Mini Cooper S - Δοκιμάζουμε το νέο τρίθυρο sport hatch των 204 PS


Αυτοκίνητα όπως το Mini Cooper S δείχνουν πώς είναι δυνατόν να μεταφερθεί ο χαρακτήρας ενός αυτοκινήτου «με ψυχή», από την εποχή των καρμπυρατέρ, στην εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας. Και, βέβαια, το θέμα δεν έχει να κάνει μόνο με την εμφάνιση ή μόνο με τις διαστάσεις ή μόνο τις επιδόσεις ή μόνο με τον εξοπλισμό. Είναι όλα αυτά μαζί – χωρίς ίχνος, όμως, απλού “copy-paste”…

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΜΙΝΙ (Γ.ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ)
  • 8/9/2024

Κοιτώντας το νέο MINI Cooper S του 2024 με το τρίθυρο αμάξωμα δύο όγκων και τα διαχρονικά στρογγυλά εμπρός φώτα, δεν έχεις καμιά απολύτως αμφιβολία: είναι Mini. Και μπορεί η νέα γενιά του μοντέλου να έχει μεγαλώσει κατά 80 ολόκληρα cm σε μήκος και κατά 30 σε πλάτος (!) – σημειώστε ότι το μήκος του πρώτου Mini που σχεδίασε ο Άλεξ Ισιγόνης το 1958 και άρχισε να παράγεται το 1959 ήταν 3.054 mm και το πλάτος 1.410 mm–, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι το σημερινό MINI δεν αποτελεί άξιο απόγονο του μικρού-μεγάλου εκείνου θρύλου. Και αυτό είναι κάτι που ισχύει μέσα-έξω.

Γιατί μπορεί η MINI να βαδίζει προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της το 2030, δεν διστάζει, όμως, να λανσάρει πλάι στις δύο ηλεκτρικές εκδόσεις του νέου τρίθυρου MINI, που στο εξής θα αποκαλείται και αυτό Cooper, και δύο «θερμικές» με υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες - και στις δύο περιπτώσεις: το 1500άρι MINI Cooper C με 150 PS και το πιο σπορτίφ, δίλιτρο MINI Cooper S με 204 PS, που εμείς οδηγούμε και το οποίο προσφέρει σίγουρα κάτι παραπάνω στον τομέα των επιδόσεων.

«Ψηφιακός» σεβασμός στην παράδοση

Μπαίνοντας στο πολυτελές εσωτερικό, διαπιστώνεις ότι όλα είναι στη θέση τους: το στρογγυλό «καντράν» στη μέση του ταμπλώ δεν σου αφήνει καμία αμφιβολία για τις ρίζες του αυτοκινήτου του οποίου το τιμόνι κρατάς στα χέρια σου, παρ΄όλο που έχουν περάσει 75 ολόκληρα χρόνια από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς του μοντέλου. Το DNA του Mini είναι διάχυτο παντού, με τη διαφορά ότι επειδή τα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει δεν είναι λίγα και επειδή πια το κόστος των πάσης φύσεων ηλεκτρονικών συστημάτων με τα οποία είναι εφοδιασμένο ένα σύγχρονο αυτοκίνητο είναι της τάξης του 40% του συνολικού κόστος του οχήματος, κάποια πράγματα γίνονται με κάπως διαφορετικό τρόπο, έχουν μία διαφορετική όψη και άποψη. Και το τεράστιο, διαμέτρου 240 mm αυτό όργανο ελέγχου (που φέρει το όνομα “MINI Interaction Unit”) είναι σήμερα μία υψηλής ευκρίνειας οθόνη αφής OLED, πίσω από την οποία κρύβεται ένα ολόκληρο πακέτο συστημάτων ενημέρωσης, ψυχαγωγίας αλλά και ασφαλείας και το νέο λογισμικό “MINI Operating System 9”. Είναι αυτό το νέο κυκλικό όργανο που σηματοδοτεί τον λανσάρισμα της νέας γενιάς του MINI – που σε υποδέχεται με τον δικό του χαιρετισμό όταν βάζεις μπρος και σε αποχαιρετάει όταν σβήνεις στον κινητήρα.

Και ενώ λίγο πιο χαμηλά υπάρχουν μια σειρά πολύ χαρακτηριστικοί ρετρό φυσικοί διακόπτες, αναπόφευκτα πολλά πράγματα σε σχέση με τον χειρισμό του αυτοκινήτου είναι συγκεντρωμένα σε αυτή την εντυπωσιακή οθόνη. Γεγονός είναι ότι σε κάποιες περιπτώσεις το να ρυθμίζεις κάποια πράγματα διά της αφής δεν είναι το πιο εύκολο που μπορεί να συμβεί μέσα σε ένα αυτοκίνητο που κινείται, η αλήθεια είναι, πάντως, ότι τα μενού είναι πλούσια και οι δυνατότητες που έχεις να διαμορφώσεις εσύ την εικόνα που θα αντικρίζεις μπαίνοντας αυτοκίνητο είναι μεγάλες. Είναι χαρακτηριστικό ότι μπορείς ακόμα και να βάλεις φωτογραφίες που έχεις τραβήξει εσύ ως background αυτού του ιδιόμορφου πίνακα οργάνων.

Αν τώρα – δικαίως– σκεφτείτε ότι το να στρίβεις (έστω και ελαφρά) το κεφάλι σου προς τα δεξιά για να δεις την (ομολογουμένως μεγάλη) ένδειξη της ταχύτητας στο κέντρο του ταμπλώ δεν είναι τόσο βολικό, την απάντηση την έχει έτοιμη η MINI, με το πολύ καλό και «πλούσιο» σύστημα προβολής ενδείξεων στο παρμπρίζ στο (head up display) που αποτελεί στοιχείο του εξοπλισμού του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

Σε κάθε περίπτωση, γεγονός είναι ότι με το που βρίσκεσαι στη θέση τού οδηγού, η διάθεσή σου… βελτιώνεται και το ΜΙΝΙ σε εμπνέει να το οδηγήσεις. Είναι αλήθεια πως ο συνδυασμός design και ποιότητας των υλικών σούυ φτιάχνει το κέφι - στη δική μας περίπτωση, υπήρχαν επενδύσεις με υφή υφαντού  στις πόρτες και στο ταμπλώ, με την όλη εικόνα να παραπέμπει δικαίως σε premium κατασκευαστή. Ευχάριστο στην αφή το δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι (με ελαφρώς υπερμεγέθη εξογκώματα στις «χούφτες» του), υψηλή η ποιότητα των επενδύσεων των καθισμάτων, ενώ ακόμα και τα σκληρά πλαστικά (όπου υπάρχουν) δείχνουν ακριβά.

Και εντέλει επειδή κανείς δεν είναι τέλειος, το πολύ όμορφο εσωτερικό δεν διακρίνεται για τους χώρους που προσφέρει, ιδιαίτερα στο πίσω κάθισμα, στο οποίο αν είσαι ψηλός και θα στριμωχτείς (αν ο οδηγός ή ο συνοδηγός εμπρός σου είναι αντίστοιχων διαστάσεων), αλλά και θα δυσκολευτείς να φτάσεις σε αυτό (δεν προσφέρεται και η πιο άνετη πρόσβαση), ενώ αρκετά «συγκρατημένος» είναι και ο χώρος αποσκευών – προφανώς δεν είναι οι χώροι το ισχυρό σημείο και του νέου MINI…

Ώρα για σπορ

Η αλήθεια είναι ότι αν έχεις φτάσει στο σημείο να αγοράσεις ένα Mini Cooper S με 204 PS, δεν θέλεις απλώς να πηγαίνεις ήρεμες βόλτες, θέλεις και λίγο αλατοπίπερο στην καθημερινότητά σου, όχι για να γκαζώνεις σαν τρελός όπου βρεθείς και όπου σταθείς, αλλά για να απολαμβάνεις και την αίσθηση που σου προσφέρει, και τις επιδόσεις που υπόσχονται τα 6,6’’ για τα 0-100 km/h στον πίνακα των τεχνικών χαρακτηριστικών – μόνο, όμως, όταν ο χώρος και ο χρόνος το επιτρέπουν!

Βάζοντας μπρος, ο μπάσος ήχος του δίλιτρου κινητήρα φτάνει στα αυτιά σου ραφιναρισμένος, ενώ όταν πατήσεις το γκάζι και κάνει πιο αισθητή την παρουσία του ανεβάζοντας στροφές και (ελαφρώς) ντεσιμπέλ, καταλαβαίνεις πόσο πραγματικά αβίαστα και χαλαρά επιταχύνει το Cooper S. Παρ’όλο, δε, που είναι ένα μικρών διαστάσεων αυτοκίνητο, δεν καταλαβαίνεις αμέσως το πόσο γρήγορα έχεις αποκτήσει μεγάλη ταχύτητα και καμιά φορά μπορείς να εκπλαγείς και από την ένδειξη που θα δεις στο ταχύμετρο! Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη λειτουργεί με εξαιρετικό τρόπο και, βέβαια, έκπληξη (από την ανάποδη…) προκαλεί το γεγονός ότι δεν υπάρχουν κάποια χειριστήρια στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές από τον οδηγό. Και παρ΄ όλο που μπορείς να οδηγήσεις γρήγορα και χωρίς αυτά τα χειριστήρια, γιατί, όπως είπαμε, η λειτουργία του κιβωτίου είναι εξαιρετική, θα θέλαμε αυτά να υπάρχουν. Στην παρούσα φάση, πάντως, η παρέμβαση του οδηγού στον τρόπο που εξελίσσονται τα πράγματα στον τομέα του συστήματος κίνησης περιορίζεται στην επιλογή “B” μέσω του μικροσκοπικού επιλογέα του κιβωτίου στην κεντρική κονσόλα που εξασφαλίζει αυξημένη επιβράδυνση – κάτι που οπωσδήποτε το θέλεις σε μια ορεινή διαδρομή.

Ενώ μία ακόμα δυνατότητα αλλαγής της συμπεριφοράς του Cooper S σου προσφέρεται μέσω των λεγομένων “Experiences”, με την αλλαγή των οποίων αλλάζει και το χρώμα και η εμφάνιση του μεγάλου κυκλικού πίνακα οργάνων, διαμορφώνοντας μια αντίστοιχη ατμόσφαιρα. Έτσι λοιπόν στην επιλογή “go kart” έχουμε κάτι που αλλού θα το βρίσκαμε “sport” λειτουργία, όπου αλλάζει η απόκριση στο γκάζι, και μαζί της ο ήχος του κινητήρα, η αίσθηση του τιμονιού κλπ. ενώ στην επιλογή “green” όλα γίνονται ελαφρώς πιο χαλαρά…

Σε κάθε περίπτωση, όμως, το Mini Cooper S είναι ένα αυτοκίνητο προορισμένο να οδηγείται με όλη τη σημασία της λέξης, που δημιουργεί στον οδηγό τη διάθεση να αξιοποιήσει τις δυνατότητες πλαισίου και ανάρτησης, εισπράττοντας περισσότερη πλευρική επιτάχυνση. Γιατί η πρόσφυση που προσφέρεται, προφανώς σε συνεργασία με τα Pirelli Cinturato P7 (διάστασης 215/40 R18 89Y), είναι υψηλή, η αίσθηση του τιμονιού είναι, επίσης, υψηλού επιπέδου, ενώ δυνατά και με σωστή αίσθηση είναι και τα φρένα. Γενικότερα, η ευστάθεια είναι ένα μεγάλο προσόν του Cooper S – και αυτή η διαπίστωση δεν αφορά μόνο στην πρόκληση μιας ορεινής διαδρομής, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο, με το μικρό αυτοκίνητο να δείχνει εξαιρετικά σταθερό στις ψηλές ταχύτητες, όπου ενδέχεται να σε ενοχλήσει κάπως το θρόισμα των καθρεπτών. Σημειώστε, δε, ότι είναι ιδιαίτερα ευχάριστος ο τρόπος που το MINI επιταχύνει στις ψηλές ταχύτητες – κατάσταση στην οποία ξεδιπλώνονται οι αρετές του δίλιτρου κινητήρα.

Στον τομέα της άνεσης η κατάσταση είναι κάπως διφορούμενη, καθώς αρχικά, ενώ αντιλαμβάνεσαι ότι η ανάρτηση είναι σφιχτ,ή συνειδητοποιείς ότι στις πιο μικρές ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν συμπεριφέρεται με «ξερό» τρόπο. Όμως, όταν βρεθείς αντιμέτωπος είτε με συνεχόμενες μικροανωμαλίες στο οδόστρωμα είτε με μεγαλύτερες λακκούβες, τότε θα καταλάβεις ότι πράγματα εξελίσσονται με ενοχλητικό τρόπο. Οφείλουμε, πάντως, να επισημάνουμε ότι σε κάθε περίπτωση το MINI δίνει την αίσθηση της «δεμένης» κατασκευής.

Συνοψίζοντας, δεν μπορούμε να κρύψουμε το γεγονός ότι το ΜΙΝΙ Cooper S μάς άρεσε, όπως θα αρέσει σε όποιον οδηγό θέλει να απολαμβάνει την οδήγηση. Είναι, θα λέγαμε, μια «ειδική» πρόταση για την οποία ισχύει ο χαρακτηρισμός «πραγματικό αυτοκίνητο», όχι με την πάλαι ποτέ value for money προσέγγιση των διαστάσεων, αλλά με βάση την πολυτέλεια του σπορ χαρακτήρα του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MINI COOPER S 204 PS 2024   TIMH €30.870   ΤΕΛΗ €87,04

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.998, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 150(204)/5.000-6.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.400-4.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,6 sec, τελική 242 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,1 L/100km, 136 g/km

MINI COOPER S 204 PS 2024

ΥΠΕΡ ΕΛΚΥΣΤΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΥΨΗΛΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ – PREMIUM ΑΙΣΘΗΣΗ, ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΝΕΣΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ – ΣΠΟΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ, ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΦΡΕΝΑ.

ΚΑΤΑ ΈΛΛΕΙΨΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ, ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΧΩΡΟΙ, ΔΙΚΤΥΩΤΑ ΚΟΥΡΤΙΝΑΚΙΑ ΗΛΙΟΡΟΦΗΣ (ΔΕΝ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΣΩΣΤΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ), ΜΕΤΡΙΑ ΑΝΕΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ ΤΟΥ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΟΣ.