Μιλώντας για coupé μοντέλα, ελάχιστοι πλέον είναι οι κατασκευαστές που δικαιούνται να εκφέρουν μια κάποια άποψη και σε καμία περίπτωση οι νεοσύστατοι που θέλουν να «πλημμυρίσουν» τον κόσμο με τις ηλεκτρικές δημιουργίες τους… Ένα coupé μοντέλο συνεπάγεται fun-to-drive χαρακτήρα, μέσα από ένα αμάξωμα με επιμηκυμένο καπό, εσωτερικό 2 2 θέσεων, κεκλιμένη οροφή και κίνηση στους πίσω τροχούς. Αναμφίβολα, η Mercedes-Benz έχει αφήσει το δικό της στίγμα με τις coupé δημιουργίες της και εξακολουθεί και σήμερα να εντυπωσιάζει: Από τις παλαιότερες CL (Coupe-Luxury), που παρουσίασε μόλις το 1992, μέχρι τις μεταγενέστερες CLK, αλλά και τις πιο πρόσφατες C-Class Coupé και E-Class Coupé, τις οποίες και αντικαθιστά η νεότευκτη CLE.
Δυναμική εμφάνιση και τεχνολογία
Η εξωτερική σχεδίαση χαρακτηρίζεται από την έντονα κεκλιμένη κολόνα Α, τον κοντό εμπρός και ελαφρώς μεγαλύτερο πίσω πρόβολο, τους έντονους «ώμους» και τις μεγάλες ζάντες (18 έως 20”). Το προοδευτικά κεκλιμένο μπροστινό τμήμα, οι επίπεδοι προβολείς LED και η πρόσφατα σχεδιασμένη τρισδιάστατη μάσκα προσδίδουν μια δυναμική εμφάνιση.
Οι τονισμένοι θόλοι ξεχωρίζουν εμπρός, ενώ το μακρύ καπό υποδηλώνει πώς μπορεί να φιλοξενήσει ακόμα και εξακύλινδρους κινητήρες. Το πίσω μέρος, όπου και καταλήγει η κεκλιμένη οροφή, είναι πληθωρικό και χαρακτηρίζεται από ρέουσες επιφάνειες και τα φώτα LED με νέα περιγράμματα.
Με μήκος 4.850 mm, πλάτος 1.860 mm και ύψος 1.428 mm, η CLE είναι το μεγαλύτερο coupé στη μεσαία κατηγορία. Αξιοποιώντας το μακρύτερο κατά 25 mm μεταξόνιο (2.865 mm), προσφέρει σημαντικά περισσότερο χώρο από τη C-Class Coupé, ενώ αυξημένη, κατά 60 L, είναι και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ.
Το εσωτερικό συνδυάζει τη μοντέρνα αισθητική με την αυθεντική πολυτέλεια. Ξεχωρίζει ο ανεξάρτητος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3” και η κάθετη κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment 11,9”, η οποία είναι στραμμένη προς τον οδηγό. Οι χρωματικοί συνδυασμοί του εσωτερικού μπορούν να φτάσουν στις 64 αποχρώσεις, ενώ τα εμπρός σπορ καθίσματα σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για τη CLE. Η τρίτη γενιά του συστήματος MBUX προσφέρει μια διαδραστική εμπειρία ψυχαγωγίας, με νέες δυνατότητες εξατομίκευσης και πλήθος εφαρμογών τρίτων (TikTok, Angry Birds κλπ), ενώ το ηχοσύστημα διαθέτει έως και 17 ηχεία.
Πολλά χαρακτηριστικά τεχνολογίας συναντώνται και στη νέα E-Class. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πλήθος συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, ενώ ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Speed Limit Assist, Active Blind Spot Assist και πλήρες «πακέτο στάθμευσης» με κάμερα οπισθοπορείας. Συνολικά, οι διαθέσιμοι χώροι στο εσωτερικό είναι αρκετά μεγαλύτεροι από την C-Class Coupé και λίγο μικρότεροι από την E-Class Coupé, αν και υπάρχουν σημεία στα οποία είναι περισσότερο ευρύχωρη και από τη «μεγαλύτερη» Coupé που αντικαθιστά.
Κινητήρες για όλα τα γούστα
Όλοι οι κινητήρες βενζίνης και diesel είναι ήπια υβριδικοί (48 V) και εκτός από υπερσυμπιεστή, διαθέτουν ενσωματωμένη μίζα-δυναμό. Διαθέσιμοι είναι μια σειρά από 4κύλινδρες μονάδες (CLE 200d-200 PS, CLE 200/CLE200 4MATIC-204 PS, CLE300 4MATIC-258 PS) έως και τον ισχυρότερο εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα 3.0 L (CLE 450 4MATIC-381 PS, AMG CLE 53 4MATIC-449 PS), ενώ θα ακολουθήσει και plug-in hybrid έκδοση. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων 9G-TRONIC και συνεπικουρούνται με επιπλέον 23 PS από την ηλεκτρογεννήτρια.
Στον δρόμο με τη CLE 200
Η έκδοση της CLE, που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά, είναι αυτό της δοκιμής, η CLE 200. Εδώ ο 4κύλινδρος κινητήρας των 1.999 cc αποδίδει 204 PS στις 5.800 rpm (συν 23 PS ο ηλεκτροκινητήρας) με τη ροπή στρέψης να ανέρχεται στην ικανοποιητική τιμή των 320 Nm μόλις από τις 1.600 rpm (συν 200 Nm ο ηλεκτροκινητήρας). Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις, το τυποποιημένο 0-100 km/h έρχεται σε 7,4 sec με την τελική ταχύτητα, ελέω και του κιβωτίου 9G-Tronic, στα 240 km/h. Απόδοση και επιδόσεις ικανοποιητικές, σε κάθε περίπτωση, όχι, όμως, εκείνες που θα επιζητήσει ο απαιτητικός οδηγός, καθώς ο κινητήρας μπορεί να αξιοποιεί στο έπακρο το boost από το ηλεκτρικό μοτέρ των 23 PS και 200 Nm (κυρίως στις χαμηλές στροφές), αλλά και την εξαιρετική κλιμάκωση του κιβωτίου, ωστόσο δεν μπορεί το κάτι περισσότερο όταν πιεστεί.
Η έλλειψη δύναμης –που σίγουρα δεν λείπει στις μεγαλύτερες εκδόσεις με τον 3λιτρο κινητήρα–γίνεται αντιληπτή στις ρεπρίζ και με δεδομένο τα 1.790 kg του αμαξώματος. Κατά τα λοιπά, η CLE 200 είναι ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο, με την ανάρτησή της (εμπρός τεσσάρων/πίσω πέντε συνδέσμων) να λειτουργεί υποδειγματικά στην καλή άσφαλτο στην εξίσωση κράτημα/άνεση, και –αναμενόμενα– να δυσκολεύεται στο φιλτράρισμα στο έντονο ανάγλυφο, αποτέλεσμα του χαμηλωμένου πλαισίου (15 mm) και των χαμηλοπρόφιλων ελαστικών (εμπρός 245/40 R19/πίσω 275/35 R19).
Κορυφαία ποιότητα κύλισης, ευστάθεια και οδηγική απόλαυση για τη CLE 200, όχι , ωστόσο, και ο sport χαρακτήρας που συνεπάγεται ένα αυθεντικό coupé, που είμαστε σίγουροι ότι θα χαρακτηρίζει τις πιο ισχυρές εκδόσεις. Συνεπώς, η CLE, ένα καθ’ όλα άρτιο σε υλοποίηση μοντέλο, στη έκδοση «200» απευθύνεται σε όσους βάζουν σε δεύτερη μοίρα τις επιδόσεις και επιζητούν ένα όμορφο coupe με σήμα το αστέρι στο καπό προσδίδοντας κύρος στις μετακινήσεις τους.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ CLE 200 MHEV 2024 TIMH €64.630 ΤΕΛΗ €101,5
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.999, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 204+23/5.800 ΡΟΠΗ Nm/rpm 320+200/1.600
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 9 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,4 sec, τελική 240 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,1 L/100km, 145 g/km
ΥΠΕΡ ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ COUPE ΑΙΣΘΗΣΗ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ, ΟΔΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΟΛΙΚΑ.
ΚΑΤΑ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΕΓΚΑΡΣΙΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ, ΕΛΕΙΨΗ SPORT ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.