Tesla Model 3 RWD – Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο ηλεκτρικό sedan


Το Model 3 είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για την ηλεκτροκίνηση. Όπως το Nissan Leaf που μας έβαλε στα τι και πώς της νέας πτυχής της αυτοκίνησης, έτσι και το Model 3 έβαλε πολλούς στο οικοσύστημα της Tesla της πιο εμβληματικής φίρμας στα EV. Κι έχοντας σε μόλις 6 χρόνια κατασκευάσει πάνω από 2,3κατομμύρια Model 3, η φίρμα του κ. Musk αποφάσισε να βελτιώσει το 3άρι της.

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 23/6/2024

Αργήσαμε, η αλήθεια είναι, να το πάρουμε στα χέρια μας, αλλά δεν πειράζει. Παραλάβαμε το λευκό μέσα-έξω πισωκίνητο Model 3 με λίγα χιλιόμετρα στο οδόμετρο και πολλή… φινέτσα στο ανανεωμένο του σκαρί. Δείχνει πιο επιθετικό, είναι πιο αεροδυναμικό, έχει δυναμικά φωτιστικά στοιχεία εμπρός και πίσω και, σύμφωνα με τη φίρμα, βελτιωμένο αεροδυναμικό συντελεστή (δείτε για παράδειγμα τα νέα καπάκια στις ζάντες) που μειώνει –κι άλλο- τον θόρυβο και ως φυσικό επακόλουθο αυξάνει την αυτονομία (να σημειώσουμε άλλωστε ότι μειώθηκε η κατανάλωση από 14,4 kWh/100 km σε 13,2 kWh/100 km). Για άλλη μια φορά ο Franz von Holzhausen, ο αρχισχεδιαστής εδώ και μια δεκαπενταετία στην Tesla, με προϋπηρεσία στην VW, τη General Motors και τη Mazda έχει κάνει εξαιρετική δουλειά.

Η καμπίνα είναι ακόμη πιο αθόρυβη (συγκλονιστικά αθόρυβη) χάρη στα νέα παχιά κρύσταλλα, νέα στεγανωτικά και νέα silent blocks στην ανάρτηση που φιλτράρουν με πολύ όμορφο τρόπο τις όποιες κακοτεχνίες. Με το λευκό της χρώμα δείχνει ακόμα πιο ευρύχωρη ενώ 5 επιβάτες βολεύονται άνετα παρά το χαμηλό της ύψος μιας και το πάτωμα είναι εντελώς επίπεδο και το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.875 mm. Όμως και οι αποσκευές βολεύονται εξαιρετικά, παρά το μικρό άνοιγμα της πίσω πόρτας με 594 L χώρου αποσκευών πίσω και 88 L εμπρός. Η κεντρική κονσόλα είναι πλέον διαφορετική επενδυμένη με αλουμίνιο,  προσφέροντας μεγάλο χώρος αποθήκευσης και διπλούς ασύρματους φορτιστές τηλεφώνων ενώ και θύρες type C στα 65 Watts υπάρχουν. Και αν σου δημιουργεί τρομερό αίσθημα ησυχίας η καμπίνα, δεν ισχύει το ίδιο με το ηχοσύστημα. Είναι νέο, φροντισμένο από την Tesla με 9 ηχεία, subwoofer και ψηφιακό ενισχυτή υποστηρίζοντας Spotify, Apple Music και Tidal και τόσο στακάτες και ελεγχόμενες χαμηλές συχνότητες καιρό είχαμε να απολαύσουμε.

Η φροντίδα συνεχίζεται και πίσω όπου εκτός από τους εξαιρετικούς χώρους και το εύκολο μπες/βγες υπάρχει μια νέα οθόνη 8" στη βάση της κονσόλας για εκεί έλεγχο κλιματισμού, εξαερισμό και ψυχαγωγία. Εννοείται ότι όταν μιλάς για Tesla η συμβατική εργονομία πηγαίνει περίπατο. Το τιμόνι φιλοξενεί τα φλας και τη μεγάλη σκάλα φώτων από τη μία, υαλοκαθαριστήρα, φωνητικές εντολές, camera (ναι έχει 7 συνολικά που καλιμπράρονται από τον οδηγό και χρησιμοποιούνται για το AutoPilot και όχι μόνον) και cruise control από την άλλη πλευρά του τιμονιού, μαζί με δύο τετρακατευθυντικές μπίλιες ενώ μην αναζητήσετε επιλογέα καθώς υπάρχει η επιλογή μέσω της οθόνης για να διαλέγετε τις λειτουργίες ενός συμβατικού αυτόματου κιβωτίου σέρνοντας το δάχτυλό σας κατά τον κατακόρυφο άξονα στα αριστερά της οθόνης αλλά και το Smart Shift που επιλέγει αυτόματα τη σωστή κατεύθυνση οδήγησης.

Και μιας και αναφερθήκαμε στην οθόνη, αυτή εξακολουθεί να είναι 15,4" με μεγαλύτερη όμως επιφάνεια να χρησιμοποιείται λόγω στενότερου πλαισίου ενώ ρυθμίζεις και το μέγεθος γραμματοσειρών έχοντα παράλληλα top δικτυακή σύνδεση (καλύτερη λήψη κινητής, Wi-Fi στα 2,4 και 5 GHz). Από εδώ επίσης μπορείτε να ελέγξετε videogames, διαδραστικές εφαρμογές και τα πολύ ψαρωτικά show με φως και ήχο (και άλλα πολλά, μοναδικά από την Tesla). Το μόνο «τρανταχό» μείον του εσωτερικού, είναι η έλλειψη κανονικής οροφής ή έστω ενός καλού σκιάδιου, καθόσον τις ημέρες δοκιμής μας με συνθήκες καύσωνα έπρεπε να οδηγούμε φορώντας καπέλο, μιας και η μεγάλη, γυάλινη οροφή απλά…ζεμάταγε!

Είναι, όμως, εξαιρετικά ασφαλές και το γνωρίζουμε ήδη, χάρη στην ενισχυμένη του πλατφόρμα και τα δεσίματά του. Και με αυτή την πλατφόρμα, ποιοτική, και μάλιστα κορυφαία, είναι η κύλιση. Οι τροχοί, μια τετράδα Michelin e-Primacy 235/45-R18 είναι πρώτης τάξεως για να παραμείνει υπό έλεγχο ο πίσω, κινητήριος άξονας και να διατηρηθεί η ακριβής κατευθυντικότητα των εμπρός τροχών. Με βάρος 1.836 κιλά βασίζεται σε διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω για να προσφέρει προβλέψιμη οδική συμπεριφορά, και μια αίσθηση ότι δύσκολα μπορείς να βάλεις… δύσκολα, ακόμη και υπό πίεση. Βάζουμε στην εξίσωση και την πειθαρχημένη απόδοση της εξαιρετικά γραμμικής ισχύος των 283 PS ενός αυτοκινήτου που υπόσχεται 0-100 km/h σε 6,1 sec, τελική στα 201 km και μέγιστη αυτονομία στα 513 km (αν και θα δείτε πέριξ των 450 km) με μια μέση κατανάλωση δοκιμής στις 15,7 kWh/100km. Υπάρχει επίσης μια κάποια παραμετροποίηση σε επίπεδο αίσθησης επιτάχυνσης (με την μετριασμένη, Chill και πιο σπορ Standard παραμετροποίηση, ενώ αναλόγως, με τρία προγράμματα σφίγγει και το τιμόνι). Να θυμίσουμε βεβαίως ότι σε φορτιστή 170 kW χρειάζεσαι μόλις 15 λεπτά της ώρας για να γεμίσεις ρεύμα για 282 km.

Για όλα τα παραπάνω, βλέποντας τιμή εισόδου για τούτο το Model 3 με τις αρκετές επιδοτήσεις να αγγίζει από τα 39.990 αρχική, τα 30.000 ευρώ (καλά διαβάσατε, τιμή «χώμα» για Tesla) σε πιάνει μια κάποια επιθυμία να ρίξεις μια ματιά στις οικονομίες σου. Το θέμα είναι ότι… το αυτοκίνητο κατασκευάζεται στην Κίνα και όπως μας ενημερώνει το site της Tesla «Η τιμή του Model 3 είναι πιθανό να αυξηθεί από την 1η Ιουλίου 2024 λόγω αναμενόμενων εισαγωγικών δασμών» μιας και η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να αναχαιτίσει την κινεζική επέλαση των EV, ξεχνώντας ότι υπάρχουν και άλλοι κατασκευαστές που, απλά, κατασκευάζουν εκεί τα οχήματά τους. Πάντως, αν δε βλέπαμε τον αριθμό πλαισίου θα παίρναμε όρκο ότι φτιάχνεται στη Γερμανία με την τόσο φροντισμένη ποιότητα κατασκευής του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ TESLA MODEL 3 RWD 2024   TIMH €39.990   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1 ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ, ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 208(283)  ΡΟΠΗ Nm/rpm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,1 sec, τελική 201 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 13,2 kWh/100km, 0

TESLA MODEL 3 RWD 2024

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΑΝΕΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΤΙΜΗ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ, ΣΤΑΘΕΡΗ ΗΛΙΟΡΟΦΗ ΧΩΡΙΣ ΣΚΙΑΔΙΟ, ΑΝΟΙΓΜΑ ΠΊΣΩ ΧΩΡΟΥ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ.