Test Drive: Audi Q4 Sportback 45 e-tron. Αυξημένη αυτονομία και πολλές βελτιώσεις


Με βελτιώσεις στα σημεία, η Audi επικαιροποιεί το εξαιρετικό σε κάθε περίπτωση ηλεκτρικό όχημά της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 28/7/2024

Σε μια εποχή κατά την οποία τα πάντα στην αυτοκίνηση αλλάζουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς με επιταχυντή την ηλεκτρική μετάβαση και την προσέλκυση νέων παικτών από την Κίνα, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία ανασυντάσσεται πλήρως, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει τα κεκτημένα μέσα από την εξέλιξη της προϊοντικής γκάμας και σημαντικών αλλαγών στην παραγωγική διαδικασία.

Ασφαλώς, σε αυτό το πλαίσιο κινείται η Audi, παρουσιάζοντας μια πολύ ενδιαφέρουσα γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων τα οποία πλεονεκτούν με την αδιαμφισβήτητη κατασκευαστική πιστότητά τους, αποτέλεσμα της πολύχρονης εμπειρίας της μεγάλης γερμανικής εταιρείας. Πρόκειται για το κατασκευαστικό μοντέλο στο πλαίσιο του οποίου αναπτύχθηκε και το Q4, ένα μεσαίο ηλεκτρικό SUV, το οποίο εκτός από το αποδοτικό σύστημα κίνησης e-Tron, που αποτελεί τη βάση για όλα τα EV της Audi, επιδεικνύει και μια αυθεντική premium αίσθηση, που πολύ δύσκολα συναντάς σήμερα στην κατηγορία αυτήν.

Αναβάθμιση

Το γερμανικό SUV επιδέχθηκε λίαν προσφάτως κάποιες βελτιώσεις στα σημεία, μια επικαιροποίηση, θα λέγαμε, προκειμένου να είναι ακόμα πιο ανταγωνιστικό. Καμία αισθητική αλλαγή δεν κρίθηκε αναγκαία για το αμάξωμα και το εσωτερικό του, ακόμα και τρία χρόνια από το λανσάρισμα του (ουσιαστικά, το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Audi που απευθύνθηκε σε ένα πιο μαζικό κοινό), παρά μόνον σε ό,τι αφορά στην αποδοτικότητα του ηλεκτρικού συστήματος. Πιο συγκεκριμένα, η σημαντικότερη αλλαγή αφορά στην αναβάθμιση της απόδοσης μπαταρίας μέγιστης ενεργειακής χωρητικότητας 82 kWh (καθαρή ενεργειακή πυκνότητα στις 77 kWh). Βάση της νέας χημικής σύνδεσης η μπαταρία ιόντων-λιθίου (192 κελιά), μπορεί να φορτιστεί πιο γρήγορα (DC) στα 135 kW (στα 175 kW στις εκδόσεις Quattro), κάτι που πρακτικά σημαίνει φόρτιση από το 10-80% σε μόλις 28 min (περίπου 8 h σε οικιακό φορτιστή στα 11 kW). Βελτιώσεις έχουν υπάρξει και στους ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη (PSM) ως προς την απόδοσή τους, αλλά και στην κατανάλωση ενέργειας.

Αποτέλεσμα, η μεγιστοποίηση της αυτονομίας, καθώς, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του εργοστασίου, η έκδοση Q4 Sportback 45 e-tron μπορεί να φτάσει έως και 562 km στον κύκλο WLTP. Κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώθηκε στο αυτοκίνητο της δοκιμής, το οποίo, μάλιστα, ήταν στην έκδοση S Line με τους τεράστιους τροχούς των 21 ΄΄, καθώς καταφέραμε να επιτύχουμε μια αυτονομία λίγο πάνω από τα 400 km, έχοντας κινηθεί αρκετά σε αυτοκινητόδρομο, όπου, ως γνωστόν, δεν μπορεί να επιτευχθεί ανάκτηση. Ωστόσο, χρησιμοποιώντας το αυτοκίνητο στην πόλη, όπου η ευελιξία του είναι υποδειγματική, παρά το αμάξωμα των 4.588 m (ακτίνα περιστροφής: 10,2 m), είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που το σύστημα e-Tron ανακτά ενέργεια (με δεδομένο, βεβαίως, ένα ανάλογο στυλ οδήγησης), σε σημείο που η φόρτιση να καταστεί αχρείαστη για ένα χρονικό διάστημα μίας εβδομάδας και με διανυθέντα 40-50 km ημερησίως. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση ενέργειας στην πόλη, κυμαίνεται στα 16 kWh/100 km, ενώ στον αυτοκινητόδρομο αυξάνει στα 19 kWh/100 km, τιμές που κρίνονται αξιοπρεπέστατες και πολύ κοντά σε ό,τι ανακοινώνει η εταιρεία (15,6-18,6 kWh/100 km).

Δυνατό και ευχάριστο

Στην πράξη, το γερμανικό μοντέλο ικανοποιεί με την οδηγική αίσθηση που προσφέρει. Μπορεί να απουσιάζει ο διεγερτικός ήχος της καύσης και των εκρήξεων των οκτανίων (μέχρι τα 25 km/h παράγεται ένας ψηφιακός ήχος για την ασφάλεια ων πεζών), ωστόσο η απόδοση των 286 PS (210 kW) του ηλεκτροκινητήρα είναι ικανή για να κινήσει με πολύ γρήγορους ρυθμούς το αμάξωμα των 2.070 Kg (κενό) του Q4. Η διαδικασία της επιτάχυνσης πραγματοποιείται σε 6,7 sec, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h, με τις επιταχύνσεις να πραγματοποιούνται ακαριαία.

Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία και το αμάξωμα με τον χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd 0,28) ανεπηρέαστο από τους πλευρικούς ανέμους. Η χαμηλωμένη κατά 15 mm ανάρτηση της έκδοσης S Line είναι σφικτή, χωρίς να κουράζει ιδιαίτερα τους επιβάτες και ανταπεξέρχεται με επιτυχία στη διαχείριση του υψηλού βάρους του αμαξώματος και της άφθονης ροπής των 545 Nm του ηλεκτροκινητήρα. Ακλόνητο σε όλες τις περιπτώσεις το πισωκίνητο Q4, με μια πληθώρα ηλεκτρονικών ADAS για τη δύσκολη στιγμή, ένα ηλεκτρικό SUV με το οποίο μπορείς να κινηθείς με άνεση στην πόλη, αλλά και να πραγματοποιήσεις υπό προϋποθέσεις και ένα μεγαλύτερο ταξίδι.

Συμπερασματικά, το ανανεωμένο Q4 e-Tron διαθέτει τον premium αέρα του κατασκευαστικού του DNA, αποτελεί ένα ευχάριστο οδηγικά ηλεκτρικό όχημα παρ’ όλη την αποστειρωμένη αίσθηση του τιμονιού (ηλεκτρο-μηχανική υποβοήθηση) και του βάρους του αμαξώματος, ενώ με τις πρόσφατες αναβαθμίσεις μπορεί να προσφέρει βέλτιστη αυτονομία και ταχύτητα φόρτισης. Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όποιον αναζητά ένα καλοφτιαγμένο, ασφαλές, υπερσύγχρονο ηλεκτρικό SUV. Οι τιμές έχουν οριστεί στα 44.900 € για την entry level έκδοση Q4 Sportback 35 e-Tron και στα 52.900 για την έκδοση δοκιμής 45 e-Tron (συμπεριλαμβάνεται η κρατική επιδότηση), οι οποίες και μπορούν να χαρακτηριστούν ανταγωνιστικές, με βάση τα νέα δεδομένα της αγοράς και τη συνολική αξία του Audi Q4 e-Tron.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI Q4 Sportback e-tron 45 2024   TIMH €52.900   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 210(286)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 545

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,7 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 15,6 kWh/100km, 0

AUDI Q4 Sportback e-tron 45 2024

ΥΠΕΡ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ PREMIUM ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΣ ΔΙΑΚΟΣΜΟΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ.

ΚΑΤΑ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ.