, το πλάτος 2.063 mm, το ύψος 1.626 mm ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.767 mm και «ευθύνεται» για τους άπλετους χώρους που προσφέρει το εσωτερικό. Μπαίνοντας στην καμπίνα η μεγάλη εικόνα φωνάζει «Explorer» και είναι αρκετά δύσκολο να εντοπίσει κανείς διαφορές. Η σχεδίαση είναι μινιμαλιστική, τα υλικά δείχνουν και είναι ποιοτικά ενώ τα φώτα πέφτουν στη μεγάλη κεντρική οθόνη των 14,6 ιντσών η οποία είναι συρόμενη και πίσω της κρύβει έναν έξυπνο αποθηκευτικό χώρο για μικροπράγματα που δεν θέλει ο οδηγός να βρίσκονται σε κοινή θέα.
Έναν αξιόλογο αποθηκευτικό χώρο προσφέρει και η κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα την οποία η Ford ονομάζει «MegaConsole» και έχει χωρητικότητα 17 L ενώ την ίδια στιγμή ο χώρος αποσκευών είναι ένας από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία και ξεκινά από τα 572 L όταν η φόρτωση γίνει μέχρι το ύψος των καθισμάτων ή τα 627 L αν οι αποσκευές φτάσουν μέχρι την οροφή.
Η εργονομία και η συναρμογή είναι υψηλού επιπέδου, ωστόσο, αν ήταν στο χέρι μας θα προσθέταμε δύο επιπλέον κουμπιά για το «άνοιξε-κλείσε» των παραθύρων, καταργώντας τον άβολο διακόπτη αφής με την ένδειξη «Rear» που έχει τοποθετηθεί στην πόρτα του οδηγού.
Το νέο Ford Capri είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος. Η πρώτη φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα που περνάει τη δύναμη στον πίσω άξονα και αποδίδει 286 PS και 545 Nm ροπής. Η ενέργεια προέρχεται από μία μπαταρία τεχνολογίας NMC με χωρητικότητα 77 kWh που σύμφωνα με τον κατασκευαστή προσφέρει αυτονομία που μπορεί να φτάσει έως τα 627 km (WLTP).
Η δεύτερη έκδοση εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, είναι τετρακίνητη, η ιπποδύναμη ανεβαίνει στους 340 PS, η μπαταρία διαθέτει 2 επιπλέον kWh (79 kWh) ενώ η μέγιστη αυτονομία πέφτει στα 592 km. Στο κομμάτι των επιδόσεων το AWD μπορεί και επιταχύνει σχεδόν κατά 1 sec πιο γρήγορα στο 0-100 km/h (5,3 έναντι 6,4) ενώ η τελική ταχύτητα είναι κοινή και περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h.
Οδηγώντας το νέο Ford Capri
Στη Μασσαλία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την τετρακίνητη έκδοση, στο γνωστό, κίτρινο χρώμα το οποίο η Ford ονομάζει Vivid Yellow και είναι αποκλειστικά διαθέσιμο για το συγκεκριμένο μοντέλο. Στο αστικό δίκτυο πέριξ του λιμανιού το Coupe SUV της Ford μπόρεσε να… κρύψει τον όγκο του και να κινηθεί απροβλημάτιστα μέσα στην κίνηση, παρόλο που η ακτίνα στροφής είναι σχεδόν 1 m μεγαλύτερη από την RWD έκδοση (10,8 έναντι 9,7). Ακόμα πιο απολαυστική ήταν η εμπειρία μας στον αυτοκινητόδρομο όπου το Capri μάς ταξίδεψε άνετα, αθόρυβα, πατώντας στιβαρά στο οδόστρωμα, ενώ τα ηλεκτρόνια έκαναν τη δουλειά τους όταν χρειάστηκε να πιέσουμε το πόδι στο δεξί πεντάλ για να προσπεράσουμε.
Από την οδηγική μας εμπειρία δεν θα μπορούσε να λείπει η βόλτα σε ορεινό οδικό δίκτυο με αλλεπάλληλες στροφές. Η δύναμη των 340 PS που αποδίδουν οι δύο ηλεκτροκινητήρες ήταν αρκετή για να σχηματίσει μικρά χαμόγελα ευχαρίστησης κάθε φορά που προσπαθούσαμε να μπούμε γρήγορα σε κάποια στροφή, αν και η αλήθεια είναι ότι το βάρος των 2.174 kg είναι δύσκολο να κρυφτεί και σίγουρα αποτελεί εμπόδιο στην προσπάθεια της Ford να «χρίσει« το Capri ως την σπορ εναλλακτική του Explorer.
Εξίσου δύσκολη μας φάνηκε η εξοικείωση με το πεντάλ των φρένων, που σε κάποιες στιγμές έδειχνε να χρειάζεται περισσότερη πίεση για να ανταποκριθεί, αλλά και η πληροφόρηση του τιμονιού η οποία θα πρέπει να σημειώσουμε ότι δεν αλλάζει σημαντικά μεταξύ των 5 διαθέσιμων προφίλ οδήγησης της AWD έκδοσης (Eco, Sport, Normal, Traction, Individual).
Μπορεί να γράψει ένα νέο κεφάλαιο στην βαριά κληρονομιά που κουβαλά;
Το «ταμείο» δείχνει ότι το νέο Ford Capri έχει πετύχει τον πρώτο μεγάλο στόχο του: να προκαλέσει buzz στην κοινή γνώμη και να πυροδοτήσει συζητήσεις, κυρίως λόγω της βαριάς κληρονομιάς που κουβαλά. Δεδομένα η ξεχωριστή σχεδίαση είναι ένα από τα βασικά ατού που το διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό, τόσο με τα υπόλοιπα MEB μοντέλα του Ομίλου VAG όσο και με το Explorer. Ωστόσο, η αγορά θα δείξει αν αυτό αρκεί για κάνει τη διαφορά στην κατηγορία του και να ξεκινήσει να γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην θρυλική ιστορία της ονομασίας του.
Τέλος, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το νέο Ford Capri κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Κολωνίας, δίπλα στη γραμμή παραγωγής του Explorer, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στην Ελλάδα προς το τέλος Νοεμβρίου. Δείτε αναλυτικά τις τιμές και τις εκδόσεις πατώντας ΕΔΩ.