Δοκιμάζουμε το νέο VW Tiguan 1.5 eTSI MHEV 150PS DSG


Η VW ανακατεύει και πάλι την τράπουλα στην κατηγορία των οικογενειακών SUV, βγάζοντας έναν άσο από το μανίκι της. Το νέο Tiguan!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 6/7/2024

Κατά πάγια τακτική των κατασκευαστών, ο αντικαταστάτης ενός μοντέλου έρχεται με ανακοινώσεις που σε αρκετές περιπτώσεις αγγίζουν τα όρια της υπερβολής για την πρόοδο που έχει συντελεστεί. Ωστόσο, επιτρέψτε μας να τονίσουμε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει με το νέο Tiguan, για το οποίο η VW δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για την αποτέλεσμα της αναβάθμισής του, καθώς στην πραγματικότητα το γερμανικό SUV δεν αφορά απλώς σε μία πολύ ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία, αλλά μπορεί να κοιτάξει στα μάτια ακόμα και premium ανταγωνιστές.

Η 3η γενιά του Tiguan ξεκινά την καριέρα της έχοντας ως παρακαταθήκη την επιτυχημένη εμπορική πορεία των προκατόχων, αλλά και το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι αποτέλεσε ένα μοντέλο που προσέφερε τεχνολογικά επιτεύγματα αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας, «εκδημοκρατίζοντας την τεχνολογία», όπως άρεσε τότε στη VW να υποστηρίζει. Θυμίζουμε πως στο μακρινό 2007 η πρώτη πρώτη γενιά Tiguan ενσωμάτωνε κορυφαίες τεχνολογίες ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, πανίσχυρους κινητήρες χαμηλού κυβισμού (1.4Τ 125 και 150PS), ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης 4ΜΟΤΙΟΝ, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, κ.ά.

Αποτέλεσμα, ένα ικανό σε άσφαλτο και χώμα SUV, ευχάριστο οδηγικά, αλλά και με χώρους και πρακτικότητα αντάξια των σύγχρονων αναγκών μιας οικογένειας. Από τότε μέχρι σήμερα, το γερμανικό SUV έχει καταφέρει για διαθέσει περισσότερα από 7,6 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως (17.500 ταξινομήσεις στην ελληνική αγορά), μία μεγάλη εμπορική επιτυχία που το κατατάσσει στα πιο δημοφιλή SUV της αγοράς.

Νέα εμφάνιση και πλαίσιο, κορυφαίες τεχνολογίες

Στη 3η του γενιά το Tiguan εδράζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα MQB Εvo, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να υποστηρίξει συστήματα κίνησης 2WD και 4WD, όπως και να αξιοποιήσει όλες της εφαρμογές ηλεκτροκίνησης του ομίλου. Η σχεδίαση του αμαξώματος δεν αποτελεί καμία έκπληξη και είναι ήπιων τόνων στο πλαίσιο της εταιρικής «εικόνας» που μας έχει συνηθίσει η VW. Εδώ στόχος δεν είναι ο εντυπωσιασμός, αλλά η δημιουργία ενός αεροδυναμικού αμαξώματος, προς όφελος του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του οχήματος.

Το εμπρός μέρος ξεχωρίζει από τους νέους επίπεδους προβολείς LED IQ.LIGHT HD matrix και την οριζόντια λωρίδα πίσω από μια γυάλινη επιφάνεια, παραπέμποντας ευθέως στο ID.4, όπως και το κλειστό πάνω τμήμα της μάσκας. Στις άκρες του προφυλακτήρα βρίσκονται οι αεραγωγοί, ενώ οι αεροκουρτίνες εξασφαλίζουν τη βέλτιστη ροή του αέρα. Ως αποτέλεσμα, αυτή η σχεδιαστική νοοτροπία του Tiguan έχει μειώσει τον συντελεστή οπισθέλκουσας από 0,33 σε 0,28. Κοιτώντας το αυτοκίνητο στο πλάι, μπορείς να αντιληφθείς τον πραγματικό του όγκο, και ότι, επί της ουσίας, αφορά σε ένα ευμέγεθες C-SUV με δυναμικό χαρακτήρα, κάτι που τονίζουν οι σχετικά έντονοι θόλοι των τροχών. Στο πίσω μέρος τις βασικές αλλαγές στη σχεδίαση υπογραμμίζει η νέα οριζόντια λωρίδα LED.

Σε ό,τι αφορά στις εξωτερικές διαστάσεις, έχουμε μια επιμήκυνση του αμαξώματος στα 4,539 m (συν 3 cm από την αύξηση του πίσω προβόλου, προς όφελος της χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ που πλέον φτάνει στα 652 L, δηλαδή επιπλέον 37 L), το πλάτος έχει μειωθεί ελάχιστα στα 1,842 m, ενώ το ύψος είναι παραπλήσιο στα 1,660 m. Το μεταξόνιο δεν έχει διαφοροποιηθεί (2,676 m), ωστόσο η νέα πλατφόρμα με την ειδική σχεδίαση για τις εκδόσεις PHEV έχει πιο χαμηλά τοποθετημένα τα καθίσματα, με αποτέλεσμα βελτιωμένο χώρο για το κεφάλι των εμπρός και πίσω επιβατών (επιπλέον 1,1 και 1,2 cm, αντίστοιχα). Οι χώροι και οι ανέσεις είναι κορυφαίοι, με την πρακτικότητα να παίρνει έναν υψηλό βαθμό (τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα), λόγω και της ύπαρξης πολλών θηκών αποθήκευσης για μικροαντικείμενα.

Πολυτέλεια και ανέσεις

Η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο είναι η ποιότητα των υλικών, με το νέο Tiguan να βγάζει ένα αέρα πολυτέλειας. Επιπλέον, τα καθίσματα (ανάλογα με την έκδοση) διαθέτουν λειτουργία μασάζ και οσφυϊκή ρύθμιση, ενώ υπάρχει λειτουργία προγραμματισμού για αυτόματη ενεργοποίηση της θέρμανσης ή του αερισμού τους σε συγκεκριμένες εξωτερικές θερμοκρασίες. Η αναβαθμισμένη εικόνα του εσωτερικού έχει να κάνει και με τη νέα σχεδίαση, αλλά και το ολοκαίνουργιο Digital Cockpit το οποίο περιλαμβάνει ψηφιακά όργανα με επίστρωση που αποτρέπει την αντανάκλαση και τη μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment (έως και) 15”, η οποία έχει εντελώς νέα διάταξη μενού και γραφικά, ενώ υποστηρίζεται από νέο λογισμικό.

Ο πίνακας των οργάνων είναι, φυσικά, ψηφιακός με διάμετρο 10,25”, με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό και με έναν σχετικά εύκολο χειρισμό αλλαγής menu. Σε ό,τι αφορά στους φυσικούς διακόπτες του cockpit, έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο, ενώ το πολυλειτουργικό τιμόνι προσφέρει δυνατότητα πρόσβασης σε όλα τα επιμέρους συστήματα του αυτοκινήτου για τις ρυθμίσεις ή την άντληση πληροφοριών. Το νέο Tiguan διαθέτει νέο head-up display με καλύτερη πληροφόρηση, όπως και ένα νέο περιστροφικό διακόπτη για το σύστημα παραμετροποίησης Driving Experience Control με τη δική του mini OLED οθόνη. Από αυτόν τον διακόπτη πραγματοποιείται ο έλεγχος των drive modes (Eco, Comfort, Sport, Individual), της έντασης του ραδιοφώνου ή των χρωμάτων φωτισμού της καμπίνας.

Μια σουίτα προηγμένων συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης προβλέπονται από τον εξοπλισμό, που είναι πληρέστατος από τη βασική έκδοση, καθώς διατίθενται εννέα αερόσακοι (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί, κουρτίνας, πρόσθετος εμπρός κεντρικός αερόσακος και πλευρικοί αερόσακοι πίσω), Side Assist και Rear Cross Traffic Alert (Ελέγχος τυφλού σημείου, Επιτήρηση πίσω κυκλοφορίας και Υποβοήθηση εξόδου από θέση στάθμευσης), Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian και Cyclist Monitoring (Αναγνώριση πεζών και ποδηλατών), Front Cross Traffic Assist (Προειδοποίηση οδηγού σε διασταυρώσεις με λειτουργία αυτόματης πέδησης), Lane Assist (Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), Rear View (Κάμερα οπισθοπορείας, προηγμένο Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού) και Dynamic Road Sign Display (Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας), κ.ά. Επίσης, το νέο Tiguan διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, καθώς έχει ενσωματωθεί το σύστημα δυναμικού ελέγχου που πρωτοεμφανίστηκε στο νέας γενιάς Golf GTI, μέσω του οποίου ελέγχεται το ηλεκτρικό κλείδωμα του διαφορικού και η απόσβεση των αμορτισέρ ανάλογα με τη ρύθμιση (άνεση, σπορ, κ.λπ.) και προαιρετικά το αναβαθμισμένο σύστημα ελέγχου πλαισίου DCC Pro.

Στον δρόμο

Η έκδοση 1.5 eTSI MHEV 150 PS DSG του Tiguan που δοκιμάσαμε αφορά σε μία ισορροπημένη επιλογή που εξασφαλίζει ευελιξία, άνεση και οικονομία στην καθημερινότητα (αστικό περιβάλλον), ενώ ταυτόχρονα μπορεί να ανταποκριθεί επιτυχώς σε ένα μεγαλύτερο ταξίδι. Το μοτέρ αποδίδει 150 PS και 250 Nm ροπή στρέψης μόλις από τις 1.500 rpm, με τη διαδικασία της επιτάχυνσης (100 km/h από στάση) να επιτυγχάνεται σε 9,1 km (τελική ταχύτητα: 210 km/h). Επιδόσεις αξιοπρεπείς, με δεδομένο τον χαρακτήρα, αλλά και το βάρος του αυτοκινήτου (1.660 kg). Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο με ήπιους ρυθμούς μπορείς να κινηθείς κατά μέσο όρο με 6,2 L/100 km, ωστόσο ακόμα και όταν πιέσεις δεν θα ανεβεί περισσότερο από 7,8 L. Στην πόλη το ήπιο υβριδικό σύστημα εξασφαλίζει μια μέση κατανάλωση στην περιοχή των 8,5 L/100 km.

Στον αυτοκινητόδρομο το Tiguan είναι εξαιρετικά ήσυχο, ο κινητήρας δουλεύει σχεδόν αθόρυβα (απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους του, όταν δεν απαιτείται το μάξιμουμ της ενέργειάς του), ενώ απενεργοποείται πλήρως χωρίς γκάζι με τη λειτουργία coasting που διαθέτει. Βεβαίως, λόγω βάρους και όγκου, το Tiguan παρουσιάζει μια μικρή υστέρηση στη χαμηλή κλίμακα και στο kick-down, ωστόσο το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο των 7 σχέσεων έχει πάντα την κατάλληλη «σχέση» κλειδωμένη προσφέροντας αμεσότητα στην απόκριση και πολύ περισσότερο στη λειτουργία S. Άνεση λιμουζίνας, κορυφαία ποιότητα κύλισης και την αίσθηση ενός πολυτελούς αυτοκινήτου είναι αυτό που αποκομίζουν οι επιβάτες, επίσης, στο ταξίδι, ενώ μπορούν να απολαύσουν όλες τις επιλογές που προσφέρει το infotainment για την ενημέρωση ή τη διασκέδασή τους.

Στις ορεινές διαδρομές, το νέο πλαίσιο θα κρύψει καλά τον όγκο του Tiguan, τόσο σε ό,τι αφορά στους χειρισμούς και στον έλεγχο από τον οδηγό, όσο και στην άνεση που προσφέρει στους επιβαίνοντες. Εδώ σημαντικό ρόλο παίζουν και τα νέα αμορτισέρ με τεχνολογία διπλής βαλβίδας για τη ροή του λαδιού (βέλτιστο bound/rebound). Το νέο Tiguan αφορά σε ένα υπερσύγχρονο SUV που μπορεί να ισορροπήσει ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και στο κράτημα (τον… παρονομαστή τον ορίζει ο οδηγός, ανάλογα με την παραμετροποίηση που θα επιλέξει), προσφέροντας το αίσθημα της ασφάλειας. Η ανάρτηση είναι περισσότερο σεταρισμένη στο κράτημα (σ.σ. γερμανική σχολή), κάτι που σημαίνει πως η απόσβεσή της στο έντονο ανάγλυφο ή στον επαρχιακό δρόμο είναι μέτρια, αποτέλεσμα, βεβαίως, και της μεγάλης διαμέτρου των τροχών με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής (Hankook Ventus Prime 3 X διαστάσεων 235/55-R18). Πολύ καλή η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, τέλεια η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, αποδοτικό το σύστημα πέδησης, γενικά έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς ένα μοντέρνο, καλοφτιαγμένο, ευχάριστο και ανώτερης κατηγορίας SUV.

Συμπερασματικά,

σε μια εποχή που το software τείνει να γίνεται τάση στην αυτοκίνηση, εταιρείες, όπως η Volkswagen, που ανήκουν στις λεγόμενες και ως «παραδοσιακές», μπορούν και κατασκευάζουν ακόμα ποιοτικά αυτοκίνητα αξιοποιώντας τα τόσα χρόνια γνώσης στο… hardware, κάνοντας τη διαφορά σε ό,τι έχει να κάνει με την οδηγική ικανοποίηση, την (ενεργητική) ασφάλεια, τις ανέσεις και την αίσθηση ανωτερότητας που προσφέρουν σε επιβάτες και οδηγό, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, όπως ο «ψηφιακός βοηθός» με λειτουργίες ΑΙ. Οι τιμές για το γερμανικό μοντέλο ξεκινούν από τα 34.300 € για την entry level έκδοση 1.5 eTSI με τους 130 PS και τον πληρέστατο εξοπλισμό που προαναφέρθηκε, ενώ η πιο πλούσια έκδοση Life με τους 150 PS, που ήταν το αυτοκίνητο της δοκιμής ανεβαίνει στα 37.900 € και κρίνονται ανταγωνιστικές με τα νέα δεδομένα της αγοράς, αλλά και το γεγονός ότι το Tiguan υποστηρίζεται από 4ετή εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη (όριο τα 80.000 km).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN Tiguan 1.5 eTSI MHEV 150PS DSG 2024   TIMH €37.900   ΤΕΛΗ €98

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110(150)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9 sec, τελική 210 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,2 L/100km, 140 g/km

VOLKSWAGEN Tiguan 1.5 eTSI MHEV 150PS DSG 2024

ΥΠΕΡ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΟΔΗΓΙΚΑ, ΜΕ ΠΛΟΥΣΙΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ, ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΗ SUV ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ.

ΚΑΤΑ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΕΝΤΟΝΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ.