And the winner is… Hyundai Kona! Τα μέλη του δημοσιογραφικού θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» μετά από ψηφοφορία έδωσαν το μεγάλο βραβείο στο νέο Hyundai Kona. Για να δείτε την τελική κατάταξη με τα άλλα μοντέλα πατήστε εδώ. Εμείς στο Car and Driver είχαμε τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε αμέσως μετά την άφιξή του στην Ελλάδα και να σας μεταφέρουμε αναλυτικά τις εντυπώσεις μας από τη νέα γενιά του κορεατικού SUV.
Η αλήθεια είναι ότι είχαμε αρχίσει καιρό πριν να παρακολουθούμε με έκπληξη το σχεδιαστικό τσουνάμι της Hyundai. Χαρήκαμε με το Bayon, εντυπωσιαστήκαμε με το Tucson, κοντοσταθήκαμε μπροστά στο IONIQ 5 και είπαμε «μπα, αποκλείεται!» μπροστά στο IONIQ 6. Και κάθε φορά, κάθε ένα μοντέλο κέρδιζε βαρυσήμαντα βραβεία, όχι μόνο γιατί τα αυτοκίνητα τούτα φαίνονται όμορφα, αλλά γιατί έχουν πολύ βάθος σε κάθε τους πτυχή. Βάθος ποιοτικό, καινοτομίας και τεχνολογικής εφαρμογής, που είναι εκεί για να τη χαίρονται οι οδηγοί και οι επιβάτες και όχι για να βαυκαλίζονται οι –πάντα σεμνοί– μηχανικοί της φίρμας. Και ιδού, λοιπόν, το νέο Kona να το δοκιμάσουμε σε μια έκδοση που συνδέει αρκετά πράγματα από το παρόν και το μέλλον της Hyundai.
Πιο νέο… σε όλα
Το Kona δεν έτυχε απλώς θερμής υποδοχής λόγω κατασκευαστή, ούτε επειδή Kona είναι ένας επίγειος παράδεισος στη Χαβάη (όπου μάλλον όλοι θα θέλαμε να πάμε). Ήταν ένα από τα ελάχιστα μοντέλα της κατηγορίας που είχε πλήρη γκάμα μοντέλων: από χιλιάρι μέχρι αμιγώς ηλεκτρικό και από diesel και τετρακίνητο μέχρι N και… τετρακίνητο, προσφέροντας πολλά σε συμπαγές «περιτύλιγμα», αποτελώντας μια από τις… χήνες με τα χρυσά αυγά για τη Hyundai παγκοσμίως. Η επόμενη ημέρα, όμως, που είναι ηλεκτρική έπρεπε να κάνει τις ομάδες εργασίας των Κορεατών να ανεβάσουν, για μία ακόμα φορά, τα μανίκια και να επιδοθούν σε έναν αγώνα δρόμου: να φτιάξουν μια πλατφόρμα που να μπορεί να είναι –κυρίως– έτοιμη να γίνει EV, αλλά συνάμα να χωρά τα μηχανικά σύνολα του σήμερα. Ιδού, λοιπόν, το νέο Kona.
Όπως συνήθως συμβαίνει με τα sequels μεγάλων επιτυχιών στην αυτοκινητοβιομηχανία (και όχι στον κινηματογράφο), το Kona… 2 έρχεται βελτιωμένο, πιο ώριμο και καλύτερο με μια ολιστική προσέγγιση. Για τους αριθμολάγνους, το νέο Kona είναι 150 mm μακρύτερο και 25 mm πλατύτερο και έχει 60 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο προσφέροντας 77 mm μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια και 11 mm μεγαλύτερο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, αποκαθιστώντας έτσι την τάξη, κάνοντας πλέον το Bayon μικρότερο του Kona. Και, τώρα, το βλέπετε; Ελάχιστα θυμίζει το Kona πρώτης γενιάς έχοντας σχεδιαστικά ευρήματα που φέρνουν το μέλλον της φίρμας πιο κοντά. Από το «ρύγχος καρχαρία» εμπρός μέχρι την πόρτα του πορτμπαγκάζ, η φωτεινή λωρίδα “Seamless Horizon” εμπρός και πίσω (αρέσκονται οι Κορεάτες σε ποιητικές περιγραφές, αφού και η χώρα τους ονομάζεται «Η χώρα της Πρωινής Γαλήνης») βάζει φαρδιά, κυριολεκτικώς, και πλατιά τη νέα σχεδιαστική υπογραφή που αρέσει πολύ το βράδυ, θυμίζοντας… Mercedes-EQ.
Στην έκδοση N-Line της δοκιμής μας σαφώς και έχει θυσιαστεί ένας κάποιος μινιμαλισμός υπέρ της σπορ επίφασης που αυτή η εξοπλιστική έκδοση διακηρύσσει. Σπορ προφυλακτήρες εμπρός και πίσω (εδώ με έναν διόλου ευκαταφρόνητο διαχύτη, πίσω) σπέσιαλ σπόιλερ και αεροτομή και μια διπλή απόληξη για να κάνουν τη διαφορά (αισθητική και αεροδυναμική, αφού ο συντελεστής έπεσε από το 0,29 στο 0,27). Με το κατάμαυρο χρώμα του, το ταμπελάκι N-Line δίπλα στα ψαρωτικά ηλεκτρικά ανοιγοκλειόμενα κλαπέτα στη μάσκα, αλλά και χωρίς πλαστικά φρύδια στους θόλους, τούτο το Kona φωνάζει ότι θέλει να γίνει κανονικό «N» (υπομονή!). Αν κάποιος θέλει καλά και ντε να αναφέρει ψόγο, είναι ίσως η χαμηλή τοποθέτηση των εμπρός και πίσω φωτιστικών στις τέσσερις γωνίες, όπως και στο Kona πρώτης γενιάς, που μάλλον προσθέτουν ύψος στο μάτι και έξτρα φροντίδα μη γρατζουνιστούν σε κάποια διαδικασία στάθμευσης, καθώς, σε αντίθεση με το πρώτο Kona, δεν έχουν πλαστικά ένθετα προστασίας.
Lounge… επί τροχών
Οι πινελιές ενός σπορ περιβάλλοντος συνεχίζονται και στο εσωτερικό, με τα μαρσπιέ να έχουν καρώ, αγωνιστικές, διακοσμητικές λωρίδες, το τιμόνι να είναι απίθανα σπορτίφ σε όψη (και λίγο μεγαλύτερο σε «διάμετρο» από ό,τι θα θέλαμε), τα πεντάλ αλουμινένια και η οροφή μαύρη. Σε ένα σαλόνι με τυπικά καθίσματα και το έμβλημα «Ν» στα προσκέφαλα. Τα εισαγωγικά στη διάμετρο του τιμονιού έχουν να κάνουν με το ότι δεν είναι ακριβώς κυκλικό, δεν είναι flat-bottom, ούτε πεπλατυσμένο, όπως αυτά των Peugeot, αλλά περισσότερο… BMW iX. Αρχίσαμε λίγο ανάποδα, αλλά δεν πειράζει… Κι αυτό γιατί έχουμε τόσα νέα πράγματα μέσα στο νέο Kona που ίσως θα έπρεπε να το λένε… baby Tucson! Αρχής γενομένης με το ταμπλώ, είναι ρηχό, με αδρές οριζόντιες γραμμές που ορίζουν ένα επαυξημένο πλάτος και την εργονομία των συστημάτων.
Στη βάση του αναπαύονται δύο τεράστιες και με κυρτή, προς τον οδηγό, τοποθέτηση οθόνες υψηλής ευκρίνειας 12,3”, η μία εκτελούσα χρέη πίνακα οργάνων και η άλλη «παράθυρου» προς τον έξω κόσμο και τα τεχνολογικά προηγμένα… σωθικά του αυτοκινήτου που βρίθουν συστημάτων για την ασφάλεια, την άνεση, τη διασύνδεση και, βέβαια, την υβριδική τεχνολογία. Και για να μην νομίζετε ότι οι Κορεάτες κάνουν… ό,τι όλοι οι άλλοι, το νέο Kona είναι άριστο εργονομικά διαθέτοντας μια διπλή συστοιχία φυσικών διακοπτών για το σύστημα πολυμέσων και τον κλιματισμό, διαθέτοντας ταυτόχρονα και πρόσβαση (για τα περισσότερα συστήματα) και από την κεντρική οθόνη αφής. To νέο ψηφιακό περιβάλλον είναι απλό, ευανάγνωστο και σε full ελληνικά (με εξαίρεση την αδυναμία κατανόησης της ελληνικής γλώσσας για φωνητική βοηθό, κάτι που ισχύει στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα).
Είναι, δε, το πρώτο «γήινο» Hyundai με το νέο interface ccNC, το connected car Navigation Cockpit, το οποίο έχει ήδη δοκιμαστεί σε βαρύγδουπα μοντέλα της φίρμας, όπως τα Grandeur και Genesis. Τα υλικά είναι ως επί το πλείστον σκληρά, αλλά με μια μαλακής υφής, ματ, ανάγλυφη επένδυση που δεν αντανακλά τις ακτίνες του ήλιου και η συνολική αίσθηση ευρυχωρίας και πρακτικότητας, με τη μεταφορά του επιλογέα στα δεξιά της κολόνας του τιμονιού είναι κορυφαία. Ένα, δύο πταίσματα έχουν να κάνουν με την έλλειψη roll-top καλύμματος στην κονσόλα και με την επινόηση για τους εκτεινόμενους βραχίονες στήριξης στις δύο ποτηροθήκες που λειτουργούν και ως οριζόντιοι… καταπέλτες χωρίς soft touch λειτουργία. Οι χώροι πίσω από τα εμπρός καθίσματα είναι, αναμενόμενα, εξαιρετικοί αφού το νέο Kona προσφέρει ένα επίπεδο πάτωμα, λεπτότερα καθίσματα, τα οποία μαζί με την προαναφερθείσα αύξηση των διαστάσεων, έσβησαν τα μετρίως χωροταξικά κείμενα της πρώτης γενιάς προσφέροντας και 466 L χώρου αποσκευών (μέχρι την εταζέρα).
Νέο και παλιό
Η πλατφόρμα Κ3 της Hyundai είναι κάτι σχετικά νέο στο μηχανολογικό και δομικό «γίγνεσθαι» των Κορεατών. Φτιαγμένη το 2020 για μια πληθώρα κινητήριων συνόλων, με πρώτη προτεραιότητα την ηλεκτροκίνηση στις compact κατηγορίες (την ίδια «φορά» και το μεγαλύτερο Elantra) ζυγίζει λιγότερο, προσφέρει καλύτερη οικονομία καυσίμου και χαμηλότερο κέντρο βάρους, με σχεδίαση που την κάνει ιδιαίτερα ασφαλή, παρά τους μικρούς της προβόλους. Το μεταξόνιο είναι μεγάλο, η θέση οδήγησης είναι χαμηλή (κι αυτό, παρά την απόσταση των 17 cm του πατώματος από το έδαφος, της έκδοσης N-Line), ενώ προσφέρει και εξαιρετική στρεπτική ακαμψία κατασκευασμένη in-house από ατσάλι της Hyundai. Όπως και στο προηγούμενο Kona Hybrid, ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού αποδίδει μέγιστη ισχύ 105 PS/5.700 rpm.
Συνδυάζεται, δε, με μίζα δυναμό και με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 44 PS, με τη συνδυαστική ισχύ να είναι 141 PS και τη ροπή στα 265 Nm. Συνεργάζεται με το 2ης γενιάς κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων χωρίς γρανάζι για την όπισθεν για εξοικονόμηση βάρους και καυσίμου με την οπισθοπορεία να πραγματοποιείται από τον ηλεκτροκινητήρα. Η δε μπαταρία που χρησιμοποιείται είναι ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 1,6 kWh. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον και σοφιστικέ πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων για καλύτερο φιλτράρισμα ταλαντώσεων από το οδόστρωμα και top οδική συμπεριφορά. Κάτι που μας φέρνει στη συνολική NVH αναβάθμιση του νέου SUV, αφού ενσωματώνει ειδικές μονώσεις στο πάτωμα, πολύ ηχοαπορροφητικό υλικό και έξυπνα τρυκ για την καλύτερη απορροή του αέρα. Και ναι, όλα αυτά δεν είναι για να τα λέμε, αλλά βοηθούν συνολικά στην εκπληκτική αναβάθμιση της ποιότητας κύλισης.
Αναβάθμιση
Πατώντας στα ελαστικά Kumho Ecsta PS71 σε διαστάσεις 215/55-R18 (σωστά, 18άρα ζάντα), κρατά σαν N-Line (και όχι σαν Ν) και προσφέρει εξαιρετική άνεση η οποία ενισχύεται πολύ από τη συνολική επίδοση της Hyundai στον τομέα μείωσης θορύβου. Κραδασμοί ελάχιστοι έως μηδαμινοί μπαίνουν στο αυτοκίνητο χωρίς να αλλοιώνουν την άνεση σε κακό ανάγλυφο, αλλά ένα «κλικ» μόνο μένει πίσω το αυτοκίνητο από την αμεσότητα που προσδοκάς από την σπορτίφ έκδοση δοκιμής. Σε επίπεδο απόδοσης της υβριδικής λειτουργίας (το έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν), πρόκειται για την καλύτερη σύλληψη ισχυρής υβριδικής τεχνολογίας στην κατηγορία. Ο βενζινοκινητήρας στροφάρει καλά και δεν διαμαρτύρεται ιδιαίτερα, το κιβώτιο ταχυτήτων προσφέρει μια χαρά σβέλτες αλλαγές και ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να προσφέρει όχι μόνο πρώτης τάξεως ενίσχυση στα δρώμενα της απόδοσης, αλλά και αμιγή ηλεκτροκίνηση για ικανές αποστάσεις.
Το κλου σχετικά με τα drive modes: Στην Eco λειτουργία, τα paddles αλλαγής σχέσεων στο τιμόνι χρησιμοποιούνται για τη βαθμηδόν εφαρμογή αναγεννητικής πέδησης σε τέσσερα βήματα, ενώ στη Sport ρύθμιση (όπου τα πράγματα γίνονται εξόχως ζωηρά), αλλά και στη Snow, τα ίδια paddles αλλάζουν κλασικά ταχύτητες. Σούπερ! Στις δε πιο απαιτητικές διαδρομές, η Hyundai μάς πληροφορεί ότι έχει εφαρμόσει σπέσιαλ λογισμικό με την ονομασία «e-Motion» για καλύτερη απόδοση των κινητήρων, έτσι ώστε να μην κρεμάει το σύνολο και να υπάρχει επάρκεια ισχύος κατά την έξοδο από στροφή. Από κατανάλωση, επίσης, είδαμε σπουδαίες επιδόσεις, αφού εντός πόλης είχαμε μια επίδοση στα 4,4 L/100 km και στην Εθνική οδό 6,6 L/100 km. Και μιας και δεν έχουμε ακόμα αναφέρει κάτι για την… προίκα, αξίζει να σημειώσουμε ότι όλα όσα βιώσαμε τελούσαν υπό ένα ισχυρό πλέγμα τεχνολογιών ασφαλείας, το Hyundai SmartSense ADAS. Και Forward Collision-avoidance Assist και Lane Keeping Assist και Blind-Spot Collision Avoidance Assist, Safe Exit Warning, Driver Status Monitor με αισθητήρα στην κορυφή της κολόνας του τιμονιού που «διαβάζει» προς τα πού κοιτάμε και προειδοποιεί αν μας δει να… χαζεύουμε και πολλά ακόμα που σε κάνουν να νιώθεις περιτριγυρισμένος από τεχνολογία, τόσο που μπορεί να είσαι alert. Αλλά κι επειδή και αυτό το προέβλεψαν εκεί, στη Hyundai υπάρχει και μια 10άδα από χαλαρωτικές συνθέσεις ήχων και μουσικής για να δημιουργήσεις ένα καλό… ζεν από το εξαιρετικής πιστότητας ηχοσύστημα.
Icon
Με αυτά και μ’ εκείνα, φτάσαμε στον επίλογό μας. Έχοντας κάνει εκατοντάδες χιλιομέτρων με άνεση, ασφάλεια και δόσεις μιας σπορ χροιάς, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι, πλέον, με το νέο Kona έχουμε ένα προϊόν ανώτερης κατηγορίας, αναβαθμισμένο σε όλα όσα προσφέρει αναλογικά με τα μεγαλύτερα και ακριβότερα αδέλφια του. Επομένως ανάλογη είναι και η τιμολογιακή του… προαγωγή αφήνοντας το Bayon ως το βασικό μοντέλο για όποιον θέλει ένα value-for-money (όπως το λέγαμε χρόνια για τους Κορεάτες) και το Kona για όποιον τα θέλει… όλα στη μικρομεσαία κατηγορία. Όλα, μιας και είναι κορυφαίο.
Το Kona είναι διαθέσιμο σε τρείς εξοπλιστικές εκδόσεις στην ελληνική αγορά, τις Premium, Distinctive και N Line. Σε ότι αφορά τις τιμές πώλησης ξεκινούν από τα €26.290 για την έκδοση με τον 1.0Τ ΜΗEV (Mild Hybrid) και τους 120 ίππους και το εξοπλιστικό πακέτο Premium. Οι τιμές για το Kona Hybrid των 141 ίππων αρχίζουν από τα €31.890, ενώ η N Line που ήταν το αυτοκίνητο δοκιμής από τα €35.590.
Δείτε αναλυτικά τις τιμές για το νέο Hyundai Kona πατώντας ΕΔΩ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI KONA Hybrid 1.6 141 PS 2023 TIMH €31.890 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.580, Ατμοσφαιρικός, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 104(141) ΡΟΠΗ Nm/rpm 265
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,9 sec, τελική 165 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,4 L/100km, 108 g/km
ΥΠΕΡ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ, ΧΩΡΟΙ, ΑΝΕΣΗ, ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.
ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ.