Δοκιμάζουμε το απόλυτο hot hatch Toyota GR Corolla Morizo των 304 PS!


Γρήγορη, εστιασμένη και διασκεδαστική, αυτή η γυμνή έκδοση του hot hatch της Toyota εξοικονομεί 30 κιλά σε σύγκριση με την έκδοση Circuit.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: CALEB MILLER (CAR AND DRIVER, USA) ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: MICHAEL SIMARI, TOYOTA
  • 19/5/2024

Το δυναμικό στυλ και το τρυκ του συστήματος τετρακίνησης της Toyota GR Corolla παίρνουν την έμπνευσή τους από τον κόσμο του WRC. Και η έκδοση Morizo εστιάζει επιπλέον σε χρήση στην πίστα, φέροντας το βαρύ «παρατσούκλι» του Akio Toyoda και, ουσιαστικά, παντρεύοντας τις ποιότητες ενός σπορ αυτοκινήτου με τις απαιτήσεις ενός καθαρόαιμου αγωνιστικού. Το πίσω μέρος έχει απαλλαγεί από τα μη απαραίτητα: Τα καθίσματα, τα μοτέρ των ηλεκτρικών παραθύρων, τα ηχεία στις πόρτες έχουν φύγει και ο υαλοκαθαριστήρας επίσης (περιέργως, τα πατάκια των πίσω καθισμάτων παραμένουν στη θέση τους). Τα μέτρα εξοικονόμησης βάρους καθιστούν το Morizo 30 kg ελαφρύτερο από την έκδοση Circuit.

Ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1,6 L έχει ισχύ 304 PS, όπως και στις άλλες GR Corolla. Η έκδοση Morizo, όμως, έχει επιπλέον 30 Nm ροπής φτάνοντας στα 400. Η κορυφή της καμπύλης ροπής ξεκινά λίγο υψηλότερα στο εύρος στροφών, στις 3.250 rpm (συγκριτικά με τις 3.000 rpm της έκδοσης Circuit και φτάνει ως στις 4.600 rpm (και όχι ως τις 5.500 rpm). Σε αυτό το εύρος στροφών, η Morizo δείχνει δυνατή και πάντα σε εγρήγορση. Ενώ το μικρότερο εύρος ροπής μπορεί να φαίνεται σαν απώλεια, μπορείτε να αισθανθείτε μια πρόσθετη αύξηση της ισχύος, καθώς βυθίζετε το γκάζι κοντά στην κόκκινη γραμμή των 7000 rpm. Ελαφριά και ευκίνητη στις στροφές, η έκδοση Morizo είναι εξοπλισμένη με φαρδύτερα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 που αντικαθιστούν τα Michelin Pilot Sport 4 προσφέροντας καλύτερη πρόσφυση, φέρνοντας, έτσι, μια επίδοση 1,02 g στο skidpad, πολύ ψηλότερα από τα 0,94 g της έκδοσης Circuit.

Η top έκδοση της GR Corolla επωφελείται, επίσης, από ένα χειροκίνητο εξατάχυτο κιβώτιο με πιο πυκνή κλιμάκωση και πιο κοντή τελική σχέση μετάδοσης. Η επιπλέον ροπή, το πιο κοντό κιβώτιο και το περισσότερο… κολλώδες καουτσούκ δίνουν στην έκδοση Morizo ένα πλεονέκτημα μισού δευτερολέπτου στο πάντα σημαντικό σπριντ στα 97 Km/h από στάση, το οποίο έρχεται σε 4,4 sec. Το σπριντ στα 160 km/h είναι 0,8 sec καλύτερο, στα 11,3. Ωστόσο, η επιπλέον ώθηση (1,1 psi περισσότερο) για τόνωση της ισχύος στις μεσαίες rpm έρχεται με λίγο περισσότερο lag, όπως αποδεικνύεται από τη μέτρηση της ρεπρίζ από 48 έως 80 km/h με 6η, που αυξάνεται κατά 0,7 sec. Αν και το να το σανιδώνεις με 6η από τα 48 km/h είναι τουλάχιστον βλακώδες. Όπως και η Circuit, τα στάνταρ διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης Torsen εμπρός και πίσω της Morizo μεγιστοποιούν με μαεστρία την πρόσφυση και ο ακριβέστατος επιλογέας ταχυτήτων προσφέρει μόνο χαρά σε κάθε αλλαγή. Οι αεραγωγοί ψύξης των φρένων είναι, επίσης, ανασχεδιασμένοι κι έτσι η GR Corolla Morizo σταματά από τα 113 km/h σε 46,33 m, 4,57 m λιγότερα από την έκδοση Circuit, αν και το μεγαλύτερο μέρος της επίδοσης αυτής θα πρέπει να πιστωθεί στα ελαστικά Cup 2.

Για να αυξηθεί η δομική ακαμψία, το Morizo διαθέτει πρόσθετες μπάρες εκεί όπου συνήθως βρίσκεται το πίσω κάθισμα. Η ανάρτηση ρυθμίστηκε εκ νέου, αλλά παραμένει στη σκληρή πλευρά του σπορ. Παρ’όλο που αυτό είναι ευπρόσδεκτο στην πίστα, δρόμοι με κακό ανάγλυφο και λακκούβες κάνουν τις καθημερινές διαδρομές εξαντλητικές.

Μπορεί στις ΗΠΑ να κοστίζει 51.420 $, αλλά όταν κάθεσαι πίσω από το τιμόνι και παρατηρείς το εσωτερικό, δεν μπορείς να ξεφύγεις από το γεγονός ότι η GR Corolla Morizo έχει τη βάση της σε ένα οικονομικό αυτοκίνητο των 23.000 $. Αλλά οι 200 τυχεροί ιδιοκτήτες μιας Morizo μάλλον δεν θα προσέξουν τη φθηνή στην όψη υλοποίηση, καθώς θα πηγαίνουν «αέρα» γύρω από μια πίστα. Η GR Corolla Morizo είναι ένα hatchback, αλλά ο χειρισμός, η αίσθηση ελέγχου και η ισχύς της την τοποθετούν στην ίδια κατηγορία με τα διθέσια σπορ αυτοκίνητα και αυτός είναι ένας αρκετά καλός λόγος για να μην έχετε πίσω κάθισμα!

FAST TECH FACTS

O κινητήρας G16E-GTS της GR Corolla επιτυγχάνει μέγιστη ισχύ 304 PS υιοθετώντας τριπλό σιλανσιέ με βαλβίδες, ενισχύοντας το ρουλεμάν του εκκεντροφόρου εξαγωγής, βελτιώνοντας την απόδοση ψύξης του αλουμινένιου ψυγείου λαδιού και αυξάνοντας την πίεση της αντλίας καυσίμου. Επιπλέον, η έκδοση Morizo ??έχει αυξήσει την πίεση υπερπλήρωσης κατά 10%. Και για να φαίνεται η διαδικασία βελτίωσης, υπάρχει μια πλάκα «Takumi» ως απόδειξη ότι ο κινητήρας συναρμολογήθηκε από καταρτισμένους μηχανικούς στο εργοστάσιο Shimoyama της Toyota (όπως κάνει και η Mercedes-AMG με τους κινητήρες της). Από την άλλη, για το εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμα η Morizo ??Edition έχει περισσότερη δομική κόλλα κατά περίπου 6,0 m, σε σύγκριση με την Corolla Sport (και περίπου 3,3 m, σε σύγκριση με την απλή GR Corolla). Η σημειακή συγκόλληση έχει επιπλέον 349 πόντες. Επιπρόσθετα, το αμάξωμα έχει ενισχυθεί για χρήση σε αγώνες με την προσθήκη μπάρας στο πάτωμα και πίσω μπάρας θόλων.

(Info από την Toyota Gazoo Racing)

TECHINFO

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                    ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, 3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)                                               1.618

ΙΣΧΥΣ (PS/rpm)                                               304/6.500

ΡΟΠΗ (Nm/rpm)                                              400/3.250-4.600

ΚΙΒΩΤΙΟ                                                         ΜΗΧΑΝΙΚΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΚΙΝΗΣΗ                                                           ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ)                            ΓΟΝΑΤΑ MCPHERSON/ΠΟΛΛΑΠΛΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

EΛΑΣΤΙΚΑ                                                       MICHELIN PILOT SPORT CUP 2

ΔΙΑΣΤΑΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ)                             245/40-ZR18

ΜxΠxΥ (mm)                                                   4.410x1.850x1.475

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)                                          2.640

ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ (L)

ΒΑΡΟΣ (kg)                                                      1.440

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)*                             230

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ (sec)

0-97 km/h                                                        4,4

0-400 m                                                           13,0

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (sec)

8-97 km/h                                                        6,0

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)

113-0 km/h                                                      46,33

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΕΣΗ*/ΔΟΚΙΜΗΣ (L/100km) Δ.Α./11,2

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*                                    Δ.Α.

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΟΙ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ «CARANDDRIVER»ΚΑΙ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΝΑΔΩΝ.