Για πρώτη φορά στην έστω και σύντομη ιστορία της η X2, αποκτά αμιγώς ηλεκτρική έκδοση που δεν είναι άλλη, από την iX2 την οποία και είχαμε την ευκαιρία να «γνωρίσουμε» δια ζώσης στην εκδήλωση Media & Stakeholder Days που διοργάνωσε πρόσφατα ο όμιλος BMW για την παρουσίασή της (ΕΔΩ οι οδηγικές μας εντυπώσεις από την Χ2 και ΕΔΩ από το MINI Countryman JCW).
Αισθητικά, η iX2 ακολουθεί όλες τις σχεδιαστικές αλλαγές και τροποποιήσεις της θερμικής έκδοσης διαθέτοντας ένα αμάξωμα στα πρότυπα του SAC ή Sport Activity Coupe, όπως το ονομάζει η κατασκευάστρια εταιρεία.
Και εδώ το εμπρός μέρος με την «κλειστή» μάσκα και τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα LED είναι το σημείο αναφοράς, ενώ κοιτάζοντας κανείς το αυτοκίνητο από το πλάι, παρατηρεί τη γραμμή οροφής που σβήνει στο πίσω μέρος, διαμορφώνοντας την πιο έντονη κουπέ σιλουέτα που διαθέτουν πλέον οι Χ2/iX2. Επίσης, στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν οι προτεταμένοι θόλοι των τροχών και οι μυώδεις ώμοι που προσφέρουν ένα πιο δυναμικό σχήμα, ενώ τα οριζόντια περιγράμματα των πίσω φώτων, η αεροτομή τύπου Gurney και τονισμένος πίσω προφυλακτήρας ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου.
Σε ότι αφορά τις διαστάσεις, το μήκος της iX2 φθάνει τα 4.554 mm, το πλάτος τα 1.845 mm και το ύψος τα 1.590 mm. Επιπλέον, το μακρύτερο μεταξόνιο σε σχέση με την πρώτη γενιά Χ2, αλλά και τα φαρδύτερα μετατρόχια, έχουν αυξήσει την ευρυχωρία τόσο στα καθίσματα των επιβατών όσο και στο πορτμπαγκάζ (από 525 L μέχρι 1.400 L).
Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, οι μηχανικοί της δούλεψαν αρκετά πάνω στο τεχνολογικά εξελιγμένο πλαίσιο της iX2 ώστε να εξασφαλίζει ισορροπία μεταξύ της σπορ, ευέλικτης συμπεριφοράς και της άνεσης στα μεγάλα ταξίδια. Αυτό επιτυγχάνεται με τη νέα δομή του αμαξώματος που αυξάνει την ακαμψία, το μακρύ μεταξόνιο και τις αναβαθμίσεις στα γόνατα της εμπρός ανάρτησης και στη διάταξη τριών συνδέσμων πίσω. Επίσης, η νέα BMW iX2 xDrive30 (όπως ονομάζεται η μια και μοναδική έκδοση της ηλεκτρική Χ2), πατάει σε στάνταρ τροχούς ελαφρού κράματος 17 ιντσών με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη σχεδίαση.
Ψηφιοποίηση και premium αίσθηση
Στο εσωτερικό, οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με τη θερμική Χ2 είναι απειροελάχιστες και με έντονες τις καταβολές από τις Χ1/iX1. Η μεγάλη κυρτή οθόνη που αιωρείται πάνω από το ταμπλό είναι και εδώ το εντυπωσιακότερο στοιχείο στην καμπίνα, που είναι καλοφτιαγμένη με ποιότητα υλικών και συναρμογή που συναντάται στις μεγαλύτερες σειρές αυτοκινήτων της BMW. Η οθόνη, αποτελείται από δύο μικρότερες, μία των 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μία των 10,7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων που έχει ενσωματώσει το iDrive 9.
Τα δύο καθίσματα της πρώτης σειράς χωρίζονται από ένα ψηλά τοποθετημένο υποβραχιόνιο, όπου βρίσκονται και διακόπτες που δίνουν πρόσβαση σε μια σειρά από λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Τα νέας σχεδίασης καθίσματα προσφέρονται στην διάτρητη έκδοση Veganza και στη δερμάτινη Vernasca με ελκυστικό καπιτονέ, εναλλακτικά αντί της στάνταρ υφασμάτινης ταπετσαρίας. Υπάρχει και η επιλογή σπορ καθίσματα με ηλεκτρική ρύθμιση, λειτουργία μνήμης, οσφυϊκή υποστήριξη και λειτουργία μασάζ, όπως τα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεσή μας. Περαιτέρω βελτιώσεις έχουν γίνει τόσο στην ακουστική άνεση όσο και στην προστασία των επιβατών. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει πλέον έναν αερόσακο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα που προστατεύει οδηγό και συνοδηγό.
Τετρακίνητη με 313 PS και έως 449 km αυτονομία
Το σύστημα ισχύος της BMW iX2 xDrive30 περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός άξονα και έναν στον πίσω με την συνδυαστική απόδοση να φθάνει τα 230 kW/313 PS (συμπεριλαμβανομένου του στιγμιαίου boost) και τα 494 Nm. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, είναι πράγματι εντυπωσιακές, καθώς το τυποποιημένο 0 - 100 km/h πραγματοποιείται σε 5,6 sec με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h. Οι ηλεκτροκινητήρες αντλούν ενέργεια από μπαταρία υψηλής τάσης χωρητικότητας 64,8 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία 417 - 449 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP.
Το ηλεκτρικό σύστημα διαθέτει προσαρμοζόμενη ανάκτηση ενέργειας και λειτουργία MAX RANGE, προς όφελος της αυτονομίας, ενώ η πιο πρόσφατη έκδοση του λογισμικού Max Performance Charging βελτιστοποιεί την αποδοτικότητα κατά τη φόρτιση του αυτοκινήτου. Η φόρτιση σε σταθμό υψηλής ισχύος διαρκεί 29 λεπτά για να φτάσει η στάθμη από το 10% στο 80%. Σε ΒΜW wallbox μία πλήρη φόρτιση διαρκεί σχεδόν 6,5 ώρες.
Η νέα BMW iX2 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της γερμανικής πόλης Regensburg ενώ στην ίδια μονάδα κατασκευάζονται και οι μπαταρίες υψηλής τάσεις.
Οδηγικές εντυπώσεις
Αυτό που προκαλεί εντύπωση σε όποιον βρεθεί στο εσωτερικό της νέας iX2 είναι πώς δεν έχει αυτόν τον σπαρτιάτικο χαρακτήρα που συναντάται σε ηλεκτρικά μοντέλα με τα φθηνιάρικα σε αίσθηση ανακυκλώσιμα υλικά δήθεν για οικολογικούς λόγους (θα είχε περισσότερο ενδιαφέρον εάν συνέβαλαν και στη μείωση της τιμής του αυτοκινήτου…).
Η καμπίνα είναι κορυφαία σε υλοποίηση και συναρμογή, προσφέρει εξαιρετική θέση οδήγησης, εργονομία και όλα εκείνα τα στοιχεία που θα κάνουν τον οδηγό και τους επιβάτες να αισθανθούν πώς βρίσκονται σε ένα… συμβατικό luxury SUV. Η αίσθηση αυτή συναντάται και στον οδηγικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, καθώς όσο περίεργο και εάν φανεί, οδηγικά η iX2 εκπλήσσει ευχάριστα, καθώς δεν διαφέρει και πολύ από την Χ2 Μ35i xDrive που επίσης οδηγήσαμε στην Πορτογαλία.
Με εξαίρεση την διαφοροποιημένη αίσθηση που προσφέρει ένα συμβατικό κιβώτιο, η iX2 διαθέτει ένα «κοφτερό» τιμόνι, ένα εντυπωσιακό σε στιβαρότητα πλαίσιο και ανάρτηση με σφικτή ρύθμιση για να διαχειρίζεται καλύτερα το ελαφρώς αυξημένο βάρος λόγω μπαταριών. Ωστόσο, μπορεί και αποσβαίνει τα πάντα και συνδυαστικά με την ηλεκτρική τετρακίνηση εξασφαλίζουν κορυφαία πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες, ακόμη και σε σπορ ρυθμούς οδήγησης. Από τα ελάχιστα ηλεκτρικά οχήματα που μας άρεσαν οδηγικά και όχι μόνο στον τομέα των επιδόσεων, που και η iX2 εντυπωσιάζει (κατά την άποψή μας, σωστά η ταχύτητά της περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h). Η νέα iX2 είναι ήδη διαθέσιμη στην ελληνική αγορά με τις τιμές να ξεκινούν από τα 56.560 ευρώ. Μια εξαιρετική πρόταση για όποιον αναζητά ένα μοντέρνο, καλοφτιαγμένο και ευχάριστο οδηγικά ηλεκτρικό όχημα της SUV κατηγορίας.