Είναι αλήθεια! Το A1 ξεκίνησε ως η πρώτη –και εντέλει– μόνη προσπάθεια ενός γνήσιου premium κατασκευαστή για τη δημιουργία ενός supermini μοντέλου. Και θα είναι και η τελευταία, καθώς η Audi έχει δηλώσει ότι το A1 που βλέπετε δεν πρόκειται να εξελιχθεί περαιτέρω, καθώς η εποχή της ηλεκτροκίνησης έχει ανατείλει ήδη με την νέα πλατφόρμα MEB Entry. Όμως, αρκετά με το μέλλον, καθώς σήμερα έχουμε μπροστά μας μια άριστη πλατφόρμα θερμικών μοντέλων, τη MQB A0, στην οποία βασίζονται, επίσης, Polo, Fabia και Ibiza, για να αναφέρουμε μερικά μόνο μοντέλα που κάνουν χρήση αυτής της βάσης.
Εδώ έχουμε την καλύτερη στιγμή αυτών των supermini υλοποιήσεων, καθώς ως οφείλει, λόγω ονόματος, το Α1 είναι άριστα κατασκευασμένο και με σχεδίαση αμαξώματος και επιλογή υλικών που παραπέμπει απευθείας σε ένα προϊόν ανώτερης ποιότητας. Ναι!, δείχνει ίσως λίγο πιο αυστηρό και δωρικό για κάποια γούστα, αλλά... γούστα είναι αυτά.
Η λογική με τις αδρές γραμμές συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου η παραπομπή σε ένα ακριβό αυτοκίνητο γίνεται από το σύνολο των στοιχείων που το συνθέτουν. Audi ταμπλώ, Audi υλικά, αυστηρή σχεδίαση που συνοδεύεται από ψηφιακές οθόνες για πίνακα οργάνων και πολυμέσα, αμφότερες, μάλιστα, με την επεικονιστική ποιότητα να θυμίζουν μεγαλύτερο μοντέλο της φίρμας. Το σύνολο εμπρός δείχνει οδηγοκεντρικό, με πληθώρα πληροφοριών από τα εξελληνισμένα μενού, αλλά έλλειψη χώρων για μικροαντικείμενα. Οι πίσω επιβάτες, επίσης, θα αποζητήσουν λίγο περισσότερο «αέρα» για τα γόνατά τους, ειδικά αν είναι ενήλικες.
Η βάση, λοιπόν, δημιουργεί μια λιμουζίνα τσέπης, με τον διάκοσμο, τη φροντίδα στην ηχομόνωση και την αντιληπτή ποιότητα να αριστεύουν. Από κοντά, η μηχανολογία κρύβει, μάλλον εύκολα, τις ταπεινές της καταβολές. Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω, ο TFSI τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας τού ενός λίτρου, που εξοπλίζει πλείστα όσα μοντέλα και που, εδώ, αποδίδει 110 PS και συνταιριάζει με 6αρι μηχανικό κιβώτιο. Το σύνολο έχει ευρωστία σχεδόν από τις 2.000 rpm μέχρι τις 6.000 rpm, αν θελήσεις να κινηθείς σβέλτα και αν μπορέσεις να ξεπεράσεις το σκάλωμα του κιβωτίου που φέρνει σχετική βύθιση στη λειτουργία του μοτέρ από 1η σε 2η.
Πιθανόν, μάλιστα, για πιο premium αποτέλεσμα, κάποιος να προτιμήσει το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο 7 σχέσεων, που μια χαρά τα πάει στις αλλαγές. Απλώς, ένα μηχανικό κιβώτιο είναι πάντα πιο συμμετοχικό και ταιριάζει με τη σχετική σκληράδα στο σετάρισμα των αναρτήσεων του αυτοκινήτου. Όσο για τα φρένα, είναι γερμανικά και με ένα σχετικά ελαφρύ σκαρί μπορούν να συμβάλουν στη διατήρηση του τέμπο που σε βάζει το μικρό Audi.
Το A1 είναι κυριολεκτικά ένα μοναδικό αυτοκίνητο, καθώς έχει ποιότητες πολυτέλειας, χρηστικό λόγω μεγέθους χαρακτήρα και στιβαρότητα και οδική συμπεριφορά σύννομη με τους τέσσερις κύκλους. Όσο για την τιμή; 23.900 € την εποχή της αύξησης τιμών των πάντων δεν είναι υπερβολικά πολλά, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη τον σχετικό μη premium ανταγωνισμό.