Test Drive: Οδηγούμε στα δάση της Γερμανίας την έκτη γενιά του Subaru Forester


Σε μια δασική έκταση, που για χρόνια χρησιμοποιούσαν οι πράκτορες της Στάζι στην εκπαίδευσή τους, έγινε το πρώτο τετ-α-τετ του Car and Driver με το νέο Subaru Forester. Συνεχίζει να είναι ένα από τα πιο ικανά off-road SUV στην κατηγορία του;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: SUBARU EUROPE, KM
  • 1/10/2024

Για εμάς εδώ στο Car and Driver αποτελεί πάντα μια ευχάριστη έκπληξη όταν φτάνει στο inbox μας πρόσκληση από τη Subaru για να ταξιδέψουμε και να οδηγήσουμε κάποιο νέο μοντέλο της. Βλέπετε οι προσθήκες στη γκάμα δεν είναι τόσο συχνές -συγκριτικά με άλλα brands- ενώ «ιδιαίτερη» είναι και η κοσμοθεωρία που ενσωματώνουν διαχρονικά οι Ιάπωνες στα αυτοκίνητά τους, επιμένοντας με ζέση να πηγαίνουν κόντρα στις τάσεις και να διατηρούν ατόφιο το DNA τους.

Κάπως έτσι, με χαρά και ανυπομονησία, ξεκινήσαμε για ένα ταξίδι «αστραπή» στη Γερμανία ώστε να γνωρίσουμε την έκτη γενιά του Subaru Forester στην ευρωπαϊκή του βερσιόν, αφού είχε προηγηθεί η αποκάλυψη του μοντέλου για την αγορά της Αμερικής στο τέλος του προηγούμενου έτους.

Το ραντεβού δόθηκε στο Κallinchen, 50 km μακριά από το κέντρο του Βερολίνου. Εκεί βρεθήκαμε μέσα σε ένα τεράστιο δάσος όπου ένα κομμάτι του χρησιμοποιείται από το Teltow Fläming Ring, πάρκο για τους λάτρεις της off-road οδήγησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα σε αυτή την έκταση πραγματοιούσαν οι πράκτορες της Στάζι ένα μέρος της εκπαίδευσής τους ενώ σήμερα οι off-road διαδρομές χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση των γερμανικών σωμάτων ασφαλείας.

Με τη σχεδιαστική «σφραγίδα» της Subaru

Το νέο Forester μάς περίμενε κάτω από τη δυνατή βροχή, σε ένα ξέφωτο, και το καλοσώρισμα ανέλαβε ο κ. David Dello Stritto, General Manager της Subaru Europe, ο οποίος λίγη ώρα αργότερα μας «τράταρε» όλες τις λεπτομέρειες του νέου μοντέλου. Ακριβώς δίπλα στο νέο Forester ήταν τοποθετημένο το απερχόμενο μοντέλο και η πρώτη σκέψη που μας ήρθε αυθόρμητα στο μυαλό είναι ότι η «μεγάλη εικόνα» δεν έχει αλλάξει. Η Subaru «πάτησε» πάνω στο γνωστό σχήμα και φρόντισε να κάνεις πολλές, μικρές σχεδιαστικές παρεμβάσεις για να εκσυγχρονίσει την εικόνα και να δείξει ότι μπροστά μας έχουμε μια νέα γενιά - η οποία σε κάποιους μπορεί να μοιάζει με εκτενές facelift.

Το σημείο-κλειδί της σχεδιαστικής μετάβασης είναι αναμφίβολα η αναθεωρημένη μάσκα που έχει μεγαλώσει, έχει γίνει πιο επίπεδη και σε συνδυασμό με τα νέα λεπτά φωτιστικά σώματα προσθέτει πόντους στην επιβλητική εικόνα του μπροστινού μέρος. Στο προφίλ οι θόλοι των τροχών -οι οποίοι ξεκινούν από τις 18 ίντσες- έχουν «τετραγωνιστεί» και τονίζουν τον off-road χαρακτήρα ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στους μπροστινούς θόλους έχει προστεθεί ένας μικρός αεραγωγός, ένα από τα πολλά μικρά αεροδυναμικά στοιχεία που κάνουν το αυτοκίνητο πιο σταθερό και πιο αποδοτικό στις υψηλές ταχύτητες.

Πίσω η εικόνα «γεμίζει» από τη μεγαλύτερη και πιο ψηλά τοποθετημένη θύρα του χώρου αποσκευών ενώ αρκετά ενδιαφέρουσα είναι η επιλογή της Subaru να μην βγάλει ψεύτικες απολήξεις στο σύστημα εξάτμισης -όπως θα έκαναν άλλες εταιρείες για χάρη του design- και να προχωρήσει με την... πατροπαράδοτη μονή απόληξη στη δεξιά πλευρά του προφυλακτήρα.

Άνετοι χώροι ακόμα και για τους πιο μεγαλόσωμους

Σημαντικά αναβαθμισμένος είναι ο τομέας της ευρυχωρίας και έρχεται ως επακόλουθο των αυξημένων διαστάσεων (30 mm πιο μακρύ και 15 mm πιο φαρδύ). 20 mm μήκους έχουν προστεθεί και στον χώρο αποσκευών που συνεχίζει να είναι «γεναιόδωρος» με τα 508 L, τα οποία μπορούν να εκτοξευτούν στα 1.720 L μόλις πέσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Tο συνολικό μήκος του αυτοκινήτου είναι 4.670 mm, το πλάτος 1.830 mm, το ύψος 1.730 mm, το μεταξόνιο 2.670 και γενικά η άνεση που προσφέρει θα γίνει αισθητή ακόμα και από τους πιο μεγαλόσωμους επιβάτες.

Στην καμπίνα η εικόνα είναι «αυστηρή», όπως μας έχει συνηθίσει ο Ιάπωνας κατασκευαστής, με ποιοτικά υλικά και υψηλού επιπέδου συναρμογή. Τις εντυπώσεις κλέβει η νέα, μεγάλη κεντρική οθόνη αφής των 11,6 ιντσών που έχει ενσωματωθεί στο ταμπλό και πλαισιώνεται από φυσικούς διακόπτες που κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη. Ο πίνακας οργάνων δεν έπεσε «θύμα» των pixels και η Subaru διατήρησε σε αυτή την περίπτωση τα «old school» αναλογικά όργανα, πλαισιώνοντας τα με μια μικρή LCD οθόνη που εμφανίζει βασικές πληροφορίες για τον οδηγό.

Η τεχνολογική αναβάθμιση σε πρώτο πλάνο

Πάμε όμως και στο τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Forester για το οποίο η Subaru εμφανίζεται άκρως ικανοποιημένη με τις προσθήκες που έγιναν στον τομέας της ασφάλειας και της υποβοήθησης του οδηγού. Σημαίνοντα ρόλο σε αυτή την περίπτωση έχει το αναβαθμισμένο πακέτο EyeSight που περιλαμβάνει 15 λειτουργίες (5 καινούργιες και 7 αναβαθμισμένες). Ο «πυρήνας» του συστήματος είναι μία νέα ευρυγώνια κάμερα και ένα ραντάρ τα οποία συνεργάζονται και αναγνωρίζουν πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά πεζούς και δίκυκλα που μπαίνουν στην πορεία του οχήματος.

Μία επίσης σημαντική λειτουργία, την οποία βλέπουμε για πρώτη φορά σε μοντέλο της Subaru, είναι το Emergency Driving Stop System που μειώνει τον κίνδυνο να γίνει ατύχημα στην περίπτωση που ο οδηγός εμφανίσει ξαφνικά κάποιο πρόβλημα υγείας και δεν είναι σε θέση να ελέγξει το αυτοκίνητο. Σε αυτή την περίπτωση το σύστημα στέλνει ειδοποιήσεις μόλις αντιληφθεί ότι δεν υπάρχουν χέρια στο τιμόνι ενώ κάνει μερικά απότομα, στιγμιαία φρεναρίσματα για να παροτρύνει τον οδηγό να πάρει ξανά στον έλεγχό του το όχημα.

Αν αυτό δεν συμβεί στα επόμενα δευτερόλεπτα, τότε το Forester βάζει σε λειτουργία τα φώτα έκτακτης ανάγκης για να ειδοποιήσει τους άλλους οδηγούς και σταδιακά επιβραδύνει. Μόλις ακινητοποιηθεί οι πόρτες ξεκλειδώνουν ενώ ενεργοποιείται αυτόματα και το ηλεκτρικό χειρόφρενο.

Τα βασικά «συστατικά» της επιτυχημένες συνταγής Forester

Αυτά με τις πολύ βασικές αναβαθμίσεις που φέρνει η έκτη γενιά του Forester. Υπάρχουν ωστόσο και κάποια «υλικά» της επιτυχημένης συνταγής τα οποία η εταιρεία δεν θέλησε να τα πειράξει, τουλάχιστον σε μεγάλο βαθμό. Το πρώτο είναι η πλατφόρμα. Και στην έκτη γενιά το Forester πατά πάνω στην Subaru Global Platform (SGP) όμως έχουν γίνει στοχευμένες παρεμβάσεις, ειδικά στα σημεία συγκόλλησης, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η στρεπτική ακαμψία κατά 10%.

Το δεύτερο το συναντάμε κάτω από το καπό και είναι ο Boxer τετρακύλινρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 2.0 L που συνδυάζεται με mild hybrid σύστημα 48Volt. Κοιτώντας τα specs προκύπτει μια σημαντική αλλαγή σε σχέση με αυτά που γνωρίζαμε από το προηγούμενο μοντέλο. Στη νέα γενιά το σύνολο, το οποίο συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων, δεν αποδίδει 150 PS αλλά έχει χάσει 14 PS και πλέον η μέγιστη ισχύς είναι 136 PS στις 5.600 rpm, ενώ η ροπή φτάνει τα 182 Nm στις 4.000 rpm. Όπως μας ενημέρωσαν οι άνθρωποι της Subaru ήταν μια αναγκαστική κίνηση αφού το μοτέρ έπρεπε να κατεβάσει τα επίπεδα των εκπομπών και να ευθυγραμμιστεί με τις νόρμες της Ε.Ε.. 

Τέλος, παρούσα συνεχίζει να είναι και η περιβόητη συμμετρική τετρακίνηση η οποία σε συνδυασμό με τα 22 cm της απόστασης του πατώματος από το έδαφος κάνει το νέο Forester, αν όχι το κορυφαίο, ένα από τα πιο ικανά off-road SUV στην κατηγορία του.

Οδηγώντας το νέο Subaru Forester

Αυτό δεν αργήσαμε να το αντιληφθούμε από την πρώτη κιόλας κακοτράχαλη διαδρομή που διασχίσαμε μέσα στο Teltow Fläming Ring. Το σύστημα X-Mode, το οποίο πλέον είναι διαθέσιμο και στην όπισθεν, έδειξε να συνδυάζεται άψογα με την τετρακίνηση. Για να το θέσουμε πιο απλά το σύστημα λειτουργεί σαν... από μηχανής θεός όταν ο οδηγός, ακόμα και ο πιο άπειρος, βρεθεί μέσα σε μία δύσκολη off-road κατάσταση.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι το σημείο που μας εντυπωσίασε περισσότερο ήταν μία απότομη και ολισθηρή κατηφόρα, με μεγάλη κλίση, την οποία κατεβήκαμε με γωνία 27 μοιρών (!) απροβλημάτιστα, χωρίς να χρειαστεί να κάνουμε κάτι πέραν από το να κρατάμε σταθερά το τιμόνι!

Από εκεί και πέρα το οδηγικό session, εκτός από τα δύσβατα και λασπωμένα μονοπάτια, περιελάμβανε σλάλομ σε κώνους με ταχύτητα 55 km/h όπου το σύστημα διεύθυνσης έδειξε να τα πηγαίνει εξαιρετικά και να στέλνει σωστή πληροφόρηση, αλλά και περάσματα από πλακόστρωτο με τα ίδια χιλιόμετρα όπου η ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον μπροστά, διπλά ψαλίδα πίσω) φίλτραρε αποτελεσματικά τους κραδασμούς.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σημειώσουμε τη δουλειά που έχει γίνει στα καθίσματα και προσφέρουν πλέον κορυφαία άνεση, την εξαιρετική ορατότητα από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες αλλά και την αποτελεσματική ηχομόνωση που κρατάει μακριά από την καμπίνα τους ενοχλητικούς ήχους.

Όσο για την απουσία των 14 PS από την ισχύ του μοτέρ, εμείς δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι έγινε αισθητή μέσα στις off-road διαδρομές που κινηθήκαμε. Κρατάμε όμως... μικρό καλάθι μέχρι να οδηγήσουμε το νέο Forester στον αυτοκινητόδρομο, κάτι που δεν καταφέραμε να κάνουμε στη Γερμανία. Πάντως, ένα στοιχείο που έχει τη σημασία του, είναι ότι παρά τη μείωση της ιπποδύναμης η ελκτική ικανότητα έμεινε σταθερή στα 1.870 kg.

Ταμείο

Συμπερασματικά, η έκτη γενιά του Forester, η οποία θα λανσαριστεί στη χώρα μας στις αρχές του 2025 (τιμή αναμένεται), έχει εξελιχθεί ουσιαστικά, χωρίς τυμπανοκρουσίες και συνεχίζει να είναι ένα όχημα που μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες ενός δραστήριου οικογενειάρχη που αφήνει συχνά την άσφαλτο για να κινηθεί σε πιο περιπετειώδεις διαδρομές.

Οι επιδόσεις του δεν κλέβουν την παράσταση, κάτι που ίσχυε και στο προηγούμενο μοντέλο, όμως είναι δεδομένο ότι ο πελάτης που έχει εκτιμήσει τις αρχές με τις οποίες κατασκευάζει η Subaru αυτοκίνητα θα μείνει απόλυτα ικανοποιημένος, αφού σε αυτή την περίπτωση δεν έχει γίνει καμία απολύτως έκπτωση.