Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια. Σημειώστε, λοιπόν, πως το MG της δοκιμής μας αποδίδει συνολική ισχύ 435 PS και 600 Nm ροπής. Αυτά τα απίστευτα νούμερα μαζί με τη βοήθεια της τετρακίνησης συνεπάγονται 0-100 km/h σε μόλις 3,8 sec και αντίστοιχα σοκαριστικές ρεπρίζ, όποτε αποφασίσεις να πατήσεις βαθιά το γκάζι. Αυτές, μάλιστα, οι επιδόσεις δεν απαιτούν την καταβολή κάποιου εξαψήφιου νούμερου σε ευρώ, αλλά μόλις 35.150 € (με την επιδότηση). Αυτό σημαίνει πως κάθε άλογο στην περίπτωση του MG4 EV XPower κοστίζει μόλις 80,8 €. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, στο αγαπημένο μας Hyundai i20N για κάθε άλογο πρέπει να καταβάλεις 141 €, ενώ για ένα Golf GTi η τιμή πηγαίνει στα 200 € ανά ίππο. Για να είμαστε πιο δίκαιοι, πρέπει να δούμε την αντίστοιχη τιμή και στα ηλεκτροκίνητα.
Έτσι, στο KIA EV6 GT που δοκιμάσαμε πρόσφατα κάθε άλογο κοστίζει 112,8 €, ενώ στο εξωπραγματικό Tesla Model S Plaid των 1.020 PS κάθε άλογο κοστίζει 100 €. Με λίγα λόγια, το MG4 EV XPower είναι το πιο προσιτό μοντέλο υπερεπιδόσεων που έχουμε δοκιμάσει στα 35 χρόνια ιστορίας του περιοδικού και αυτό δεν μπορεί να περάσει στα ψιλά γράμματα!
Αιχμηρό και μοντέρνο
Αναμφίβολα, το MG4 είναι ξεχωριστό σχεδιαστικά. Δεν το μπερδεύεις με κάτι άλλο στον δρόμο. Όπως αρκετά ηλεκτρικά, έχεις την εντύπωση πως προσγειώθηκε από το μέλλον. Οι γραμμές του είναι αιχμηρές με αρκετά σπορ στοιχεία, όπως, για παράδειγμα, τη διπλή αεροτομή στο πίσω μέρος που μοιάζει με προέκταση των πλαϊνών της οροφής, τη μαύρη οροφή, αλλά και τους προφυλακτήρες με τις ακμές και τις γωνίες που σε προϊδεάζουν για έντονες συγκινήσεις. Το λογότυπο XPower, που μαρτυρά την εντυπωσιακή ισχύ, θα το βρείτε γραμμένο μόνο στις δαγκάνες των φρένων και πουθενά αλλού. Για τους πιο διαβασμένους, όμως, η πράσινη ματ βαφή με την ονομασία Hunter Green (όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας) είναι αποκλειστικά διαθέσιμη στην ισχυρή έκδοση, οπότε, αν υπάρχει, είναι ένα ακόμα στοιχείο που θα προδώσει τη δυνατή έκδοση.
Hothatch ή crossover;
Ωστόσο, το MG4 δεν είναι ένα συνηθισμένο hatchback, μιας και η απόσταση των 150 mm από το έδαφος σε όλες τις εκδόσεις του προσδίδει στοιχεία οχήματος ελεύθερου χρόνου, κάτι ιδιαίτερα καλοδεχούμενο για το ελληνικό ανάγλυφο. Ωστόσο, με βάση τις προδιαγραφές της έκδοσης XPower, θα περίμενες η ανασχεδιασμένη ανάρτηση να έχει χαμηλώσει 2-3 cm, όπως μας έχουν συνηθίσει άλλοι κατασκευαστές. Ωστόσο, νέα είναι τα αμορτισέρ, τα ελατήρια και οι αντιστρεπτικές, με αποτέλεσμα η ανάρτηση να είναι πιο σφιχτή κατά 25% σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Επιπρόσθετα, έχει αναθεωρηθεί το σύστημα διεύθυνσης για να είναι πιο άμεσο. Τα φρένα είναι νέα με αεριζόμενους δίσκους 345 mm σε όλους τους τροχούς, που σε συνδυασμό με τα ελαστικά Bridgestone Turanza διάστασης 235/45/18, εξασφαλίζουν απόσταση ακινητοποίησης 33,9 m από τα 100 km/h.
Πατώντας στην πλατφόρμα MSP (Modular Scalable Platform), που ήδη γνωρίσαμε στο MG4 και που έχει εξελιχθεί από την SAIC Motors, εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα με ισχύ 204 PS και έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 231 PS στον πίσω άξονα, που έχουν ως αποτέλεσμα τα 435 άλογα και τα 600 Nm ροπής. Τα παραπάνω συνδυάζονται με μια μπαταρία 64 kWh που υπόσχεται αυτονομία κοντά στα 400 km. Εμείς αυτό που διαπιστώσαμε είναι πως η κατανάλωση μπορεί να μείνει χαμηλά (15 kWh/100km ) και πως η αυτονομία μειώνεται γραμμικά, εξασφαλίζοντας την ψυχική ηρεμία του οδηγού.
Η γοητεία της λιτότητας
Σε αντίθεση με την εξωτερική σχεδίαση, που χαρακτηρίζεται από έντονη εξωστρέφεια και δυναμισμό, στο εσωτερικό πέφτουν οι τόνοι και αυτό είναι κάτι θεμιτό, μιας και στην καμπίνα περνάμε πολλές ώρες, οπότε οι καθαρές και απλές γραμμές κρατούν τους επιβάτες πιο ξεκούραστους. Έτσι, στο πάνω μέρος του ταμπλώ, που είναι ντυμένο με μαλακό πλαστικό, συναντάμε την οθόνη που εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων και μια οθόνη στο κέντρο 10,25” που ουσιαστικά αποτελεί το κέντρο ελέγχου της κατασκευής. Χαρακτηρίζεται από υψηλή ευκρίνεια ωστόσο θα θέλαμε κάποιες λειτουργίες, όπως η επιλογή προφίλ οδήγησης αλλά και ο κλιματισμός να έχουν και φυσικά χειριστήρια εκτός οθόνης.
Τα πλαστικά στην υπόλοιπη καμπίνα είναι σκληρά, με ωραίο φινίρισμα και καλή ποιότητα συναρμογής. Οι επενδύσεις των καθισμάτων σε συνδυασμό οικολογικού δέρματος και αλκαντάρα προσδίδουν μια αίσθηση πολυτέλειας στο εσωτερικό, που επιπρόσθετα χαρακτηρίζεται από ευρυχωρία για 5 επιβάτες. Ωστόσο, θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερο χώρο αποσκευών.
Μαγικό χαλί
Η ποιότητα κύλισης είναι το πρώτο που σε κερδίζει. Ο τρόπος με τον οποίο καταπίνει τις ανωμαλίες του δρόμου είναι εξαιρετικός. Οι καθημερινές μετακινήσεις αποκτούν άλλη διάσταση μέσα σε αυτό το MG4 και, ναι!, πρόκειται για ένα από τα πιο χαλαρωτικά hatchback στις «γκρίζες διαδρομές» της καθημερινότητας. Πέρα από την ανάρτηση, τη μόνωση, τον ρόλο της παίζει και η λειτουργία one pedal που σου δίνει την δυνατότητα να οδηγείς μόνο με το πεντάλ του γκαζιού. Πρώτη φορά ένα μοντέλο με τόσο εκρηκτικές επιδόσεις είναι τόσο εύχρηστο στην καθημερινότητα. Ωστόσο, το βλέπεις πως ακόμα και στο πρόγραμμα Normal, με ένα βαθύ πάτημα του γκαζιού έχει τεράστια δυναμική.
Η περιέργεια σε τρώει, οπότε με την πρώτη ευκαιρία πατάς βαθιά το γκάζι. Η τετρακίνηση, σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά, περνούν τη δύναμη στον δρόμο αποτελεσματικά και, κυρίως, χωρίς να απαιτούν από τον οδηγό ειδικές ικανότητες. Δεν σε φοβίζει, παρά το γεγονός πως κατά την επιτάχυνση νοιώθεις μια τεράστια δύναμη να σε ρουφάει προς τα μπροστά! Τα νούμερα στο κοντέρ αυξάνονται με καταιγιστικό ρυθμό και ευτυχώς το σύστημα πέδησης είναι αρκετό ώστε να κατευναστεί αυτή η ορμή.
Στρίβοντας με το XPower, το κυριότερο είναι ότι παραμένει το αίσθημα ασφάλειας. Χάρη στην τετρακίνηση, αλλά και στα εξελιγμένα ηλεκτρονικά, παραμένει ουδέτερο, παρά το γεγονός ότι τα 600 Nm ροπής προσπαθούν να σπάσουν την πρόσφυση. Η μέση ταχύτητα που μπορείς να κρατήσεις είναι υψηλή και κάπου εκεί είναι που αναζητάς μια πιο σφιχτή ανάρτηση ή, εναλλακτικά, μία ρυθμιζόμενη σε σκληρότητα ανάρτηση, ώστε να υπάρχει μια πιο συμπαγής αίσθηση.
Everyday supercar?
To MG4 EV XPower είναι ένα hatchback που αποδεικνύεται εξαιρετικά πρακτικό και ευκολόχρηστο στην καθημερινότητα. Από την άλλη, οι επιδόσεις του συγκρίνονται άνετα με εκείνες ενός supercar, οπότε χαριτολογώντας είναι, κατά μία έννοια, ένα supercar για κάθε μέρα! Ο παραπάνω εκρηκτικός συνδυασμός, μάλιστα, δεν απαιτεί την καταβολή κάποιου υπέρογκου ποσού από τον υποψήφιο αγοραστή και με τα σημερινά δεδομένα πρόκειται για μια από τις πιο συμφέρουσες αγορές για το 2024.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ MG MG4 ELECTRIC XPOWER 2024 TIMH €43.700 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2 ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 435 ΡΟΠΗ Nm/rpm 600
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 3,8 sec, τελική 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 18,7 kWh/100km, 0
ΥΠΕΡ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΝΕΣΗ, ΦΡΕΝΑ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.
ΚΑΤΑ ΜΑΛΑΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΤΟ ΟΡΙΟ, ΔΥΣΧΡΗΣΤΗ ΟΘΟΝΗ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ.