Tο Volvo C40 Recharge Twin με τους δύο ηλεκτροκινητήρες που βλέπετε στις φωτογραφίες δεν είναι εντελώς καινούργιο μοντέλο – είναι μία νέα έκδοση του coupé-SUV της Volvo που εν όψει 2024 απέκτησε μία νέα μπαταρία 82 kWh, η οποία ήρθε να αντικαταστήσει την ελαφρώς μικρότερη των 78 kWh και να προσθέσει 62 km στην αυτονομία του αυτοκινήτου, η οποία τώρα φτάνει στα 507 km κατά WLTP.
Ωστόσο, δεν είναι αυτή η μοναδική αλλαγή που σημαδεύει τον ερχομό του Volvo C40 Recharge Twin που οδηγήσαμε για εσάς – αλλαγές έχουμε και στην καρδιά του συστήματος κίνησης, καθώς, τώρα, αντί για δύο ηλεκτροκινητήρες των 150 kW (από έναν σε κάθε άξονα), συναντάμε έναν καινούργιο ηλεκτροκινητήρα 183 kW πίσω και έναν ακόμα 117 kW, οι οποίοι εξελίχθηκαν “in house” από τους μηχανικούς της σουηδικής εταιρείας. Η τελευταία αυτή αλλαγή άφησε, όμως, ανεπηρέαστη τη συνολική ισχύ.
Μαχητικό
Το πώς και το πόσο επηρεάζουν τον χαρακτήρα και τη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου οι παραπάνω τεχνικές αλλαγές έχει το δικό του ενδιαφέρον. Ωστόσο, αυτό που δεν φαίνεται να έχει αλλάξει επί της ουσίας –και αυτό είναι κάτι καλό– είναι το γεγονός ότι, ομολογουμένως, το Volvo C40 Recharge Twin με τους δύο ηλεκτροκινητήρες απλώς... «σκοτώνει»!
Ο οδηγός δεν αργεί να συνειδητοποιήσει ότι σανίδωμα του γκαζιού ισοδυναμεί σχεδόν με εκτόξευση πυραύλου. Η επιτάχυνση είναι κάτι παραπάνω από αυτήν που έχουμε συνηθίσει να χαρακτηρίζουμε «αεροπορικού τύπου», η πλάτη σου κολλάει στο κάθισμα αποφασιστικά –και μάλιστα πολύ απότομα– και βέβαια τα χιλιόμετρα «μαζεύονται» γρήγορα. Οπότε, γενικώς το πώς πατάς το γκάζι σε αυτό το Volvo θέλει ιδιαίτερη προσοχή – και αυτό το λέμε παρόλο που το όλο πακέτο περιλαμβάνει και εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά με μία ανάρτηση που καταφέρνει και ελέγχει αποτελεσματικά όλο αυτό το βάρος του ογκώδους αυτοκινήτου, ενώ από τη μεριά της η τετρακίνηση προσθέτει και αυτή τον οβολό της στον τομέα του κρατήματος επιτρέποντας στον οδηγό να τοποθετεί το αυτοκίνητο στη στροφή και να το κατευθύνει εντέλει εκεί που θέλει, χωρίς αυτό ούτε να υποστρέφει ούτε να υπερστρέφει απότομα και υπερβολικά.
Σημειώστε ότι η αίσθηση του τιμονιού επιδέχεται ρύθμιση, οπότε το πιθανότερο είναι ότι ο οδηγός θα επιλέξει το πιο «βαρύ» επίπεδο, το οποίο, ενώ προσφέρει καλύτερο έλεγχο, δεν είναι και βαρύ, ούτε σε δυσκολεύει στις καθημερινές σου μετακινήσεις.
Οπότε μένει εντέλει να δούμε να κάνουμε μία αναφορά και στον τομέα της αυτονομίας, όπου το Volvo C40 Recharge Twin εμφανίζεται με κατανάλωση που στα χέρια μας, με «βεβαρημένη», περισσότερο περιαστική και λιγότερο αστική, οδήγηση ήταν της τάξης των 22-23 kwh ανά 100 km. Κάτι που συνεπάγεται αυτονομία –στην πράξη– της τάξης των 360-380 km, η οποία, όμως, μπορεί να αυξηθεί σημαντικά κατά την κίνηση στην πόλη. Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι βάσει των επίσημων προδιαγραφών η αυτονομία στην πόλη είναι περίπου 25% μεγαλύτερη σε σχέση με τη μεικτή.
Κατά τ’ άλλα, ισχύουν λίγο-πολύ όσα είχαμε επισημάνει και κατά τη δοκιμή του «απερχόμενου», με τη μικρότερη, δηλαδή, μπαταρία, C40 Recharge. Είναι, λοιπόν, προφανές ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που, για να χρησιμοποιήσουμε μία κλισέ έκφραση την οποία θα έχετε ακούσει να χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει plug-in hybrid μοντέλα, επιχειρεί να συνδυάσει τα καλά δύο κόσμων. Aν και στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ήταν προτιμότερο να πούμε τα… ωραία δύο κόσμων!
Είναι, λοιπόν, προφανές ότι έχουμε να κάνουμε με ένα SUV με μεγάλους τροχούς και αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Είναι, επίσης, προφανές ότι έχουμε να κάνουμε με ένα κουπέ το οποίο δείχνει δεόντως επιθετικό και εντάσσεται στο σκανδιναβικό σχεδιαστικό προφίλ της σουηδικής εταιρείας. Το C40 δείχνει και είναι στιβαρή κατασκευή, η οποία πατάει καλά στους τέσσερις τροχούς που δείχνουν να είναι τοποθετημένοι στις άκρες του αμαξώματος. Πολλά, δε, πράγματα σε αυτό, μέσα-έξω, θα σας φανούν γνώριμα, καθώς τη συγγένεια με το XC40 Recharge δεν την κρύβει κανείς. Τη μεγάλη διαφορά την κάνει βέβαια η πίσω ράχη που μπορεί να λειτουργεί κάπως σε βάρος της πρακτικότητας (αφού το σχεδόν ανύπαρκτο πίσω παρμπρίζ προσφέρει πολύ περιορισμένη ορατότητα), προσδίδει όμως αυτό το ιδιαίτερο στυλ.
Στο εσωτερικό συναντάμε, λοιπόν, μια γνώριμη εικόνα που περιλαμβάνει πολλά οικολογικού προφίλ χαρακτηριστικά υλικά, τα οποία, όμως, δεν προδίδουν την έννοια του premium. Σε κάθε περίπτωση, μέσα στο κουπέ SUV της Volvo νιώθεις κάθε στιγμή ότι οδηγείς ένα ακριβό και πολύ καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο, το οποίο, μάλιστα, προσφέρει άφθονους χώρους για επιβάτες μπρος-πίσω, με την υποσημείωση, δε, ότι οι πίσω έχουν και άφθονο χώρο για να βάλουν τα πόδια τους με άνεση κάτω από το εμπρός κάθισμα. Να σημειώσουμε, πάντως, ότι η κομψή κουπέ γραμμή μειώνει το διαθέσιμο κατά την είσοδο στο εμπρός κάθισμα ύψος, κάτι που σημαίνει ότι αν είσαι ψηλός, συνήθως αναγκάζεσαι να σκύβεις ελαφρά. Πάντως, αυτό δεν σημαίνει ότι το εσωτερικό ύψος είναι μικρό – κάθε άλλο, μάλιστα.
Το τι περιλαμβάνει τώρα ο εξοπλισμός είναι οπωσδήποτε μία άλλη ιστορία… Εννοείται ότι το Volvo C40 Recharge Twin διαθέτει ένα πλήρες πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (ADAS), εννοείται ότι στο εσωτερικό του υπάρχει στάνταρ πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων και η γνωστή αλά tablet οθόνη αφής για τον έλεγχο του Infotainment και μίας σειράς άλλων λειτουργιών, εννοείται, ακόμα, ότι υπάρχει διζωνικός κλιματισμός και άλλα πολλά επιπλέον. Με αυτόν τον τρόπο επιβεβαιώνεται η παράδοση που θέλει τα προϊόντα της σουηδικής εταιρείας να προσφέρουν ένα δικό τους value for money, συνδυάζοντας πλούσιο εξοπλισμό και υψηλά επίπεδα ασφάλειας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ VOLVO C40 Recharge 408PS 2023 TIMH €63.634 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2 ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ, Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 408 ΡΟΠΗ Nm/rpm 660
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, Μονής Σχέσης, κατ΄ επιλογή τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4,7 sec, τελική 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 19,8 kWh/100km, 0
ΥΠΕΡ ΙΣΧΥΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΝΕΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ.
ΚΑΤΑ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΠΙΣΩ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ ΟΘΟΝΗΣ ΑΦΗΣ.