First Drive: Οδηγούμε το νέο Suzuki Swift 1.2 Hybrid στην Ελλάδα


Γυρνώντας την πλάτη στη γενικότερη τάση που κυριαρχεί στην αυτοκινητοβιομηχανία για αύξηση των διαστάσεων κάθε νέου μοντέλου που μπαίνει στην αγορά, η Suzuki επιμένει να προσφέρει το Swift ως ένα compact με τη βοήθεια της mild hybrid τεχνολογίας. Το οδηγούμε στην Ελλάδα και ανακαλύπτουμε τις αλήθειες του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ-ΦΩΤ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ
  • 17/5/2024

Ακόμα και αν σου κρύψουν τα σήματα της ιαπωνικής εταιρείας και το λογότυπο Swift, δεν θα δυσκολευτείς να αναγνωρίσεις το νέο μικρό Suzuki το οποίο μπορεί να χαρακτηριστεί άνετα «χαριτωμένο» καταφέρνοντας να κερδίσει τις εντυπώσεις χάρη στο ομολογουμένως μοντέρνο design του. Όμως, δεν είναι μόνον η αισθητική που δίνει το στίγμα του νέου μοντέλου συνδέοντάς το με τους προκατόχους του, είναι και τα άλλα χαρακτηριστικά του.

Έχουμε, λοιπόν, ένα αυτοκίνητο με μήκος σαφώς κάτω από τα τέσσερα μέτρα (για την ακρίβεια: 3,86 m) που έρχεται να επιβεβαιώσει ότι ανήκει στην κατηγορία των λεγομένων «supermini». Το νέο Swift, όμως, δεν ανήκει στους μεγαλύτερους σε μέγεθος εκπροσώπους της κατηγορίας αλλά έχει ως σαφή προσανατολισμό του να προσφέρει πρώτα απ’ όλα ευελιξία και ευκολία χρήσης για τις καθημερινές μετακινήσεις του μέσου κατοίκου μιας πόλης – ή, ενδεχομένως, κάποιου μικρού νησιού.

Ωστόσο, αυτό σε καμία απολύτως περίπτωση δεν σημαίνει ότι έχουμε ένα αυτοκίνητο με προβληματικούς/ελλειμματικούς χώρους καθώς μπορεί να χωρέσει με αναπάντεχα ικανοποιητική άνεση τέσσερις μεγαλόσωμους ενήλικοι επιβάτες διαθέτοντας και ένα αξιοπρεπέστατο πορτμπαγκάζ 265 L.

Με την αναφορά μας στους χώρους έχουμε ήδη περάσει στο εσωτερικό του νέου Suzuki Swift – εκεί όπου η αλλαγή σηματοδοτείται από τη νέα μεγάλη, τεράστια, θα μπορούσε να πει κανείς σε σχέση με το μέγεθος του αυτοκινήτου, οθόνη 9’’ του infotainment, η οποία είναι τώρα συνδυασμένη με μια σειρά λειτουργίες, όπως αυτήν του android auto, που σηματοδοτούν και την ψηφιακή αναβάθμιση του μοντέλου.

Από την άλλη, το γεγονός ότι το Swift ανήκει σε μία κατηγορία μικρών οχημάτων δεν το εμποδίζει να έρχεται εφοδιασμένο με ένα εξαιρετικά πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (Advanced Driver’s Assistance Systems – ADAS).

Στον τομέα της ποιότητας κατασκευής, τα υλικά που σε περιβάλλουν στο σαλόνι καλύπτοντας ταμπλώ και πόρτες, είναι σκληρά, όμως η συναρμολόγηση δεν είναι καθόλου κακή και το συνολικό αποτέλεσμα, χωρίς να δημιουργεί την αίσθηση του πλούτου, είναι απολύτως ικανοποιητικό όντας και made in Japan.

Κάτω από το μπροστινό καπό αναπαύεται το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης “SHVS” που λειτουργεί με τάση 12V (ακόμα ένα στοιχείο διαφοροποίησης του Swift σε σχέση με τον κανόνα των 48V), βάση του οποίου αποτελεί ένας νέος τρικύλινδρος, ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.197 cc. Η ισχύς φτάνει στους 82 PS και είναι επαρκέστατη για τις καθημερινές μετακινήσεις - πολύ περισσότερο που σε αυτή την ισχύ προστίθεται και η συνεισφορά του μικρού ηλεκτροκινητήρα ισχύος 3,0 PS ο οποίος παίζει, επίσης, τον ρόλο και της μίζας, και της γεννήτριας (ISG).

Έτσι, λοιπόν, με βάση αυτήν τη διάταξη έχει επιλεγεί και ένα κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, με στόχο πάντα τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση. Και αυτός ο στόχος είναι σαφές ότι επιτυγχάνεται, καθώς είναι εύκολο να είσαι μονίμως κάτω από τα 6 L /100 km. Η ύπαρξη και λειτουργία του μικρού ηλεκτροκινητήρα είναι αυτή που βοηθάει και στη μείωση της κατανάλωσης, αλλά και στο να είναι δεόντως ζωντανό το Swift. Όταν βρεθείς αντιμέτωπος με μια διαδρομή γεμάτη στροφές, θα εκτιμήσεις τον τρόπο που το νέο Swift πατάει στην άσφαλτο – κάτι που είναι μάλλον λογικό και αναμενόμενο, με βάση την προϊστορία του.

Το νέο Swift έχει ήδη αρχίσει να διατίθεται με τιμή από 19.589 ευρώ, καλύπτεται από 5ετή εγγύηση καλής λειτουργίας (ή 100.000 km για τα μηχανικά / ηλεκτρικά μέρη), 12 έτη εγγύηση για το αμάξωμα και 5ετή δωρεάν οδική βοήθεια.