Τα πράγματα λοιπόν πήραν, νομοτελειακά θαρρείς, το δρόμο τους και σήμερα είμαστε στην 4η γενιά η οποία μάλιστα είναι και δείχνει ραφιναρισμένη, χωρίς ίχνος brutal επίφασης, ούτε καν στην έκδοση-πυροβόλο (και όχι πολυβόλο) M50 των 398 PS, θυμίζοντας μια λίγο μεγαλύτερη X1 με τα όμορφα φωτιστικά της, τις λείες, αδρές επιφάνειες και το φροντισμένο αεροδυναμικά σύνολο (cd μόλις 0,27).
Η νέα BMW X3 είναι 34 mm μακρύτερη από την προκάτοχό της στα 4.755 mm, ενώ το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 29 mm στα 1.920 mm με το ύψος στα 1.660 mm να είναι μειωμένο κατά 25 mm. Προσθέστε και τα φαρδύτερα μετατρόχια, και να γιατί εντυπωσιάζεσαι με την πρώτη ματιά (προσθέστε και την φωτεινή κορνίζα της νέας μάσκας αλλά και τις νέες μεγάλες ζάντες 18, 19, 20 και 21”).
H καμπίνα ακολουθεί, κι αυτή, τη νέα ρότα της φίρμας με το BMW Curved Display με το νέο λειτουργικό της φίρμας, αρκετή σπορ αίσθηση και κορυφαία σύντηξη πολυτέλειας και τεχνολογίας. Δείτε για παράδειγμα τη μπάρα κάτω από την οθόνη ή τα ρυθμιστικά αερισμού για τα πλαϊνά κλαπέτα ή το flat top και bottom τιμόνι.
Κι από την άλλη, η BMW ξέρει από κινητήρες και φαίνεται καθώς και κινητήρες diesel και βενζίνης έχει (δίλιτρη 20d, 197 PS, 20 με 208 ή 255 PS), αλλά και plug-in υβριδικό (X3 30e xDrive, 299 PS) για ηλεκτρική αυτονομία μέχρι 90 km. Και βέβαια την τρίλιτρη εξακύλινδρη σε σειρά M50 xDrive με self charge 48βολτη υβριδική τεχνολογία και συνολικά 398 PS, 580 Nm, 0-100 km/h σε 4,6 sec, ενώ όλες οι εκδόσεις είναι στάνταρ τετρακίνητες και με αυτόματο κιβώτιο.
Να σταθούμε στην κορυφαία X3 που δοκιμάσαμε η οποία «πυροβολεί» από τετραπλές εξατμίσεις έχοντας σπέσιαλ ρυθμιζόμενη ανάρτηση από την M, πίσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ και τροχούς 355/45-R20 εμπρός και 285/40-R20 πίσω με ελαστικά SportContact7 της Continental.
Ό,τι και να πει κανείς είναι λίγο για τη μεταξένια λειτουργία στο Normal πρόγραμμα και την εκρηκτικότητα μαζί με τον μπάσο, μεθυστικό ήχο και τις… «κλωτσιές» από τις αλλαγές ταχυτήτων. Μοναδικά σπορ αίσθηση χωρίς όμως να κουράζεσαι ούτε στιγμή από τις μαγικά ρυθμισμένες αναρτήσεις.
Δοκιμάσαμε και την πιο «ταπεινή» X3 με το δίλιτρο μοτέρ βενζίνης και τους 208 PS και ευχαριστηθήκαμε την απόλυτη ησυχία με top ποιότητα κύλισης το αξιόλογο «νεύρο», όποτε ζητήθηκε, και την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση. Όσο για άνεση έχουμε ποιότητες κανονικής λιμουζίνας. Και τούτη η X3 δείχνει να βαδίζει στα χνάρια των προηγούμενων γενεών κομίζοντας τον χαρακτήρα της BMW και μπόλικη τεχνολογία σε ένα SUV πακέτο. Η νέα X3 έχει ανοίξει ήδη βιβλίο παραγγελιών στη χώρα μας.