2022 Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 PS DCT (4x4) - Test Drive: Δοκιμάζουμε το value for money SUV


Συμβαίνει κάτι ενδιαφέρον με το Skoda Kodiaq. Από την πρώτη στιγμή ξέρεις τι να περιμένεις από αυτό και τι είναι σε θέση να σου προσφέρει στην καθημερινή αναγκαιότητα μετακίνησης. Και η επανασχεδίασή του ενίσχυσε αυτή την πραγματικότητα. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 19/2/2022

Θεωρείς ότι γνωρίζεις το αυτοκίνητο εξαρχής και ότι δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο το οποίο θα σε ξαφνιάσει απρόσμενα ή ότι θα σε εκπλήξει, σε μια διαδικασία κορύφωσης των συναισθημάτων που μπορεί να προκαλέσει. Αυτό ισχύει.

Το Skoda Kodiaq δεν είναι το αυτοκίνητο που θα μπορέσει να γεμίσει το υπέρογκο εσωτερικό του με πλέριες εντυπώσεις τις οποίες θα προκαλέσει με «την πρώτη ματιά». Ούτε είναι ένα όχημα που θα πρωταγωνιστεί στη συντασσόμενη λίστα των υποψήφιων μοντέλων προς αγορά. Και αυτό είναι ένα μειονέκτημα. Όχι για το μοντέλο, καθαυτό, αλλά γι’ αυτόν που θεωρεί ότι έχει λόγους να μην το πράξει.

Η πιο σύγχρονη μορφή του

Η επανασχεδίαση τού Kodiaq ήταν η ευκαιρία για να αναδειχτούν –κατά πρώτον– κάποια αισθητικά στοιχεία του τα οποία ως τότε «χάνονταν» στη γενικότερη μορφή του. Αυτή, εξ’ ορισμού ήταν ό,τι ονομάζουμε ως δυναμική και έντονη και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά.

Το 2016, το crossover/SUV μοντέλο πήρε τη θέση τού Yeti εντός της Skoda, το οποίο είχε αφήσει το δικό του –αρκετά έντονο– σημάδι στην πρόσφατη ιστορία της τσεχικής εταιρείας αλλά και της συγκεκριμένης κατηγορίας, γενικότερα.

Τότε, πριν από περίπου έξι χρόνια, το Kodiaq θα εμφανιζόταν ως η «διάδοχη κατάσταση» αποτελούμενο από όλες τις κατασκευαστικές αξίες τής Skoda. Μεγάλο σε διαστάσεις, απαράμιλλα ευρύχωρο εντός του, απλό και πρακτικό, απευθυνόταν σε όσους χρειάζονταν ένα όχημα με αυτά τα χαρακτηριστικά, το οποίο να μην στερείται σύγχρονων τεχνολογικών λύσεων και να είναι προσιτό οικονομικά.

Με αυτό έγινε η αρχή, για να ακολουθήσουν τα Karoq και Kamiq στη συνέχεια, ως οι «αντιπρόσωποί» του στις μικρότερες διαστάσεις οχήματος της κατηγορίας. Όμως, το Kodiaq διατηρούσε τόσο τον επιβλέποντα ρόλο του και το ειδικό βάρος που είχε στην γκάμα των μοντέλων της εταιρείας. Τα στελέχη αυτής αποφάσισαν να το αναμορφώσουν στο πλαίσιο της περιοδικής, πρακτικής ανανέωσης που αφορούν σε κάθε νέο μοντέλο.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SKODA KODIAQ 2.0 TDI 150 PS, DSG, 4x4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ83

Έτσι, το επανασχεδιασμένο Kodiaq έχει πιο κάθετα τοποθετημένη μάσκα σχέση με πριν η οποία έχει διαφορετικό, εξαγωνικό πλαίσιο, διαθέτει μικρότερους σε ύψος προβολείς LED εμπρός, αναδιαμορφωμένο πλαίσιο για τους προβολείς ομίχλης και ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες. Επίσης, το καπό και οι θόλοι είναι ανυψωμένοι, συγκριτικά με ό,τι ίσχυε ως τώρα.

Στο πίσω μέρος έχουν επανασχεδιαστεί τόσο ο προφυλακτήρας, που ενσωματώνει αεροδυναμικό διαχύτη, όσο και τα φώτα. Τα τελευταία, επίσης είναι πιο λεπτά, διαθέτουν τεχνολογία full LED από τη βασική έκδοση του μοντέλου, ενώ από τη μεσαία εξοπλιστική έκδοση και άνω τα εκεί φλας λειτουργούν με εφέ κίνησης. Τέλος, έχει αναδιαμορφωθεί και η μικρή αεροτομή στην κορυφή του αμαξώματος.

Με αυτές τις αλλαγές, το Kodiaq έγινε πιο κομψό αισθητικά αλλά χωρίς να χάσει τον δυναμισμό του χαρακτήρα του. Ας μην ξεχνάμε ότι είναι ένα SUV όχημα, προσδιορισμός ο οποίος ανταποκρίνεται αληθινά στην έννοιά του, καθώς στη συγκεκριμένη περίπτωση διαθέτει σύστημα τετρακίνησης.

Στο εσωτερικό του, οι κύριες διαφοροποιήσεις αφορούν στη δυνατότητα να διατίθεται με νέες ταπετσαρίες, με το καινούργιας σχεδίασης και διαμόρφωσης τιμόνι που υιοθέτησε η Skoda σε άλλα πρόσφατα μοντέλα της και με την προσθήκη διακοσμητικών λωρίδων στο ταμπλώ.

Δίλιτρος ντίζελ

Ο πετρελαιοκινητήρας με τον οποίο διατίθεται το επανασχεδιασμένο Kodiaq είναι ο 2.0 TDI EVO τον οποίο οι τεχνικοί της εταιρείας έχουν βελτιώσει σε σχέση με πριν. Όπως δηλώνουν, η εκπομπή οξειδίων του αζώτου έχει μειωθεί κατά 80%, συγκριτικά.

Για να το επιτύχουν, το σύστημα εξάτμισης διαθέτει δύο καταλύτες για τη διαδικασία επιλεκτικής (καταλυτικής) αναγωγής (SCR) και –φυσικά– σύστημα ψεκασμού διαλύματος ουρίας («AdBlue») «δύο σημείων» (δηλαδή, ένα στο φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων «DPF» και ένα στον δεύτερο καταλύτη).

Πέραν της προσπάθειας περιορισμού των οξειδίων του αζώτου, ο πετρελαιοκινητήρας έχει αναβαθμιστεί και αναφορικά με τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, άρα και της εκπομπής λοιπών ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα, σε σχέση με πριν. Έτσι, έχει ελαφρύτερο στροφαλοφόρο άξονα, μειωμένες τριβές και χαμηλότερή θερμοκρασία και ακριβέστερο σύστημα ψεκασμού καυσίμου.

Η Skoda, για το Kodiaq 2.0 TDI EVO με το σύστημα τετρακίνησης και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων ανακοινώνει μέση τυποποιημένη τιμή κατανάλωσης 5,8 l/100 km και μέση τυποποιημένη τιμή εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα 152 g/km.

Εντυπώσεις

Οι μεγάλες διαστάσεις του Kodiaq γίνονται αντιληπτές και κατά τη διάρκεια της οδήγησής του. Το αυτοκίνητο είναι ογκώδες και αυτό το καταλαβαίνεις διαρκώς. Φαίνεται από το πόσο ευρύ είναι το ταμπλό, από το πόσο μακριά είναι το πίσω κάθισμα από τις εμπρός θέσεις και από το πόσο απέχει το κρύσταλλο στην πίσω πόρτα, όπως φαίνεται από τον εσωτερικό καθρέφτη.

Όποτε απαιτείται, ο οδηγός πρέπει να έχει κατά νου ότι έχει να διαχειριστεί ένα σχετικά μεγάλο όχημα και να προσέχει αντίστοιχα. Ευτυχώς, οι αισθητήρες που υπάρχουν περιμετρικά –στην περίπτωσή μας– σε ενημερώνουν έγκαιρα για την προσέγγιση σε σταθερό αντικείμενο, τόσο ηχητικά όσο και μέσω γραφικής παράστασης.

To σύστημα αυτόματης τετρακίνησης είναι της Haldex (πέμπτης «γενιάς») στο οποίο ένας ηλεκτροϋδραυλικός πολύδισκος συμπλέκτης μεταφέρει τη ροπή και στους πίσω τροχούς όποτε απαιτηθεί από τις συνθήκες πρόσφυσης του δρόμου ή την κλίση του εδάφους.

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι πολύ ομαλό στις αλλαγές των σχέσεων (είτε «ανεβάζοντας τες» είτε «κατεβάζοντας τες») αλλά σχετικά αργό σε κάποιες περιπτώσεις που θες μια πιο άμεση επιτάχυνση. Το επίπεδο θορύβου κατά την κίνηση είναι σχετικά χαμηλό. Αυτός από τον κινητήρα δεν ενοχλεί, ενώ αυτός (αεροδυναμικός) κατά το ταξίδι είναι μικρός.

Στη δεύτερη περίπτωση, ουσιαστικό ρόλο έχει και το κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς η «μακριά» κλιμάκωση της έκτης και ιδίως της έβδομης σχέσης αυτού επιτρέπει τη σχετικά ήσυχη μετακίνηση. Για παράδειγμα, με ταχύτητα 120 km/h ο κινητήρας περιστρέφεται στις περίπου 1.800 rpm, δηλαδή πολύ χαμηλά και εντός της ωφέλιμης ροπής.

Η ανάρτησή του είναι σχετικά σφιχτή, παρότι τα αμορτισέρ και τα ελατήριά της έχουν σχετικά μεγάλο ύψος. Εμπρός, αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, ενώ πίσω υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και αντιστρεπτική ράβδος.

Η ρύθμισή της επιτρέπει την ταλάντωση όσο το όχημα περνά με μικρή ταχύτητα από κακοτεχνία εντός δρόμου ή από ανώμαλη επιφάνεια εκτός αυτού αλλά απορροφά με ικανοποιητικό τρόπο τις ταλαντώσεις όταν η ταχύτητα είναι αυξημένη (εντός δρόμου, φυσικά). Τέλος, σε ό,τι αφορά στην μέση κατανάλωση καυσίμου, μετρήσαμε 8,2 l/100 km, τιμή η οποία είναι ικανοποιητική για το βάρος του οχήματος.

Το επανασχεδιασμένο Skoda Kodiaq φαντάζει ως ένα από τα πιο συμφέροντα οχήματα που μπορεί κάποιος να αποκτήσει, καθώς δεν κάνει συμβιβασμούς σε ευρυχωρία και πρακτικότητα. Είναι σύγχρονο τεχνολογικά, με καλή ποιότητα κατασκευής και στη συγκεκριμένη έκδοχή του προσφέρει την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου με τη δυνατότητα τετρακίνησης και την οικονομία καυσίμου.

Βεβαίως, η τιμή της εν λόγω έκδοσης ξεκινά από τα 39.200 ευρώ η οποία είναι ένα σεβαστό ποσό σε κάθε περίπτωση. Όμως, για να βρει κάποιος ένα αντίστοιχο «πακέτο» σε άλλη εταιρεία, θα πρέπει να πληρώσει περισσότερα χρήματα, τα οποία συνήθως δεν περισσεύουν.  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SKODA KODIAQ 2.0 TDI 150 PS, DSG, 4x4 2022   TIMH €39.200   ΤΕΛΗ €106,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.968 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110 (150)/3.000-4.200  ΡΟΠΗ Nm/rpm 360/1.600-2.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,6 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,8 L/100km, 152 g/km

SKODA KODIAQ 2.0 TDI 150 PS, DSG, 4x4 2022

ΥΠΕΡ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΑΠΟ ΠΡΙΝ, ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΕΝΙΟΤΕ ΑΡΓΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ INFOTAINMENT.