Αποστολή στη Γερμανία: Δοκιμάζουμε τη νέα θηριώδη plug-in, τετρακίνητη BMW M5 των 727PS


Ένα θρυλικό όνομα φέρνει στην έβδομη γενιά του τεχνογνωσία, ζήλο, επιμονή και... θράσος. Βλέπετε, σήμερα, που όλοι θέλουν πρίζες, η BMW φρόντισε να δώσει στον κόσμο αυτό ακριβώς, αλλά και κάτι ακόμα: Την αυθεντία της στην κατασκευή κινητήρων βενζίνης παρουσιάζοντας την πρώτη plug-in M5 και με V8 κινητήρα!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ. BMW, FABIAN KIRCHBAUER, UWE FISCHER, Β.Π.
  • 25/10/2024

Τι ταξίδι κι αυτό! Να έχεις εμπρός σου μία λιμουζίνα-βέλος, και δίπλα της την έκδοση Touring (υπομονή, λίγες ημέρες ακόμη) και όλες τις M5 στη  σαραντάχρονη ιστορία τους και για... γαρνιτούρα M, πολλές M. Ας μείνουμε, όμως, στην πρώτη επίσημή της λιμουζίνας που καθιέρωσε πολυτέλεια και οδήγηση στο όριο όπως καμία άλλη. Η νέα M5 έρχεται με ένα προκλητικό παρουσιαστικό, με γραμμές που φωνάζουν για το μέγεθος της υλοποίησης, αλλά και πινελιές που δείχνουν ότι τούτο το πεντάμετρο θηρίο των 2,5 τόνων (περισσότερα γι’ αυτό λίγες αράδες παρακάτω), είναι μια βολίδα βγαλμένη από πίστες.

Δείτε την ορθάνοιχτη τεράστια εισαγωγή αέρα κάτω χαμηλά χωρίς σίτα, τα μικρά διάκενα, τον απίθανα τεράστιο διαχύτη πίσω, τις γραμμές του που δείχνουν σαν να είναι βιδωμένο το αμάξωμα στην άσφαλτο. Κι ύστερα δείτε και τα φρένα, τις ζάντες 20" εμπρός, 21" πίσω με ελαστικά Michelin Pilot Sport S 5 (λαστιχάρες, μεταφορικά και κυριολεκτικά!), το εντυπωσιακά φαρδύ μετατρόχιο τού πίσω άξονα και, σαν πινελιά, το ανθρακονημάτινο spoiler, όπως και την, από ίδιο υλικό, οροφή για να μπείτε στο νόημα. Δεν περνά απαρατήρητη, γιατί, παρά το μέγεθός της, δείχνει την ενέργεια που κρύβει στα σωθικά της. Αρχής γενομένης από το μακρύ καπό κάτω από το οποίο φωλιάζει ο V8 κινητήρας της BMW με twin turbo, σοφιστικέ λίπανση και ψύξη και απόδοση 585 PS και με 750 Nm ροπής. Κι ύστερα, έρχεται το... ιππικό.

Ηλεκτροκινητήρας καρφωμένος στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο, ο οποίος με ένα πλανητικό σύστημα μετάδοσης περνά ισχύ 197 PS και ροπή μέχρι 450 Nm στη... σούμα των 727 PS και των 1.000 Nm ροπής. Δυνάμεις που περνούν και στους τέσσερις τροχούς μέσω της εξελιγμένης τετρακίνησης (για εσάς, τους μερακλήδες, υπάρχει και πρόγραμμα αμιγούς πισωκίνησης!). Ο ηλεκτροκινητήρας δεν είναι εκεί απλώς για αλατοπίπερο. Μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα μέχρι 140 km/h, με αλλαγές ταχυτήτων στο κιβώτιο και για απόσταση σχεδόν 70 km, αφού η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι αρκετά μεγάλη σε όγκο, καλύπτοντας σε μια λεπτή στρώση όλο το δάπεδο, είναι ενεργειακής χωρητικότητας 18,6 kWh και, ναι, φορτίζει μέσω πρίζας, αλλά και με αυτοφόρτιση εν κινήσει. Να, λοιπόν, που όλα έχουν βάλει το χεράκι τους για το βάρος που λέγαμε και, συνεπακόλουθα, για να χωρέσουν όλα, το αυτοκίνητο έπρεπε να έχει ένα «άλφα» μέγεθος.

Πισταδόρικο

Το σαλόνι, επίσης, έπρεπε να βάλει σε μια σειρά τις τόσες αντιφάσεις της υλοποίησης (λιμουζίνα για πίστα). Εννοείται πως το ταμπλώ και η γενική διάρθρωση του κόκπιτ είναι η... διαστημική των οθονών και του ατμοσφαιρικού, sci-fi φωτισμού (συγκριτικά, η M5, E 28 του 1984, που ήταν παρούσα, έδειχνε συγκινητικά... ρετρό). Κι εκεί, στα πολλά μενού, και τις παραμετροποιήσεις τής καθημερινότητας, να και τα «μαγικά» τής M Motorsport.

Κουμπιά στη γυαλιστερή (παγίδα για δαχτυλιές) κονσόλα για να μπεις στα μενού ρύθμισης της λειτουργίας του κινητήρα, των ρυθμιζόμενων ηλεκτρονικά αμορτισέρ (δεν υπάρχουν εδώ ενεργές αντιστρεπτικές), του τιμονιού, των φρενών, και της φόρτισης κατά την πέδηση, της τετρακίνησης και, βέβαια, του ήχου τής... Κολάσεως από τις τετραπλές εξατμίσεις (και επικουρικά από το... ηχοσύστημα). Κι ύστερα, υπάρχει και το flat bottom τιμόνι, και τα paddles αλλαγής σχέσεων και τα κόκκινα μπουτόν επιλογής προγράμματος M (δύο διαθέσιμα που τα συνθέτει ο οδηγός) και, βέβαια, το κόκκινο κουμπί για την... εκτόξευση.

3…2…1… Ignition

Αλήθεια, το κουμπί έναυσης κινητήρα θαρρείς και βάζει σε αντίστροφη μέτρηση εκτόξευσης πυραύλου τής Space X. Διότι εκκινείς, με διστακτικό το δεξί σου πόδι (στο Μόναχο είσαι!) κι ύστερα από 3,5 sec βλέπεις στο κοντέρ 100 km/h κι ύστερα από 11,1 sec στην Autobahn έχεις πιάσει 200 km/h και μετά λίγο ακόμα  τερματίζεις ευδοκίμως στα 250 km/h. Ναι, ΟΚ, αυτό το κάνουν κι άλλα sedan. Τίποτε πιο εκλεκτό; Έχει το μενού και ρεπρίζ πίστας (80-120 km/h με 4η 2,2 sec και με 5η 2,9 sec), έχει και τρελά άμεση κατευθυντικότητα, χάρη στην ενεργητική τετραδιεύθυνση, που κάνει τις στροφές πιο άμεσες και πιο γρήγορες (σαν να οδηγείς μικρότερο αυτοκίνητο). Και όλα αυτά, με απίθανα στιβαρό πάτωμα (μπαταρίες, γαρ!), συγκινητικό επίπεδο άνεσης (δεν σας αναφέραμε τις διαστάσεις των ελαστικών: 285/40-R20 εμπρός, 295/35-R21 πίσω!), ώστε ακόμα και σε κάποια καπάκια αποχέτευσης (ναι, υπάρχουν τέτοια και στη Γερμανία) το αυτοκίνητο δεν πρόδωσε τις αρχές του, αυτές μιας, κατά τα άλλα, πολυτελούς λιμουζίνας.

Και στο τέλος της ημέρας ως επιβράβευση βάλαμε και το πρόγραμμα πίσω κίνησης για να δούμε και τις... χορευτικές ικανότητες της M5. Μια χαρά χορευτικά κάνει, αλλά, ναι, οι 2,5 τόνοι φαίνονται πραγματικά… τεράστιοι, ειδικά σε ελιγμούς αποφυγής… πληγωμένου εγωισμού (να αναφέρουμε, επίσης, τα μόνον 505 kg ωφέλιμου φορτίου). Η νέα M5 εντυπωσιάζει με τον πολυπρόσωπο χαρακτήρα της και με το πληθωρικό της ταπεραμέντο. Πωλείται ήδη στη χώρα μας ως ένα χαστούκι στην αμιγή ηλεκτροκίνηση. Άλλωστε, BMW είναι αυτή. Και ξέρει από κινητήρες.

TECHINFO                

ΣΥΣΤΗΜΑ ΙΣΧΥΟΣ                                            ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, V8, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)                                                 4.395

ΙΣΧΥΣ ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ (PS)                               727

ΡΟΠΗ ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ (Nm)                              1.000

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ (kWh)            18,6

ΧΡΟΝΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ (h:min @kW)                  3:15 @7,4 kW

ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ (km)                        69

ΜxΠxΥ (mm)                                                      5.096x1.970x1.510

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)                                             3.006

ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ (L)                                           466

ΒΑΡΟΣ (Kg)                                                        2.510

0-100 km/h (sec)                                                 3,5

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)                                305

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (L/100km)                       10,2

CO2 (g/km)                                                          39

ΑΦΙΞΗ                                                                  ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (€)                            151.000