2021 KIA XCeed 1.6D 7DCT 136 PS 48V Hybrid - TEST DRIVE: Crossover που θυμίζει GT


Είναι αυτός ο συνδυασμός του ντίζελ κινητήρα μαζί με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο που κάνουν το XCeed τον ορισμό του μοντέρνου οικογενειακού crossover. Η KIA δημιούργησε το καλύτερο αυτοκίνητο της που έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα επί ελληνικού εδάφους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 12/12/2021

Και το λέμε αυτό διότι πρόσφατα οδηγήσαμε το νέο και αμιγώς ηλεκτρικό KIA EV6 στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του, που όμως ανήκει σε έναν άλλο κόσμο, αυτόν της ηλεκτροκίνησης. Στα πιο γήινα ελληνικά δεδομένα, το XCeed μοιάζει να είναι το καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο (συμβατικό) μοντέλο των Κορεατών που έχουμε οδηγήσει ποτέ.

Είναι μοντέρνο και θελκτικό σε εμφάνιση, με πολλά εμφανή στοιχεία από crossover (βλέπε προστατευτικά πλαστικά, απόσταση από το έδαφος) και το σημαντικότερο συμμετοχικό στην οδήγηση και με εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Ειδικά η τελευταία θυμίζει χωρίς υπερβολή, premium μεσαία του γερμανικού κατεστημένου.

Εμφανισιακά, το XCeed  έχει ένα μείγμα δυναμισμού και υπερυψωμένου crossover χωρίς να είναι φλύαρο και να κουράζει και αυτό μας αρέσει. Δείχνει ότι ένα σύγχρονο crossover μπορεί να είναι και όμορφο χωρίς πολλές σχεδιαστικές υπερβολές και έχει χωρέσει ένα μοντέρνο δυναμικό σχήμα στα 4,395 μέτρα μήκους του, που μάλλον θα αρέσει στους περισσότερους.

Εντός της καμπίνας, η εικόνα δεν εντυπωσιάζει αφού είναι γνώριμη από το 5θυρο Ceed έχοντας μία κλασική σχεδίαση KIA. Τα υλικά όμως είναι πολύ μαλακά και υψηλής ποιότητας και δίνουν μία αίσθηση που σε ανταμείβει στην αφή και στην όψη. Η ψηφιακή προίκα του είναι πολύ πλούσια με οθόνη 12,3 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία κεντρική 10,25 για το σύστημα infotainment, που υποστηρίζει συνδεσιμότητα με smartphone, όμως αμφότερες επιμένουν στα αγγλικά.

To ευχάριστο είναι ότι υπάρχει αφθονία φυσικών διακοπτών για όλες τις βασικές λειτουργίες της κεντρικής οθόνης και του συστήματος κλιματισμού. Οι διαθέσιμοι χώροι για πέντε ενήλικες είναι άκρως ικανοποιητικοί, το ίδιο και η πρακτικότητα χάρη στους άφθονους χώρους για μικρά αντικείμενα. Ο χώρος αποσκευών αν και έχει ικανοποιητικό σχήμα δεν ξεπερνά τα 380 λίτρα σε όγκο, λόγω της ύπαρξης του υβριδικού συστήματος που «κλέβει» μερικά λίτρα.

Εξαιρετικές εντυπώσεις

Η στιβαρότητα του πλαισίου και η εξαιρετική συμπεριφορά και ποιότητα στις αντιδράσεις από την ανάρτηση, που αποτελείται από γόνατα τύπου McPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και την ακριβή λύση των πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Αυτό μεταφράζεται στην πράξη σε μία πολύ δουλεμένη ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό και με τη μαλακή ρύθμιση των ελατηρίων.

Σε συνδυασμό με το σωστό σε βάρος (αν και λίγο τεχνητό) τιμόνι και τα κορυφαία Continental PremiumContact 6 με διάσταση 235/45-R18, ο οδηγός απολαμβάνει άμεσο έλεγχο των κινήσεων του αυτοκινήτου, αλλά και άριστο κράτημα σε ανοιχτές καμπές, χάρη και στους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.

Μαζί και με τον πολύ ικανοποιητικό σε δύναμη και ροπή 1.600άρη ντίζελ κινητήρα των 136 ίππων με το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V και με αρωγό το στρωτό σε λειτουργία 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το XCeed γίνεται τρομερός χιλιομετροφάγος. Το ήπιο υβριδικό σύστημα ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα με μία μπαταρία των 48V και το ηλεκτρικό σύστημα αναλαμβάνει να εκκινεί τον κινητήρα, ενώ κατά την επιτάχυνση ή την οδήγηση σε ανηφορικές διαδρομές, προσφέρει επιπλέον ροπή μέσω της μπαταρίας. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις κίνησης με σταθερή ταχύτητα ο κινητήρας εσωτερικής καύσης φορτίζει εν μέρει την μπαταρία όταν αυτή είναι χαμηλά φορτισμένη.

Στην πράξη, η λειτουργία του συστήματος είναι πολύ ομαλή, με όφελος το λιγότερο θόρυβο στην εκκίνηση, την πρόσθετη ροπή και φυσικά την χαμηλότερη κατανάλωση. Η τελευταία μπορεί να κυμανθεί από τα 6,0 με 6,5 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα με σχετικά χαλαρό ρυθμό, ενώ σε πιο σβέλτο ρυθμό και στο συνεχόμενο σταμάτα-ξεκίνα της φωτογράφισης είδαμε μέχρι και 8,0 L/100 km.

Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε ότι υπάρχουν τρία προγράμματα παραμετροποίησης της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου (Eco, Normal και Sport) με την ανάλογη ρύθμιση σε τιμόνι, κιβώτιο και κινητήρα.

Η τιμή εκκίνησης για το XCeed με τον 1.600άρη diesel κινητήρα και το αυτόματο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο είναι στα 26.590 ευρώ. Κρίνεται αρκετά δίκαιη για την ποιότητα του αυτοκινήτου, την κύλιση και τη συμπεριφορά του που μας εξέπληξε ευχάριστα και φυσικά την υπεραξία που προκύπτει και από τα 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης που προσφέρει. Τελικά, το XCeed είναι ένα καθόλα σύγχρονο crossover με ελκυστική εμφάνιση και GT χαρακτήρα ιδανικό για αμέτρητα χιλιόμετρα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ KIA XCeed 1.6D 7DCT 136PS 48V Hybrid 2021   TIMH €26.590   ΤΕΛΗ €85,76

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598 cc., Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 100 (136) / 4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 320/2.000-2.250

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,1 sec, τελική 198 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,1 L/100km, 134 g/km

KIA XCeed 1.6D 7DCT 136PS 48V Hybrid 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ.

ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ.