First Drive: Οδηγούμε το νέο Peugeot E-3008 στη Γαλλική Ριβιέρα


Η Peugeot προχώρησε στην πλήρη αναβάθμιση της 3ης γενιάς του 3008, ενσωματώνοντας κορυφαίες τεχνολογίες, αναβαθμίζοντας την ποιότητα και την εμπειρία οδήγησης στοχεύοντας ξεκάθαρα μια περίοπτη θέση στην premium κατηγορία.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: STELLANTIS GROUP
  • 17/6/2024

Με την πρώτη γενιά του 3008, η Peugeot έκανε τη μεγάλη στροφή στην πορεία της δίνοντας το στίγμα για την είσοδό της στην κατηγορία των SUV. Ήταν το 2007 με ένα μοντέλο που μπορεί να δίχασε με την κατασκευαστική του προσέγγιση συνδυάζοντας χαρακτηριστικά από τις κατηγορίες MPV και SUV, εν τούτοις έμελλε να βάλει τα θεμέλια για την επιτυχημένη πορεία που θα ακολουθούσε. Έτσι, το 2016 λανσαρίστηκε η δεύτερη γενιά, ένα εντελώς διαφοροποιημένο μοντέλο, με ελκυστική σχεδίαση, δυναμικό αμάξωμα SUV, καλοφτιαγμένο και εργονομικό εσωτερικό και με κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά, στοιχεία που εκτίμησε το αγοραστικό κοινό ιδιαιτέρως (1,32 εκατομμύρια ταξινομήσεις), όσο και οι εκλέκτορες του CAR OF THE YEAR κατακτώντας τον τίτλο το 2017.

Με αυτά τα δεδομένα και κυρίως την τάση για αυτοκίνητα με αυξημένη απόσταση από το έδαφος (Crossover/SUV), αλλά με ένα πιο ελκυστικό και αεροδυναμικό αμάξωμα (coupe κατάληξη οροφής), η Peugeot προχώρησε στην δημιουργία της 3ης γενιάς.

Βεβαίως, η πλήρης εναρμόνισης της STELLANTIS και της Peugeot ειδικότερα με την ηλεκτροκίνηση και τις σύγχρονες τεχνολογίες που απορρέουν βρίσκουν την εφαρμογή τους, μια και για το γαλλικό μοντέλο υπάρχουν υψηλές προσδοκίες για την ηλεκτρική του έκδοση με την ονομασία E-3008 (άλλωστε η Γάλλοι έχουν δηλώσει πώς από το 2025 η γκάμα τους εξηλεκτρίζεται πλήρως και πώς θα είναι πανέτοιμοι το 2030 σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ηλεκτρική μετάβασης). Ωστόσο, το πολύ δημοφιλές και στην Ελλάδα 3008 θα είναι διαθέσιμο και σε υβριδική έκδοση με ένα αποδοτικό σύστημα που συνδυάζει βενζινοκινητήρα 1.2 Turbo και ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ο συμβατικός κινητήρας έχει απόδοση 136 PS/230 Nm και συνεπικουρείται στις εκκινήσεις από τον ηλεκτροκινητήρα ισχύος 15 PS/51 Nm με αποτέλεσμα αφενός τις καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,2 sec, τελική 201 km) αφετέρου τη διατήρηση της μέσης κατανάλωσης και εκπομπές CO2 σε χαμηλά επίπεδα (5,5 lt/100 km, 124 g/100km).

Βήμα εμπρός

Το γαλλικό μοντέλο που κατασκευάζεται κατά αποκλειστικότητα στο εργοστάσιο της Sochaux είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα STLA Medium της STELANTIS που υιοθετεί ηλεκτρικό κύκλωμα 400 V, προσφέροντας δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή DC σε μόλις 30 λεπτά (20-80%), αλλά και αυτονομία έως 700 km με τη μεγάλη μπαταρία των 98 kWh.

Σε ότι αφορά στη σχεδίασή του, η ομάδα του επικεφαλής Matthias Hossann κατάφερε να διατηρήσει τη βασική γραμμή με το εντυπωσιακό παρουσιαστικό, προχωρώντας σε κάποιες βελτιώσεις με τα νέα φώτα LED (η έκδοση GT ενσωματώνει τα αναβαθμισμένα τεχνολογίας Pixel LED με προσαρμοζόμενη δέσμη φωτός) και την ανασχεδιασμένη μάσκα που στις άκρες της ενσωματώνει τα φλας-λεπίδες. Οι μεγαλύτερη αλλαγή εντοπίζεται στην πιο coupe κατάληξη της οροφής, στο πλαίσιο ενός fastback SUV όπως το ονομάζει η Peugeot με άμεσο αποτέλεσμα στην αισθητική και πολύ περισσότερο στον αεροδυναμικό συντελεστή που είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία (Cx 0,28). Για το ίδιο λόγο και η ειδική σχεδίαση (χωρίς ακτίνες) των ζαντών 19 ή 20 in. Εξίσου εντυπωσιακό και το πίσω τμήμα με τα νέα LED φωτιστικά που μεγεθύνονται όσο απομακρύνονται από το σήμα και με την δυναμική αεροτομή να δίνει έναν πιο σπορ χαρακτήρα. Αξίζει να αναφερθεί η νέα φωτεινή «υπογραφή» της Peugeot με τα λιονταρίσια νύχια. Ξεχωριστή…

Παραμένει compact σε διαστάσεις

Σε ότι αφορά τις διαστάσεις, το 3008 δεν έχει μεγαλώσει ιδιαίτερα, παραμένοντας ένα compact SUV με συνολικό μήκος 4.540 mm, πλάτος 1.890 mm, ύψος 1.640 mm και μεταξόνιο στα 2.730 mm ( 9 cm μακρύτερο και 6 cm φαρδύτερο και με 5 cm μεγαλύτερο μεταξόνιο), προσφέροντας χώρο αποσκευών 520 lt, όπως ακριβώς και το απελθόν μοντέλο.

Ανοίγοντας την πόρτα για να εισέλθεις στο εσωτερικό αντιλαμβάνεσαι μεμιάς τις μεγάλες αλλαγές που έχουν υπάρξει με πρώτο και καλύτερο το Panoramic i-Cockpit, την νέα αιωρούμενη maxi οθόνη των 21 In για το σύστημα πολυμέσων και το νέο τιμόνι που είναι τοποθετημένο χαμηλά. Με αυτές τις αλλαγές η θέση οδήγησης είναι βελτιωμένη και ο οδηγός πλέον βλέπει τις ενδείξεις πάνω από το τιμόνι και όχι μέσα από τη στεφάνη, ενώ στις ακριβές εκδόσεις έχει και την επιλογή πληροφόρησης από το Head-Up Display.  

Η πρόσβαση στο menu του infotainment γίνεται από ψηφιακούς διακόπτες (i-Toggles) στην κονσόλα, ενώ μπορείς να επιλέξεις ποιοι διακόπτες και σε ποια θέση εμφανίζονται. Στην κεντρική οθόνη υπάρχει μια μεγάλη θήκη και ακριβώς από πάνω μία σειρά από μικρούς διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού, την ανακύκλωση αέρα και το ξεθάμπωμα παρμπρίζ και πίσω τζαμιού και στο άνω άκρο η βάση επαγωγικής φόρτισης κινητού. Το ηλεκτρικό χειρόφρενο και ο επιλογέας για ρύθμισης των προγραμμάτων παραμετροποίησης οδήγησης, είναι σε εργονομική θέση, στη βάση της κονσόλας.

Είναι τουλάχιστον θετική, η επιλογή των Γάλλων για την διατήρηση αρκετών φυσικών διακοπτών, όπως και εκείνοι για τα φλας και τα φώτα και για τα ηλεκτρικά παράθυρα στις… κανονικές τους θέσεις, προς όφελος της εργονομίας. Φυσικά, υπάρχουν και οι ανέπαφες επιλογές που προαναφέρθηκαν, μια και μιλάμε για ένα ψηφιοποιμένο περιβάλλον και ένα υπερσύγχρονο μοντέλο (προβλέπονται 8 διαφορετικοί φωτισμοί για το εσωτερικό της καμπίνας). Εδώ αξίζει να τονίζουμε και τη μετατόπιση του επιλογέα από την βάση της κεντρικής κονσόλας στο ταμπλό (απελευθερώνοντας πολύτιμο χώρο), δίπλα από το start-button. Συνολικά, το ταμπλό δεν είναι μόνο πιο εργονομικό, αλλά και πιο μοντέρνο αναδεικνύοντας το high tech χαρακτήρα του νέου 3008.

Σε ότι αφορά την ποιότητα κατασκευής, εδώ η Peugeot διατήρησε ψηλά τον πήχη με υλικά από το πάνω ράφι, κάποια εκ των οποίων είναι ανακυκλώσιμα. Εξαιρετική και η συναρμογή τους με τη γνωστή γαλλική φινέτσα που προσδίδει τον αέρα ενός premium αυτοκινήτου.

Οι χώροι και οι ανέσεις είναι ένα ακόμη προσόν του νέου 3008 (διαθέτει 17 θήκες διευθέτησης μικροαντικειμένων συνολικού όγκου 37 lt), ελαφρώς βελτιωμένοι σε σχέση με πριν, με μόνη παρατήρηση το μικρότερο άνοιγμα των πίσω θυρών (ελέω coupe αμαξώματος) που θα δυσκολέψει την είσοδο σε υψηλόσωμους επιβάτες. Πάντως για τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε, έχουμε να τονίσουμε την άνεση αλλά και την εξαιρετική εργονομία και στήριξη των καθισμάτων.

Διαθέσιμο σε τρείς εκδόσεις ισχύος

Το νέο e-3008 είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις ισχύος, με δύο διαφορετικές μπαταρίες.

  • Στην προσθιοκίνητη βασική έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 213 PS και 343 Nm, με μπαταρία (NMC) ενεργειακής χωρητικότητας 73 kWh και αυτονομία 525 km.
  • Στην Long Range (προσθιοκίνητη) με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 231 PS και 343 Nm, με την μεγάλη μπαταρία 98 kWh, που προσφέρει αυτονομία 700 km.
  • Στην τετρακίνητη Dual Motor, με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα, συνολικής ισχύος 326 PS (157 kW εμπρός και 83 kW πίσω) και τη ροπή να ανέρχεται στα 343 Nm από τον εμπρός μοτέρ και στα 166 Nm για τον πίσω. Η μπαταρία είναι στα 73 kWh και αυτονομία 525 km.

Οι μπαταρίες λιθίου 400V υποστηρίζουν φόρτιση 11 kW (προαιρετικά 22 kW) σε εναλλασσόμενο ρεύμα και έως 160 kW σε DC, με αποτέλεσμα να απαιτούνται 30 λεπτά για να φορτίσουν από το 20% στο 80%. Παράλληλα, το νέο e-3008 διαθέτει λειτουργία V2L (Vehicle to Load), που δίνει τη δυνατότητα τροφοδοσίας με ρεύμα εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 3 Drive Modes (Normal, Eco, Sport), τα οποία αυξάνονται σε 4 στην τετρακίνητη έκδοση (4WD mode) και ρύθμιση της αναγεννητικής πέδησης σε 3 επίπεδα με τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Στους δρόμους της Νότιας Γαλλίας με το e-3008

Όλη αυτή τη συνολική αναβάθμιση του νέου 3008 ο οδηγός την εισπράττει από τα πρώτα χιλιόμετρα ή καλύτερα από τα πρώτα λεπτά που θα βρεθεί στο εσωτερικό του. Καταρχάς, οι Γάλλοι, κατάφεραν να διατηρήσουν μια ομοιογένεια με το προηγούμενο μοντέλο, επεμβαίνοντας σε καίρια σημεία, ώστε να υπάρχει μια φυσική εξέλιξη. Το εσωτερικό έχει αυτόν τον αέρα του ευ-ζην που ελάχιστα και σίγουρα premium αυτοκίνητα διαθέτουν, μαζί με τις νέες τεχνολογίες που είναι απαραίτητες και κάνουν πιο εύκολη την καθημερινότητα των οδηγών αναφορικά με την συνδεσιμότητα.

Στο δρόμο το γαλλικό μοντέλο στην ηλεκτρική του έκδοση εξακολουθεί να είναι ευχάριστο στην οδήγηση, με τις διαφορές εδώ να έχουν να κάνουν με την πιο σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης (Γόνατα McPherson/Πολλαπλοί σύνδεσμοι) για την καλύτερη διαχείριση του αυξημένου βάρους (2.108 kg). Ωστόσο το νέο πλαίσιο, με το τέλειο ζύγισμα και την τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος προσφέρει εξαιρετικό κράτημα σε σημείο που η σουίτα των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας να επεμβαίνει σπανίως. Σε αυτό βεβαίως σημαντικό ρόλο παίζει και το χαμηλό κέντρο βάρους, λόγω θέσης και χαμηλού ύψους της μπαταρίας, που σημειωτέον κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Ως προς τις επιδόσεις, το Ε-3008 στην προσθιοκίνητη έκδοση των 213 PS μπορεί να μην έχει την εκρηκτικότητα ενός Tesla, άλλωστε σπανίως είναι χρήσιμη και καταναλώνει πολύ ενέργεια, εντούτοις είναι γρήγορο (0-100 km/h σε 8,8 sec, 0-1000 m σε 29,8 sec), με την τελική του να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 170 km/h. Όσο για την κατανάλωση, η μέση εργοστασιακή είναι στα 16,7 kWh/100 km, όμως εύκολα μπορείς να κινηθείς πιο κάτω, αξιοποιώντας και το αποδοτικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας για την αύξηση της αυτονομίας. Πάντως με τη μπαταρία στο 75% του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε είδαμε αυτονομία 390 km, εξαιρετική τιμή θα λέγαμε.

Διαφοροποιημένο και το σύστημα διεύθυνσης, που ωστόσο προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση, αποδοτικά και με καλή αίσθηση τα φρένα. Το e-3008 ταξιδεύει (σχεδόν) αθόρυβα και με την ποιότητα κύλισης που αναμένεις από ένα καλοφτιαγμένο αεροδυναμικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μόνο που εδώ, η διαφορά σε σχέση με τον «ηλεκτρικό» ανταγωνισμό έχει να κάνει με τη φινέτσα και τον σχεδιασμό. Όσο και να ψάξεις, δύσκολα θα βρείς ένα τόσο όμορφο και καλοφτιαγμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο 100% Ευρωπαϊκό, καθώς έχει σχεδιασθεί και κατασκευάζεται αποκλειστικά στη Γηραιά Ήπειρο.

Οι πωλήσεις στην Ελλάδα για το e-3008 θα ξεκινήσουν στο τέλος του μήνα όπου και θα μάθουμε αναλυτικά τις τιμές του μοντέλου, παράλληλα με την υβριδική έκδοση που θα έχουμε στη διάθεσή μας τις επόμενες μέρες.

Μείνετε συντονισμένοι…