Η Skoda βρίσκεται σε έναν κατασκευαστικό οργασμό, αφού όλη η γκάμα έχει πάρει την άγουσα για φρεσκάρισμα ουσίας. Για να μην επεκταθούμε όμως σε όλα τα μοντέλα της φίρμας –κάθε πράγμα στον καιρό του!- στεκόμαστε στην εν Ελλάδι πρώτη παρουσίαση του Kodiaq του SUV των Τσέχων που από τη στιγμή που κύλησε τους τροχούς του στους δρόμους, έγινε αμέσως σημείο αναφοράς για την κατηγορία, με τους χώρους την ποιότητα, τις τεχνολογίες και τις ανέσεις που πριν λίγα χρόνια θα ήταν προνόμιο άλλων πολυτελέστερων, εμβληματικών μαρκών.
Τώρα έρχεται η δεύτερη γενιά του με φρέσκια εμφάνιση, πολλά εξτρά σε ανέσεις και τεχνολογίες και χώρους για σεμινάριο. Η Modern Solid σχεδίαση που έχουμε δει προσφάτως στη φίρμα εφαρμόζεται κι εδώ σε ένα μεγαλύτερων διαστάσεων αμάξωμα (!) μαζί με τεχνολογία LED Matrix στα φώτα και την φωτεινή λωρίδα στη μάσκα αλλά και φροντισμένη αεροδυναμική που δίνει πόντους στην αίσθηση της ποιότητας συναρμογής αλλά και την ποιότητα κύλισης.
Η καμπίνα έχει αποκτήσει περισσότερο οικολογικό χαρακτήρα μέσω των ανακυκλωμένων και βιώσιμων υλικών αλλά και ακόμη πιο έντονο τεχνολογικό χαρακτήρα με την αιωρούμενη οθόνη 13”, το head-up display και τον επιλογέα που έχει μετακομίσει στην κολόνα του τιμονιού, αφήνοντας ελεύθερο χώρο στην κονσόλα.
Επίσης, κατά το παράδειγμα του πρόσφατα ανανεωμένου Superb, υπάρχουν τα τρία Smart Dials περιστροφικά χειριστήρια με έγχρωμη οθόνη 32 mm που διαθέτουν απτική ανάδραση, προσφέροντας εύκολη πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, του ηχοσυστήματος και του συστήματος πλοήγησης. Και βέβαια Kodiaq χωρίς τρίτη σειρά καθισμάτων δεν νοείται οπότε και στο νέο μοντέλο 7 επιβάτες ταξιδεύουν μια χαρά. Αν δε προτιμήσετε την 5θέσια διαμόρφωση ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 910 L.
Στα μηχανικά μέρη η Skoda επιμένει… ICE, με τα σύνολα βενζίνης και diesel να είναι ταιριασμένα αποκλειστικά με 7άρι διπλοσύμπλεκτο, αυτόματο κιβώτιο. Ο βασικός κινητήρας 1.5 TSI 150PS, ενσωματώνει mild hybrid τεχνολογία και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για οικονομία στο καύσιμο.
Η έκδοση diesel 2.0L από την άλλη, έρχεται με 193PS και στάνταρ τετρακίνηση και το Kodiaq iV εξοπλισμένο με plug-in υβριδικό σύστημα με βενζινοκινητήρα 1.5 TSI και ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει συνδυαστικά 204 PS και προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 km.
Για τους εξοπλισμούς και τις τιμές του νέου μοντέλου έχουμε πρόσφατα γράψει εδώ οπότε πάμε να δούμε πώς συμπεριφέρεται το νέο μοντέλο μετά τη σύντομη δοκιμαστική μας οδήγηση.
Οδηγώντας
To μεγάλο σκαρί με τον 1500αρη κινητήρα των 150 PS που οδηγήσαμε για λίγο στην παραλιακή της Αθήνας, δείχνει ότι μπορεί παρά το μέγεθός του να κινηθεί με μια σχετική ευελιξία, αν και το μοτέρ μπορεί φορές φορές να ακουστεί λίγο παραπάνω από το επιθυμητό, αν το πιέσεις καλά και ντε για χρονομετρημένα (δεν είναι αυτή η δουλειά του!).
Αυτό που σε εκπλήσσει όμως είναι η γενική ποιότητα κύλισης και η αίσθηση ότι οδηγείς κάτι πρακτικό, φιλικό και οικείο που είναι άλλωστε με τις τόσες έξυπνες λύσεις του (συρόμενα καθίσματα, 7θέσιο κλπ.). Επίσης και σε χώμα δείχνουν τα Hankook πρώτης τοποθέτησης Ventus S1 Evo2 για SUV, διαστάσεων 235/50-R19 να κάνουν εξαιρετική δουλειά σε grip και ησυχία. Μεγάλο, ποιοτικό, hitech και απίθανα πρακτικό, είναι ένα αυτοκίνητο ουσίας.