Σε μία νέα εποχή μπαίνει, χωρίς αμφιβολία, το Peugeot 3008, ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα στην ιστορία της γαλλικής εταιρείας, καθώς για πρώτη φορά διατίθεται και σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση, έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή της ενεργειακής μετάβασης. Εμείς δοκιμάζουμε το «βασικό» μοντέλο το οποίο φέρει το ευμέγεθες διακριτικό “HYBRID” στο πίσω μέρος του, που αντιστοιχεί σε ένα ήπια, αλλά διευρυμένων δυνατότητων, υβριδικό σύστημα κίνησης 48V, που έχει ως βάση του τον αποδεδειγμένα αποτελεσματικό 1.2 Puretech 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα με ισχύ 136 PS.
Ένα ευρύχωρο FastbackSUV
Αναπόφευκτα θα ξεκινήσουμε από την εξωτερική εμφάνιση που προσπαθεί να τονίσει αυτό που αναφέραμε εξ αρχής: τη νέα εποχή του μοντέλου που καλείται να διεκδικήσει ξανά μία από τις πρώτες θέσεις στην μεγάλη κατηγορία των C-SUV, με τον πολύ ισχυρό ανταγωνισμό (για τον οποίο μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σε επόμενες σελίδες) που ξεκινά αναπόφευκτα από τα άρτι αφιχθέντα στην ελληνική αγορά Volkswagen Tiguan και Ford Kuga για να φτάσει μέχρι τα Hyundai Tucson και Kia Sportage. Έρχεται, λοιπόν, να τονίσει η φρέσκια σχεδίαση αυτό που η Peugeot ανακοινώνει στα επίσημα κείμενά της, το fastback προφίλ (θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει και coupé, είναι αλήθεια…) του πεντάθυρου αμαξώματος που δείχνει απείρως πιο σύγχρονο από τον προκάτοχό του. Το νιώθεις έντονα αυτό όταν δεις το ένα δίπλα στο άλλο, με τη χαρακτηριστικά κεκλιμένη πέμπτη πόρτα να συνοδεύεται από μία εντυπωσιακή αεροτομή που, εκτός από την αισθητική, βελτιώνει και την αεροδυναμική.
Ενώ κοιτώντας το αυτοκίνητο γύρω γύρω βλέπει κανείς όλες εκείνες τις αλλαγές που επιβεβαιώνουν με τον τρόπο τους ότι έχουμε με ένα μοντέλο που προέκυψε εκ του μηδενός – και έχει κτιστεί πάνω στη νέα πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis. Kαι αυτή η πλατφόρμα, εκτός των άλλων, έχει επηρεάσει θετικά και τους προσφερόμενους χώρους, που είναι μεγαλύτεροι σε σχέση με αυτούς που γνωρίζαμε στο ήδη ευρύχωρο απερχόμενο μοντέλο. Οι πίσω επιβάτες κάθονται ακόμα πιο άνετα έχοντας περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους (το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 5 cm), ενώ μπροστά οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν το πραγματικά εντυπωσιακής σχεδίασης νέο ταμπλώ που συνοδεύεται από το σήμα κατατεθέν του 3008, το περίφημο “Peugeot i-Cockpit”, με το παραδοσιακά μικρό, πεπλατυσμένο τιμόνι και τον πίνακα οργάνων τοποθετημένο ψηλά, πάνω από αυτό – στοιχεία που δίνουν τη γνωστή αίσθηση του πιλοτηρίου αεροσκάφους στον οδηγό.
Ψηφιακή αναβάθμιση
Ο πολλαπλώς παραμετροποιήσιμος πίνακας οργάνων συνιστά πλέον ένα ενιαίο σύνολο με την οθόνη αφής-πολυμέσων, αποτελώντας ένα ενιαίο ελαφρώς κυρτό και «αιωρούμενο», θα έλεγε κάνεις, σύνολο (αφού δείχνει να μην πατάει στο ταμπλώ). Σημειώστε ότι πέρα από τη «συναισθηματική» λειτουργία, το τιμόνι διαθέτει οπωσδήποτε και μία πρακτική διάσταση, καθώς σε διευκολύνει στους ελιγμούς – το εκτιμάς, μάλιστα, ιδιαιτέρως όταν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα, αφού με μικρότερες κινήσεις επιτυγχάνεις ταχύτερους ελιγμούς αρκεί να μην ξεπεράσετε τις 180 μοίρες περιστροφής αφού έτσι ψάχνεις να βρεις τη στεφάνη. Εννοείται ότι υπάρχουν μία σειρά νέες δυνατότητες που προσφέρει αυτό το νέο πλέον σύστημα πληροφόρησης, οι οποίες έχουν να κάνουν με τις συνδεσιμότητα, ενώ ο οδηγός μπορεί να έχει ενημέρωση για το ποσοστό της ισχύος το οποίο αξιοποιεί ή για τη ροή της ενέργειας στο σύστημα κίνησης, κ.λπ.
Εκείνο, όμως, που πρέπει να τονίσουμε είναι το πόσο γοητευτικά εντυπωσιακό είναι το εσωτερικό. Είναι απίστευτος ο τρόπος με τον οποίο διαμόρφωσαν οι Γάλλοι το ταμπλώ, το οποίο καταφέρνει να αγκαλιάζει οδηγό και συνοδηγό «μεταφέροντάς» τους στο μέλλον. Έχει, μάλιστα, βελτιωθεί σημαντικά στη χωροταξική του διαμόρφωση το εσωτερικό, στο οποίο βρίσκει κανείς μία πληθώρα (17 τον αριθμό) μικρών ή μεγαλύτερων αποθηκευτικών χώρων που προσφέρουν συνολικά περίπου 34 L θέσεων για τα προσωπικά αντικείμενα των επιβατών. Επισημαίνουμε στο σημείο αυτό τη δυνατότητα τοποθέτησης μεγάλου μπουκαλιού νερού στις πλαϊνές θήκες στις πόρτες, ενώ «αποτελεσματικές» θα πρέπει να χαρακτηρίσουμε τις ποτηροθήκες (μας άρεσαν και τα δύο ενδιαφέροντα ντουλαπάκια) μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι τα καθίσματα του νέου Peugeot 3008 είναι πιστοποιημένα σύμφωνα με τα πρότυπα AGR, στοιχείο που παραπέμπει σε σωστότερη στήριξη του σώματος των επιβαινόντων.
Και ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι αναμενόμενα (και αναμφισβήτητα) υψηλή, θα έλεγε κανείς ότι η εργονομία, από την πλευρά της, δεν είναι τέλεια: το εντυπωσιακό εσωτερικό δεν μπορούμε να πούμε ότι στερείται ιδιοτροπιών καθώς – για παράδειγμα– η πληθώρα τεμνόμενων επιφανειών που έχουν δημιουργήσει οι Γάλλοι στις πόρτες καταλήγει στο να προσφέρει εντέλει ένα πολύ μικρό υποβραχιόνιο, που δεν είναι αρκετά πλατύ για να ακουμπήσει κανείς με άνεση το χέρι του, ενώ ταυτοχρόνως και οι χειρολαβές στις πόρτες αποδεικνύονται ρηχές και δεν μπορείς να τις «χουφτώσεις» σωστά. Ενώ η οθόνη πολυμέσων συγκεντρώνει και πάλι πολλές λειτουργίες. Για παράδειγμα: δεν μπορείς να ρυθμίσεις τον κλιματισμό χωρίς αυτήν, καθώς απουσιάζουν χωριστά χειριστήρια.
Η ορατότητα προς τα πίσω ήταν και στο προηγούμενο μοντέλο και παρέμεινε κάπως περιορισμένη – θα λέγαμε ότι τώρα ίσως είναι ελαφρώς πιο περιορισμένη καθώς το πορτμπαγκάζ έχει μεγαλώσει σε ύψος, αφήνοντας χώρο για ένα πιο στενό παρμπρίζ, ωστόσο η κάμερα οπισθοπορείας προσφέρει την πολυπόθητη θέα προς τα πίσω, οπότε ο οδηγός δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα στο παρκάρισμα.
Αυτά είναι τα ωραία…
Όταν έρθει η ώρα να οδηγήσεις, το πρώτο πράγμα που θα κάνεις είναι να ψάξεις τον επιλογέα ταχυτήτων, διότι αυτός έχει «μετακομίσει» και βρίσκεται πλέον σε μία ασυνήθιστη για τα μέχρι τώρα δεδομένα τής Peugeot θέση στο ταμπλώ, κάτω από την ενιαία πανοραμική οθόνη – μία επιλογή που απελευθερώνει χώρο στην κονσόλα στην οποία έχει παραμείνει ο επιλογέας λειτουργίας του συστήματος κίνησης (μπορείς να επιλέξεις μεταξύ τριών drive modes: Eco, Normal και Sport). Επισημαίνουμε στο σημείο αυτό ότι το υβριδικό 3008 προσφέρεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-DCS6, στο οποίο είναι ενσωματωμένος και ο ηλεκτροκινητήρας με τη βοήθεια του οποίου διαμορφώνεται το 48V υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο είναι μεν ήπιο, όμως έχει αυξημένες δυνατότητες (βλ. αναλυτικά σε επόμενες σελίδες). Το καλό είναι ότι ο οδηγός έχει δυνατότητα παρέμβασης στη λειτουργία αυτού του συστήματος και πέραν της επιλογής των modes, αφού στο τιμόνι υπάρχουν μοχλοδιακόπτες για χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων. Σε γενικές γραμμές, έχουμε να κάνουμε με ένα κιβώτιο που εξασφαλίζει ομαλή λειτουργία και αυτόματα κατεβάσματα όποτε χρειάζεται, ενώ στη χειροκίνητη λειτουργία ο οδηγός μπορεί να πάρει τον πλήρη έλεγχο στα χέρια του.
Οι 136 PS του βενζινοκινητήρα μπορεί να μη φαίνονται πολλοί, όμως ούτε και λίγοι είναι και εντέλει αποδεικνύονται επαρκέστατοι για να κινήσουν με αξιοπρέπεια το γαλλικό SUV. Ενώ το υβριδικό σύνολο βάζει διαρκώς στο παιχνίδι τον ηλεκτροκινητήρα, αθόρυβα, χωρίς ο οδηγός να κάνει κάτι. Αντιλαμβάνεται, όμως, σίγουρα το καλύτερο τράβηγμα στις χαμηλές στροφές, εκεί όπου θα περίμενε μια κάποια υστέρηση απόκρισης λόγω τούρμπο, αλλά και την αυξημένη επιβράδυνση όταν αφήνει το γκάζι, καθώς είναι τότε που ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί την ενέργεια που θα πήγαινε χαμένη και τη στέλνει πίσω στη μικρή μπαταρία για να την αξιοποιήσει και πάλι όταν ο οδηγός ζητήσει επιτάχυνση. Έτσι, λοιπόν, οδηγώντας με τον συνήθη για ένα «αυτόματο» αυτοκίνητο τρόπο, δηλαδή: γκάζι-φρένο, έχουμε ένα σύνολο που κινείται σβέλτα, με λογική κατανάλωση, και δεν κομπιάζει στις χαμηλές στροφές.
Αυτή, λοιπόν, τη ζωντάνια που περιγράψαμε είναι εύκολο να την αξιοποιήσει κανείς για να δει τις αρετές του αυτοκινήτου στον τομέα των δυναμικών χαρακτηριστικών. Η αλήθεια είναι ότι δύσκολα θα βρείτε στην κατηγορία των C-SUV πιο «καλοστημένο» αυτοκίνητο από το Peugeot 3008. Έχουν μία παράδοση οι Γάλλοι στον τομέα αυτόν και γνώση την οποία έχουν αξιοποιήσει στο έπακρο. Η πληροφόρηση που φτάνει στον οδηγό από το σύστημα διεύθυνσης είναι σχεδόν εξαιρετική, η συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου το ίδιο και εντέλει διαπιστώνεις εύκολα πόσο σωστά στρίβει το νέο 3008, που είναι λίγο πιο σφιχτό από το απερχόμενο μοντέλο (τον δικό τους ρόλο παίζουν σε αυτό και τα πιο «χαμηλοπρόφιλα» ελαστικά, καθώς οι μικρότερες ζάντες που μπορεί να πάρει κανείς είναι 19άρες, οι οποίες επιδρούν οπωσδήποτε θετικά στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς, ωστόσο αφαιρούν κατιτί από την περίφημη γαλλική άνεση που έχουμε χρόνια συνηθίσει – σε καμία περίπτωση, όμως, δεν μπορεί να παραπονεθεί κανείς για την άνεση προσφέρει το νέο 3008. Ενώ, όπως αναφέραμε, όταν στρίβεις, νιώθεις πόσο καλά συνεργάζεται το εμπρός με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, προκειμένου να σε κρατήσουν στην επιθυμητή τροχιά που εσύ έχεις ορίσει με το τιμόνι. Σημειώστε, τέλος, ότι το 3008 αποδεικνύεται εξαιρετικά σταθερό και στον αυτοκινητόδρομο, όπου ταξιδεύει με υψηλές ταχύτητες με άνεση – με τους επιβάτες του να απολαμβάνουν, εκτός των άλλων, το χαμηλό επίπεδο θορύβου που προσφέρει η πολύ καλή ηχομόνωση και η νέα αεροδυαμική σιλουέτα.
Σωστά τιμολογημένο
Το καινούριο 3008 διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, Allure και GT, με τρία πακέτα προαιρετικού εξοπλισμού, καθώς επιδίωξη της Peugeot ήταν να κάνει πιο απλή την επιλογή για τον αγοραστή. Κοιτώντας, λοιπόν, τον σωστά «λιτό» τιμοκατάλογο, διαπιστώνει ότι η βασική έκδοση του νέου 3008 κοστίζει 36.900 ευρώ – οπότε δεν είναι απίθανο το νέο SUV της Peugeot να είναι κάπως «τσιμπημένο». Όμως, το να χαρακτηρίσει τώρα κανείς τη φτηνότερη έκδοση Allure «βασική» είναι μάλλον παραπλανητικό, γιατί αυτή η πρώτη έκδοση είναι πλήρως εξοπλισμένη. Προσέξτε, λοιπόν: η λίστα των στάνταρ είναι μεγάλη και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, μια σειρά από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης/ADAS (όπως τα: Collision Warning Alert, Lane Keep Assist, Post Collision Braking, Advanced Emergency Braking, Intelligent Speed Assistant κ.ά.), εσωτερικές επενδύσεις σε συνδυασμό δέρματος με ύφασμα, είσοδο και εκκίνηση χωρίς κλειδί, κάμερα οπισθοπορείας HD και πίσω αισθητήρες στάθμευσης, προβολείς και φώτα LED, ζάντες αλουμινίου 19’’, επαγωγικό φορτιστή smartphone, δικτυωμένο σύστημα πληροφόρησης Peugeot i-Connect, ασύρματη λειτουργία Android Auto/Car Play, κάμερα οπισθοπορείας 180o 3D, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, τους διακόπτες αφής i-Toggles με δυνατότητα εξατομίκευσης, κ.ά. Τι παίρνει κανείς μεταβαίνοντας στην κορυφαία έκδοση GT των 40.900 €; Τουλάχιστον δύο πολύ σημαντικά βοηθήματα: το Adaptive Cruise Control Stop & Go και τους προβολείς με τη νέα τεχνολογία Pixel LED, η οποία προσαρμόζει αυτόματα τη δέσμη των προβολέων στις συνθήκες κυκλοφορίας, διατηρώντας τη μεγάλη σκάλα στα σημεία όπου δεν υπάρχουν άλλοι χρήστες του δρόμου (αυτοκίνητα ή μοτοσυκλέτες) και τη μεσαία εκεί όπου υπάρχουν, οπότε δεν «τυφλώνει» κανέναν. Στα παραπάνω προσθέστε, επίσης, την ηλεκτροκίνητη και hands free πόρτα του χώρου αποσκευών, τις εσωτερικές επενδύσεις από alcantara, καθώς και τη διχρωμία αμαξώματος.
Κατά συνέπεια, έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο λογικά τιμολογημένο που προτείνει στον υποψήφιο αγοραστή το δικό του value for money, το οποίο ενισχύεται από το γεγονός ότι το γαλλικό αυτοκίνητο έχει καταξιωθεί ως βασικός παίκτης της κατηγορίας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 3008 Hybrid 136 Allure 2024 TIMH €36.900 ΤΕΛΗ €78
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 100(136)/5.500 (29) ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,2 sec, τελική 201 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,5 L/100km, 123 g/km
ΥΠΕΡ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΥΚΟΛΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.
ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ.