Leapmotor T03 109 PS: Δοκιμάζουμε το νεανικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης


Μια νέα εταιρεία, ένα νέο μοντέλο κι έπεται συνέχεια. Η κινεζική Leapmotor κάνει απόβαση στη χώρα μας μέσω της Italian Motion του Ομίλου Βασιλάκη κι εμείς δοκιμάζουμε το μικρό της μοντέλο που κάνει ένα άλμα στο χώρο της αστικής ηλεκτροκίνησης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 11/9/2024

Δεν ξέρουμε αν πρέπει να αρχίσουμε με έναν μακροσκελή πρόλογο για το ποια είναι η Leapmotor ή με το «τι είναι», «τι κάνει», και –ίσως– «τι δεν κάνει» τούτο το συμπαθέστατο ηλεκτρικό μοντελάκι των 3,62 m που άξαφνα μπήκε στη ζωή μας για την καθιερωμένη δοκιμή.

Αλλά επειδή βιαζόμαστε ας αναφέρουμε ότι η Leapmotor ιδρύθηκε στην Κίνα το 2015 από έναν μηχανικό και επιχειρηματία με σχεδόν 30 χρόνια εμπειρίας στα ηλεκτρονικά και στις τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης και ήδη μετρά μια πλήρη γκάμα μοντέλων. Και για να αναφέρουμε και κάτι σημειολογικό, Leap στα αγγλικά είναι το «άλμα» κι αυτό σημαίνει πολλά για την ουσία που κρύβεται πίσω από τη νεοφυή τούτη εταιρεία. Για την ώρα περιεργαζόμαστε το μικρό, φουσκωτό σκαρί που μόλις παραλάβαμε πλήρως φορτισμένο.

Είναι συμπαθέστατο, θυμίζοντας το πάλαι ποτέ smart forfour στο εμπρός του μέρος, αλλά έχοντας αναλογίες και μια τετραγωνισμένη (προσέξτε, χωρίς αιχμηρές γωνίες) δομή που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να είναι εξαιρετικά ευρύχωρο για τέσσερις, μόνον, επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών είναι σχετικά μικρός και βαθύς δίνοντας 210 L χωρητικότητας, ενώ δεν βρήκαμε και εταζέρα. Η καμπίνα, πάντως, είναι εύκολα προσβάσιμη, εμπρός και πίσω, με τις πίσω πόρτες να ανοίγουν διάπλατα, ενώ το απόλυτα επίπεδο πάτωμα και τα σε σωστό ύψος τοποθετημένα λεπτά, αλλά αρκούντως σκληρά καθίσματα σου επιτρέπουν να βολευτείς γρήγορα και να κινηθείς ξεκούραστα. Τα ευχάριστα, πάντως, φαίνονται όχι μόνο στη γενική εικόνα, αλλά και στις λεπτομέρειες. Το φινίρισμα, η επιλογή υλικών και οι έστω και βασικοί χρωματικοί συνδυασμοί του αυτοκινήτου δοκιμής ορίζουν ένα αυτοκίνητο εξαιρετικά καλοφτιαγμένο και ευχάριστο. Σκληρά μεν, αλλά με μαλακή αφή καλοσυναρμολογημένα πλαστικά, χώροι για μικροαντικείμενα καλύτεροι από πολλά ευρωπαϊκά city cars, αλλά, κυρίως, αυτό το hi-tech περιβάλλον του οδηγού είναι «όλα τα λεφτά».

Αυτό απαρτίζεται από μια οθόνη 8” που εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων και μια κεντρική οθόνη 10,1” που εκτελεί χρέη… Tesla! Βλέπετε, η αφαιρετική προσέγγιση του ταμπλώ έχει συμπτύξει σε ψηφιακό περιβάλλον σχεδόν τα πάντα. Από τη διαχείριση των πολυμέσων και της πλοήγησης μέχρι την πλήρη ρύθμιση δέσμης φώτων και  τον ψηφιακό κλιματισμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Λειτουργικό Σύστημα είναι σχεδίασης και υλοποίησης της ίδιας της Leapmotor. Ναι έχει πολλή προίκα τούτο το μικρό αυτοκίνητο και δεν εννοούμε μόνο τις κλασικές ηλεκτρικές ευκολίες. Και προγράμματα οδήγησης (Standard, Sport και Eco) και ρύθμιση αίσθησης τιμονιού (Comfort, Standard, Sport) και αισθητήρες, πολλούς αισθητήρες για μια πολύ δυνατή σουίτα συστημάτων ασφαλείας (αλλά μόνον με 2 αερόσακους). Αν θέλετε κι άλλα, υπάρχουν. Μεγάλη σταθερή γυάλινη ηλιοροφή (οι Κινέζοι την μετρούν όπως και τις τηλεοράσεις, οπότε έχει διαγώνιο 42”) και μάλιστα με ηλεκτρικά αναδιπλούμενο σκιάδιο για να μη βράζετε τις ημέρες του καύσωνα.

Σοβαρά πράγματα

Πολύ ενδιαφέρον, όμως, κρύβεται και στο μηχανολογικό πεδίο. Ξεκινάμε με τον κλωβό του πλαισίου που απαρτίζεται από μπόλικο χάλυβα υψηλής αντοχής σε ποσοστό 70%, κάτι που προσδίδει υψηλή ακαμψία. Γόνατα MακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω συνθέτουν τις αναρτήσεις, ενώ το πακέτο της ηλεκτρικής κίνησης έχει την (όχι τυχαία) και απολύτως ελληνική κωδική ονομασία «Ηρακλής». Και ναι, και ο κινητήρας είναι σχεδίασης της Leapmotor με ενεργειακή απόδοση στα 92,3% (υψηλότερη από άλλα EV), ενώ η αναγεννητική πέδηση είναι προσαρμόσιμη με χαρακτηριστικά –σχεδόν– one pedal braking για βέλτιστη επιστροφή ενέργειας. Η συστοιχία μπαταριών είναι της διάσημης CATL και βασίζονται σε υγρόψυξη, ενώ φορτίζουν τόσο με AC στα 6,6 kW (30-80% φόρτισης σε τρεισήμισι ώρες όσο και σε AC (κρατηθείτε) στα 45 kW οπότε για το 30 έως το 80% χρειάζεται μόλις 36 min. Κι όλα αυτά για μια τυπική αυτονομία κατά WLTP που αγγίζει τα 280 km, ενώ η αστική έχει μετρηθεί στα 417 km (!). Κι αν νομίζετε ότι αυτά είναι στο περίπου, να σημειώσουμε ότι το αυτοκίνητο διαθέτει ένα εξαιρετικά αποδοτικό και λιτοδίαιτο σύνολο κι έναν υπεραναλυτικό υπολογιστή ταξιδιού για να ξέρετε ανά πάσα ώρα και στιγμή πόσα ηλεκτρόνια έχετε διαθέσιμα.

Κι ας ξεκινήσουμε τη βόλτα μας επιλέγοντας από τον επιλογέα που θυμίζει εντελώς… smart για το μονοτάχυτο κιβώτιο στο πρόγραμμα Eco. Από τα 0 μέχρι τα 30 km/h σάς ακολουθεί η συνοδεία από έναν Sci-fi ήχο προειδοποίησης για τους πεζούς, ένας βόμβος σαν από ιπτάμενο δίσκο σε σειρές επιστημονικής φαντασίας της δεκαετίας του 1960. Η εκκίνηση δεν είναι ράθυμη καθόλου. Τουναντίον, νιώθεις τα 109 PS να κινούν με μπρίο τους εμπρός τροχούς και μάλιστα, λόγω διάστασης και οικολογικού χαρακτήρα των ελαστικών (165/65-R15 N blue eco της Nexen), δεν αποφεύγεις κάποια χαζοσπιναρίσματα που μαζεύονται νωρίς και με την ανάλογη ηχητική ειδοποίηση  από το Traction Control System (υπάρχει, επίσης, και η αρωγή της Continental με το ESC, βεβαίως ABS EBD, αλλά και BAS (Brake Assist System).

Οι αναρτήσεις είναι αρκούντως ενδοτικές και μπορεί να μην αποφύγετε κάποιες ταλαντώσεις κατά τον διαμήκη άξονα, αλλά η άνεση είναι πρώτης γραμμής και από τις κορυφαίες της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης, μαζί με την ακαμψία που προαναφέραμε. Τα χιλιόμετρα κυλούν γοργά μέχρι τα 130 km/h τελικής και γενικά η ζωή κυλά ήσυχα, ξεκούραστα και απολύτως ποιοτικά. Αν επιλέξετε Sport σε όλα, το T03 γίνεται ένα… λυκάκι με προβιά, έτοιμο να αποδείξει ότι μπορεί να κινηθεί σβέλτα. Όμως, μην το παρακάνετε, αφού το παρόν set-up είναι στοχευμένο για άλλα οδηγικά σενάρια. Ίσως να δούμε κάποια στιγμή T03 GT. Δεν υπάρχουν πολλά να προσάψεις σε τούτο το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ένα, δυο πλημμελήματα εδώ κι εκεί (η έλλειψη εταζέρας, μια δεύτερη… ποτηροθήκη εμπρός, οι γυαλάδες στην οθόνη αφής και η μικρή γραμματοσειρά στα μενού) για ένα αυτοκίνητο που τα έχει όλα, δείχνει πολύ ποιοτικό, είναι τρομερά δεμένο και άνετο (θυμίζει πολύ με την απόσταση των 14 cm του πατώματος από το έδαφος και με την υψηλή θέση οδήγησης ένα… Fiat Panda) και με την τιμή που μπορεί κανείς να το αποκτήσει με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» γίνεται ένα υποψήφιο μοντέλο για best seller EV city car. Του το ευχόμαστε.

Η δοκιμή δημοσιεύτηκε στο Car and Driver τεύχος 401 (Σεπτέμβριος 2023) 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ LEAPMOTOR T03 Electric Luxury 2024   TIMH €20.445   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ, ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 80(109)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 158

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12,1 sec, τελική 130 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 11,1 kWh/100km, 0

LEAPMOTOR T03 Electric Luxury 2024

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΣΥΛΛΗΨΗ ΙΔΕΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΝΕΣΕΩΝ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ 2 ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ, ΜΕΡΙΚΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΛΑΘΗ.