Οδηγούμε το νέο XPeng G6 στην Ολλανδία


Το νέο G6 είναι ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό D-SUV, ενσωματώνοντας κορυφαίες τεχνολογίες έχοντας ως σημείο αναφορά την ποιοτική κατασκευή, τις επιδόσεις, αλλά και την μεγάλη αυτονομία που προσφέρει.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: XPeng
  • 12/6/2024

Δεν έχουν περάσει παρά ελάχιστα χρόνια από τότε που όλοι μας είχαμε γίνει κοινωνοί για την «Κινέζικη αντεπίθεση» στην Ευρωπαϊκή αγορά του αυτοκίνητου, κάτι που το βιώνουμε όλο και πιο έντονα την περίοδο που διανύουμε. Οι μεθοδικοί Κινέζοι, έχοντας ξεπεράσει το σοκ της πρώτης απόπειρας εισόδου στην Ευρώπη, γύρισαν τον διακόπτη, επενδύοντας στο μέλλον, κάνοντας πολλά βήματα εξέλιξης και αξιοποιώντας στο μέγιστο τα joint ventures με κορυφαίους κατασκευαστές στον κόσμου, ευρωπαίους συμπεριλαμβανόμενους.

Και κάπως έτσι προέκυψαν οι εταιρείες που οι περισσότεροι γνωρίζετε, με πρωτόγνωρες ονοματοδοσίες για όλους εμάς, αλλά με πολύ ανταγωνιστικά προϊόντα τα οποία έχουν καταφέρει να κερδίσουν ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς, ιδίως στην κατηγορία της ηλεκτροκίνησης.

Ποια είναι η XPeng

Και κάπως έτσι έχει προκύψει και η XPeng, μια εταιρεία που μετρά λίγα χρόνια ζωής (ιδρύθηκε το 2014), έχοντας καταφέρει να διακριθεί στις έξυπνες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης και κινητικότητας. Ήδη η κινεζική εταιρεία δραστηριοποιείται εμπορικά στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές (Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Δανία, Ελβετία), ενώ από τον επόμενο μήνα τα προϊόντα της θα είναι διαθέσιμα και στην ελληνική αγορά, μέσα από τον Όμιλο Βασιλάκη (Autohellas Group). Το αρχικό πλάνο προβλέπει το λανσάρισμα και των 3 μοντέλων που είναι διαθέσιμα στη γκάμα της XPeng, (το σεντάν P7, το D-SUV G6 και τη ναυαρχίδα G9) μέσα από μια νέα έκθεση στη Λ. Κηφισίας στο Μαρούσι, ενώ σύντομα θα υπάρξει ένα ακόμη σημείο πώλησης στη Θεσσαλονίκη. Οι στόχοι που έχουν τεθεί είναι ρεαλιστικοί και θα επιτευχθούν μέσα από μια πελατοκεντρική προσέγγιση, καθώς η XPeng αφενός έχει ήδη δημιουργήσει 100 κέντρα εξυπηρέτησης πελατών στην Ευρώπη, αφετέρου θα αξιοποιηθεί η τεχνογνωσία του Ομίλου Βασιλάκη.

Αξίζει να τονισθεί η XPeng θεωρείται μια πρωτοπόρος τεχνολογικά εταιρεία, έχοντας αναπτύξει καινοτομικά συστήματα αυτόνομης οδήγησης και infotainment, λανσάροντας προσφάτως και την πλατφόρμα SEPA 2.0. Η έδρα της είναι η Guangzhou, το ευρωπαϊκό κέντρο στο Άμστερνταμ, ενώ διατηρεί γραφεία σε Πεκίνο, Σαγκάη και Σίλικον Βάλευ. Το 2023 έχει υπογράψει στρατηγική συνεργασία με την Volkswagen για την εξέλιξη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης, με τον τεχνολογικό κολοσσό Alibaba συνεργάζεται στον τομέα υπηρεσιών υποστήριξης προγράμματος αυτόνομης οδήγησης, ενώ με την επίσης κινέζικη DiDi θα εξελίξει ένα ηλεκτρικό όχημα κινητικότητας. Άλλωστε, το μότο της XPeng είναι: «Η τεχνολογία θα είναι ο game changer της μελλοντικής κινητικότητας».

Χάρη στη νέα στιβαρή και ελαφριά πλατφόρμα SEPA 2.0, που είναι ενισχυμένη σε ακαμψία κατά 83% σε σχέση με την προηγούμενης γενιάς, η εταιρεία αναμένει 5 αστέρια στην αξιολόγηση από τον EuroNCAP.
Χάρη στη νέα στιβαρή και ελαφριά πλατφόρμα SEPA 2.0, που είναι ενισχυμένη σε ακαμψία κατά 83% σε σχέση με την προηγούμενης γενιάς, η εταιρεία αναμένει 5 αστέρια στην αξιολόγηση από τον EuroNCAP.

Η εταιρεία έχει ήδη δείξει το υψηλό της τεχνολογικό υπόβαθρο, μέσα από δημιουργίες όπως το eVTOL Flying Car ένα όχημα με φουτουριστική σχεδίαση που μπορεί να κινείται σε καθημερινούς δρόμους και να πραγματοποιεί πτήσεις, το XPeng X2 είναι ιπτάμενο όχημα, αλλά και το Land Aircraft Carrier.

Το G6 είναι το νέο ηλεκτρικό ultra smart coupe SUV της XPeng

Πρόκειται για το τρίτο κατά σειρά μοντέλο της Κινέζικης εταιρείας, που τοποθετείται στη δημοφιλή κατηγορία των D-SUV. Βασίζεται στη νέα εξελιγμένη ελαφριά πλατφόρμα SEPA 2.0 που υιοθετεί αρχιτεκτονική 800V, επιτρέποντας φόρτιση των μπαταριών του από 10 έως 80% σε ταχυφορτιστή 280 kW σε μόλις 20 λεπτά.

Το G6 είναι διαθέσιμο σε δύο τύπους μπαταρίας, τη μικρή (LFP) με ενεργειακή χωρητικότητα 66 kWh και τη μεγάλη (NCM) χωρητικότητας 87,5 kWh και επίσης σε δύο εκδόσεις σε ότι αφορά το powertrain. Στην entry level έκδοση διατίθεται φυσικά με τη μικρή μπαταρία και έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα (RWD Standard Range) απόδοσης 258 PS και 440 Nm με την αυτονομία να ανέρχεται στα 435 km (WLTP).

Το G6 διαθέτει 29 αισθητήρες για το σύστημα υποβοήθησης του οδηγού X Pilot, η XPeng θεωρεί αντάξιο του αντιστοίχου της Tesla. Υποστηρίζοντας τη χρήση του στην Κίνα στο ανώτερο επίπεδο αυτόνομης οδήγησης.
Το G6 διαθέτει 29 αισθητήρες για το σύστημα υποβοήθησης του οδηγού X Pilot, η XPeng θεωρεί αντάξιο του αντιστοίχου της Tesla. Υποστηρίζοντας τη χρήση του στην Κίνα στο ανώτερο επίπεδο αυτόνομης οδήγησης.

 Ακολουθεί η επίσης πισωκίνητη έκδοση RWD Long Range που ενσωματώνει τη μεγαλύτερη μπαταρία (87,5 kWh) με την ισχύ εδώ να ανεβαίνει στα 286 PS (ροπή 440 Nm) και την αυτονομία στα 570 km. Κορυφαία έκδοση η AWD Performance που είναι φυσικά τετρακίνητη με την προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα εμπρός (αυτονομία 550 km) και την ισχύ να απογειώνεται στους 476 PS, τη ροπή στα 660 Nm, επιτυγχάνοντας κορυφαία τιμή στη διαδικασία της επιτάχυνσης. Μόλις 4,1 sec για το 0-100 km/h (6,9 sec η RWD Standard Range  και 6,7 sec η RWD Long Range), με την τελική για όλες τις εκδόσεις να περιορίζεται στα 200 km/h.

Αεροδυναμικό, ευρύχωρο και hi tech

Στο αμάξωμα του G6 έχει δοθεί έμφαση στην αεροδυναμική του προς όφελος της αυτονομίας. Χάρη στην coupe κατάληξη της οροφής ο αεροδυναμικός συντελεστής (Cd) περιορίζεται στο 0,248.

Το αμάξωμα αισθητικά καταδεικνύει την καταγωγή του με το εμπρός τμήμα να είναι ιδιαίτερο και να παραπέμπει στο look ενός ρομπότ (φωτιστικά σώματα). Πιο ισορροπημένο στο πλάι, με την έλλειψη πλαισίων και χειρολαβών στις πόρτες να προσφέρει ένα πιο σπορ στοιχείο, ενώ το πίσω τμήμα έχει ένα απαλό κουπέ τελείωμα και είναι διακριτικό.

Σε ότι αφορά τις διαστάσεις, το μήκος είναι στα 4,753 m, το πλάτος στα 1,920 m και το ύψος στα 1,650 m. Με δεδομένο τη ύπαρξη μεταξονίου των 2,89 m είναι προφανές ότι το εσωτερικό είναι κάτι περισσότερο από άνετο (πορτ-μπαγκάζ 571 lt). Είναι και πολυτελέστατο, καθώς η XPeng εντυπωσιάζει με την ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιεί και το φινίρισμά τους. Μαλακά πλαστικά, συνθετικό δέρμα, εξαιρετική συναρμογή. Παράλληλα, το ψηφιοποιημένο περιβάλλον και οι ελάχιστοι φυσικοί διακόπτες καταδεικνύουν και το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου.

Ο πίνακας των οργάνων προσφέρει άψογη πληροφόρηση μέσα από μια οθόνη 10,2 in, ενώ το σύστημα πολυμέσων διαθέτει μια ευκρινέστατη οθόνη 14,96 in μέσω της οποίας προβάλλονται όλες οι πληροφορίες. Στα αξιοσημείωτα το software που «τρέχει» όλες τις λειτουργίες, ακόμη και το προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού XPilot έχει εξελιχθεί από την ίδια την εταιρεία. Πρόκειται για το Xmart OS και σας πληροφορούμε πώς είναι ταχύτατο και πολύ εύχρηστο, ενώ δέχεται over-the-air αναβαθμίσεις. Κάτι αντίστοιχο της Tesla θα μπορούσαμε να πούμε, εξάλλου το G6, έχει παραπλήσιες διαστάσεις και έχει στηθεί προϊοντικά πάνω στο Model Y!

Σημείο αναφοράς η πανοραμική γυάλινη οροφή των 2,12 τ.μ., που μπορεί να απορροφήσει το 99% της ηλιακής ακτινοβολίας UV και περισσότερο από 86% τη θερμοκρασία του εξωτερικού περιβάλλοντος, το ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας με τα 18 ηχεία (960W), τα εμπρός και πίσω θερμαινόμενα καθίσματα, οι βάσεις ασύρματης φόρτισης δύο κινητών στην κονσόλα, η αντλία θερμότητας και φυσικά η δυνατότητα φόρτισης εξωτερικών συσκευών (V2L).

Οι πρώτες εντυπώσεις από το G6

Θα αναρωτιέστε βέβαια εάν όλα είναι… καλώς καμωμένα και στον οδηγικό τομέα για το G6. Και πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά για ένα αυτοκίνητο που κουβαλάει τόση τεχνολογία και βασίζεται σε ένα στιβαρό πλαίσιο… Εξάλλου, οι Κινέζοι της XPeng θέλουν να πρωταγωνιστήσουν όχι μόνον στο φαίνεσθαι (αντικειμενικά η απτή ποιότητα κατασκευής του G6 είναι επιπέδου ευρωπαϊκού premium αυτοκινήτου), αλλά και στην ουσία. Στην οδηγική ικανοποίηση.

Για τον λόγο αυτό έχουν τοποθετήσει διπλά ψαλίδια στην εμπρός ανάρτηση, πίσω μια ανεξάρτητη πέντε συνδέσμων με πλευρικό σταθεροποιητή, ενίσχυσαν το σύστημα πέδησης με ένα τελευταίας γενιάς της Bosch και επίλεξαν ελαστικά Michelin Pilot Sport για EV. Κορυφαίες επιλογές και κορυφαίοι προμηθευτές και το αποτέλεσμα τους δικαιώνει.

Καταρχάς, δεν τίθεται θέμα περί ποιότητας κύλισης και ηχομόνωσης. Παίρνει 10/10. Από εκεί και ύστερα, το G6 σου δίνει την αίσθηση ενός πολύ στιβαρού και ασφαλούς αυτοκινήτου ευρωπαϊκού επιπέδου.  Στους εξαιρετικούς δρόμους πέριξ της Ουτρέχτης που το οδηγήσαμε, όσο μπορέσαμε να το πιέσουμε εντός των νομίμων ορίων διαπιστώσαμε την ενδοτικότητα της ανάρτησης με την εξαιρετική απόσβεσή της παρά την ύπαρξη τροχών 20 in (στάνταρ), το πολύ καλό σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης και τα πράγματι αποτελεσματικά φρένα που δεν έχουν αυτή την αποστειρωμένη αίσθηση που συναντάς στα ηλεκτρικά ελέω συστήματος ανάκτησης, που σημειωτέον λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά. Σε ότι αφορά την αυτονομία, οι εργοστασιακές τιμές είναι ρεαλιστικές κρίνοντας από την πρώτη μας οδηγική εμπειρία, ενώ η μέση κατανάλωση που σημειώσαμε είναι στα 16,8 kWh/100 km (17,9 kWh η μέση εργοστασιακή τιμή).

Καλοφτιαγμένο, τέλεια ζυγισμένο (50:50) ευχάριστο οδηγικά και πολύ ασφαλές το G6 και τέρας τεχνολογίας, από τον επόμενο μήνα θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε 5 χρώματα (μαύρο, γκρι, άσπρο, πάγου και πορτοκαλί) και δύο χρωματισμούς στο εσωτερικό (λευκό, σκούρο) με τις εκτιμήσεις να θέλουν την εκκίνησή του από τα 42.000 ευρώ, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι κρατικές επιδοτήσεις. Όλα αυτά με επτά χρόνια εγγύηση (ή 160.000 km) και οκτώ για την μπαταρία με το προαναφερόμενο πληρέστατο εξοπλισμό και προαιρετικά μόνον τον κοτσαδόρο και κάποιες χρωματικές επιλογές.