Test Drive: Volkswagen ID.7 77 kWh 286PS - Ανέσεις και ποιότητα first class


Κόντρα στη μόδα των SUV πηγαίνει η Volkswagen, αφού η νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα της το εντελώς νέο ID.7 είναι επί της ουσίας ένα coupé σεντάν. H επιλογή της αυτή, όμως, είναι εντέλει επιβεβλημένη αφού ακολουθώντας το ρεύμα της ηλεκτροκίνησης, θέλει να επιτύχει τη μέγιστη απόδοση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 2/6/2024

Έχοντας ήδη δημιουργήσει μία γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων με τα ID.3, ID.4, ID.5 και το διττού χαρακτήρα ID.Buzz, η Volkswagen αποφάσισε ότι χρειάζεται και κάτι ακόμα στην κορυφή αυτής της γκάμας, ένα μοντέλο που ως μηδενικών ρύπων όχημα θα έπρεπε να διακρίνεται οπωσδήποτε και στον τομέα της αυτονομίας (το μείζον ζήτημα που απασχολεί τους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων), η οποία είναι στενότατα συνδεδεμένη με την έννοια της απόδοσης. Και όταν «κυνηγάς» την απόδοση, οφείλεις να μειώσεις τις απώλειες, σε όλα τα επίπεδα. Αυτός είναι ο λόγος που η ηλεκτρική ναυαρχίδα της Volkswagen είναι ένα χαμηλό και εξαιρετικά αεροδυναμικά διαμορφωμένο αυτοκίνητο, ένα κομψό πεντάθυρο και εξαιρετικά πολιτισμένο liftback, που, όμως, θέλεις να το χαρακτηρίσεις περισσότερο ως σεντάν, εξοπλισμένο με ό,τι καλύτερο έχει στο τεχνολογικό της οπλοστάσιο η γερμανική εταιρεία. Είναι, λοιπόν, το εντελώς νέο ID.7 που έρχεται να διεκδικήσει ένα κομμάτι της ηλεκτρικής πίττας, διαφημίζοντας τα 621 km αυτονομίας που προσφέρει, και αποτελεί αντικείμενο της δοκιμής μας στην έκδοση “PRO MORE”.

Ελάτε στον κόσμο του πολιτισμού

Όποιος νομίζει ότι το ID.7 είναι μία επιμηκυμένη, χαμηλού ύψους εκδοχή του ID.4 ή του ID.5, κάνει πολύ μεγάλο λάθος! Μπορεί τα ηλεκτρικά Volkswagen να μοιράζονται αναπόφευκτα κάποια μηχανικά βασικά μηχανικά μέρη μεταξύ τους, ωστόσο αυτό που εισπράττεις οδηγώντας την ηλεκτρική ναυαρχίδα της γερμανικής εταιρίας είναι κάτι ολότελα διαφορετικό, το οποίο δεν έχει μόνο τι κάνει με την τεράστια, 15’’ οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλώ (που με το μέγεθός της σαφώς παραπέμπει σε… Tesla), αλλά και με τη γενικότερη, υψηλή ποιότητα κατασκευής των υλικών που σε περιβάλλουν. Ενώ το τελικό κτύπημα έρχεται εν κινήσει, αφού διαπιστώνεις ότι η ανώτερης αποτελεσματικότητας ηχομόνωση συνεργάζεται με τη δεόντως «απορροφητική», αλλά όχι ιδιαίτερα «μαλακή» ανάρτηση, για να προσφέρει εντέλει εξαιρετικά πολιτισμένες μετακινήσεις. Οι αρετές, δε, της ηχομόνωσης επιβεβαιώνονται κατά τρόπο αλάνθαστο και στον αυτοκινητόδρομο, στις υψηλές ταχύτητες, ενώ στην καθημερινότητα σου κάνει εντύπωση η γενικότερη έλλειψη θορύβου.

H επιλογή που έχει γίνει ως προς τον πίνακα οργάνων εκ πρώτης όψεως μπορεί να προκαλέσει ακόμα και ειρωνικά σχόλια του τύπου: «Τι είναι αυτό το πραγματάκι εδώ πέρα;». Και όμως, αυτός ο εντυπωσιακά μικρός πίνακας οργάνων περιέχει όλη την πληροφορία που χρειάζεται οδηγός ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην πιο ευανάγνωστή μορφή του, ενώ, από την άλλη μεριά, συνεπικουρείται στο έργο της πληροφόρησης από το head-up display, το οποίο, επίσης, προσφέρει κάποιες βασικές πληροφορίες στο παρμπρίζ, στο ύψος των ματιών του οδηγού.

Το τι συμβαίνει τώρα με την οθόνη αφής είναι μία άλλη ιστορία, καθώς εδώ υπάρχει ένα μεγάλο μενού λειτουργιών, το οποίο έχει καταργήσει τους περισσότερους φυσικούς διακόπτες – κάτι που, οφείλουμε να σημειώσουμε, δεν είναι απαραίτητα η πιο χρηστική επιλογή. Ακόμα και η ρύθμιση της κατεύθυνσης της ροής του αέρα από τους αεραγωγούς γίνεται μέσω αυτής της οθόνης (όπως και στα Tesla, αλλά και στο Ceres που οδηγήσαμε πρόσφατα) και αυτό δεν είναι βέβαια ότι πιο εύκολο και εργονομικό υπάρχει. Κατά τα άλλα, όμως, η οθόνη είναι εξαιρετικής ποιότητας – υψηλής ανάλυσης, που προσφέρει, εκτός των άλλων, και μια πολύ καλή εικόνα εμπρός, πίσω και γύρω από το μεγάλου μήκος αυτοκίνητο, για να σε διευκολύνει στο παρκάρισμά του – το οποίο γίνεται με χαρακτηριστικά αποτελεσματικό τρόπο αυτόματα, με τη βοήθεια του στάνταρ Park Assist με Park Pilot. Για να πούμε, πάντως, και του στραβού το δίκιο, η μικρή λωρίδα με τα εικονίδια-διακόπτες στο πάνω μέρος της εν λόγω οθόνης προσφέρει άμεση πρόσβαση σε μια σειρά συστήματα (μεταξύ αυτών και η επιλογή Drive Mode).

Οι χώροι του πλούτου

Τα σχεδόν πέντε μέτρα μήκους του ID.7 είναι τώρα «υπεύθυνα» για αυτό που συμβαίνει στο πίσω κάθισμα, όπου ακόμα και ένας ψηλός ενήλικος μπορεί να καθίσει κυριολεκτικά σταυροπόδι! Μεγάλος είναι και ο «αέρας» που έχει κανείς για το κεφάλι του, ωστόσο το σχόλιο που πρέπει να κάνουμε στο σημείο αυτό είναι ότι, καθώς το αυτοκίνητο έχει ένα κουπέ προφίλ, σίγουρα η είσοδος και η έξοδος των επιβατών δεν γίνεται με τον ίδιο τρόπο που θα γινόταν σε ένα SUV. Τεράστιο και πολύ πρακτικό - χάρη στην ηλεκτρική πέμπτη πόρτα - είναι και το πορτμπαγκάζ, που διακρίνεται περισσότερο για το μήκος και όχι τόσο για το ωφέλιμο ύψος του, ενώ διαθέτει και μία εξαιρετική θήκη κάτω από το πάτωμα ή οποία χωράει όλα τα απαραίτητα που πρέπει να έχει το αυτοκίνητο, δηλαδή δύο φορτιστές (σoύκο και wallbox), πυροσβεστήρα, φαρμακείο κ.λπ. αφήνοντας εντελώς καθαρό και πλήρως αξιοποιήσιμο τον χώρο φόρτωσης με το διπλό πάτωμα.

Ο εξοπλισμός είναι πραγματικά πλούσιος – αλλά παρ’όλο που βρίσκει κανείς στο ID.7 τα πάντα, οι Γερμανοί δεν έβαλαν χωριστούς διακόπτες για τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα. Διατήρησαν, δηλαδή, την εργονομική «αστοχία» - προίκα των ID.3 & ID.4, με αποτέλεσμα πολλές φορές να ανοίγεις αντί για τα εμπρός παράθυρα τα πίσω. Επιστρέφοντας στα θετικά, σημειώνουμε ότι τα χειριστήρια αφής στο τιμόνι έχουν βελτιωθεί αισθητά σε σχέση με αυτά που είχαμε πρωτοδεί όταν εμφανίστηκε το πρώτο ηλεκτρικό Volkswagen νέας γενιάς (ID.3), ενώ μεγάλη η λίστα με τα περισσότερο ή λιγότερο high tech«αξεσουάρ» που διαθέτει στάνταρ το ID.7 και ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σε αυτή  συναντάμε, μεταξύ άλλων: Area View - παρακολούθηση περιβάλλοντος χώρου 360ο και κάμερα οπισθοπορείας, Infotainment "Discover Pro" με σύστημα πλοήγησης, αυτόματο κλιματισμό “Air Care Climatronic” 3 ζωνών με καθαρισμό του αέρα και αντιαλλεργικό φίλτρο, προβολείς IQ.LED Matrix με δυναμική ρύθμιση δέσμης, Travel Assist που περιλαμβάνει Lane Assist (δηλαδή: διατήρηση αυτοκινήτου στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας σε συνδυασμό με έλεγχο ταχύτητας), Emergency Assist κ.λπ.

Οδηγώντας με ασφάλεια

Το τι συμβαίνει όταν πιάσεις το τιμόνι του ID.7 στα χέρια σου, κατά ένα μέρος το έχουμε ήδη αποκαλύψει: πρώτα θα σε εκπλήξει το επίπεδο πολιτισμού που χαρακτηρίζει την κίνηση του αυτοκινήτου, καθώς απέχει από αυτό που θα περίμενες από ένα τυπικό Volkswagen ID (χωρίς βέβαια – και προς αποφυγήν παρεξηγήσεων – αυτό να σημαίνει ότι τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας ID είναι «απολίτιστα). Εννοείται, δε, ότι τα πάντα γίνονται χωρίς κλειδί με τον τρόπο που έχουμε συνηθίσει στα υπόλοιπα Volkswagen μηδενικών ρύπων, ενώ η αλήθεια είναι ότι αν ξεκινήσεις χαλαρά δεν θα εισπράξεις αυτό που περιμένεις έχοντας υπόψη σου τους 286 PS που αποδίδει ο τοποθετημένος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου ηλεκτροκινητήρας. Ενδεχομένως και η ρύθμιση του γκαζιού να είναι τέτοια που να απαιτεί αποφασιστικές κινήσεις του δεξιού σου ποδιού για να ξεδιπλώσει το ID.7 αυτό που αντιστοιχεί στα 6,5 sec για τα 0-100 km/h. Γιατί όντως, με το δεξί πόδι στο πάτωμα, τα πράγματα εξελίσσονται με πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς. Με την κίνηση, δε, στους πίσω τροχούς, κάποιες στιγμές αναπόφευκτα θα νιώσεις μία μικρή τάση ολίσθησης της ουράς του αυτοκινήτου – όμως, τα ηλεκτρονικά συστήματα κάνουν πολύ καλή δουλειά περιορίζοντας εν τη γενέσει το φαινόμενο της όποιας υπερστροφής και με τον οδηγό να νιώθει ασφαλής όταν αποφασίσει να κινηθεί γρήγορα με το ID.7.

Σημειώστε πως η επιλογή προγράμματος λειτουργίας οδήγησης (Drive Mode) αλλάζει οπωσδήποτε και την απόκριση στο γκάζι, αλλά σε έναν βαθμό, όχι ιδιαίτερα σημαντικό όμως, και την αίσθηση του τιμονιού. Έτσι κι αλλιώς, πάντως, το ID.7 δείχνει να πατάει σωστά στην άσφαλτο - σημάδι ότι η ανάρτηση (εμπρός γόνατα ΜακΦέρσον, πίσω πέντε συνδέσμων) διαχειρίζεται με σωστό τρόπο το βάρος του αυτοκινήτου που ξεπερνά σαφώς τους δύο τόνους, ενώ καλή δουλειά κάνουν και τα φρένα. Η αλήθεια είναι ότι σε αυτόν τον τομέα βοηθάει πολύ και το χαμηλό κέντρο βάρους, το οποίο έχει προκύψει από την επιλογή του χαμηλού ύψους, η οποία, όπως είπαμε, προέκυψε από την ανάγκη βελτίωσης της απόδοσης. Στο σημείο αυτό πρέπει να πούμε πως η κατανάλωση είναι ένα ακόμα στοιχείο που μας εξέπληξε θετικά στο ID.7, αφού τα 17,2 kWh/100 km που είδαμε στο trip computer είναι μια πολύ καλή επίδοση. Τέλος, ένα άλλο στοιχείο που δεν αργείς να εκτιμήσεις οδηγώντας το μεγάλο ηλεκτρικό Volkswagen είναι το πόσο «κόβει» το τιμόνι του, δηλαδή το πόσο μικρός είναι ο κύκλος στροφής (10,9 m) – κάτι που προσδίδει στο ID.7 απρόσμενη ευελιξία και καθιστά την κυκλοφορία του σε αστικό περιβάλλον οπωσδήποτε εύκολη, με βάση τις διαστάσεις του.

Εύκολα καταλήγουμε, μετά απ’ όλα αυτά, στο συμπέρασμα ότι το ID.7 μάς άρεσε. Είναι ένα πολύ καλό και ευκολο-οδήγητο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με τις διαστάσεις του, όμως, και τη γενικότερη διαμόρφωσή του να δείχνουν ότι έχει σχεδιαστεί για χρήση πρωτίστως σε ανοιχτό δρόμο, όπου η αξιοποίηση του αεροδυναμικού του πλεονεκτήματος προσφέρει αναμφισβήτητα οφέλη. Από την άλλη μεριά, δεν παύει να είναι μια αξιοπρεπέστατη λιμουζίνα, που μπορεί να παίξει ακριβώς αυτόν τον ρόλο εξυπηρετώντας είτε μια επιχείρηση είτε έναν επαγγελματία – χωρίς, βέβαια, να μπορεί κανείς να πει «όχι» και στον ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου….

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN ID.7 77 kWh 286PS 2024   TIMH €58.900   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΡΙΦΑΣΙΚΟΣ, ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 210(286)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 545

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,5 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 14,1 kWh/100km, 0

VOLKSWAGEN ID.7 77 kWh 286PS 2024

ΥΠΕΡ ΥΨΗΛΟΤΑΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ (ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ/ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ), ΥΨΗΛΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΥΨΗΛΗ ΑΠΟΔΟΣΗ/ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΥΕΛΙΞΙΑ (ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ), ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΙΚΡΟΑΤΕΛΕΙΕΣ (ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ ΠΑΡΑΘΥΡΩΝ, ΣΧΕΔΟΝ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΔΙΑΚΟΠΤΩΝ), ΑΠΛΩΣ ΕΠΑΡΚΕΣ ΥΨΟΣ ΓΙΑ ΕΙΣΟΔΟ-ΕΞΟΔΟ ΨΗΛΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ.