Οδηγούμε το νέο Cupra Terramar στη Βαρκελώνη


Το μεγάλο όπλο του σπορ SUV είναι η ευρυχωρία του, ενώ θα διατίθεται και με Plug-in υβριδική τεχνολογία. Πότε έρχεται, πόσο θα κοστίζει.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗ, ΦΩΤ.: CUPRA
  • 10/10/2024

Η Cupra χρωστάει ένα μεγάλο μέρος της επιτυχημένης πορείας της από το 2018, οπότε αποσχίστηκε από την -μητρική τότε- SEAT, στα SUV. Το Terramar αποτελεί το νεότερο μέλος της οικογένειας SUV των Ισπανών και υπερέχει σε μήκος κατά 13 εκατοστά έναντι του Ateca και κατά 7 πόντους συγκριτικά με το Formentor. Μπορεί να μην φαίνονται οι συγκεκριμένες διαφορές σημαντικές, ωστόσο στην πράξη ισοδυναμούν με κβαντικό άλμα, όσον αφορά στην ευρυχωρία της καμπίνας επιβατών του Terrarmar απέναντι στα δύο μικρότερα αδελφάκια του, τόσο για τους πίσω επιβάτες, όσο και για το πορτμπαγκάζ.

Ένα οικογενειακό SUV με σπορ γονίδια

H ονομασία Terramar προκύπτει από την ένωση των λέξεων ‘’Terra και Mare’’, δηλαδή ‘’Γη’’ και ‘’Θάλασσα’’ και το συγκεκριμένο SUV φιλοδοξεί να προσελκύσει στην Cupra νέες οικογένειες, που ζητούν ένα αισθητικά άψογο και πρακτικό μοντέλο ελεύθερου χρόνου με σπορ γονίδια και τεχνολογίες αιχμής. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο, ότι ακολουθεί σχεδιαστικά έναν νέο δρόμο σε σύγκριση με τα Ateca και Formentor, ενώ ανταγωνίζεται με το Tavascan για τον τίτλο της ναυαρχίδας των SUV της Cupra. Η ειδοποιός διαφορά μεταξύ των δύο, εντοπίζεται στο γεγονός ότι το Tavascan απευθύνεται αποκλειστικά στους λάτρεις της ηλεκτροκίνησης, ενώ αντιθέτως το Terramar διατίθεται με βενζινοκινητήρες, αλλά και σε εξηλεκτρισμένη εκδοχή ως Plug-in υβριδικό με 204 και 272 ίππους, ενώ δεν θα κυκλοφορήσει ως πετρελαιοκίνητο. Όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται ανεξαρτήτως κινητήρα και τεχνολογίας με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG.

Oι αρμονικές και σπορ αναλογίες του Cupra Terramar μεταφράζονται σε 4.519 mm μήκος, 1.863 mm πλάτος και 1.584 mm ύψος, ενώ η υιοθέτηση της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της ισπανικής μάρκας αποτυπώνεται εύγλωττα στη μάσκα που θυμίζει ρύγχος καρχαρία και στα φώτα Matrix LED με σήμα κατατεθέν τα τρία χαρακτηριστικά τρίγωνα. Στα πλευρά του Terramar δίνουν τον τόνο οι ρέουσες γραμμές και πίσω ξεχωρίζει ο διαχύτης και τα φωτιστικά σώματα συνδέονται με μια μπάρα, που έχει κεντρικά τοποθετημένα το λογότυπο Cupra και το όνομα του μοντέλου, αμφότερα φωτιζόμενα.

Εσωτερικό με άφθονους χώρους και υψηλής ποιότητας υλικά

Το εσωτερικό παραπέμπει ποιοτικά σε Audi και δεν είναι τυχαίο, ότι το Cupra Terramar θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της μάρκας με σήμα τα τέσσερα δαχτυλίδια στην Ουγγαρία. Ο οδηγός κάθεται απέναντι από ένα πλήρες ψηφιακό κόκπιτ και μια εξαιρετικά πρακτική οθόνη Head-up Display, ενώ στο κέντρο βρίσκεται η οθόνη 12.9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων με slider αφής με ρετρό φωτισμό, εύχρηστο μενού και δυνατότητα φωνητικών εντολών.

Το μακρύ μεταξόνιο μήκους σχεδόν 2,7 μέτρων εγγυάται άφθονους χώρους για τους πίσω επιβάτες και για τις αποσκευές, καθώς ο όγκος του πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 642 L και κρίνεται κορυφαίος. Η συνολική εικόνα του θαλάμου επιβατών απλά σε συναρπάζει και σε αυτό συμβάλλουν τα καλοσχεδιασμένα καθίσματα και το απολαυστικό ηχοσύστημα της Sennheiser.

Η γκάμα των κινητήριων συνόλων

Στο επαναφορτιζόμενο υβριδικό Cupra Terramar e-Hybrid VZ, που οδηγήσαμε κατά κύριο λόγο στην Ισπανία, συμβιώνουν ένας βενζινοκινητήρας 1,5 L με ηλεκτροκινητήρα 130 ίππων, συνδυαστική ισχύ 272 ίππων και μέση κατανάλωση 0,4 L αμόλυβδης ανά 100 km.

To Terramar αποδείχθηκε πολύ ευχάριστο και σπιρτόζο στο test drive γύρω από τη Βαρκελώνη (0-100 km/h σε 7,3 sec, τελική 215 km/h), όπου μας άρεσε το άμεσο τιμόνι του, οι γρήγορες ρεπρίζ του και το αποτελεσματικό φιλτράρισμα των κραδασμών. Στα υπέρ της έκδοσης e-Hybrid καταλογίζεται και η ηλεκτρική αυτονομία των περίπου 100 km χάρη στην πολύτιμη συμβολή της μπαταρίας με χωρητικότητα 19,7 kWh.

Ενδιαφέρουσα εναλλακτική με ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 km/h 9,3 sec, τελική 205 km/h) συνιστά η βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 eTSI ήπιας υβριδικής τεχνολογίας τεχνολογίας 48V, με 150 ζωηρούς ίππους και μέση κατανάλωση 6,1 L αμόλυβδης. Για τους πιο σκληροπυρηνικούς προβλέπεται το τετρακίνητο Cupra Terramar TSI VZ με δίλιτρο βενζινοκινητήρα, 265 άλογα, επιτάχυνση από στάση έως 100 km/h σε μόλις 5,9 sec και τελική ταχύτητα 243 km/h. Ενδιάμεσα υπάρχει άλλη μια έκδοση βενζίνης με δίλιτρο μοτέρ TSI, 204 ίππους μέγιστη ισχύ και σύστημα τετρακίνησης 4Drive.

Πάντως, η συνολική αίσθηση που αποκομίζεις είναι πώς βρίσκεσαι στο τιμόνι ενός γνήσιου... Cupra της νέας εποχής, με όλα εκείνα τα υπέροχα οδηγικά χαρακτηριστικά που λάνσαρε το Fromentor. Εξαιρετικό κράτημα, fun-to-drive, στιβαρή αίσθηση για το ποιοτικότατο Τerramar. Ένα... driver's SUV θα λέγαμε, το οποίο, ωστόσο και σε αστικό περιβάλλον αποδεικνύεται χρηστικό και αρκετά ευέλικτο παρά τις ευμεγέθεις διαστάσεις του. 

Όλες οι εκδόσεις αναμένονται το επόμενο διάστημα στην Ελλάδα και γίνεται προσπάθεια από τον εισαγωγέα να ξεκινούν οι τιμές λίγο κάτω από τις 40.000 ευρώ για το ήπια υβριδικό μοντέλο των 150 ίππων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

First Drive: Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο CUPRA Tavascan

Πάτησαν Ελλάδα τα νέα CUPRA Formentor και Leon - Δείτε τιμές και εκδόσεις (πίνακας)

First Drive: Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Cupra Born VZ με τους 326 PS