First Drive: Οδηγούμε στην Αυστρία τα νέα Citroen C3 και e-C3


Βρισκόμαστε στην Αυστρία για την πρώτη οδηγική επαφή με το εντελώς νέο C3. Βενζινοκίνητο αλλά και αμιγώς ηλεκτρικό το γαλλικό supermini φέρνει μια άλλη οπτική σε ένα πολύ γνωστό μας... μοντελάκι.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ - ΦΩΤΟ: CITROEN (ADRIEN CORTESI)
  • 28/5/2024

Οι Γάλλοι ξέρουν από μικρά αυτοκίνητα. Τελεία. Από την εποχή του θρυλικού 2CV και με casual, χρηστικά –και ενίοτε διασκεδαστικά στο δρόμο- αυτοκίνητα όπως τα AX και Saxo. Και μετά, το 2002 έρχεται το C3. Έγινε αμέσως αγαπητό και σήμερα, 22 χρόνια αργότερα, έχοντας πουλήσει περισσότερα από 5,6 εκατομμύρια μοντέλα και αντιπροσωπεύοντας το 29% των συνολικών πωλήσεων της Citroën στην Ευρώπη το 2022, έρχεται η τέταρτη γενιά του.

Έχει αλλάξει πλέον σχήμα, διαστάσεις και χαρακτήρα, όντας ψηλότερο και πιο τετραγωνισμένο. Είναι 19 mm μακρύτερο και 6 mm φαρδύτερο από το  απερχόμενο, κλασικά supermini C3 έχοντας πλέον μήκος 4.015  mm, πλάτος 1.755 mm και ύψος 1.577 mm με απόσταση πατώματος από το έδαφος στα 163 mm. Κι έτσι, το casual συμπαγές supermini, έγινε casual συμπαγές… crossover βασισμένο στη πλατφόρμα Smart Car Platform του ομίλου Stellantis (με μια πλειάδα μοντέλων να βασίζονται σε αυτήν στο μέλλον) και κομίζει πολλά για… λίγα σύμφωνα με τη Citroen.

Τι εννοούμε; Το πακέτο Citroen Advanced Comfort με σπέσιαλ καθίσματα και αμορτισέρ με Progressive Hydraulic Cushions  (υδραυλικά bump stops μέσα στο αμορτισέρ), στοιχεία που έχουμε πρωτοδεί στην ολιστική προσέγγιση άνεσης των C4 και C5 Aircross ενώ φέρνει, σχεδιαστικά τη γραμμή των περισσότερων πλέον μοντέλων της γαλλικής φίρμας, ανεβάζοντας επίπεδο σε έκφραση και τεχνολογική αύρα με bonus το νέο λοχιόσημο της φίρμας. Ταυτόχρονα όμως η Citroen έχει υποσχεθεί ότι θα κάνει την ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή από ποτέ, καθώς εκτός από την έκδοση με μπαταρία 44 kWh και αυτονομία στα 326 km που είχαμε στη διάθεσή μας για test drives θα φέρει και μία ακόμη έκδοση με μικρότερη μπαταρία, αυτονομία στα 200 km και τιμή… λαϊκής βάσης που θα μας έρθει αρχές του '25.

Απλά ζεν

Το εσωτερικό του με την… ζεν ονομασία, C-Zen Lounge διακρίνεται για την εξαιρετική απλότητα και πρακτικότητά του με όλες τις κρίσιμες διαστάσεις… ευρυχωρίας επαυξημένες χάρη κυρίως στο τετράγωνο της καμπίνας (αξίζει να σημειωθεί ότι η απόσταση για τα γόνατα των πίσω επιβατών, Αχίλλειος πτέρνα του προηγούμενου C3 είναι πλέον η κορυφαία στην κατηγορία χάρη στο μεταξόνιο των 2.540 mm). Στο απλό, γραμμικό ταμπλώ ξεχωρίζει το μικρής διαμέτρου τιμόνι, αλλά κυρίως ένα ιδιότυπο head-up display, ένα μικρό προτζεκτοράκι που προβάλλει σε μαύρο φόντο (όχι στο παρμπρίζ αλλά στο ταμπλώ) τις πληροφορίες που συνήθως έχουμε από έναν συμβατικό πίνακα οργάνων. 

Τα έξυπνα κόλπα συνεχίζονται και στα της διασύνδεσης. H βασική έκδοση You διαθέτει βάση smartphone, που μέσω ειδικής εφαρμογής και τεχνολογίας NFC μετατρέπει το κινητό σε multimedia κέντρο με υπηρεσίες τηλεφώνου, ραδιοφώνου, πλοήγησης και Music Apps. Για τους πιο…παραδοσιακούς υπάρχει και μια οθόνη αφής 10,25”. Και για να μην ξεχνάμε τα της πρακτικότητας θα συναντήσει κανείς πλήθος έξυπνων αποθηκευτικών χώρων ενώ το πορτμπαγκάζ των 310 L είναι κανονικό σε σχήμα, ιδιαίτερα πλατύ και ευρύχωρο.

Περί τεχνικών

Το ηλεκτρικό C3 έχει στη βάση του έναν μικρής απόδοσης ηλεκτροκινητήρα 113 PS που κινεί τους εμπρός τροχούς και η μπαταρία των 44 kWh έχει τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης έως 100kW, που επιτρέπει τη φόρτιση από το 20 έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας, σε μόλις 26 λεπτά ενώ η στάνταρ φόρτιση από παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος, (AC) από 20 έως 80%, διαρκεί περίπου 4 ώρες και 10 λεπτά από παροχή ισχύος 7kW, ή 2 ώρες και 50 λεπτά από παροχή ισχύος 11kW. To ωραίο είναι ότι, μπορεί στα χαρτιά η ισχύς να φαίνεται μικρή αλλά η Citroen υποστηρίζει ότι για τα 0-100km/h το ηλεκτρικό C3 χρειάζεται περίπου 11 sec ενώ η εκτιμώμενη τελική του ταχύτητα φτάνει τα 135km/h. Καθόλου άσχημα νούμερα για ένα casual αυτοκίνητο. 

Σε ό,τι αφορά το C3 με κινητήρα βενζίνης, διατίθεται η έκδοση του 1,2 PureTech turbo κινητήρα με ισχύ 100 PS και 6άρι μηχανικό κιβώτιο, μια δοκιμασμένη λύση για ένα αυρύ κοινό και ένα ευρύ φάσμα αναγκών που θα μας έρθει από Σεπτέμβριο, αλλά και το νέο 48βολτο υβριδικό συνολο με 1200άρη turbo κινητήρα 100 PS και 205 Nm ροπής που συνεπικουρείται από έναν ηλεκτροκινητήρα που προσφέρει 55 Nm επιπλέον ροπής μέσω ενός διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου 6 σχέσεων. Έχουμε δει την εν λόγω υλοποίηση και στα Peugeot 208 και Opel Corsa με εξαιρετικά αποτελέσματα σε απόδοση και κατανάλωση και στο C3 θα το δούμε προς το τέλος του έτους. Να αναφέρουμε, τέλος, το μάλλον αυτονόητο, ότι σε επίπεδο συστημάτων ασφαλείας έχουμε μια πληθώρα τεχνολογιών που θωρακίζει το C3 όσο ποτέ άλλοτε όπως  Active Safety Brake, Active Lane Departure Warning και Speed Sign Recognition.

Οδηγικώς

Το C3 που ξερατε, ξεχάστε το. Εδώ, αλλάζουμε κατηγορία και φαίνεται. Ένα συμπαγές crossover είναι, εντελώς διαφορετικό από ένα κλασικό και ανετο supermini όπως το απερχόμενο C3. Οδήγησαμε για αρχή το 1.2T 100PS με το χειροκίνητο κιβώτιο σε ωραίο γαλάζιο χρώμα με λευκή οροφή. Στιβαρό, συμπαγές και πάντα άνετο, με κατανάλωση σε πολύ ήπιο, αστικό τέμπο στα 5,2 L/100km, το βενζινοκίνητο C3 είναι αποδοτικό, με έναν συμπαθητικό επιλογέα και ενδιαφέρουσα γραμμικότητα στην απόδοση ισχύος. Όταν πιεστεί θα ακουστεί αλλά όχι ενοχλητικά, ενώ δεν υπάρχει κάποια παραμετροποίησή του. Το αυτοκίνητο πατά σε Goodyear EfficientGrip Performance 2 διαστάσεων 205/50-R17 και δεν το πιέσαμε  λόγω συνθηκών αλλά, ούτως ή άλλως τούτο το αυτοκίνητο δεν γεννήθηκε για να το πιέζεις. 

Ούτε βέβαια και το ηλεκτρικό e-C3 του οποίου η σύντομη δοκιμή ακολούθησε σε ωραίο κόκκινο χρώμα. Εδώ, τα πράγματα είναι εξίσου άνετα, σαφώς πιο ήσυχα και παραμετροποιήσιμα. Νεύρο υπάρχει -ηλεκτροκίνητο γαρ- και μια γραμμική απόδοση χωρίς όμως κάποια παραμετροποίηση σε επίπεδο ισχύος παρά μόνον μια βαθμίδα αναγεννητικής πέδησης. Οι δε αεροδυναμικοί θόρυβοι συγκρατούνται επαρκώς με δεδομένη και τη μετωπική επιφάνεια ενός SUV.  Άξια μνείας η στακάτη συμπεριφορά της ανάρτησης και η κατανάλωση των 11,7 kWh/100 km.

Και ολίγα περί εκδόσεων

Σύμφωνα με το πλάνο της Citroen θα υπάρχουν δύο εκδόσεις, η εισαγωγική έκδοση ‘You’ με φωτιστικά σώματα LED, ανάρτηση Citroen Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushions , σύστημα Active Safety Brake, Head Up Display, τις εφαρμογές My Citroen Play με Smartphone Station για το infotainment, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους πλευρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, πίσω σπόϊλερ, cruise control, Air Condition και 6 αερόσακους. 

Η κορυφαία έκδοση ‘Max’ διαθέτει μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου 17”, δίχρωμη οροφή, οθόνη αφής 10,25 ιντσών με λειτουργία Mirror Screen, καθίσματα Citroën Advanced Comfort, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, LED πίσω φωτιστικά σώματα, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτροχρωμικό εσωτερικό καθρέφτη και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα.  

Το νέο C3 φέρνει μια πιο πρακτική πλευρά στην ιδέα της αστικής και όχι μόνον μετακίνησης. Οι τιμές είναι ακόμη στη διαδικασία της... ωρίμανσης οπότε ραντεβού το Σεπτέμβρη με το λανσάρισμα του στη χώρα μας.