Hyundai Bayon 1.2 79PS - Δοκιμάζουμε το πρακτικό, ντιζαϊνάτο crossover


Μέσα στην πανσπερμία θεαματικών μοντέλων, ηλεκτρικών και μη, που παρουσιάζουν  οι Κορεάτες, υπάρχει χώρος και για απλά, καθημερινά αυτοκίνητα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 19/10/2024

Το Bayon ήρθε το 2021 ως μια… ασυνέχεια στο προϊοντικό συνεχές των μοντέλων της κορεατικής φίρμας. Είχαμε αυτοκίνητα πόλης, supermini, SUV και αίφνης εμφανίστηκε ένα μοντέλο compact crossover βασισμένο μεν στο πάτωμα του i20, αλλά με υπέρτερους χώρους και μια αυθάδικη σχεδίαση που ήταν (και είναι ακόμα) love-or-hate για πολλούς φίλους και μη της μάρκας.

 Εμείς θα σας πούμε ότι μας αρέσει το  Bayon, τότε και τώρα, καθώς με λεπτεπίλεπτες αλλαγές έγινε λίγο πιο σοβαρό, δείχνει πιο φαρδύ και κατάτι πιο… δωρικό, με την ίδια, όμως, υπογραφή του διακοσμητικού κεντρικού φωτισμού LED DRL (Daytime Running Lights) για να δημιουργήσει τη φωτεινή υπογραφή Seamless Horizon που είδαμε και στο Kona. Πίσω τα καινοτόμα φωτιστικά ήταν, ούτως ή άλλως, πολύ… προχώ, οπότε δεν άλλαξαν.

Επανασχεδιάστηκε, όμως, ο προφυλακτήρας, ενώ μπήκαν σε ρετούς και οι ζάντες 16 και 17”. Κατά τα άλλα, οι πλαστικές ποδιές και η απόσταση του πατώματος από το έδαφος στα 165 mm είναι κάτι από crossover. Η καμπίνα δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις ή έστω κάποιες ορατές αλλαγές στα υλικά ή στη σύνθεση των επιμέρους στοιχείων της. Οι οθόνες είναι εκεί που ήταν έχουν το ίδιο μέγεθος που είχαν, διακόπτες είναι εκεί που ξέραμε και τα πλαστικά το ίδιο σκληρά (κάπου έπρεπε να γίνουν και κάποιες περικοπές). Εντούτοις, η ευρυχωρία είναι εξαιρετική, λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος του αυτοκινήτου, το μεταξόνιο (2,58 m) και τις γενικές του διαστάσεις, χωρώντας μια χαρά μία οικογένεια και τα πράγματά της, μιας και το πορτμπαγκάζ είναι στα 411 L.

Hi-Tech

Αυτό που φέρνει το νέο Bayon, λοιπόν, δεν φαίνεται πάρα μόνον αν αρχίσεις να… σκαλίζεις τις οθόνες που τα έχουν όλα πλέον –και– στα ελληνικά. Ο κατάλογος των φρέσκων χαρακτηριστικών συνδεσιμότητας και ασφάλειας είναι μακρύς. Προσφέρει προηγμένη τεχνολογία συνδεσιμότητας και κορυφαία συστήματα ασφαλείας (ελέω GSR2). Αξιοσημείωτα, τα Lane Following Assist (LFA) για να διατηρείται το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας κίνησης και Junction Turning, που φρενάρει για να αποτρέψει μια σύγκρουση με επερχόμενο αυτοκίνητο, όταν στρίβει σε μία διασταύρωση, και Smart Cruise Control και, βέβαια, το Leading Vehicle Departure Alert, το οποίο ειδοποιεί τον οδηγό όταν ξεκινήσει το προπορευόμενο όχημα σε περίπτωση που, σταματημένοι σε κάποιο φανάρι, απορροφηθήκατε από το κινητό σας (μην ντρέπεστε, ξέρουμε ότι το κάνετε!).

Υπάρχουν, ακόμα, νέες λειτουργίες infotainment και Over-the-Air (OTA) αναβαθμίσεις, μέσω της (προαιρετικής) οθόνης 10,25”, χωμένης στην κορυφή του ταμπλώ, Apple CarPlay και Android Auto, ασύρματη φόρτιση και την πιο πρόσφατη έκδοση των υπηρεσιών Bluelink. Διαθέτει, επίση,ς eCall δεύτερης γενιάς 4G για κλήση στο 112, αν υπάρξει περίπτωση ατυχήματος, ενώ υπάρχει πάντα και το… panic button. Δύο θύρες USB-C – μία μπροστά και μία πίσω – διευκολύνουν τη φόρτιση συσκευών, ενώ υπάρχει και μία ακόμη USB-A εμπρός. Η νότα πολυτέλειας έρχεται με τον ωραίο νυχτερινό φωτισμό που δίνει κάτι χωρίς να αφαιρεί την προσοχή του οδηγού από τα τεκταινόμενα εμπρός.

Σεμνά και ταπεινά

Στα μηχανολογικά υπάρχουν κάποιες αλλαγές με φόντο το… περιβάλλον. O ίδιος με πριν, τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας έχασε 5 PS πέφτοντας στους 79,  με ελάχιστα μειωμένη ροπή (από 118 Nm/4.000 rpm πήγε στα 113 Nm/4.200 rpm) και λοιπές επιδόσεις πανομοιότυπες με πριν. Μείωσε, όμως, την εκπομπή CO2 κάτω από το… ψυχολογικό όριο των 122 g/km πετυχαίνοντας, έτσι, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και –ούτως ή άλλως– είσοδο στον Δακτύλιο.

Και όλα αυτά, χωρίς υβριδικά bonus, χωρίς προηγμένα κιβώτια (ένα απλό μηχανικό 5άρι κιβώτιο άριστου κουμπώματος έχει), αλλά με προσόν το χαμηλό του βάρος πέριξ του ενός τόνου και των ελαστικών Michelin Primacy 4 διαστάσεων 195/55-R16 (το σύγχρονο, βασικό στάνταρ). Εννοείται ότι κανείς δεν θα θυμάται τις επιδόσεις του όπως αυτές του Ioniq 5 N (τι πύραυλος!), αλλά κάτι η καμπύλη ροπής του, κάτι η κλιμάκωση του κιβωτίου και η ατμοσφαιρική του φύση δίνουν μια αίσθηση ότι μπορείς να κινηθείς με μια σχέση επάνω ξεχασμένη και να φύγεις πιο εύκολα από ό,τι υποδηλώνει το «ξερό» 0-100 km/h. Οι υπόλοιπες πτυχές του ρέπουν προς το άνετο, όταν το ανάγλυφο είναι μέτρια κακό (κλίσεις, αποσβετικότητα αναρτήσεων) αλλά αν τα πράγματα χειροτερέψουν, μπορεί να γίνει ενίοτε κουραστικό φανερώνοντας τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω και την ταπεινή καταγωγή της πλατφόρμας με λιγότερο ραφιναρισμένη ποιότητα κύλισης. Όμως, και στο ολοκαίνουργιο Bayon που οδηγήσαμε η έννοια «τριγμός» ήταν άγνωστη.

Εν ολίγοις

Πρακτικό, ασφαλές, ξεχωριστό και πλούσια εξοπλισμένο, το νέο Bayon στην εισαγωγική του έκδοση μπορεί να μη βάζει φωτιά στην άσφαλτο, είναι, όμως, μια λύση στρωτή, οικονομική σε χρήση και αξιόπιστη, κομίζοντας, όπως πάντα, και τις κορυφαίες εγγυήσεις της Hyundai. Προτείνεται σε όσους κάνουν focus σε όλα τα παραπάνω. Αν θέλετε και επιδόσεις, μπορείτε να δείτε το turbo 100άρι με τιμή 20.790 €.  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI Bayon 1.2 79PS 2024   TIMH €19.290   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.197, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 58(79)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 113/4.200

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 13,5 sec, τελική 165 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,5 L/100km, 118 g/km

HYUNDAI Bayon 1.2 79PS 2024

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ ΣΕ ΚΑΛΗ ΑΣΦΑΛΤΟ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΣΤΗΣΙΜΟ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΣΕ ΚΑΚΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ, ΑΝTΙΛΗΠΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΕΛΛΕΙΨΗ 6ΗΣ.