XEV YOYO: Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο ηλεκτρικό city car


Μια νέα παρουσία, μια καινούργια φίρμα και μαζί ένα αστικό αυτοκίνητο που έρχεται με τη σχεδίαση και την αύρα του κατευθείαν από το μέλλον.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: SPANOS GROUP (Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ)
  • 15/2/2024

Το XEV YOYO είναι δημιούργημα μιας κοσμοπολίτικης αναδυόμενης εταιρίας. Η XEV γεννήθηκε –επισήμως- το 2018 στην Ιταλία, κι έτσι ο σχεδιασμός και η τεχνική του βάση έχουν γεννηθεί στο Τορίνο. Σήμερα, η παγκόσμια έδρα της  XEV και το κέντρο πωλήσεων βρίσκεται στη Σαγκάη, το Global Design and European Sales Center βρίσκεται στο Τορίνο της Ιταλίας. Το δε Παγκόσμιο Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης βρίσκεται πλέον στο Hefei της Κίνας, με το αποτέλεσμα στην περίπτωση του νέου μοντέλου να είναι ελκυστικό σε εμφάνιση τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό του.

Ξεχωρίζουν τα φουτουριστικά φωτιστικά εμπρός και πίσω τεχνολογίας LED και τα πλευρικά διακοσμητικά των θυρών που προσθαφαιρούνται ενώ διατίθενται σε πληθώρα χρωμάτων για όμορφες διχρωμίες με το αμάξωμα. Με μήκος 2,5 m, πλάτος 1,5 m και ακτίνα στροφής, 4,5 m το παρκάρισμα και η κίνηση στην πόλη είναι , καθιστά το YOYO ιδανικό σύμμαχο στους καθημερινούς ελιγμούς στην πόλη. Προσφέρει χώρους για 2 επιβάτες (ακόμη κι αυτοί είναι μεγαλόσωμοι) καθώς και 180 λίτρα πορτμπαγκάζ ενώ οι ευκολίες είναι πρώτης γραμμής καθώς προσφέρει κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, οθόνη αφής 10” με τεχνολογία Mirroring του κινητού, Bluetooth, 3 θύρες USB, είσοδο στο αυτοκίνητο χωρίς κλειδί και σύζευξη του αυτοκινήτου με εφαρμογή στο κινητό για έλεγχο λειτουργιών.

Στα δομικά και μηχανικά μέρη ξεχωρίζουμε το αυτοφερόμενο αμάξωμα με μπάρες ασφαλείας για πλευρικές και μετωπικές συγκρούσεις και ABS στα φρένα που έχουν δίσκους εμπρός και πίσω ενώ πίσω θα βρούμε ανεξάρτητη ανάρτηση. Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται πίσω όπως και η κίνηση και αποδίδει 15 kW (20 PS) έχοντας μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 10,4 kWh (αποτελείται από 3 Modules των 23 kg έκαστο), δίνοντας τελική ταχύτητα 80 km/h και προσφέροντας αυτονομία 150 km αλλά το σημαντικότερο –ίσως- προσόν είναι η δυνατότητα Battery Swapping με την οποία, σε επιλεγμένα σημεία μπορεί κάποιος να ανταλλάξει μέσα σε 5 λεπτά τις μπαταρίες με άλλες φορτισμένες.

Ήδη η Spanos Group που θα αντιπροσωπεύει τα XEV στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει τη συνεργασία με την εταιρία Microsun για τη διάδοση σταθμών φόρτισης και ανταλλαγής των μπαταριών. Για την ιστορία μια φόρτιση σε μονοφασική πρίζα αστικού δικτύου γίνεται σε λιγότερο από 4 ώρες (30% - 100%). Επίσης σε ερώτησή μας σχετικά με την εγγύηση της μακροζωίας των μπαταριών και την αλλαγή τους σε σταθμό ανταλλαγής, πληροφορηθήκαμε ότι η «υγεία» των μπαταριών ελέγχεται έτσι ώστε ανά πάσα ο κάτοχος του YOYO να έχει μια «φρέσκια» μπαταρία.

Οδηγήσαμε το νέο, μικρό αυτοκίνητο που ως χαρακτήρας θυμίζει το ηλεκτρικό smart fortwo πέριξ του Ολυμπιακού Σταδίου της Αθήνας για σύντομες διαδρομές. Διαπιστώσαμε ότι μια χαρά τα καταφέρνει για το μέγεθος και τα… «κυβικά» του, καθώς μπορεί να επιταχύνει σβέλτα στο πρόγραμμα Sport έχοντας ένα ελαφρύ, υποβοηθούμενο τιμόνι και μπορεί ακόμα και να γλιστρήσει παιχνιδιάρικα (δεν το συνιστούμε!) με ελαστικά Haida διαστάσεων 155/60-R15 και κάπως σκληρή ανάρτηση σε εγκάρσια σαμαράκια.

Το νέο YOYO ξεκινά την εμπορική του διάθεση με τέσσερις εξοπλιστικές εκδόσεις (Entry, Easy, Joy και Sprint και τιμές 12.990 €, 13.300 €,  13.750 € και 14.500 € με την κρατική επιδότηση "Κινούμαι Ηλεκτρικά 2" (3.000 €) και την επιδότηση για νέους έως 29 ετών (1.000 €).