Όταν το φθινόπωρο του 1982 από τη γραμμή παραγωγής τού νέου τότε εργοστασίου αυτοκινήτων της Opel στη Zaragoza, έβγαινε το Corsa πρώτης γενιάς, είναι σχεδόν βέβαιο πως ούτε οι ίδιοι οι άνθρωποι της Opel δεν φαντάζονταν πως μετά από 41 ολόκληρα χρόνια το μικρό μοντέλο της εταιρείας θα ζούσε και θα βασίλευε, έχοντας στο διάστημα που μεσολάβησε καταφέρει να αφήσει το αποτύπωμά του στην ιστορία του αυτοκινήτου, με συνολικές πωλήσεις άνω των 14 εκατομμυρίων οχημάτων, που προήλθαν από έξι γενιές μοντέλων. Και είναι αυτή η έκτη γενιά του μοντέλου που σήμερα βλέπουμε να επαναλανσάρεται έχοντας υποστεί το απαραίτητο face lift.
Είναι, λοιπόν, το αυτοκίνητο που βλέπουμε στις φωτογραφίες –το νέο Corsa–, όχι ένα εντελώς νέο, αλλά ένα ανανεωμένο μοντέλο, που έρχεται να διεκδικήσει για την Opel ένα ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας της κατηγορίας των σουπερμίνι. Και αφού θυμίσουμε ότι τα σουπερμίνι (B-Segment) είναι από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της αγοράς, κατέχοντας το 25% των πωλήσεων, θα σημειώσουμε ότι το Corsa καλείται να κοντραριστεί με το αντιστοίχως νέο Renault Clio, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε σε άλλες σελίδες του περιοδικού μας, τα Volkswagen Polo και Skoda Fabia, το ανανεωμένο Hyundai i20, το Mazda 2, το Toyota Yaris, το Citroλn C3, αλλά και το «αδελφό» Peugeot 208.
Όμορφο και πρακτικό
Προφανώς, αν θέλουμε να μιλήσουμε για την ανανέωση, θα ξεκινήσουμε από αυτό που βλέπουν τα μάτια μας, δηλαδή την αισθητική διαφοροποίηση του νέου Corsa σε σχέση με τον προκάτοχό του, η οποία έχει κυρίως να κάνει με το περίφημο “Vizor” της Opel, δηλαδή τη νέα μάσκα που παραπέμπει σε κράνος μοτοσικλετιστή και επιτρέπει στο Corsa όχι μόνο να μοιάζει τώρα περισσότερο με τα υπόλοιπα Opel, αλλά και να δείχνει μεγαλύτερο! Οι υπόλοιπες εξωτερικές αλλαγές είναι σαφώς μικρότερης έντασης και έκτασης, ενώ οι εξωτερικές διαστάσεις παρέμειναν επί της ουσίας αμετάβλητες.
Γνώριμη η εικόνα που συναντάμε στο εσωτερικό, τόσο σε γενικότερη αίσθηση ποιότητας, όσο και, αν θέλετε, σε… μυρωδιά! Έχουμε, λοιπόν, έναν συνδυασμό από κυρίως σκληρά πλαστικά να ντύνουν το σαλόνι (το ταμπλώ καλύπτεται από μαλακό υλικό), χωρίς να δημιουργούν σε καμία περίπτωση την αίσθηση του φθηνού. Κάθε άλλο, μάλιστα, μέσα στο Corsa νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο.
Οι διακόπτες στο τιμόνι, στο ταμπλώ και στην κονσόλα είναι σχεδόν όπως αυτοί που συναντάμε σε άλλα μοντέλα της εταιρείας, με ό,τι καλό ή κακό αυτό συνεπάγεται – και λέμε «και κακό», γιατί στην περίπτωση των “alarm” και του κεντρικού κλειδώματος έχουμε μπουτόν των οποίων η θέση και η όψη τους είναι τέτοιες που δεν γίνονται εύκολα αντιληπτοί. Ενώ και η μία και μοναδική θύρα USB είναι τοποθετημένη σε μάλλον άβολη θέση. Πάντως, για να είμαστε ειλικρινείς η συνολική εντύπωση που αποκομίζεις από το σαλόνι του Corsa είναι σαφώς θετική, καθώς σου προσφέρει μπόλικες βολικές ποτηροθήκες, πρακτικές θήκες στις πόρτες μπρος-πίσω, ενώ ευρύχωρη και χρηστική είναι η μεγάλη θήκη της κεντρικής κονσόλας. Με βάση αυτά τα χαρακτηριστικά, δεν έχεις κανένα απολύτως πρόβλημα να χαρακτηρίσεις το νέο Corsa ένα πολύ πρακτικό αυτοκίνητο.
Από την άποψη των χωρών, θα λέγαμε ότι το ανανεωμένο Opel Corsa είναι και ολοκληρωμένο και επαρκές. Γιατί μπορεί να μη βρείτε στο πίσω κάθισμα τους κορυφαίους για την κατηγορία χώρους, ωστόσο ακόμα και ένας επιβάτης ύψους 1,85 m μπορεί να βολευτεί πίσω από έναν αντίστοιχα ψηλό οδηγό, έχοντας τα γόνατά του να ακουμπούν οριακά στο εμπρός κάθισμα – χωρίς, όμως, να το πιέζουν. Κατά συνέπεια, το γερμανικό σουπερμίνι μπορεί οριακά να χρησιμοποιηθεί ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Τον δικό του ρόλο παίζει σε αυτόν τον τομέα και το επαρκέστατο πορτμπαγκάζ που, επίσης, ανταποκρίνεται στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, προσθέτοντας, όμως, την παρατήρηση ότι έχει και μία σχετική αδυναμία – το σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Ενώ κάτω από το πάτωμά του (που στην έκδοση της δοκιμής μας ήταν μονό) κρύβεται ένα κιτ επισκευής τροχού, παρόλο που υπάρχει χώρος για ρεζέρβα ανάγκης.
Ενταγμένος στη σχεδιαστική και εργονομική φιλοσοφία της Opel είναι και ο πληρέστατος πίνακας –αναλογικών– οργάνων, με τις «κλασικές» γραμματοσειρές και το ψηφιακό τμήμα για το trip computer, ενώ η νέα μεγάλη οθόνη αφής δίνει μια κάπως high tech διάσταση στο εσωτερικό. Πάντως, είναι αλήθεια ότι το πραγματικά ωφέλιμο τμήμα της (λόγου χάριν, για το σύστημα πλοήγησης) είναι τελικώς μικρότερο, καθώς δεξιά και αριστερά της μένει πάντα ένας χώρος για διακόπτες αφής.
Ευχάριστο και αποτελεσματικό
Στον δρόμο, τώρα, το Opel Corsa της δοκιμής μας αποδεικνύεται ένα από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα της αγοράς. Ο γνωστός, 1,2 L, τρικύλινδρος και υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας Pure Tech της Stellantis, τον οποίο συναντάμε σε πραγματικά «άπειρα» μοντέλα όχι μόνο της Opel, αλλά και της Peugeot, της Citroλn και της DS, καταφέρνει αποδίδοντας στη συγκεκριμένη περίπτωση 100 PS να κινεί το αυτοκίνητο σβέλτα, με χαρακτηριστική άνεση. Βοηθάει σε αυτό και η ροπή των 205 Nm που αποδίδονται στις 1.750 rpm/min, βοηθάει και η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων με τον εύχρηστο επιλογέα και τις έξι σχέσεις μετάδοσης. Σημειώστε ότι οι τελευταίες είναι δεόντως «μακριές», κάτι που συνεπάγεται ταξίδι με τον κινητήρα να δουλεύει σχεδόν στο… ρελαντί – και αυτό, με τη σειρά του, αποτυπώνεται στην κατανάλωση: ναι, το Corsa 1.2 Turbo 100 PS δεν «καίει» πολλή βενζίνη, αφού σε μεικτές συνθήκες η κατανάλωση μέσα στην Αθήνα κυμαίνεται στα περίπου 7,2 L ανά 100 km, ενώ στον ανοιχτό δρόμο εύκολα προσεγγίζει στα 6,5 L/100 km.
Στη διαμόρφωση, τώρα, αυτού του ευχάριστου χαρακτήρα του ανανεωμένου Corsa τον δικό της ρόλο παίζει η ανάρτηση, η οποία μπορεί να «ακούγεται» ελαφρώς στις αναμετρήσεις της με τις απότομες ανωμαλίες του οδοστρώματος, όμως, σε γενικές γραμμές, καταφέρνει να φιλτράρει αποτελεσματικά τις περισσότερες από αυτές, δημιουργώντας ένα περιβάλλον άνεσης για τους επιβαίνοντες. Παράλληλα, καταφέρνει να ελέγχει τις κινήσεις του αμαξώματος με πολύ καλό τρόπο προσφέροντας σωστή αίσθηση και εμπνέοντας ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό, είτε αυτός κινείται με μεγάλη ταχύτητα στην Εθνική οδό είτε βρίσκεται να έχει πατήσει το γκάζι λίγο παραπάνω σε έναν ορεινό δρόμο με στροφές. Το «μενού» ολοκληρώνεται από τα τέσσερα δισκόφρενα που επιβραδύνουν αποτελεσματικά το Corsa.
Στο ταμείο
Η έκδοση της δοκιμής μας “Edition Pack” είναι εξοπλισμένη με air condition, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 10", Bluetooth, 1 θύρα USB type C, Mirror screen και χειριστήρια στο τιμόνι, φώτα ημέρας και προβολής led, αντιθαμβωτικούς προβολείς, ζάντες αλουμινίου 16’’, cruise control, Αισθητήρα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, Σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από λωρίδα κυκλοφορίας, Ειδοποίηση κόπωσης οδηγού, Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κ.ά. Προφανώς, υπάρχουν πράγματα να προσθέσεις, όπως μια κάμερα οπισθοπορείας ή το adaptive cruise control, ωστόσο, στο σημερινό περιβάλλον της αγοράς και με τους ισχύοντες τιμοκαταλόγους, το Value for Money που προσφέρει το Corsa της δοκιμής μας δεν είναι καθόλου κακό. Θα λέγαμε, μάλιστα, ότι με δεδομένη και την ισχύουσα έκπτωση λανσαρίσματος (1.000 €) που προσφέρει η αντιπροσωπεία, το γερμανικό σουπερμίνι αποτελεί μία καλή αγορά.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL Corsa 1.2T 100 PS 2023 TIMH €19.600 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 74 (100)/5.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 205/1.750
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,9 sec, τελική 194 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,4 L/100km, 114 g/km
ΥΠΕΡ DESIGN, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ-ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΝΕΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΥΚΟΛΙΑ ΧΡΗΣΗΣ, ΜΗΔΕΝΙΚΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ, ΤΙΜΗ (ΜΕ ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ).
ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΙΚΡΟΑΤΕΛΕΙΕΣ, ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΓΚΑΜΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ADAS ΣΤΟΝ ΒΑΣΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.