Οδηγούμε το νέο Renault 5 E-Tech Electric στη Γαλλική Ριβιέρα


 Tο νέο «5» επιστρέφει δυναμικά για να πρωταγωνιστήσει στη μικρή κατηγορία! Εντυπωσιακό, με ρετρό αισθητική, διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις ισχύος 95, 120 και 150 PS  και με αυτονομία έως 410 km. 

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: RENAULT
  • 7/10/2024

Αν κοιτάξει κανείς σήμερα τον χάρτη της αυτοκίνησης θα δει πολλούς νέους παίκτες να έχουν παρεισφρήσει, πολύ περισσότερο δε, στην Ευρωπαϊκή αγορά η οποία επίλεξε να σηκώσει πρώτη το γάντι της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.

Αποτέλεσμα η είσοδος άγνωστων μέχρι προσφάτως κατασκευαστών από την Κίνα (με τους οποίους οι περισσότερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν ήδη συνέργειες στην εξέλιξη τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης) και η πανσπερμία νέων μοντέλων, πιο προσιτών μεν, αλλά χωρίς εκείνο το ειδικό βάρος που φέρει το σήμα μιας παραδοσιακής μάρκας.

Ίσως αυτός είναι ακόμη ένα λόγος που αρκετός κόσμος γυρίζει την πλάτη στα ηλεκτρικά, χαρακτηρίζοντάς τα απρόσωπα σχεδιαστικά και αδιάφορα οδηγικά και μάλλον σε αρκετές περιπτώσεις δεν έχει άδικο…

Το γαλλικό μοντέλο θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από τις αρχές της νέας χρονιάς και θα μπορεί να παραγγελθεί και στην entry level έκδοση με τη μικρή μπαταρία 40 kWh/95 PS η οποία στην Γαλλική αγορά ξεκινά από τα 25.000 ευρώ.
Το γαλλικό μοντέλο θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από τις αρχές της νέας χρονιάς και θα μπορεί να παραγγελθεί και στην entry level έκδοση με τη μικρή μπαταρία 40 kWh/95 PS η οποία στην Γαλλική αγορά ξεκινά από τα 25.000 ευρώ.

Και να που οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές, έχοντας επιλύσει τα περισσότερα συστημικά τους προβλήματα (εργοστάσια, υποδομές), μπορούν πλέον να προσφέρουν ότι ακριβώς επιθυμεί ένας ενθουσιώδης οδηγός από ένα υπερσύγχρονο αυτοκίνητο στον τομέα της οδηγικής απόλαυσης σηκώνοντας ανάχωμα στον Κινέζικο ανταγωνισμό.

Έτσι λοιπόν, βλέπουμε βαριά ονόματα να ανασύρονται από το παρελθόν και να προκαλούν δέος, άλλα με σεβασμό στην ιστορία που έχουν χτίσει και άλλα να «καίγονται» στον βωμό του marketing και του εύκολου εντυπωσιασμού.

Στο πλαίσιο αυτό η Renault επιχειρεί την αναβίωση του «5» ενός εμβληματικού αυτοκινήτου για τη γαλλική εταιρεία! Έστω και εάν στην σύγχρονη εκδοχή του θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, το γαλλικό μοντέλο διατηρεί αναλλοίωτο το αρχικό motto της κατασκευής του. Ευέλικτο, εύχρηστο, καινοτομικό και σε κάθε περίπτωση εντελώς διαφορετικό αισθητικά σε σχέση με ότι κυκλοφορεί σήμερα εκεί έξω.

Από το πρώτο στο σύγχρονο R5  

Η  Renault ανήκει ακριβοδίκαια στους «Μεγάλους Κατασκευαστές» της αυτοκίνησης, έχοντας στα 124 χρόνια ιστορίας της παρουσιάσει πρωτοποριακές τεχνολογίες. Πλέον υπό την καθοδήγηση του Luca De Meo, βαδίζει στη νέα εποχή επενδύοντας ακόμη περισσότερο στην καινοτομία, επιλέγοντας παράλληλα να επαναφέρει  στο προσκήνιο ονομασίες επιτυχημένων μοντέλων.

Και κάπως έτσι το R5 είναι έτοιμο να ξαναγράψει ιστορία, ανασύροντας αναμνήσεις σε όλους εκείνους που έτυχε να μοιραστούν κάποια στιγμή της ζωής τους μαζί του. Ακόμη και οι νεότεροι και εκείνοι που δεν έτυχε να το ζήσουν είναι σίγουρο ότι κάτι θα έχουν ακούσει για τη μοναδικότητά του ή κάποια φωτογραφία θα έχουν δει ξεφυλλίζοντας ένα οικογενειακό άλμπουμ. Μιλάμε για το  μοντέλο-θρύλο της Renault, που παρουσιάστηκε το 1972 και μέχρι το 1996 που αντικαταστάθηκε από το Clio ξεπέρασε τα 9,5 εκατομμύρια πωλήσεις!

Αφήνοντας το παρελθόν και επιστρέφοντας στο σήμερα δεν μπορούμε από τον να μην αγνοήσουμε την μαεστρία με την οποία η γαλλική φίρμα κατάφερε να συνδέσει τη νέα γενιά αισθητικά με τον προκάτοχό του, ενσωματώνοντας παράλληλα όλες τις σχεδιαστικές καινοτομίες και τεχνολογίες που απαιτούνται σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο πόλης.

Modern-retro σχεδίαση, mini διαστάσεις, ελαφρύ βάρος, ανακυκλώσιμα υλικά σε ποσοστό 19,4%, ακόμη και τεχνολογία ChatGPT, για ένα αυτοκίνητο που φιλοδοξεί να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον απέναντι στα pop icons μοντέλα του ανταγωνισμού, όπως το Mini Cooper και FIAT 500, που έχουν ομοίως αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα τους και σήμερα εξακολουθούν πρωταγωνιστούν με τη μοναδικότητά τους στην μικρή κατηγορία.

Το νέο Renault 5 E-Tech παραμένει αντισυμβατικό

Στη σύγχρονη εκδοχή του το Renault 5 ακολουθεί την ίδια αντισυμβατική σχεδίαση του προκατόχου, με τη διαφορά ότι είναι αποκλειστικά 5-θυρο (το πρώτο 5πορτο «5» λανσαρίστηκε το 1979) αλλά με ενσωματωμένες τις λαβές των πίσω θυρών ώστε το σχήμα να μην ξεφεύγει από το αρχέτυπο.

Είναι εντυπωσιακές οι αισθητικές αναφορές στο πρώτης γενιάς R5, στο μετέπειτα SuperCinq, ακόμη και στο αξεπέραστο 5 Turbo, όμως το νέο «5» όφειλε να είναι πιο ψαγμένο αισθητικά. Και είναι!

Στο εμπρός μέρος θυμίζει έντονα το πρώτο «5» με το κεκλιμένο καπώ και τη σχεδίαση των προβολέων Full LED που πλαισιώνονται από τετραγωνισμένα φώτα ομίχλης στις άκρες του προφυλακτήρα, όπως ακριβώς και στο 5 Turbo, ενώ για τον ίδιο λόγο είναι κάθετη η διάταξη και των πίσω φωτιστικών σωμάτων.

Τα διαθέσιμα χρώματα του αμαξώματος είναι πέντε: Pop yellow, pop green, pearl white, Starry Black και Midnight Blue. Στα δύο πρώτα χρώματα ήταν βαμμένα τα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεσή μας στο πανευρωπαϊκό test drive που έγινε στην ιδανικότερη τοποθεσία για ένα τέτοιο μοντέλο, την αριστοκρατική Νίκαια της Γαλλίας. Είναι αλήθεια πώς από όπου και εάν περάσαμε το γαλλικό μίνι συγκέντρωνε τον θαυμασμό, κάτι ομολογουμένως σπάνιο στις μέρες μας με την ομογενοποιημένη αισθητική που επιλέγεται προκειμένου να διατηρηθεί η εταιρική ταυτότητα ενός κατασκευαστή. Ευτυχώς όχι με το Renault 5, που είναι κάτι διαφορετικό, μοναδικό.

Εκτός από την όμορφη διχρωμία της οροφής με το αμάξωμα, εντύπωση προκαλεί μια μικρή ψηφιακή οθόνη με τον αριθμό 5 που έχει τοποθετηθεί στο καπό και δείχνει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας!
Εκτός από την όμορφη διχρωμία της οροφής με το αμάξωμα, εντύπωση προκαλεί μια μικρή ψηφιακή οθόνη με τον αριθμό 5 που έχει τοποθετηθεί στο καπό και δείχνει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας!

Στο νέο R5 ξεχωρίζουν οι μεγάλοι τροχοί των 18 in που βρίσκονται στην κυριολεξία στις άκρες του αμαξώματος, μάλιστα με φαρδιά μετατρόχια (1,55 m μπροστά, 1,53 m πίσω) ώστε να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή βάση για τον οδηγικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Το μήκος του αμαξώματος είναι τα 3,922 m και τοποθετείται ανάμεσα στο μικρότερο κατά 30 cm Twingo και το μεγαλύτερο κατά 13 cm Clio. Μόλις 4 cm μικρότερο από το τελευταίο είναι το μεταξόνιο του «5»  φθάνοντας τα 2,54 m.

Εδράζεται στη νέα πλατφόρμα AmpR Small της Renault, που θα βρει εφαρμογή σε όλα τα μικρά ηλεκτρικά μοντέλα του γαλλικού Ομίλου και επιτρέπει ευελιξία στην αρχιτεκτονική της ανάρτησης. Εδώ εμπρός έχει τοποθετηθεί η αντίστοιχη των μεγαλύτερων Clio/Captur (γόνατα McPherson) και πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι. Το νέο πλαίσιο προσφέρει επαρκέστατους εσωτερικούς χώρους για την κατηγορία με το πορτ-μπαγκάζ να ξεκινά από τα 326 L (διαθέσιμα επιπλέον 19 L αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό). Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει μικρή ακτίνα στροφής (10,3 m), ενώ το τιμόνι είναι μόλις 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη για περισσότερη ευελιξία στην πόλη.

Ξεχωριστό εσωτερικό

Όπως ακριβώς στο αμάξωμα έτσι και στο εσωτερικό το νέο Renault 5 έχει έντονες αναφορές στο παρελθόν με ζωηρά χρώματα και μοντέρνες πινελιές. Πάνω από το ταμπλό ενσωματώνονται δύο αιωρούμενες ψηφιακές οθόνες. Η πρώτη είναι 10 ιντσών (7 ίντσες στη βασική εξοπλιστική έκδοση) βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και αφορά των πίνακα των οργάνων με ευανάγνωστες ενδείξεις και καλαίσθητα γραφικά.

Η δεύτερη βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, έχει διαγώνιο 10 ιντσών σε όλες τις εκδόσεις, τρέχει το σύστημα πολυμέσων OpenR Link ενώ στις κορυφαίες εκδόσεις έχει ενσωματωμένο λογισμικό Google δίνοντας πρόσβαση σε Google Maps και Assistant καθώς και σε μια σειρά από εφαρμογές που είναι διαθέσιμες στον κατάλογο του Google Play.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο/η ψηφιακός/ή βοηθός Reno (avatar) που αξιοποιηθεί τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης για να προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες οδήγησης, ενώ μπορεί να παρέμβει και σε συγκεκριμένα συστήματα του αυτοκινήτου, π.χ. να ρυθμίσει την θερμοκρασία του εσωτερικού ή να κλείσει τα ηλεκτρικά παράθυρα, έχοντας φυσικά προηγηθεί η φωνητική εντολή κάποιου εκ των επιβατών.

Προβλέπονται επίσης προηγμένα συστήματα ασφαλείας, όπως για την παρακολούθηση της προσοχής του οδηγού, σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης κατά την όπισθεν, μπροστινοί και πίσω αισθητήρες για διατήρηση λωρίδας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και σύστημα ασφαλούς εξόδου των επιβατών απ' την καμπίνα.

Επιπρόσθετα το Renault 5 E-Tech Electric είναι εξοπλισμένο με την προηγμένη τεχνολογία ασφαλείας «Safety Coach» η οποία και αξιολογεί τις κινήσεις του οδηγού, παρέχοντας εξατομικευμένες συμβουλές για πιο ασφαλείς μετακινήσεις. 

Σε ότι αφορά την εικόνα του διακόσμου, τα ανακυκλώσιμα και ανακυκλωμένα σε μεγάλο ποσοστό υλικά κατασκευής προσφέρουν μια ζεστή αίσθηση και δείχνουν ποιοτικά και με αψεγάδιαστο φινίρισμα. Οδηγοκεντρική η θέση οδήγησης, με τον χειριστή να έχει άμεση πρόσβαση στους ελάχιστους διακόπτες και στον επιλογέα μονής σχέσης του κιβωτίου που βρίσκεται δεξιά στην κολόνα του τιμονιού. Εξαιρετικά σε στήριξη τα εμπρός καθίσματα, ενώ σε ότι αφορά τους εσωτερικούς χώρους, είναι επαρκέστατοι όπως προαναφέρθηκε, με τη μόνη παρατήρηση να αφορά το διαθέσιμο ύψος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών.

Ηλεκτροκινητήρας χωρίς μόνιμους μαγνήτες

Ο ηλεκτροκινητήρας του νέου R5 ακολουθεί την κατασκευαστική φιλοσοφία του Megane E-Tech Electric (χωρίς μόνιμους μαγνήτες), είναι 15 kg  ελαφρύτερος και έχει μικρότερο ρότορα κατά 3 cm. Βρίσκεται τοποθετημένος κάτω από το εμπρός καπό και διαθέτει inverter για την ψύξη του. Να τονιστεί πώς ο μετατροπέας AC/DC ενσωματώνεται στον φορτιστή προκειμένου να εξοικονομείται πολύτιμος χώρος, με το συνολικό βάρος να μην ξεπερνά τα 105 kg.

Οι διαθέσιμες εκδόσεις ισχύος είναι τρεις. Στη βασική αποδίδει 95 PS και 215 Nm ροπής, στη μεσαία 120 PS και 225 Nm και στην κορυφαία που είχαμε στη διάθεσή μας 150 PS και 245 Nm. Εδώ το 0-100 km/h επιτυγχάνεται σε 8 sec ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 km/h.

Επαρκέστατη αυτονομία και τεχνολογία V2L

Η ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα παρέχεται από δύο διαθέσιμα συστήματα μπαταριών ιόντων-λιθίου, τεχνολογίας NMC. Η μικρότερη έχει χωρητικότητα 40 kWh και προσφέρει αυτονομία 300 km ενώ η μεγαλύτερη έχει χωρητικότητα 52 kWh και η αυτονομία αγγίζει τα 410 km.

Οι μπαταρίες είναι σχεδιασμένες προκειμένου να βελτιώνεται η ενεργειακή πυκνότητα χωρίς να αυξάνεται το μέγεθος. Συγκεκριμένα η μπαταρία των 52 kWh αποτελείται από 4 modules και όχι από 12 όπως στο Megane E-Tech Electric. Το Renault 5 E-Tech Electric εφοδιάζεται επίσης με το νέο αμφίδρομο φορτιστή AC 11 kW που διαθέτει σύστημα V2L (διαθέσιμο μόνο στις εκδόσεις 110 kW και 90 kW). Αυτό σημαίνει ότι η θύρα φόρτισης μπορεί να λειτουργήσει σαν πρίζα μέσω ενός προσαρμογέα που προσφέρεται προαιρετικά και να συνδεθούν πάνω του ηλεκτρικές συσκευές όπως μια μηχανή καφέ espresso ή ένα ηλεκτρικό barbeque.

Όσο για τους χρόνους φόρτισης, σε σημείο εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW η μπαταρία των 52 kW θα χρειαστεί 4 ώρες και 30 λεπτά για να φτάσει από το 10% στο 80%. Η μπαταρία των 40 kWh θα χρειαστεί μια ώρα λιγότερο, ενώ σε ταχυφορτιστή και τα δύο συστήματα μπορούν να «γεμίσουν» από το 15% στο 80% μέσα σε 30 λεπτά.

Στη Γαλλική Ριβιέρα με το νέο R5

Αυτό που μπορούμε να σας μεταφέρουμε για το νέο R5 είναι πώς αποτελεί ένα από τα ελάχιστα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που οδηγικά είναι ευχάριστο σε σημείο που να μην ξεχωρίζει από ένα συμβατικό μοντέλο. Οι τεχνικοί της Renault αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα που δίνει η νέα πλατφόρμα (πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, βάρος μικρότερο του 1,5 tn, απόσταση από το έδαφος 14,5 cm) κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα πολύ ενδιαφέρον οδηγικά αυτοκίνητο πόλης με χαρακτηριστικά GTi.  Σε αστικό περιβάλλον η ευελιξία του και η ευκολία στη χρήση είναι δεδομένη, προσφέροντας παράλληλα και την ξεχωριστή φινέτσα στην καθημερινή ρουτίνα ενός δημιουργήματος που μόνο από κάποιο διάσημο ατελιέ του Παρισιού μπορεί να βγεί. 

Η ανάρτηση φιλτράρει τα πάντα, η ηχομόνωση είναι εξαιρετική, ενώ η κατανάλωση κυμαίνεται (στην πόλη) κάτω από 15 kWh/100 km (14,9 kWh/100 km η μέση εργοστασιακή).

Εκτός πόλης το ηλεκτρικό «5» μπορεί να ξεδιπλώσει τον δυναμικό χαρακτήρα του και να ταξιδέψει με ασφάλεια και υποδειγματική ποιότητα κύλισης. Στον αυτοκινητόδρομο παντελής η έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων και με την μέση κατανάλωση να σκαρφαλώνει στις 16 kWh/100 km. Πιο απολαυστικό σε ένα επαρχιακό δρόμο, εκεί που η δουλειά των τεχνικών της Renault γίνεται περισσότερο φανερή.

Το «5» εντυπωσιάζει με την ουδετερότητά του στις στροφές και την ενδοτικότητα της ανάρτησης, θυμίζοντας ένα μικρό θερμικό GTi. Το εμπρός μέρος ακόμη και υπό πίεση δεν θα παρεκκλίνει της πορείας του ακόμη και με απενεργοποιημένο το ESP, με το τιμόνι να είναι γρήγορο και να προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση. Εντυπωσιακός ο τρόπος που αντιδρά και η πίσω ανάρτηση, χωρίς αναπηδήσεις και παρά την ύπαρξη χαμηλοπρόφιλων ελαστικών (195/55 R18).

Με απλά λόγια, το νέο R5 διαθέτει τα οδικά χαρακτηριστικά ενός καλοφτιαγμένου αυτοκινήτου πόλης, που προσφέρει εντυπωσιακή άνεση και ευελιξία σε αστικό περιβάλλον και οδηγική ευχαρίστηση στις εκτός του «κλεινού άστεως» διαδρομές.

Το γαλλικό μοντέλο θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από τις αρχές της νέας χρονιάς και θα μπορεί να παραγγελθεί και στην entry level έκδοση με τη μικρή μπαταρία 40 kWh/95 PS η οποία στην Γαλλική αγορά ξεκινά από τα 25.000 ευρώ.

Κατά την άποψή μας μια εξαιρετική πρόταση στη μικρή κατηγορία σε όσους ψάχνουν ένα ξεχωριστό ηλεκτρικό αυτοκίνητο με όνομα βαρύ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Το νέο Renault 5 e-Tech στο μικροσκόπιο του Car and Driver

Η ιστορία του Renault 5 του αυτοκινήτου θρύλου των Γάλλων