Test Drive: Honda Civic Type R - Δοκιμάζουμε το απόλυτο ιαπωνικό hot hatch


Το νέο Honda Civic Type R έρχεται να μοιραστεί μαζί μας την πίστη μας με τις δέκα εντολές του. Είστε πράγματι πιστοί;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: TONY QUIROGA (CAR AND DRIVER, USA) ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ. MICHAEL SIMARI
  • 31/5/2024

Καταλαβαίνετε τι μπορούν να κάνουν τα καλοκαιρινά ελαστικά για εσάς, γιατί μια ηλιοροφή βλάπτει την απόδοση και ότι τα όρια ταχύτητας είναι απλώς αφορμή για διαπραγματεύσεις; Αισθάνεστε διωκόμενοι από τις Αρχές επιβολής του νόμου για τις πεποιθήσεις σας; Λοιπόν, η Honda κατασκεύασε ένα αυτοκίνητο για εσάς. Το νέο Civic Type R. Προχωρήστε, διαδώστε το ευαγγέλιο της απόδοσης και ζήστε σύμφωνα με τον κώδικα συμπεριφοράς του Type R.

I. ΟΥΚ ΥΠΟΣΤΡΕΨΕΙΣ

Αυτή η εντολή είναι αδύνατο να τηρηθεί από ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, ή έτσι νομίζαμε. Και όμως, το Civic 11ης γενιάς ακολουθεί την άνωθεν εντολή, παρά τον υπερτροφοδοτούμενο 2,0 L τετρακύλινδρο κινητήρα 329 PS που κρέμεται μπροστά από τον μπροστινό άξονα και το 61,4 τοις εκατό του βάρους του στο ρύγχος του. Στον δρόμο, η πρόσφυση στο μπροστινό μέρος φαίνεται ανεξάντλητη καθώς το Type R στρίβει δεξιά κι αριστερά, πιέζοντας τα πλευρά σας στο bucket κάθισμα με 1,02 g πλευρικής επιτάχυνσης. Βουτήξτε στο apex και απλώς θα πέσετε στα βαθιά, επειδή το τιμόνι χρειάζεται μόλις 2,1 στροφές απ’ άκρη σε άκρη και το Type R χώνεται χωρίς κανένα δράμα.

Η έξοδος από τη στροφή, που συνήθως απαιτεί την υπομονή του Ιώβ σε ένα αυτοκίνητο με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, ενορχηστρώνεται αριστοτεχνικά από το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης του Type R. Αυτή η μονάδα, σε συνδυασμό με ένα πολύ έξυπνο μπροστινό γόνατο που περιορίζει το torque steer, περνά τη δύναμη του κινητήρα στα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S και σας επιτρέπει να αδειάζετε τον… γεμιστήρα των 2,0 L χωρίς να ανοίξετε τη γραμμή σας. Επόμενη στροφή. Προσπαθήστε ξανά. Καμία τάση υποστροφής, απλώς μεγαλύτερη ταχύτητα εξόδου. Σαν κάποια αόρατη χορδή να κρατάει το αυτοκίνητο, εμποδίζοντάς το να βγει από τον δρόμο. Δεν έχει νόημα να το κάνει αυτό ένας οδηγός εμπροστοκίνητου, οπότε ας το προσθέσουμε στη λίστα με τα πράγματα που δεν έχουν νόημα.

ΙΙ. ΟΥ ΞΕΠΕΤΑΞΕΙΣ

Όχι με τη σαρκική έννοια. Εκεί μπορείς να ξεσαλώσεις. Εδώ, σημαίνει ότι εκτοξεύεσαι όπως από καταπέλτη. Το boost έρχεται μετά από κλάσματα δευτερολέπτου, αλλά η απότομη αύξηση της ροπής των 425 Nm στις περίπου 3.000 rpm, διαθέσιμη από τις 2.500 έως τις 4.000 rpm, θα σας κάνει να πάτε για αλλαγή ελαστικών. Στρίψτε ελαφρά το τιμόνι, ενώ το σανιδώνετε και το μπροστινό μέρος κυνηγά ανυπόμονα τη μία το χαντάκι και την άλλη τη διαχωριστική γραμμή, καθώς το διαφορικό προσπαθεί να αξιοποιήσει στο έπακρο τη διαθέσιμη πρόσφυση. Η λύση είναι να έχετε πάντα τους τροχούς σε απόλυτη ευθεία. Εξασκηθείτε και θα εκσφενδονίσετε και τα 1.429 kg Civic στα 97 km/h σε 4,9 sec, με το πρώτο 400άρι να σημειώνεται σε 13,5 sec με ταχύτητα εξόδου 170,6 km/h.

III. ΟΥΚ ΑΠΩΛΕΣΕΙΣ ΣΧΕΣΗ

Τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων της Honda είναι σπέσιαλ. Ελαφριά, άμεσα, ακριβή και ευχάριστα στη λειτουργία τους, και αυτό του νέου Type R κουβαλά αρκετό από τον χαρακτήρα του προκατόχου του έχοντας το ίδιο πειθαρχημένο κούμπωμα και θετική αίσθηση. Σε περισσότερα από 800 km καταχρηστικά γρήγορων αλλαγών, δεν ακούσαμε ποτέ διαμαρτυρία από τα συγχρονιζέ, καθώς αλλάζαμε ταχύτητα λίγο πριν τα κόκκινα στις 7.000 rpm. Επίσης, δεν είχαμε αστοχία σε κανένα κατέβασμα. Ένας ελαφρύτερος σφόνδυλος κάνει το γκάζι ελαφρώς πιο γρήγορο από πριν, και ένα απλό πάτημα του δεξιού πεντάλ ανεβάζει τις στροφές του κινητήρα για rev matching στα κατεβάσματα. Για όσους θέλουν η Honda να το κάνει, υπάρχει ένα βελτιωμένο πρόγραμμα αυτόματου rev matching. Λειτουργεί, αλλά θα μπορούσε να ανταποκριθεί πιο γρήγορα, κάτι που γίνεται αισθητό στην πίστα παρά στον δρόμο.

IV. ΟΥ ΠΟΙΗΣΕΙΣ ΨΕΥΔΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΑΕΡΟΣ

Οι ψεύτικοι αεραγωγοί και οι σπορ πινελιές του αμαξώματος του παλιού Type R που δεν εξυπηρετούσαν σε τίποτε έχουν εξαφανιστεί εις τα εξ ων συνετέθησαν. Η λειτουργικότητα κερδίζει τη φόρμα τούτη τη φορά. Οι αεραγωγοί στον μπροστινό προφυλακτήρα κατευθύνουν περισσότερη ψύξη στους δίσκους των φρένων 13,8‘’, οι οποίοι παραμένουν αμετάβλητοι από τον προηγούμενο Type R. Οι βελτιώσεις στα σέρβο των φρένων, σύμφωνα με πληροφορίες, βελτιώνουν την αίσθηση, αλλά το πεντάλ δεν φαίνεται διαφορετικό. Πατήστε δυνατά το πεντάλ των φρένων φρένα στα 113 km/h και θα μπορείτε να βγείτε και να περπατήσετε 46,6 m αργότερα. Η στάση από τα 160 km/h διαρκεί μόλις 93,9 m. Οι πραγματικοί αεραγωγοί λειτουργούν. Το μόνο ντεγκραντάρισμα που θα βρείτε σε ένα Type R είναι στα… μαλλιά του οδηγού.

V. ΜΝΗΣΘΗΤΙ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ, ΝΑ ΤΗΝ ΤΗΡΕΙΣ ΑΠΑΡΕΓΚΛΙΤΑ.

Κάτω από τους θόλους των φτερών, το κατά 88 mm φαρδύτερο εμπρός και 47 mm φαρδύτερο πίσω μετατρόχια, τους τροχούς με πέλμα 265 mm, τους πραγματικούς αεραγωγούς στο καπό, τις τρεις απολήξεις της εξάτμισης και το κατά 7 mm χαμηλωμένο αμάξωμα κρύβεται ένα Civic Sport hatchback. Η εσωτερική διακόσμηση και η ποιότητα κάνουν ένα τεράστιο άλμα στη νέα γενιά. Τακτοποιημένος και λειτουργικός, ο πίνακας οργάνων δείχνει premium. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από δύο απεικονίσεις τού πίνακα οργάνων. Τα όργανα «R» έχουν έναν μη γραμμικό στροφόμετρο που σε κάποιους από εμάς θύμισε το θρυλικό S2000. Πάνω από τα χειριστήρια HVAC υπάρχει μια οθόνη αφής 9,0 ‘’ που λειτουργεί γρήγορα και διαισθητικά και διαθέτει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Ένα μεγάλο μέρος του σεβασμού που σου γεννάται στον δρόμο προς τη δουλειά είναι η ποιότητα κύλισης. Ρυθμισμένα στο Comfort, τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ είναι υπάκουα. Κάποια απότομα κτυπήματα αντηχούν στην καμπίνα, αλλά στην ουσία το Type R δέχεται μικρές καταπονήσεις. Μπείτε στη λειτουργία Sport ή R για να καταστρέψετε τη διαδρομή σας χωρίς πραγματικό όφελος στο χειρισμό. Όσοι κινείστε στον αυτοκινητόδρομο, θα νιώσετε 73 ντεσιμπέλ θορύβου από τον κινητήρα, τον άνεμο και τον δρόμο. Εάν έχετε περάσει περισσότερο από το 50% της ζωής σας τον περασμένο αιώνα, η ατμόσφαιρα της καμπίνας θα αρχίσει να σας ενοχλεί μετά από περίπου ένα εικοσάλεπτο. Τουλάχιστον οι επιβάτες του πίσω καθίσματος μπορούν να ακούσουν τις συνομιλίες των εμπρός, κάτι που δεν ήταν εφικτό με 113 km/h στο προηγούμενης γενιάς Type R.

VI. ΤΙΜΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΟΥ

Οι ομοιότητες με το κανονικό Civic δίνουν στο Type R εξαιρετική ευχρησία και πρακτικότητα. Το κανονικό Civic Sport έχει πλέον 2,8 κυβικά μέτρα χώρου επιβατών και 410 L πορτμπαγκάζ, και το ίδιο ισχύει και για το Type R. Aυτό είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο. Οπότε πηγαίνοντας στο supermarket μη διστάσετε να πάρετε ό,τι θέλετε σε οικογενειακό μέγεθος. Για ακόμα περισσότερη ικανότητα μεταφοράς, διπλώστε τα πίσω καθίσματα και πάρτε στο σπίτι σας εκείνην τη μεγάλη συρταριέρα που είδατε στο Facebook Marketplace. Ούτε ένα κυβικό εκατοστό από την πρακτικότητα του Civic δεν λείπει εδώ. Βεβαίως, έχει μια πορφυρή μοκέτα και μπροστινά καθίσματα με μεγάλο πλευρικά στηρίγματα που μπορεί να σε κάνουν να αναστενάξεις βγαίνοντας από αυτά, αλλά είναι Civic, παρ΄όλα αυτά. Στο πίσω μέρος, το μεταξόνιο των 2,734 m βοηθά στην προσθήκη 35 mm χώρου για τα πόδια και κάνει το 60/40 διαιρούμενο πίσω κάθισμα φιλικό προς την… Uber, όπως και στη βασική έκδοση. Ένα μειονέκτημα του να μοιράζεσαι τόσα πολλά με ένα αδερφάκι μισό σε ισχύ είναι ότι η Honda δεν μεγάλωσε το ρεζερβουάρ καυσίμου για το Type R, οπότε οδηγήστε το όπως προβλέπεται και θα είστε τυχεροί να πάρετε περισσότερα από 400 km αυτονομίας από τη δεξαμενή των 47 L.

VII. ΟΥΚ ΕΠΙΘΥΜΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΤΟΥΟΤΑ GR COROLLA ΤΟΥ ΓΕΙΤΟΝΟΣ

Είναι απίθανο να έχετε μάτια για κάτι άλλο, από τη στιγμή που το νέο Type R δείχνει υπέροχο με τους τροχούς 19 ‘’ και το χαμηλωμένο αμάξωμα. Δεν είμαστε σίγουροι για το τι συνέβη με τον προηγούμενο Type R, αλλά μία από τις θεωρίες μας είναι ότι ήταν το γλυπτό μικτών μέσων η εργασία ενός φοιτητή Εικαστικών που μπερδεύτηκε με το Civic 10ης και το έργο του φοιτητή μπήκε στην παραγωγή. Το πραγματικό Civic; Βαθμολογήθηκε με Α- στο Μάθημα «Εφαρμοσμένα Μεικτά Μέσα».

VIII. ΟΥΚ ΥΠΕΡΘΕΡΜΑΝΘΕΙΣ

Κάνοντας γύρους στην πίστα με το προηγούμενης γενιάς Type R, πολλές φορές διαπιστώθηκαν ζητήματα υπερθέρμανσης που έστειλαν το σύστημα μετάδοσης σε safe mode. Για να λυθεί το πρόβλημα, το νέο Type R έχει τώρα 48 τοις εκατό μεγαλύτερο άνοιγμα εμπρός που κατευθύνει τον αέρα σε ένα μεγαλύτερο ψυγείο και ένα ενδιάμεσο μεγαλύτερο Intercooler. Θα πρέπει να περιμένουμε λίγο μέχρι να βάλουμε και το νέο Type R στην πίστα, αλλά όσο το είχαμε για δοκιμή αντιμετωπίσαμε μηδενικά θέματα υπερθέρμανσης.

IX. ΟΥ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΤΑ ΜΕΓΙΣΤΑ

Τι θα χρεώσουν οι έμποροι για το Type R μένει να φανεί, αλλά η Honda έχει ορίσει την τιμή στα $43.990, και τα μόνα εργοστασιακά έξτρα είναι η βαφή και οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου. Φυσικά, οι έμποροι θα προμοτάρουν μια ατελείωτη επιλογή αξεσουάρ. Αδιαφορήστε για όλα, εκτός των ελαστικών πίστας Michelin Pilot Sport Cup 2. (Για να δείτε την τιμή του Honda Civic Type R στην Ελλάδα, πατήστε ΕΔΩ).

Χ. ΟΥΚ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΤΕΙΣ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΩΣ

Υποψήφιοι αγοραστές που θέλουν να παρουσιαστούν ως λάτρεις του αυτοκινήτου δεν θα προκρίνουν να αποκτήσουν το νέο Type R. Έρχεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, δεν μπορείτε να βάλετε δερμάτινα καθίσματα και η Honda δεν θα σας πουλήσει ηλιοροφή. Το Type R έχει όλα τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης τα οποία οι ανειδίκευτοι οδηγοί και οι Οργανισμοί Ασφαλείας λαχταρούν, αλλά οι αγοραστές του νέου Type R δεν είναι οι τύποι που προκαλούν χαζά ατυχήματα ενώ τεξτάρουν μηνύματα στο κινητό τους εν μέσω κυκλοφοριακής συμφόρησης. Αυτό είναι ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο, συντονισμένο και κατασκευασμένο για τους αληθινούς πιστούς.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HONDA CIVIC TYPE R 2023   TIMH €   ΤΕΛΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.996, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 242(329)/6.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 420/2.500-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,4 sec, τελική 275 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,2 L/100km, 186 g/km

HONDA CIVIC TYPE R 2023

ΥΠΕΡ ΣΤΡΙΒΕΙ ΣΤΟ 1,02 G, ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.

ΚΑΤΑ ΤΑ BURN-OUT ΜΕ ΠΡΩΤΗ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΑΝΩΡΙΜΑ, ΘΟΡΥΒΟΙ ΣΕ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ, ΜΙΚΡΟ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ.