First Drive: Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Renault Captur


Το νέο Captur υπηρετεί ιδανικά το σλόγκαν της Renault «Αυτοκίνητο για να ζεις» χάρη στον εκλεπτυσμένο σχεδιασμό του, το κορυφαίο σύστημα πολυμέσων της κατηγορίας του και την αναβαθμισμένη αίσθηση οδήγησης στο δρόμο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ ΦΩΤ.: RENAULT (Adrien Cortesi)
  • 30/5/2024

Το Captur αποτελεί από το 2013, οπότε λανσαρίστηκε το μοντέλο πρώτης γενιάς, έναν από τους βασικούς πυλώνες της Renault. Το διάδοχο μοντέλο δεύτερης γενιάς παρουσιάστηκε το 2020, ενώ μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί συνολικά πάνω από 2.000.000 μονάδες. Τώρα, η Renault προχώρησε σε μια ολική αναβάθμιση του δημοφιλούς Β-SUV, το οποίο αναμένεται περί τα μέσα Ιουνίου στην Ελλάδα με τιμές ελαφρά υψηλότερες από τις σημερινές.

Το λίφτινγκ του Renault Captur εστιάζει κυρίως σε μια ριζική ανασχεδίαση της μάσκας σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο και το διαφοροποιεί πλέον αισθητά από το Clio, με το οποίο μοιράζεται πολλά κοινά μηχανικά μέρη. Στο μπροστινό μέρος του γαλλικού SUV υπάρχουν λεπτά, στενόμακρα LED φωτιστικά σώματα, που ενώνονται με μια στενή ταινία με γρίλιες και κλειστή επιφάνεια, όπως συμβαίνει συνήθως σε ηλεκτροκίνητα και όχι θερμικά μοντέλα. Προβλέπονται επίσης διαφοροποιημένες εισαγωγές αέρα και κάθετα φώτα ημέρας σε σχήμα βέλους, τα οποία δένουν με τη νέα ποδιά και δημιουργούν μια ελκυστικότερη εικόνα.

Οι διαστάσεις του ανανεωμένου Crossover έχουν αλλάξει ανεπαίσθητα, με αύξηση του μήκους κατά 12 mm, οπότε φτάνει πλέον τα 4,24 m, ενώ το πλάτος ανέρχεται σε 1,80 m και το ύψος σε 1,58 m. Οι αλλαγές στο πίσω μέρος είναι σαφώς πιο περιορισμένες, καθώς το γραφιστικό περίγραμμα των φώτων εξακολουθεί να υιοθετεί σχεδιαστικά το λατινικό γράμμα C, όμως έχει προστεθεί ένα πλαϊνό τμήμα με οριζόντιες φωτεινές γραμμές, που αγκαλιάζει τη γωνία του αμαξώματος. Ο πίσω προφυλακτήρας έχει φρεσκαριστεί επίσης αισθητικά και κάτω από το μεγάλο λογότυπο υπάρχει το όνομα της Renault, αλλά με μαύρη γραμματοσειρά και όχι από χρώμιο. Μικρές παρεμβάσεις, που κάνουν όμως συνολικά τη διαφορά και προσδίδουν στο νέο Renault Captur μια σαφώς νεανικότερη και πιο σύγχρονη αύρα.

Ανανέωση και στο σαλόνι

Περνώντας στο εσωτερικό, πέφτει αμέσως το βλέμμα στην κεντρική κονσόλα, η οποία έχει αλλάξει εντελώς. Η κάθετη οθόνη σχήματος τάμπλετ των 10,4” είναι γνωστή από διάφορα μοντέλα της Renault, χαμηλότερα υπάρχει ένα αιωρούμενο μπράτσο και κάτω από αυτό βρίσκεται η θέση ασύρματης φόρτισης του κινητού, όπως επίσης θήκες για μικροαντικείμενα και θυρίδες USB. Ειδική μνεία αξίζει στο προηγμένο σύστημα πολυμέσων OpenR Link με λογισμικό Αndroid Automotive 12, που αποδεικνύεται εξαιρετικά άμεσο και λειτουργικό και αποτελεί -σύμφωνα με τη Renault- το κορυφαίο Infotainment System της κατηγορίας. Για τον πίνακα οργάνων υπάρχουν δύο επιλογές, μια βασική με ψηφιακό display 7,0” και μια αναβαθμισμένη με οθόνη 10,0”.

Δυστυχώς λείπει από τον εξοπλισμό μια οθόνη προβολής πληροφοριών Head - Up Display, όμως το φινίρισμα του θαλάμου επιβατών είναι προσεγμένο και τα αφρώδη υλικά προέρχονται από το πάνω ράφι, αν και εξαιρούνται οι επενδύσεις των θυρών από σκληρό -και προφανώς φθηνό- πλαστικό. Οι χώροι κρίνονται ικανοποιητικοί και τα κυλιόμενα πίσω καθίσματα προσφέρουν πολλές δυνατότητες μεταβλητότητας του θαλάμου επιβατών, αλλά και του μεγάλου πορτμπαγκάζ με ελάχιστο όγκο 348 L στις Full Hybrid εκδόσεις έως 616 λίτρων στις εκδόσεις διπλού καυσίμου, βενζίνης/υγραερίου LPG. Στα υπέρ του νεανικού Crossover καταγράφονται η ύπαρξη έως και 28 συστημάτων ασφαλείας και υποστήριξης του οδηγού, που επιτρέπουν μεταξύ άλλων την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου και η νέα έκδοση Εsprit Alpine με σπορ χαρακτηριστικά και καλαίσθητες επενδύσεις των καθισμάτων από οικολογική δερματίνη.

Βελτιώσεις 

Η γκάμα των κινητήρων δεν έχει αλλάξει, απλά έχουν γίνει βελτιωτικές κινήσεις για οικονομικότερη κατανάλωση και υψηλότερη αποδοτικότητα. Βασική πρόταση αποτελεί ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας ενός λίτρου με 90 ίππους ισχύ, ακολουθούν δύο κινητήριες μονάδες ήπιας υβριδικής τεχνολογίας με 140 και 160 PS και η υβριδική E-Tech full hybrid με 145 PS. Για τους οπαδούς της «ανόθευτης» βενζινοκίνησης χωρίς ίχνος υβριδικής υποστήριξης προβλέπεται εξάλλου η έκδοση 1.3 TCE 155, ενώ η Renault παραμένει πιστή και στην περίπτωση του ανανεωμένου Captur στους κινητήρες διπλού καυσίμου βενζίνης/LPG με ένα μοτέρ ενός λίτρου, χειροκίνητο σασμάν 6 σχέσεων και 100 PS απόδοση.

Μεγάλο ενδιαφέρον εμφανίζει η νέα λειτουργία E-SAVE της έκδοσης E-Tech ful hybrid, που ενεργοποιείται με το πάτημα ενός μπουτόν στο κόκπιτ και διατηρεί στη μπαταρία ένα απόθεμα ενέργειας τουλάχιστον 40%, ώστε να είναι διαθέσιμο στον οδηγό όποτε το χρειαστεί, για παράδειγμα όταν κινείται σε ορεινές διαδρομές με ανηφορική κλίση. Οι στοχευμένες παρεμβάσεις και αλλαγές που έγιναν στη γεωμετρία των αναρτήσεων και στη ρύθμιση των αμορτισέρ και του συστήματος διεύθυνσης έχουν θετικό αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά του γαλλικού Crossover, το οποίο μάλιστα μπορεί να παραγγελθεί ανάλογα με την έκδοση και με το σύστημα Extended Grip για ιδανική πρόσφυση εκτός δρόμου και σε ολισθηρά οδοστρώματα.

Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Ισπανία την έκδοση E-Tech full hybrid με τους 145 PS και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το συγκεκριμένο μοντέλο δίνει κυρίως έμφαση στην άνεση οδήγησης, πατάει στιβαρά στην άσφαλτο, αν και δεν ενθουσιάζει ιδιαίτερα με τις επιταχύνσεις του ούτε διεκδικεί, βέβαια, βραβείο σπορ οδηγικής αίσθησης. Από την άλλη πλευρά πείθει με την ισορροπημένη συμπεριφορά του στο δρόμο, προσφέρει εξαιρετικά αποθέματα πρόσφυσης στις στροφές και αναδεικνύει υψηλές αρετές όσον αφορά στην άνεση, κάτι που αποτελεί και βασικό κριτήριο αγοράς στην κατηγορία του.

Στο δια ταύτα

Η ανανέωση ωφέλησε το Renault Captur, καθώς δείχνει πλέον σαφώς πιο μοντέρνο οπτικά, αναβαθμίστηκε σε καίριες και επίκαιρες τεχνολογίες συνδεσιμότητας, προσφέρει πολλές επιλογές αποδοτικών κινητήριων συνόλων και έχει γίνει ακόμη πιο ευχάριστο οδηγικά.