Το λανσάρισμα του ηλεκτρικού Opel Corsa - e πρώτης γενιάς το 2021 έφερε στο φως ένα πολύ χρηστικό supermini με ικανοποιητική άνεση, υψηλά επίπεδα ασφάλειας και μία αυτονομία της τάξης των 353 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις με βάση τα πρότυπα WLTP. Στην πράξη κυμαινόταν η αυτονομία του λίγο κάτω από τα 300 χιλιόμετρα, ακόμη όμως και έτσι παρέμενε το Opel Corsa - e ένα μοντέλο, που άξιζε της προσοχής του αγοραστικού κοινού.
Τώρα έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για την οπτική και τεχνολογική αναβάθμιση του best seller της γερμανικής μάρκας με σήμα τον κεραυνό, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην ευρύτερη περιοχή γύρω από τη Φρανκφούρτη. Το νέο Corsa εντυπωσιάζει από τα τέλη του 2023 και μετά με μία μάσκα, που υιοθετεί σχεδόν μέχρι κεραίας τα χαρακτηριστικά του πρωτότυπου Opel Vizor, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει φυσικά ο κεραυνός και με μεγάλα γράμματα ολογράφως το όνομά του. Στη σαφώς ελκυστικότερη εμφάνιση του έχουν βάλει το χεράκι τους και οι νέοι εξωτερικοί χρωματισμοί του αμαξώματος σε γκρι, μαύρες, λευκές, κόκκινες και μπλε αποχρώσεις σε συνδυασμό με μία υπέροχη διχρωμία, που κάνει το γερμανικό μοντέλο εμφανισιακά πιο μοντέρνο και συμπαγές. Η Opel απέφυγε συνειδητά να χρησιμοποιήσει διακοσμητικά από χρώμιο στο όνομα της βιωσιμότητας, θα λέγαμε μάλιστα ότι δεν θα ταίριαζαν και με τη συνολική, απέριττη εικόνα του αυτοκινήτου της.
Οι αναβαθμίσεις
Στις σημαντικότερες και μη ορατές τεχνικές αλλαγές περιλαμβάνεται χωρίς αμφιβολία ο νέος ηλεκτροκινητήρας μέγιστης απόδοσης 156 ίππων του μητρικού ομίλου Stellantis και μία εντελώς καινούργια μπαταρία για μεγαλύτερη αυτονομία. Το Corsa Electric θα διατίθεται πάντως και με τον γνωστό ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων σε συνδυασμό με μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh και έως 354 χιλιόμετρα αυτονομία αλλά και σε βενζινοκίνητες εκδόσεις με αποδόσεις από 75PS έως 130 PS με τον 1.2 PureTech κινητήρα σε ατμόσφαιρα και turbo. Αναβάθμιση συνιστά και το πλήρως ψηφιακό κόκπιτ με το νέο σύστημα πολυμέσων και τη συνδεσιμότητα του Smartphone μέσω Bluetooth.
Μεγάλες παρεμβάσεις έχουν γίνει στο εσωτερικό του Opel Corsa Electric, που ονομαζόταν πριν το lifting του απλά Corsa - e. Έτσι βλέπουμε ότι το joystick του αυτόματου κιβωτίου είναι ουσιαστικά ένας διακόπτης στην κεντρική κονσόλα, ενώ υπάρχει δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής των σχέσεων με paddles που βρίσκονται στο τιμόνι. Το οποίο, με τη σειρά του, έχει γίνει επίσης πιο κομψό και σύγχρονο σχεδιαστικά, το προηγμένο σύστημα πολυμέσων μοιάζει πολύ με το αντίστοιχο του μεγαλύτερου Astra και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό έχουν αλλάξει και δείχνουν ποιοτικότερα. Η γενική εικόνα της καμπίνας επιβατών δημιουργεί μια αίσθηση θαλπωρής και σωστής χωροταξίας, όπου διακόπτες και χειριστήρια βρίσκονται στα αναμενόμενα σημεία και με γρήγορη πρόσβαση από τον οδηγό.
Η ευρυχωρία κυμαίνεται στα ίδια -καλά- επίπεδα με τα αντίστοιχα του Opel Corsa - e. Οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν άπλετης άνεσης, πίσω όμως στενεύουν λίγο τα πράγματα για τα κεφάλια και τα γόνατα υψηλόσωμων επιβατών, αφού οι διαστάσεις ενός supermini είναι δεδομένες και κανένας κατασκευαστής δεν κατάφερε μέχρι σήμερα να… τετραγωνίσει τον κύκλο. Ενδεικτικά να αναφέρουμε, ότι το μήκος του Opel Corsa Electric ανέρχεται σε 4.061 mm, το πλάτος τα 1.765 mm και το ύψος τα 1.435 mm, ενώ ο χώρος αποσκευών κρίνεται αποδεκτός για τα δεδομένα της κατηγορίας και κυμαίνεται μεταξύ 267 και 1.042 λίτρων.
Η μέση κατανάλωση ενέργειας στο Corsa Electric με τους 156 ίππους ανέρχεται με βάση τις τυποποιημένες μετρήσεις σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP σε 14,3 kWh ανά 100 χιλιόμετρα και είναι κατά 1,5 kWh χαμηλότερη από την αντίστοιχη της πιο αδύναμης έκδοσης των 136 ίππων. Επίσης το δυνατότερο ηλεκτρικό Corsa (Long Range) προσφέρει γύρω στα 50 km μεγαλύτερη αυτονομία λόγω της υψηλότερης αποδοτικότητας του νέου μοτέρ του, αλλά -εν μέρει- και της αντλίας θερμότητας, που περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό του. Η νέα μπαταρία απαρτίζεται από λιγότερες κυψέλες αισθητά μεγαλύτερων διαστάσεων εξοικονομώντας έτσι βάρος και χώρο και προέρχεται από την κινεζική BYD, μελλοντικά όμως θα εφοδιάζεται η Opel με μπαταρίες κατασκευής από τον όμιλο Stellantis.
Οδηγώντας
Στην πρώτη οδηγική μας εμπειρία στο Russelsheim στην πόλη της Opel, οδηγήσαμε το μοντέλο με τα 156 PS που είναι η έκδοση GS Long Range. Με βάση όλα αυτά τα δεδομένα, μόνο έκπληξη δεν προκαλούν οι γρήγορες επιδόσεις του νέου ηλεκτρικού μοντέλου, που επιταχύνει από στάση έως 100 km/h σε μόλις 8,1 δευτερόλεπτα. Ειδικότερα στο πρόγραμμα «Sport» με πάση δυνάμει 156 PS μοιάζει το βάρους περίπου 1,5 τόνων Opel Corsa Electric ασυγκράτητο, ενώ αντιθέτως στη επιλογή Eco περιορίζεται αισθητά -και συνειδητά- η ισχύς στους 82 PS και το ταπεραμέντο του για χάρη μιας αισθητά οικονομικότερης κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ υπάρχει και το πρόγραμμα Normal που φέρνει την ισχύ στους 109 PS. Επομένως οι διακυμάνσεις στην αίσθηση ισχύος δικαιολογούν απόλυτα την ονομασία των driving modes.
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που προκαλεί μια αίσθηση χαράς στον οδηγό με δυνατές, άνετες επιταχύνσεις, ευέλικτο, ενώ και σε γρήγορες στροφές είναι εξαιρετικά ασφαλές και σταθερό. Το τιμόνι έχει πολύ ευχάριστη και άμεση αίσθηση σε αντίθεση με πολλούς ανταγωνιστές του. Μετά λόγου γνώσεως το Corsa Electric είναι ένα σπορ μικρό αυτοκίνητο και μπορεί να αποτελέσει μια καλή βάση ακόμη και για εμπλοκή στα Motorsport. Αν ήθελε μια βελτίωση είναι λίγο ανήσυχο όταν περνά από κακό οδόστρωμα όντας σφικτό.
Αν και διαθέτει μια πλειάδα ADAS αυτά δεν παρεμβαίνουν δραματικά αφήνοντας στον οδηγό στην ησυχία του και επεμβαίνουν μόνο όταν υπάρχει απόλυτη ανάγκη. Δεν έχει όμως επίπεδα ανάκτησης ενέργειας παρά μόνο το B (Brake) Και με αυτό μπορείς να επιτύχεις One pedal drive.
Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις αναμένονται στις αρχές Νοεμβρίου στη χώρα μας και μάλιστα θα υπάρχει άμεση διαθεσιμότητα αρκετών αυτοκινήτων. Τα ηλεκτροκίνητα Opel Corsa Electric εκτιμάται ότι θα τα υποδεχθούμε στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο και το υβριδικό που εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα 28 PS με τον οποίο το αυτοκίνητο θα μπορεί να κινείται έως και 50% αμιγώς ηλεκτρικά κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024.