Test Drive: BMW i5 eDrive40 - Δοκιμάζουμε τη νέα σπορ ηλεκτρική λιμουζίνα


Ευχάριστη έκπληξη η πρώτη ηλεκτρική «πεντάρα», αφού συνδυάζει παραδοσιακές αρετές της BMW, όπως η υψηλού επιπέδου οδική συμπεριφορά, με τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης, καταφέρνοντας, παράλληλα, να σε πείθει κάθε στιγμή που την οδηγείς ότι είναι απολύτως premium!

  • ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΛΟΥΠΑΚΗ ΦΩΤ. ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 25/2/2024

Το πεπρωμένο φυγείν αδύνατον και ένα πολύ χαρακτηριστικό μοντέλο της BMW, η Σειρά 5, λανσάρεται τώρα στην εντελώς νέα γενιά της με μια γκάμα που περιλαμβάνει – για πρώτη φορά– και μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση. Ο λόγος για την πρώτη i5, την οποία εμείς οδηγούμε στην έκδοση eDrive40 των 340 PS. Ένα αυτοκίνητο οπωσδήποτε ευμέγεθες, που σπάει το φράγμα των 5,0 m για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου, γεγονός που του επιτρέπει να προσφέρει ένα παραπάνω από άνετο εσωτερικό, το οποίο συνδυάζεται με ένα επίσης μεγάλο πορτμπαγκάζ 490 L.

Πολυτελώς ευρύχωρη

Μπροστά μας έχουμε, λοιπόν, την όγδοη γενιά της BMW 5, ενός μοντέλου που ξεκίνησε την καριέρα του το 1973, βγαίνοντας σταθερά μέχρι σήμερα από το εργοστάσιο του Dingolfing, και το οποίο έχει μεγαλώσει μήκος κατά 97 mm (στα 5.060 mm), σε πλάτος κατά 32 mm (στα 1.900 mm) και σε ύψος κατά 36 mm – σε σχέση πάντα με την απερχόμενη 7η γενιά της σειράς 5– φτάνοντας Στα 1.515 mm. Στοιχεία που σε συνδυασμό με το οπωσδήποτε μεγάλο μεταξόνιο, το οποίο έχει, επίσης, αυξηθεί κατά 20 mm, στα 2.995 mm, εξηγεί την αφθονία των χώρων που είναι τέτοια ώστε να επιτρέπει στους ψηλούς να κάθονται πίσω περίπου σταυροπόδι.

Σε σχέση, τώρα, με τα συναισθήματα και σχόλια που μπορεί να προκαλέσει η εμφάνιση της i5, και μαζί της η Σειρά 5 στο σύνολό της, θα λέγαμε ότι πρόκειται κλασικά για μια εντυπωσιακή, αλλά ταυτοχρόνως και εντυπωσιακά κλασική BMW, καθώς οι Γερμανοί επέλεξαν να παίξουν με το design σε άλλα τους μοντέλα – δείτε τη νέα X2 και θα καταλάβετε τι εννοούμε…

Το εσωτερικό της i5 –το οποίο θα τολμούσαμε να πούμε ότι είναι πιο εντυπωσιακό και μοντέρνο από το εξωτερικό του αυτοκινήτου– δεν μπορεί παρά να σε κερδίσει με την υψηλότατη ποιότητα κατασκευής του. Όλα τα υλικά που περιβάλλουν οδηγό και επιβάτες είναι και δείχνουν «ακριβά», η αίσθηση του πλούτου έντονη, ενώ στις εκδόσεις “M” (όπως το αυτοκίνητο τις δοκιμής μας) συναντάμε κάποια επιπλέον στοιχεία, μεταξύ των οποίων το ηχοσύστημα Harman Kardon (i5), οι ειδικές επενδύσεις των καθισμάτων κ.λπ.

Παράλληλα, προφανής είναι η πρόοδος στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας, καθώς στη νέα BMW i5 συναντάμε το BMW iDrive με "QuickSelect", το νέο λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 8.5, καθώς και το in-car gaming με το AirConsole. Σημειώστε ότι η νέα BMW Σειρά 5 Sedan διαθέτει στάνταρ το σύστημα Parking Assistant, συμπεριλαμβανομένου του Reversing Assist.

Πολιτισμένη δύναμη

Από τεχνική σκοπιά, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι «βάση» του αυτοκινήτου είναι η νέα, πέμπτης γενιάς μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης με πρισματικές κυψέλες της BMW, η οποία μάλιστα είναι και modular και στην περίπτωση της BMW i5 έχει χωρητικότητα 81,2 kWh προσφέροντας «επίσημη» αυτονομία WLTP 477-582 km. Σημειώστε, δε, ότι καθώς υπάρχει δυνατότητα υπερ-ταχείας φόρτισης DC σε συσκευές 205 kW, η i5 μπορεί να ανακτήσει 156 km αυτονομίας μέσα σε 10 min. Όταν η ηλεκτρική «πεντάρα» αρχίζει να κινείται, αυτό που σκέφτεσαι είναι ότι βρίσκεσαι σε μία «μίνι» BMW i7 για την οποία είχαμε γράψει ότι προσφέρει άνεση αντίστοιχη μιας… Rolls Royce!

Και όσο και αν αυτό μπορεί να φανεί υπερβολικό, δεν παύει να είναι η πραγματικότητα. Είναι αλήθεια ότι η BMW i5 προσφέρει απίστευτη άνεση –100% premium– απολύτως αντάξια του ονόματος της βαυαρικής εταιρείας. Βλέπετε, η ανάρτησή της έχει μία μοναδική ικανότητα να ισοπεδώνει τα πάντα και καθώς περνά από μικρές και μεγάλες λακκούβες να προσφέρει στους επιβάτες, σε συνδυασμό με την εξαιρετική ηχομόνωση, ένα μονωμένο από δονήσεις και θορύβους περιβάλλον, ένα απίστευτα ευχάριστο «κουκούλι» από το οποίο δεν θέλεις να βγεις.

Το ενδιαφέρον είναι ότι την ίδια στιγμή διαπιστώνεις ότι οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται με υποδειγματικό τρόπο, ενώ ο οδηγός έχει κάθε στιγμή την πληροφόρηση που χρειάζεται στο τιμόνι. Από την άλλη μεριά, το γκάζι της eDrive40 είναι... γλυκό – και μπορεί η συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου να είναι η λιγότερο ισχυρή, με μέγιστη ισχύ με «μόνο» 340 PS (με τη βοήθεια της επιλογής “My Mode Sport” – 313 PS χωρίς το Sport), όταν η αντίστοιχη ισχύς της M60 είναι 601 PS, όμως ασυγκίνητο οι επιδόσεις της δεν σε αφήνουν - σε καμία περίπτωση! H ηλεκτρική «πεντάρα» επιταχύνει αβίαστα γρήγορα και αθόρυβα και εξίσου αθόρυβα κινείται και με μεγάλες ταχύτητες. Το αν θα φτάνει κάποιος θόρυβος στα αυτιά σου από το σύστημα κίνησης (στην πραγματικότητα, από το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου) είναι θέμα επιλογής σου, καθώς αυτό που ακούς επηρεάζεται από την επιλεγμένη στα “My Modes” λειτουργία. Ενώ ο τρόπος που το αυτοκίνητο τοποθετείται στις στροφές και ελέγχει τον όγκο και το βάρος του είναι πρακτικά υποδειγματικός. Εδώ τον δικό του ρόλο παίζει το σύστημα τετραδιεύθυνσης (4 Wheel Steering) που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Υψηλή τεχνολογία

Σημειώνουμε ότι μέσω των MyModes ο οδηγός της i5 μπορεί να επιλέξει μεταξύ έξι διαφορετικών διαμορφώσεων που μεταβάλλουν τη συμπεριφορά όχι μόνο του συστήματος κίνησης, αλλά και του αυτοκινήτου συνολικά. Για παράδειγμα, αν επιλέξεις τη λειτουργία Sport, θα λάβεις την προειδοποίηση ότι τα συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης είναι «περίπου εκτός λειτουργίας, ενώ την ίδια στιγμή αντιλαμβάνεσαι ότι αλλάζει ακόμα και η ρύθμιση του καθίσματος, καθώς νιώθεις ξαφνικά ότι το κάθισμά σου γίνεται μπάσκετ και σου πιέζει τα πλευρά, προκειμένου να σε κρατήσει ακίνητο στη θέση σου, για να σου προσφέρει καλύτερες προϋποθέσεις για πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου, όταν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα.

Εννοείται ότι, παράλληλα, βαραίνει και αποκτά διαφορετική αίσθηση το τιμόνι, αλλάζει η απόκριση του γκαζιού, αλλάζει και ο (τεχνητός) θόρυβος του κινητήρα, ούτως ώστε να έχει ο οδηγός μία σπορ, διαφορετική αίσθηση της επιτάχυνσης. Ενώ αλλάζει, βέβαια, και η συμπεριφορά της ανάρτησης, καθώς η απόσβεση της γίνεται πιο «σφιχτή». Και καθώς μιλάμε για οδική συμπεριφορά –και, κατά συνέπεια, για ενεργητική ασφάλεια–, δεν γίνεται να μη σημειώσουμε ότι στον τομέα των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (Advanced Driver Support Systems – ADAS) χρειάζεται ολόκληρο σεμινάριο για να τα παρουσιάσει κανείς. Εν κατακλείδι, θα λέγαμε ότι η BMW i5 είναι μια πολυτελής λιμουζίνα της ενεργειακής μετάβασης που καταφέρνει, παράλληλα, να προσφέρει την οδηγική απόλαυση που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο με το σήμα της βαυαρικής μάρκας στο καπό του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW i5 eDrive40 2024   TIMH €75.100   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΔΙΕΓΕΡΣΗΣ. , Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 250(340)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 430

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6 sec, τελική 193 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 15,9 kWh/100km, 0

BMW i5 eDrive40 2024

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΑΝΕΣΗ, ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, ΥΨΗΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΕΥΚΡΙΝΕΙΑΣ ΟΘΟΝΕΣ, ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ.

ΚΑΤΑ «ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ» ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΜΕΡΩΝ ΟΠΙΣΘΟΠΟΡΕΙΑΣ/ΕΛΙΓΜΩΝ.