Συγκριτικό: Citroen C3 1.2Τ 110PS EAT6 Saint James vs Mazda 2 1.5 Skyactiv-G Homura


Δύο supermini με διαφορετική καταγωγή και φιλοσοφία «βάζουν τα καλά τους» και φοράνε πολύ πλούσιο εξοπλισμό για τις ανάγκες των δύο εξοπλιστικών εκδόσεων της δοκιμής μας. Πόσο διαφορετικά είναι τα πλούσια εξοπλισμένα Citroen C3 Saint James και Mazda 2 Homura;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 20/11/2021

Σαν να έρχονται από δύο εκ διαμέτρου αντίθετους κόσμους κυριολεκτικά και μεταφορικά, τo Citroen C3 και το νέο Mazda 2 πέρα από το προφανές στοιχείο της διαφορετικής καταγωγής τους, προσεγγίζουν με πολύ διαφορετικό τρόπο και το θέμα της αυτοκίνησης και των τεχνολογικών λύσεων που ενσωματώνουν.

Έχουμε να κάνουμε λοιπόν με δύο πολύ διαφορετικά supermini, από τη μία το γνήσιο τέκνο της γαλλικής σχολής και όσα αυτή πρεσβεύει διαχρονικά, το Citroen C3, από την άλλη το εξ Ιαπωνίας κατασκευασμένο Mazda 2 που στις εξοπλιστικές εκδόσεις της δοκιμής μας ήρθαν πιο κοντά το ένα στο άλλο, δίνοντας έμφαση στα πλούσια εξοπλιστικά στοιχεία. Και μπορεί αυτό να είναι κάτι φυσιολογικό για τη Citroen και το C3, μιας και η γαλλική εταιρεία συνηθίζει να μας προσφέρει συχνά εκδόσεις των μοντέλων της με πολύ πλούσιο εξοπλισμό και ένα lifestyle άρωμα, αλλά για την ιαπωνική καταγωγή και φιλοσοφία της Mazda αυτό είναι τουλάχιστον πρωτότυπο.

Το μεν γαλλικό στιλάτο μικρό λοιπόν, αφού ανανεώθηκε πριν από λίγους μήνες και απέκτησε νέο πρόσωπο, με LED φώτα που τονίζουν τον νεανικό και στιλάτο χαρακτήρα του, νέες ζάντες αλουμινίου και νέας σχεδίασης Airbumps μαζί με τα 3D εφέ στα πίσω φώτα, γίνεται τώρα ο καμβάς πάνω στον οποίο η Citroen μαζί με την γαλλική φίρμα ένδυσης Saint James δημιουργούν την ομώνυμη ειδική έκδοση.

Λέγε με… Saint James

Βασισμένο στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού “Shine” του best seller της Citroen, το C3 Saint James έρχεται να προσφέρει μια εκλεπτυσμένη ατμόσφαιρα και το casual navy στυλ της Saint James, μέσω μερικών χρωματιστών γραφικών στο αμάξωμα και μια πρωτότυπη χρωματική επένδυση στην καμπίνα, όπου υπάρχουν και ορισμένα νέα υλικά.

Πιο συγκεκριμένα, η περιορισμένη σε αριθμό έκδοση Saint James προσφέρεται με δίχρωμη οροφή (μαύρο ή άσπρο), ενώ το C3 Saint James διατίθεται σε όλα τα χρώματα αμαξώματος (Elixir Red όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής, Perla Nera Black, Steel Grey, Platinum Grey και Polar White) εκτός από το Spring Blue. Είναι επίσης εξοπλισμένο με ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Το C3 Saint James είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από το τρίχρωμο μπλε, λευκό και κόκκινο αυτοκόλλητο οροφής, με την υπογραφή Saint James. Το λογότυπο Saint James βρίσκεται επίσης στις δύο εμπρός πόρτες, κάτω από κάθε καθρέπτη, με τη μορφή ενός αποκλειστικού μπλε-λευκού-κόκκινου μοτίβου. Ένα ακόμα αυτοκόλλητο στο πίσω παράθυρο στα χρώματα της μάρκας από τη Νορμανδία, ολοκληρώνει τις λεπτές χρωματικές λεπτομέρειες, που τονίζουν την ούτως ή άλλως στιλάτη σιλουέτα του C3.

Εντός της καμπίνας, το C3 Saint James, διαθέτει τα καθίσματα που η Citroen ονομάζει Advanced Comfort, τα οποία είναι υπενδεδυμένα με ύφασμα γκρι χρώματος. Ένα διακοσμητικό με την ένδειξη Saint James στο πάνω μέρος της πλάτης του καθίσματος και οι κόκκινες ραφές, συμπληρώνουν την στιλάτη εικόνα.

Το εσωτερικό διαθέτει επίσης μπλε-κόκκινο διακοσμητικό στις πόρτες με σήμανση Saint James στο πλαίσιο της πόρτας του οδηγού, καθώς και το λογότυπο Saint James κάτω από το λεβιέ ταχυτήτων.

Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης και περιλαμβάνει ό,τι βρίσκουμε στην έκδοση Shine του C3. Όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας δίνουν το παρών, όπως σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, ρυθμιστή και περιοριστή ταχύτητας και ειδοποίηση κόπωσης του οδηγού. Και ο εξοπλισμός άνεσης δεν υπολείπεται σε τίποτα, με αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματο κλιματισμό (αλλά με όλες τις λειτουργίες προσβάσιμες από την 7,0 ιντσών οθόνη αφής). Εάν ψάχναμε να βρούμε μερικά περιθώρια βελτίωσης, αυτά θα ήταν στα σκληρά πλαστικά σχεδόν σε όλο το πλάτος του ταμπλό.

Η έκδοση Saint James είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με τον 3κύλινδρο 1.200άρη PureTech κινητήρα των 110 ίππων, είτε με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, είτε με το αυτόματο 6άρι. Εμείς δοκιμάσαμε την εκδοχή με το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο πραγματικά είναι πιστός σύμμαχος του οδηγού στην καθημερινότητα και στην ασφυκτική κίνηση της πόλης. Συνεργάζεται δε πολύ καλά με τον εξαιρετικό και ροπάτο κινητήρα, με μία μικρή αλλά εμφανή όμως καθυστέρηση στις αλλαγές. Η μέση κατανάλωση είναι σχετικά αυξημένη συγκριτικά με τη χειροκίνητη έκδοση και τη μετρήσαμε στα 9,1 L/100 km.

Ο προσανατολισμός του C3 οδηγώντας σίγουρα δεν είναι η γρήγορη οδήγηση, όμως το C3 δείχνει το καλύτερο πρόσωπό του εντός πόλης με την άνεση, την ευελιξία του και την ευκολία στο χειρισμό, ενώ ταξιδεύει πολύ ήσυχα και εκτός των τειχών. Επιπλέον ατού του είναι οι καλοί χώροι στο εσωτερικό τόσο εμπρός, όσο και στο πίσω κάθισμα -συγκριτικά- και ο άνετος χώρος αποσκευών με τα 300 λίτρα και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Mazda 2 Homura

Από την άλλη, έχουμε το ιαπωνικό σε κατασκευή και φιλοσοφία Mazda 2 στην ανανεωμένη του εμφάνιση. Ένα μικρό αυτοκίνητο που από την πρώτη στιγμή ξεχώριζε για την συμπεριφορά του στο δρόμο, και παρά την φιλοσοφία σχεδιασμού του, που ακολουθεί τη σχεδιαστική γλώσσα με την ονομασία “Kodo” της Mazda, ποτέ δεν ασπαζόταν τις στιλιστικές επιλογές των Ευρωπαίων ανταγωνιστών του και έμενε πιστό στην ουσία της μηχανολογικής του φιλοσοφίας.

Τώρα έφτασε η στιγμή αυτό να αλλάξει ως προς το ένα μέρος, καθώς η Mazda λάνσαρε την ειδική εξοπλιστική έκδοση Homura, λέξη που στα Ιαπωνικά σημαίνει «φωτιά» ή «φλόγα». To νέο Mazda 2 Homura Edition διαθέτει μερικές ειδικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όπως η μαύρη κεραία σε σχήμα πτερυγίου καρχαρία, οι μαύρες ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών και τα επίσης μαύρα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών. Στο εσωτερικό τα βλέμματα τραβούν τα μαύρα καθίσματα με τις κόκκινες ραφές, τα κόκκινα περιγράμματα των αεραγωγών και η σκουρόχρωμη ανθρακί διακοσμητική επιφάνεια.

Όλα τα παραπάνω εξοπλιστικά και στιλιστικά στοιχεία δίνουν στο νέο "2" μία διακριτική εκλεπτυσμένη σπορ παρουσία, χωρίς σχεδιαστικές υπερβολές. Το σχήμα του παραμένει εύπεπτο, ήρεμα δυναμικό και αυτή η εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό.

Περνώντας στην καμπίνα, η πρώτη εντύπωση που σου δίνουν τα δερμάτινα φιλέτα στην κεντρική κονσόλα, το τιμόνι, τον επιλογέα, μαζί με την σκούρα ανθρακί διακοσμητική επιφάνεια είναι άκρως θετική τόσο οπτικά, όσο και ποιοτικά. Μάλιστα, με τη φήμη που συνοδεύει τις ιαπωνικές κατασκευές, σε κάνει να πιστεύεις ότι θα αντέξει στο χρόνο.

Η αλήθεια είναι ότι δείχνει και είναι πολύ πιο δεμένο και καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο από όσο αφήνουν να εννοηθεί οι compact διαστάσεις του. Εδώ πρέπει να εξάρουμε οδηγώντας το ιαπωνικό μοντέλο, την αίσθηση των χειριστηρίων, ιδίως του τιμονιού του και την αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης, αλλά και τη στιβαρότητα του πλαισίου.

Εργονομικά, μεγάλο "συν" είναι οι ξεχωριστοί φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό, ενώ δύσκολα στο χειρισμό φαίνονται τα κουμπιά για το χειρισμό της οθόνης του συστήματος πολυμέσων, λόγω και της θέσης τους χαμηλά και πίσω στην κεντρική κονσόλα. Οι χώροι δεν είναι το δυνατό σημείο του Mazda 2 και αυτό φαίνεται τόσο στο πίσω κάθισμα, όσο και στο πορτμπαγκάζ και το διαθέσιμο χώρο για αποσκευές.

Μηχανικές ανησυχίες

Οι μηχανικοί της Mazda είναι γνωστό πως είναι κάπως… αλλεργικοί στους τούρμπο κινητήρες και συνεχίζουν να… ψηφίζουν τα ατμοσφαιρικά σύνολα. Ο Skyactiv-G κινητήρας των 1,5 λίτρων με την μικροϋβριδική τεχνολογία 24 Volt, όχι όμως με μπαταρία αλλά με πυκνωτή αποδίδει 90 ίππους στις 6.000 rpm. Εκεί έρχεται να προσφέρει την πολύτιμη βοήθειά του ο πυκνωτής, συνεισφέροντας στα 148 Nm ροπής του τετρακύλινδρου κινητήρα. Η μέση κατανάλωση είναι πολύ συγκρατημένη και στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 8,1 L/100 km.

Επιλογικά, έχουμε να κάνουμε με δύο πολύ διαφορετικά supermini με καταγωγή και φιλοσοφία που διαφέρουν ριζικά. Από τη μία το πολύ άνετο παραδοσιακά γαλλικό μικρό, που στην έκδοση Saint James αποκτά μία επιπλέον νότα στιλ και χρώματος, από την άλλη το εξαιρετικό στο δρόμο και μηχανολογικά πιστό στη δική του σχολή, Mazda 2, που στην νέα εξοπλιστική έκδοση Homura παίρνει και αυτό τον γνωστό στους Ευρωπαίους δρόμο της εμφάνισης και του σπορτίφ λουκ.

Οι τιμές και στις δύο περιπτώσεις είναι αλμυρές. Τα 19.750 ευρώ που ζητά η Citroen για το C3 Saint James με το αυτόματο κιβώτιο και αντίστοιχα τα 19.103 ευρώ για το Mazda 2 Homura (που πέφτουν αρκετά αν επιλέξετε την ίδια έκδοση αλλά με χειροκίνητο κιβώτιο) είναι πολλά για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας, όμως σας εξασφαλίζουν μοναδική εμφάνιση και πολύ πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας με στοιχεία που λείπουν ακόμα και από μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Με βάση τις επιμέρους αξιολογήσεις τους το Mazda 2 διακρίνεται σε τομείς όπως αυτός της οδικής συμπεριφοράς και της αντίληψης ενός premium αυτοκινήτου, με το C3 να προτάσσει τη μοδάτη εικόνα ενός casual συνόλου με κορυφαία άνεση και συγκριτικά καλύτερους χώρους.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CITROEN C3 1.2 PURETECH 110 EAT6 SAINT JAMES 2021   TIMH €19.750   ΤΕΛΗ €85

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 81 (110) / 5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 205/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,2 sec, τελική 191 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,9 L/100km, 133 g/km

CITROEN C3 1.2 PURETECH 110 EAT6 SAINT JAMES 2021

ΥΠΕΡ ΑΝΕΣΗ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ SAINT JAMES

ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ), ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ, ΤΙΜΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MAZDA 2 1.5 SKYACTIV-G 90PS AUTO HOMURA 2021   TIMH €19.103   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.496 cc, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 66 (90) / 6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 151/3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12,1 sec, τελική 177 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5 L/100km, 122 g/km

MAZDA 2 1.5 SKYACTIV-G 90PS AUTO HOMURA 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ)

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΧΩΡΟΙ, ΤΙΜΗ