Οδηγούμε το νέο VW Tiguan στην ορεινή Αρκαδία (Photos)


Στην 3η του γενιά το Tiguan είναι συνολικά αναβαθμισμένο σε τεχνολογίες, υλοποίηση, διαθέσιμο εξοπλισμό και γενικότερο χαρακτήρα, ώστε να μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τον premium ανταγωνισμό της C-SUV κατηγορίας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.:KOSMOCAR/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
  • 10/4/2024

Με την πρώτη γενιά Tiguan στο μακρινό 2007 η VW κατάφερε να λανσάρει ένα κόμπακτ διαστάσεων SUV αρκετά πρωτοποριακό για την εποχή του, κρίνοντας από τον σχεδιασμό, τις τεχνολογίες που ενσωμάτωνε, αλλά και τους δυνατούς χαμηλού κυβισμού κινητήρες (1.4Τ 125 & 150PS), συνδυαστικά με το εξαιρετικό σε απόδοση ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης και το κιβώτιο 7DSG, που διέθετε..

Αποτέλεσμα, ένα ικανό σε άσφαλτο και χώμα SUV, ευχάριστο οδηγικά, αλλά και με χώρους και πρακτικότητα αντάξια των σύγχρονων αναγκών μιας οικογένειας. Στη δεύτερη γενιά του (2016), προσέθεσε στα χαρακτηριστικά του την αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής και τις περισσότερες ανέσεις. Με όλα αυτά τα >ατού" στη φαρέτρα του, το Tiguan έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να κερδίσει ένα σημαντικό μερίδιο στην παγκόσμια αγορά, επιτυγχάνοντας περισσότερα από 7,6 εκατομμύρια αντίτυπα (17.500 ταξινομήσεις στην Ελλάδα), αναμφισβήτητα μια μεγάλη επίδοση που το κατατάσσει στα πιο δημοφιλή SUV της αγοράς.

Πλέον το Tiguan βαδίζει στην 3η γενιά αφορά ένα υπερμοντέρνο C-SUV ανώτερης τεχνολογικής κλάσης στοχεύοντας ψηλά σε αυτοκίνητα του premium ανταγωνισμού. Δομικά, αξιοποιεί την εξελιγμένη πλατφόρμα MQB evo, ενσωματώνοντας όλα εκείνα τα στοιχεία που θα το καταστήσουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, κάτι που σημαίνει πώς μπορεί να υποστηρίξει συστήματα κίνησης 2WD και 4WD, όπως και να αξιοποιήσει όλες τις εφαρμογές ηλεκτροκίνησης του ομίλου.

Ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στο τεχνολογικό οπλοστάσιο του  γκρουπ VW συναντάται στο νέο Tiguan, σε συνδυασμό φυσικά με το ανασχεδιασμένο αμάξωμα και βεβαίως, τα plug-in hybrid κινητήρια σύνολα που προσφέρουν  αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 100 km, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και της ψηφιοποίησης, στη νέα του εκδοχή το γερμανικό SUV επιδέχεται ταχύτερη φόρτιση AC για τις PHEV εκδόσεις (2 h), στάνταρ γρήγορη φόρτιση DC (25 min), διαθέτει νέο digital cockpit με οθόνη συστήματος infotainment  12,9-15 ιντσών, ενώ έχει αναβαθμισμένα πολλά νέα συστήματα ασφάλειας και άνεσης. Ένας ακόμη σημαντικός τομέας αναβάθμισης που αξίζει να τονισθεί, είναι η ποιότητα των υλικών και η αίσθηση ενός upper class οχήματος που προσφέρει σε όποιον βρεθεί στο εσωτερικό του.

Νέα σχεδίαση 

Η σχεδίαση του αμαξώματος δεν αποτελεί καμία έκπληξη και είναι ήπιων τόνων στο πλαίσιο της εταιρικής «εικόνας» που μας έχει συνηθίσει η VW. Εδώ στόχος δεν είναι ο εντυπωσιασμός, αλλά η δημιουργία ενός αεροδυναμικού αμαξώματος προς όφελος της περιβαλλοντικής αποτυπώματος του οχήματος.

Το εμπρός μέρος ξεχωρίζει από τους νέους επίπεδους προβολείς LED IQ.LIGHT HD matrix και μια οριζόντια λωρίδα πίσω από μια γυάλινη επιφάνεια, παραπέμποντας ευθέως στο ID.4. Στις άκρες του προφυλακτήρα βρίσκονται οι αεραγωγοί, ενώ οι αεροκουρτίνες εξασφαλίζουν τη βέλτιστη ροή του αέρα. Ως αποτέλεσμα αυτή η σχεδιαστική νοοτροπία του Tiguan έχει μειώσει τον συντελεστή οπισθέλκουσας από 0,33 σε 0,28.

Κοιτάζοντας το αυτοκίνητο στο πλάι, μπορείς να αντιληφθείς τον πραγματικό του όγκο, και ότι επί της ουσίας αφορά σε ένα ευμέγεθες C-SUV με δυναμικό χαρακτήρα, κάτι που τονίζουν οι σχετικά έντονοι θόλοι των τροχών. Στο πίσω μέρος τις βασικές αλλαγές στη σχεδίαση υπογραμμίζει η νέα οριζόντια λωρίδα LED και τα νέα φωτιστικά σώματα.

Σε ότι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις, έχουμε μια επιμήκυνση του αμαξώματος στα 4.539 m (συν 3 cm), το ύψος είναι παραπλήσιο στα 1.660 m, όπως και το πλάτος στα 1,842m. Το μεταξόνιο δεν έχει διαφοροποιηθεί (2.676 m), ωστόσο η νέα πλατφόρμα με την ειδική σχεδίαση για τις εκδόσεις PHEV έχει πιο χαμηλά τοποθετημένα τα καθίσματα με αποτέλεσμα βελτιωμένο χώρο για το κεφάλι των εμπρός και πίσω επιβατών (επιπλέον 1,1 και 1,2 cm, αντίστοιχα). Οι χώροι και οι ανέσεις είναι κορυφαίοι με την πρακτικότητα να παίρνει έναν υψηλό βαθμό, λόγω και της ύπαρξης πολλών θηκών αποθήκευσης για μικροαντικείμενα. Αυξημένος είναι και ο χώρος των αποσκευών κατά 37 lt στα 652 lt, που υπερδιπλασιάζεται με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων.

Πολυτέλεια και ανέσεις

Η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με το απελθόν μοντέλο είναι η ποιότητα των υλικών με το νέο Tiguan να βγάζει έναν αέρα πολυτέλειας. Επιπλέον, τα καθίσματα (ανάλογα με την έκδοση) διαθέτουν λειτουργία μασάζ και οσφυϊκή ρύθμιση, ενώ υπάρχει λειτουργία προγραμματισμού για αυτόματη ενεργοποίηση της θέρμανσης ή του αερισμού τους  σε συγκεκριμένες εξωτερικές θερμοκρασίες.

Η αναβαθμισμένη εικόνα του εσωτερικού είναι διάχυτη και έχει να κάνει και με τη νέα σχεδίαση, αλλά και το ολοκαίνουργιο Digital Cockpit που περιλαμβάνει ψηφιακά όργανα με επίστρωση που αποτρέπει την αντανάκλαση και την μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment (έως και) 15 ιντσών, η οποία έχει εντελώς νέα διάταξη μενού και γραφικά. Ο πίνακας των οργάνων είναι φυσικά ψηφιακός με διάμετρο 10,25 ίντσες με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το οδηγό και με ένα σχετικά εύκολο χειρισμό αλλαγής menu. Σε ότι αφορά τους φυσικούς διακόπτες του cockpit, έχουν περιορισθεί στο ελάχιστο, ενώ το πολυλειτουργικό τιμόνι προσφέρει δυνατότητα πρόσβασης σε όλα τα επιμέρους συστήματα του αυτοκινήτου για τις ρυθμίσεις ή άντληση πληροφοριών από τον οδηγό.

Το νέο Tiguan διαθέτει νέο head-up display με καλύτερη πληροφόρηση όπως και ένα  νέο περιστροφικό διακόπτη για το σύστημα παραμετροποίησης Driving Experience Control με τη δική του mini OLED οθόνη. Από αυτόν τον διακόπτη πραγματοποιείται ο έλεγχος των drive modes, της έντασης του ραδιοφώνου ή των χρωμάτων φωτισμού της καμπίνας.

Μια πληρέστατη σουίτα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης προβλέπονται από το βασικό εξοπλισμό, όπως το Side Assist, το Front Assist (Autonomous Emergency Braking), το Lane Assist και η κάμερα οπισθοπορείας.

Σε ένα αυτοκίνητο με τον premium αέρα του Tiguan η ανάρτηση δεν θα μπορούσε να μην είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και έτσι έχει ενσωματωθεί το σύστημα δυναμικού ελέγχου που πρωτοεμφανίστηκε στο νέας γενιάς Golf GTI, μέσω του οποίου ελέγχεται το ηλεκτρικό κλείδωμα του διαφορικού και η απόσβεση των αμορτισέρ ανάλογα με τη ρύθμιση (άνεση, σπορ, κλπ.). Προαιρετικά είναι διαθέσιμο και το αναβαθμισμένο σύστημα ελέγχου πλαισίου DCC Pro.

Κινητήρες

Το γερμανικό SUV είναι διαθέσιμο με βενζινοκινητήρες (TSI), diesel (TDI) ήπια υβριδικούς turbo βενζινοκινητήρες (eTSI) και plug-in υβριδικά συστήματα (eHybrid), τα οποία θα προσφέρονται αποκλειστικά σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG 7 ή 6 σχέσεων).

Το υβριδικό σύστημα MHEV είναι συνδεδεμένο με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 V και μια συνδεδεμένη με ιμάντα γεννήτρια, 48 V που παρέχει ισχύ 14 kW και ροπή 56 Nm. Λειτουργεί σαν ένα είδος ηλεκτρικού booster συνεπικουρώντας τη διαδικασία της εκκίνησης. Ταυτόχρονα, η συγκεκριμένη τεχνολογία καθιστά δυνατή την πλήρη απενεργοποίηση του 1.5 TSI evo2, επιτρέποντας το coasting και την προσωρινή ηλεκτρική κίνηση. Το αποτέλεσμα είναι έως και 0,5 l/100 km μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.
Το υβριδικό σύστημα MHEV είναι συνδεδεμένο με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 V και μια συνδεδεμένη με ιμάντα γεννήτρια, 48 V που παρέχει ισχύ 14 kW και ροπή 56 Nm. Λειτουργεί σαν ένα είδος ηλεκτρικού booster συνεπικουρώντας τη διαδικασία της εκκίνησης. Ταυτόχρονα, η συγκεκριμένη τεχνολογία καθιστά δυνατή την πλήρη απενεργοποίηση του 1.5 TSI evo2, επιτρέποντας το coasting και την προσωρινή ηλεκτρική κίνηση. Το αποτέλεσμα είναι έως και 0,5 l/100 km μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.

Για τις PHEV εκδόσεις, υπάρχουν δύο επιλογές με ισχύ 204 και 272 PS και μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 19,7 kWh, που εξασφαλίζει όπως προαναφέρθηκε ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 100 km.

Οι MHEV που ενδιαφέρουν περισσότερο, έχουν ως βάση αφορά τον τετρακύλινδρο turbo κινητήρα 1,5 L και ισχύ 130 PS και 150 PS. Επιπλέον θα υπάρχει και 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο με 204 PS και 265 PS. Βεβαίως, οι επιλογές για το Tiguan έχουν να κάνουν και με τους turbo diesel κινητήρες με τον 2,0 L (TDI) σε δύο επίπεδα απόδοση, 150 PS και 193 PS.

Αναλυτικά όλοι οι διαθέσιμοι κινητήρες του Tiguan

Σύστημα κίνησης

Ισχύς σε kW / PS

Κιβώτιο

Μετάδοση

Plug-in υβριδικά

   

eHybrid4

150/204

eDSG 6 σχέσεων

Στους εμπρός τροχούς

eHybrid5

200/272

eDSG 6 σχέσεων

Στους εμπρός τροχούς

Ήπια υβριδικά

   

1.5 eTSI2

96/130

DSG 7 σχέσεων

Στους εμπρός τροχούς

1.5 eTSI8

110/150

DSG 7 σχέσεων

Στους εμπρός τροχούς

Turbo κινητήρες πετρελαίου

   

2.0 TDI9

110/150

DSG 7 σχέσεων

Στους εμπρός τροχούς

2.0 TDI10

142/193

DSG 7 σχέσεων

4MOTION

Turbo κινητήρες βενζίνης

   

2.0 TSI

150/204

DSG 7 σχέσεων

4MOTION

2.0 TSI

195/265

DSG 7 σχέσεων

4MOTION

Οι πρώτες εντυπώσεις

Κατά τη διάρκεια της πανελλαδικής παρουσίασης στη διάθεσή μας είχαμε την έκδοση 1.5 MHEV 150PS DSG. Πρόκειται για μια ισορροπημένη επιλογή η οποία εξασφαλίζει ευελιξία, άνεση και οικονομία στην καθημερινότητα (αστικό περιβάλλον), ενώ ταυτόχρονα μπορεί να ανταποκριθεί σε ένα μεγαλύτερο ταξίδι όπως αυτό που πραγματοποιήσαμε στην ορεινή Αρκαδία. Το μοτέρ αποδίδει 150 PS και 250 Nm ροπή στρέψης μόλις από τις 1.500 rpm, με τη διαδικασία της επιτάχυνσης (100 km/h από στάση) να επιτυγχάνεται σε 9,1 km (τελική ταχύτητα 210 km/h). Επιδόσεις αξιοπρεπείς με δεδομένο τον χαρακτήρα, αλλά και το βάρος του αυτοκινήτου (1.541 kg). Σε ότι αφορά την κατανάλωση κινηθήκαμε με 7,2 lt κατά μέσο όρο, η οποία μπορεί να κατέβει και στα 6,5 lt στον αυτοκινητόδρομο.

Σε αυτές τις διαδρομές (αυτοκινητόδρομος) το Tiguan είναι εξαιρετικά ήσυχο, ο κινητήρας δουλεύει σχεδόν αθόρυβα (απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους του όταν δεν απαιτείται ενέργεια για την κίνησή του), ωστόσο έχει πάντα τα κατάλληλα αποθέματα ροπής όταν χρειασθεί. Βεβαίως, λόγω βάρους και όγκου το Tiguan παρουσιάζει μια μικρή υστέρηση στη χαμηλή κλίμακα και στο kick-down, ωστόσο το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο των 7 σχέσεων έχει πάντα την κατάλληλη «σχέση» κλειδωμένη προσφέροντας αμεσότητα στην απόκριση και πολύ περισσότερο στην λειτουργία S.

Άνεση λιμουζίνας, κορυφαία ποιότητα κύλισης και την αίσθηση ενός πολυτελούς αυτοκινήτου είναι αυτό που αποκομίζουν οι επιβάτες επίσης στο ταξίδι, ενώ μπορούν να απολαύσουν όλες τις επιλογές που προσφέρει το infotainment για την ενημέρωση ή διασκέδασή τους.

Η απόσταση από το έδαφος του αμαξώματος είναι στα 19 cm και συνδυαστικά με τις καλές  γωνίες  επιτρέπουν την απρόσκοπτη χρήση σε χωμάτινες διαδρομές. Ωστόσο, για πιο δύσκολες καταστάσεις διαθέσιμες είναι οι εκδόσεις με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION, αποκλειστικά με τον 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα.
Η απόσταση από το έδαφος του αμαξώματος είναι στα 19 cm και συνδυαστικά με τις καλές "γωνίες" επιτρέπουν την απρόσκοπτη χρήση σε χωμάτινες διαδρομές. Ωστόσο, για πιο δύσκολες καταστάσεις διαθέσιμες είναι οι εκδόσεις με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION, αποκλειστικά με τον 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα.

Στις ορεινές διαδρομές από και προς την πανέμορφη Βυτίνα, το νέο πλαίσιο έκρυψε καλά τον όγκο του Tiguan, τόσο σε ότι αφορά τους χειρισμούς και τον έλεγχο από τον οδηγό, όσο και την άνεση που προσφέρει στους επιβαίνοντες. Εδώ σημαντικό ρόλο παίζουν και τα νέα αμορτισέρ με τεχνολογία διπλής βαλβίδας για τη ροή του λαδιού (βέλτιστο bound/rebound).

Φυσικά και δεν μιλάμε για GTi, αλλά για ένα όχημα που μπορεί να ισορροπήσει ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και το κράτημα (τον… παρονομαστή τον ορίζει ο οδηγό, ανάλογα με την παραμετροποίηση που θα επιλέξει), προσφέροντας το αίσθημα της ασφάλειας. Ακόμη και η έκδοση R Line με τις 20άρες ζάντες που οδηγήσαμε δεν κούρασαν στις ορεινές διαδρομές τις Αρκαδίας με τη μέτρια ποιότητα της ασφάλτου, μόνον στο έντονο ανάγλυφο παρατηρούνται κάποιες ταλαντώσεις της πίσω ανάρτησης (πολλαπλών συνδέσμων). Πολύ καλή η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, τέλεια η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, αποδοτικό το σύστημα πέδησης, γενικά έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς ένα μοντέρνο, καλοφτιαγμένο, ευχάριστο και ανώτερης κατηγορίας SUV.

Συμπερασματικά, σε μια εποχή που το software τείνει να γίνεται τάση στην αυτοκίνηση, εταιρείες όπως η Volkswagen, που ανήκουν στις λεγόμενες και ως «παραδοσιακές» μπορούν και κατασκευάζουν ακόμη ποιοτικά αυτοκίνητα αξιοποιώντας τα τόσα χρόνια γνώσης στο… hardware, κάνοντας τη διαφορά σε ότι έχει να κάνει με την οδηγική ικανοποίηση, την (ενεργητική) ασφάλεια, τις ανέσεις και την αίσθηση ανωτερότητας που προσφέρουν σε επιβάτες και οδηγό, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, όπως ο «ψηφιακός βοηθός» με λειτουργίες ΑΙ.

Και το νέο Tiguan είναι ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Σε ότι αφορά τις τιμές πώλησης, μπορείτε να τις δείτε αναλυτικά ΕΔΩ