Κατ’ αρχάς είναι ένα Hyundai κι αυτό σημαίνει μπόλικη τεχνολογία σε ό,τι αφορά τον κινητήρα, τη διασύνδεση και τα συστήματα ασφαλείας. Κατά δεύτερον είναι ένα όμορφο, συμπαγές SUV με μήκος στα 4.215 mm, πλάτος 1.800 mm, ύψος 1.575 mm που για την περίσταση της σπορτίβικης έκδοσης N-Line έβαλε λίγη από την…προβιά ενός λύκου (δείτε το καπό, τις ζάντες, τα σποίλερ, την αεροτομή τη σχεδίαση της εμπρός μάσκας και του προφυλακτήρα και το διαχύτη πίσω αν δε σας μαγνήτισε το κατακόκκινο του αμαξώματος).
Κι ύστερα μπείτε σε ένα φιλικό σαλόνι με ένα μεταξόνιο στα 2,6 μέτρα, που είναι ταυτισμένο με το σήμερα, χάρη στις μεγάλες του οθόνες (μία οθόνη 10,25'' για την απεικόνιση του πίνακα οργάνων και το multimedia των 8 ''), τις πολλές ανέσεις (ηχοσύστημα Krell δεν έχουμε ούτε στο σπίτι μας!), την κορυφαία πρακτικότητα και τους χώρους που είναι μια χαρά για μια μικρή οικογένεια ή μια παρέα και με πορτμπαγκάζ στα 372 λίτρα. Κι ύστερα, αρχίζουν τα… ωραία.
Σπορ και πρακτικό εσωτερικό
Όμορφα καθίσματα, κόκκινες ραφές, μεταλλικά πεντάλ και το λογότυπο N στο τιμόνι, στον λεβιέ ταχυτήτων και στα καθίσματα και ένας επιλογέας που υποδηλώνει την ύπαρξη ενός διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου 7 σχέσεων, με paddle shifters στο τιμόνι και εκατέρωθεν του μοχλού δύο διακόπτες που κάνουν τη μεγάλη διαφορά: ο ένας για το Drive mode πρόγραμμα παραμετροποίησης (Normal, Eco, Sport) και γνωρίζετε τι σημαίνουν, κι από την άλλη ο διακόπτης Lock για το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού, καθόσον το αυτοκίνητο είναι και τετρακίνητο (με αυτόματη κατανομή ροπής εμπρός πίσω και προσθιοκίνητη, κατά βάση, φύση).
Η τεχνολογία ονομάζεται H-TRAC (αυτόματη κατανομή ροπής εμπρός-πίσω από 100%-0% έως και 50%-50%). Α! και δεν αναφέραμε τίποτε ακόμη για τον κινητήρα.
Πολλά χαμόγελα σκορπάει αυτό το μοτέρ. Είναι ένα τετρακύλινδρο 1600άρι σύνολο με turbo και τεχνολογία VCCD χρονισμού και ελέγχου των βαλβίδων, την πατέντα της Hyundai που ρυθμίζει τη διάρκεια του ανοίγματος και του κλεισίματος τους ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.
Η ισχύς; Είναι 198 ίπποι και η ροπή φτάνει στα 265 Nm από τις 1.600 έως τις 4.500 rpm με επιδόσεις που μπορούν να συγκριθούν –υπό ιδανικές συνθήκες- με ένα καυτό hatch.
Είναι και η τετρακίνηση που βολεύει τον τρόπο που μπαίνουν τόσα άλογα στο δρόμο, είναι και η σοφιστικέ ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω που κάνουν το σύνολο πειθαρχημένο χωρίς αναπηδήσεις του πίσω άξονα.
Γρήγορο και σταθερό
Αυτό που λείπει αν θέλουμε να… διυλίσουμε τον κώνωπα είναι η έλλειψη αποφασιστικότητας από το κιβώτιο σε γρήγορες αλλαγές και μια μικρή ραθυμία τη στιγμή που βυθίζεις το δεξί σου πόδι στο πεντάλ του γκαζιού, κάτι που δείχνει ότι το αυτοκίνητο είναι N-Line και όχι N. Αυτό έχει και την ανάλογη επίπτωση στο 0-100 km/h που έρχεται σε 8,1 sec τη στιγμή που πχ. το Puma ST των 200 ίππων με κίνηση στους εμπρός τροχούς και μηχανικό κιβώτιο πιάνει το 0-100 km/h σε ένα αγωνιστικό 6,7 sec. Είναι λοιπόν ταχύ τούτο το Kona με σπέσιαλ ρυθμισμένη ανάρτηση και ελαστικά 235/45-R18 στο αυτοκίνητο δοκιμής μας. Ελαστικά που όμως δεν είναι σπορ, τα Continental Premium Contact 6. Το αποτέλεσμα είναι σκληρό για τους επιβάτες αλλά –προς τιμήν των μηχανικών της Hyundai- το πολύ καλό πάτωμα φαίνεται ότι δε στρεβλώνει εύκολα με ευεργετικές συνέπειες στην οδική συμπεριφορά. Αν προτιμήσετε πιο σπορ τετράδα ελαστικών, τότε είναι βέβαιο ότι θα ανεβάσετε επίπεδο και ρυθμό οδήγησης.
Πολυεργαλείο
Τι κερδίζουμε λοιπόν από την εξίσωση; Ένα πληθωρικό σε εμφάνιση και εξοπλισμό compact τετρακίνητο SUV με την ευκολία ενός διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου και ισχύ που σπανίζει στις μέρες μας από αυτά –και όχι μόνο- κυβικά και με δυνατότητες πέρα από τα καθιερωμένα. Έτσι όπως είναι στο κόκκινο χρώμα του μοιάζει σαν ελβετικός πολυσουγιάς. Ένα Victorinox με τέσσερις ρόδες που μπορεί να κινηθεί σβέλτα, να στρίψει και να σου δώσει καλές σπορ δόσεις μετακίνησης μαζί με την πρακτικότητα ενός αυτοκινήτου που μπορεί να πάει παραπέρα από την άσφαλτο (απόσταση πατώματος από το έδαφος στα 170 mm), πακτωμένο τεχνολογία ασφαλείας και ανέσεων και εξαιρετικούς δείκτες αξιοπιστίας μαζί με 5ετή εγγύηση. Εντάξει, καταναλώνει λίγο παραπάνω από ό,τι θέλει κανείς από ένα καθημερινό αυτοκίνητο αλλά 198 άλογα είναι αυτά. Τι ωραία να ήταν 280!...
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI KONA N-Line 7DCT 4WD 198 PS 2022 TIMH €28.690 ΤΕΛΗ €141,95
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 145,6 (198)/6.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 265/1.600-4.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,1 sec, τελική 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,3 L/100km, 167 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΔΥΝΑΜΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ.
ΚΑΤΑ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ, ΕΛΑΣΤΙΚΑ.