Αν παρατηρήσει κανείς την 80χρονη ιστορία της Jeep θα δει την τεράστια εμπειρία της στις off-road κατασκευές, με μοντέλα που κυριολεκτικά έχουν αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα τους. Πολλά από τα οποία (αναφερόμαστε κυρίως στα made in USA) «στέκονται» ακόμη και σήμερα με την all time classic αισθητική τους και τις ανυπέρβλητες ικανότητές τους! «There is only Οne» έλεγε το motto της Jeep και κανείς δεν μπορεί να το αμφισβητήσει. Και κάπως έτσι έχει χτίσει τον μύθο της η αμερικάνικη εταιρεία, δίνοντας μάλιστα το όνομά της σε μια ολόκληρη κατηγορία…
Επιστρέφοντας στο σήμερα και με βάση την αλλαγή του χάρτη της αυτοκίνησης, η Jeep ανήκει στον μεγάλο όμιλο Stellantis γεγονός που της επιτρέπει την πρόσβαση σε μια μεγάλη «δεξαμενή» τεχνολογιών, αλλά και να είναι σε θέση να διαθέτει σε αγορές με ιδιαιτερότητες (βλέπε ρύπους) εξειδικευμένα προϊόντα.
Και κάπως έτσι έχουν κυλήσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους τα νέα Avenger, Renegade και Compass μοντέλα με αμιγώς ευρωπαϊκό προσανατολισμό, τα οποία ωστόσο δεν έχουν απολέσει τον adventure χαρακτήρα ενός Jeep.
Jeep και The North Face
Προς επίρρωση όλων αυτών, το ευρωπαϊκό τμήμα της Jeep έχει προχωρήσει σε μια σημαντική συνεργασία με ένα επίσης θρύλο των outdoor δραστηριοτήτων, την The North Face. Μια εταιρεία που παράγει εξειδικευμένο εξοπλισμό για extreme καταστάσεις και καιρικές συνθήκες, την οποία εμπιστεύονται εδώ και χρόνια οι κορυφαίοι αθλητές για να πετύχουν τους πιο δύσκολους στόχους τους όπως είναι η κατάκτηση της κορυφής μιας δύσκολης οροσειράς.
Μιλώντας για την ευρωπαϊκή γκάμα της Jeep και με βάσει τους περιορισμούς για τους ρύπους, τα τετρακίνητα αυτοκίνητά της πλέον ενσωματώνουν ηλεκτροκινητήρα που αναλαμβάνει το έργο της μεταφοράς της ροπής στον πίσω άξονα και βεβαίως αναφερόμαστε στις εκδόσεις 4Χe που έχουν αντικαταστήσει τις γνωστότερες σε όλους μας 4Χ4.
Αυτό το πλαίσιο ακολουθεί και το τετρακίνητο Avenger 4xe, που πλέον εφοδιάζεται με ένα νέο πιο αποδοτικό υβριδικό σύστημα. Βασική μονάδα ισχύος είναι η ανανεωμένη έκδοση του κινητήρα 1.2Τ που εδώ αποδίδει 136 PS και περιλαμβάνει καδένα χρονισμού, τουρμπίνα με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) και λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο Miller (σ.σ. λειτουργεί στα πρότυπα του κύκλου Atkinson που βασίζονται πολλά υβριδικά συστήματα, με τη διαφορά πώς περιλαμβάνει και σύστημα υπερπλήρωσης με αποτέλεσμα την αύξηση της ισχύος και τη διατήρηση της κατανάλωσης σε χαμηλά επίπεδα. Όπως ακριβώς το πατεντάρισε ο Αμερικανός μηχανικός Ralf Miller, το 1957).
Ο θερμικός κινητήρας εξακολουθεί να συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα στα πρότυπα της e-Hybrid έκδοσης, δηλαδή με ένα μοτέρ 21 kW σε κύκλωμα 48V που είναι ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Ουσιαστικά εκκινεί το αυτοκίνητο και δύναται να προσφέρει 1 km ηλεκτρικής αυτονομίας με ανώτερη ταχύτητα τα 30 km/h. Στην περίπτωση όμως του τετρακίνητου Avenger προβλέπεται ακόμη ένας ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα με ισχύ 21 kW και ροπή 88 Nm ο οποίος του παρέχει κίνηση μέσω μειωτήρα με λόγο μετάδοσης 22,7:1.
Με τον τρόπο αυτό η ροπή των 1.900 Nm (!) που περνάει στους πίσω τροχούς εξασφαλίζει στο Avenger 4xe το 20% της πρόσφυσης που απαιτείται για την κίνησή του, ακόμη και όταν οι εμπρός τροχοί έχουν μηδενική πρόσφυση!
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, με πλήρη λειτουργία των 3 κινητήρων το τετρακίνητο Avenger μπορεί να σκαρφαλώσει σε κλίση έως 40% και σε επιφάνεια με χαμηλή πρόσφυση. Αξίζει να σημειωθεί πώς ο πίσω ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται αδιαλείπτως με ενέργεια, κάτι που πρακτικά σημαίνει τη συνεχή λειτουργία της τετρακίνησης, χάριν της οποίας ο πίσω άξονας έχει αντικατασταθεί με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.
Αυτό το ενισχυμένο υβριδικό σύστημα των 136 PS κινεί αξιοπρεπέστατα το Avenger 4xe, εξασφαλίζοντας τελική 194 km/h (10 km/h επιπλέον από την e-Hybrid έκδοση) και προσφέρει επιτάχυνση σε 9,5 sec. Το σύστημα κίνησης 4xe παρέχει επιπλέον 36 και 25 Nm ροπής σε σχέση με την προσθιοκίνητη έκδοση του Avenger με αποτέλεσμα καλύτερες επιδόσεις και χαμηλές εκπομπές CO2.
Με δεδομένο πώς αυτή η έκδοση έχει σχεδιασθεί για να είναι πιο ικανή εκτός δρόμου, οι σχεδιαστές του μοντέλου έχουν βελτιώσει τις γωνίες του, ενώ η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 10 mm και η προσπέλαση υδάτινου εμποδίου έχει ανέβει στα 400 mm. Συγκεκριμένα, η γωνία προσέγγισης είναι στις 22ο, ράμπας στις 21ο και αναχώρησης στις 35ο και η απόσταση από το έδαφος στα 210 mm.
Το τετρακίνητο Avenger εφοδιάζεται στον βασικό εξοπλισμό με το σύστημα παραμετροποίησης οδηγικών προφίλ Selec-Terrain. Το βασικό προφίλ είναι το Auto που εμπλέκει αυτόματα την τετρακίνηση όταν χρειαστεί, ενώ το Snow θέτει σε προτεραιότητα τη μέγιστη πρόσφυση και ευστάθεια σε πολύ ολισθηρές επιφάνειες. Η επιλογή Sand & Mud είναι για τα κακοτράχαλα εδάφη αλλάζοντας την λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων και του ελέγχου της ευστάθειας, ενώ η Sport αξιοποιεί την μέγιστη απόδοση του συστήματος 4xe, συνδυαστικά με τη λειτουργία e-Boost που ενεργοποιεί τη συνεχή συνδρομή του πίσω ηλεκτροκινητήρα στις επιταχύνσεις.
Για την εξασφάλιση της καλύτερης δυνατής πρόσφυσης προβλέπεται τύπος ελαστικών Mud and Snow, ενώ προαιρετικά, υπάρχει και επιλογή All Terain 3PMSF.
Συλλεκτικός χαρακτήρας
Το Jeep Avenger 4xe The North Face Edition έχει συλλεκτικό χαρακτήρα και θα παραχθεί σε μόλις 4.806 μονάδες, όσες ακριβώς και το μέγιστο υψόμετρο του Mont Blanc.
Θα αφορά την κορυφαία έκδοση του μοντέλου και το αμάξωμά του χρωματικά είναι διαθέσιμο σε λευκή (Snow), μαύρη (Volcan) και γκρι (Storm) απόχρωση, ενώ εξοπλίζεται με μαύρες ζάντες αλουμινίου 17” με χρυσές λεπτομέρειες. Σχεδιαστικά επίσης ξεχωρίζουν τα ειδικά γραφικά που αποτυπώνουν τις ισοϋψείς αλπικές γραμμές του Mont Blanc καθώς και οι ειδικές προστατευτικές ποδιές, ενώ στο καπό ένα αυτοκόλλητο αποτρέπει τις αντανακλάσεις του ήλιου, υπογραμμίζοντας παράλληλα τη συνεργασία των δύο θρυλικών μαρκών.
Στο εσωτερικό οι ισοϋψείς γραμμές του Mont Blanc απαντώνται και στο ταμπλό, ενώ υπάρχει ειδικό γραφικό με την κορυφογραμμή του βουνού και αναγραφή για τα 4.806 αντίτυπα που θα παραχθούν. Τα πατάκια είναι επίσης ειδικά σχεδιασμένα, όπως και τα πολύ χαρακτηριστικά καθίσματα: Διαθέτουν ανθεκτικές επενδύσεις με την τεχνογνωσία της The North Face και στην πλάτη τους υπάρχουν ειδικά λάστιχα για συγκράτηση αντικειμένων και το λογότυπο της The North Face.
Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε και τη σκηνή, τον αδιάβροχο σάκο και το υδροδοχείο by The North Face Edition που περιλαμβάνονται σε αυτή την εξειδικευμένη έκδοση που απευθύνεται σε όσους επιζητούν το ξεχωριστό outdoor στυλ με την υπογραφή της κορυφαίας εταιρείας στο είδος, αλλά και εγγυημένες δυνατότητες σε off-road τερέν που εγγυάται το όνομα της Jeep με το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα και την τετρακίνηση που ενσωματώνει.
Το Jeep Avenger 4xe The North Face Edition θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία από τα τέλη του έτους, με τα πρώτα μοντέλα να αναμένονται το πρώτο τρίμηνο του 2025. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά οι τιμές εκτιμάται πώς θα ξεκινούν από τα 32.000 ευρώ. Άγνωστό εάν αυτή η τιμή θα ισχύσει και για την ελληνική αγορά, σίγουρα όμως η 4ετής εγγύηση της Jeep.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Νέο Jeep Avenger 4xe: Τετρακίνητο, υβριδικό και... παντός εδάφους
Jeep Avenger Electric - Δοκιμάζουμε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της εμβληματικής φίρμας