Το αρκτικόλεξο «GTE» το γνωρίσαμε στο Golf. Ωστόσο, αυτή τη φορά χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει και το Passat, τη για δεκαετίες «ναυαρχίδα» (sic) της Volkswagen, πριν την έλευση του Arteon (το 2017) και την ανάληψη αυτού του ρόλου από το καινούργιο μοντέλο στην γκάμα της.
Παρά την προσθήκη του δεύτερου στη λίστα των οχημάτων της γερμανικής εταιρείας, το Passat δεν «παραγκωνίστηκε» στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού αναφορικά με την αξία του. Άλλωστε, έχει καταξιωθεί στην αγορά και τα στελέχη της VW φροντίζουν να διατηρούν τη φήμη του σε υψηλό επίπεδο κάθε φορά, δηλαδή σε κάθε μία από τις οκτώ γενιές του, ως τώρα.
Έπειτα από σχεδόν μισό αιώνα (πρωτοπαρουσιάστηκε το 1972), το συγκεκριμένο μοντέλο είναι πιο πολυτελές, ευρύχωρο και τεχνολογικά προηγμένο από ποτέ στην ως τώρα ιστορία του.
Γιατί GTE;
Επειδή η συγκεκριμένη έκδοση του Passat διαθέτει το Plug-in Hybrid σύστημα που έχει εξελίξει η Volkswagen και χρησιμοποιεί τόσο στα μοντέλα της όσο και στα αντίστοιχα των υπόλοιπων αυτοκινητοβιομηχανιών που απαρτίζουν τον Όμιλο VAG.
Τα αρχικά της φράσης «Gran Turismo Electric», όπως έχει επικρατήσει να χρησιμοποιείται παγκοσμίως στη μείξη ιταλικής και αγγλικής γλώσσας, φανερώνουν τόσο την τεχνολογία όσο και το γεγονός ότι έχει καλές επιδόσεις.
Το υβριδικής διάταξης σύστημα αποτελείται από τον 1.4 TSI (αυτός με τον κωδικό «EA211») ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 156 PS/5.000-6.000 rpm και μέγιστη ροπή 250 Nm/1.500-3.500 rpm και από έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 116 PS/2.500 rpm (αντιστοιχία) και μέγιστη ροπή 330 Nm.
Η συνολική συνδυαζόμενη ισχύς τού συστήματος είναι 218 PS και η συνδυαζόμενη ροπή 400 Nm. Φυσικά, ο ηλεκτροκινητήρας είναι συνδεδεμένος με τον θερμικό και –όπως συμβαίνει σε αυτή την περίπτωση– είτε κινεί μόνος του τους εμπρός τροχούς, είτε λειτουργούν από κοινού προς τούτο, είτε αναλαμβάνει χρέη γεννήτριας για να φορτίζει τις μπαταρίες κατά την πέδηση.
Αυτές είναι λιθίου ιόντων, έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 13,0 kWh (πραγματική 10,4 kWh) και είναι τοποθετημένες κάτω από το πίσω κάθισμα. Σύμφωνα με την Volkswagen, για την πλήρη φόρτισή τους (0%-100%) σε παροχή 230 V και με φορτιστή 2,3 kW απαιτούνται έξι ώρες και ένα τέταρτο. Σε παροχή 360 V («wallbox») και με φορτιστή 3,6 kW ο χρόνος μειώνεται στις τέσσερις ώρες. Τέλος, για τη μετάδοση της κίνησης φροντίζει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.
Οι παράμετροι λειτουργίας
Όπως ανακοινώνει η Volkswagen, το Passat GTE δύναται να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο για μια θεωρητική απόσταση περίπου 55 km. Το Plug-in Hybrid σύστημά του έχει τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας: «E-Mode», «GTE Mode» και «Hybrid Mode».
Οι παρατηρητικοί θα διαπιστώσουν ότι από αυτά λείπουν δύο ακόμα παράμετροι, οι οποίοι υπήρχαν στο σύστημα, οι «Battery Hold» (διατήρηση της ηλεκτρικής ενέργειας για όταν χρειαστεί) και «Battery Charge» (κίνηση μόνο με τον 1.4 TSI και χρήση τού ηλεκτροκινητήρα ως γεννήτρια για τη φόρτιση των μπαταριών). Ωστόσο, αυτές οι δύο δεν έχουν αφαιρεθεί ως επιλογές αλλά ενυπάρχουν στη «Hybrid» και χρησιμοποιούνται όταν πρέπει, αντιστοίχως.
Το Passat GTE εκκινεί με τον ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αναλαμβάνει την κίνηση του οχήματος όσο επαρκεί η ενέργεια και όσο ο οδηγός δεν ασκεί μεγάλο φορτίο στο δεξί πεντάλ. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου είναι 1,1 l/100 km και η αντίστοιχη για την ηλεκτρική ενέργεια είναι 15,2 kWh/100 km. Επίσης, η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα είναι 26 g/km.
Η εμπειρία
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEY 8
ΣΥΝΟΛΟ84
Τα υλικά, η συναρμογή τους, η γενικότερη τεχνολογική εικόνα του εσωτερικού σε κάνουν να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα προηγμένο και προσεγμένο στις λεπτομέρειές του όχημα. Η ευρυχωρία είναι δεδομένη και οι πίσω επιβάτες έχουν την αίσθηση ότι βρίσκονται εντός μιας «λιμουζίνας» σε ό,τι αφορά τον ωφέλιμο διαθέσιμο χώρο.
Η ανάρτησή του αποτελείται εμπρός από γόνατα τύπου MacPherson και ψαλίδια βάσης, ενώ πίσω υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Όμως, το Passat GTE διαθέτει και το σύστημα «Dynamic Chassis Control» («DCC») μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιεί τη σκληρότητα απόσβεσης των αμορτισέρ, δίνοντας έμφαση είτε στην άνεση είτε στη (συγκριτικά) πιο σπορτίφ αίσθηση.
Ωστόσο, η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή σε ρύθμιση. Αυτό, σε συνδυασμό με το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου έχει ως αποτέλεσμα να δίνει το όχημα μια «βαριά» αίσθηση στον οδηγό και να μην είναι τόσο άνετο τελικά για τους επιβάτες.
Οι επιδόσεις του Passat GTE μπορούν να γίνουν ενδιαφέρουσες όταν το επιλέξει ο οδηγός και με την προϋπόθεση ότι υπάρχει ικανή ενέργεια στις μπαταρίες για την εμπλοκή και του ηλεκτροκινητήρα στη μετάδοση της ροπής στους τροχούς.
Με την επιλογή «GTE», μέσω του αντίστοιχου διακόπτη στη βάση της κονσόλας, το αυτοκίνητο επιταχύνεται γρήγορα τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, για τα δεδομένα του όγκου του. Επίσης, με ενεργοποιημένο αυτόν τον διακόπτη, ο ήχος που εκπέμπουν τα ηχεία γίνεται πιο έντονος και σπορτίφ, συμβάλλοντας και με αυτό τον τρόπο στην ίδια αίσθηση.
Όμως, αυτός δεν είναι ο τρόπος για να οδηγείται συχνά το Passat GTE. Αντιθέτως, καταλαβαίνεις την πραγματική φύση του όταν επιλέγεις έναν ρυθμό που αρμόζει στον Plug-in Hybrid χαρακτήρα του. Η ανάρτηση θα ανταποκριθεί πολύ καλά όσο και εάν πιέζεις, χωρίς να σε φέρει σε δύσκολη θέση με μια αναπάντεχη αντίδρασή της, αλλά είναι προτιμότερο να μην επιδιώκεις κάτι τέτοιο.
Ωστόσο, είναι προτιμότερο να επωφελείσαι από την ηρεμία που επικρατεί στο εσωτερικό του οχήματος, από την οικονομία καυσίμου (όσο υπάρχει ενέργεια στις μπαταρίες) και από την καλοκατασκευασμένη υπόστασή του. Το Passat GTE δεν είναι τόσο προσιτό στην αγορά του, καθώς η τεχνολογία που διαθέτει είναι σύγχρονη. Όμως, είναι ένα όχημα που αξίζει τα λεφτά που κάποιος καλείται να δώσει για να το αποκτήσει.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN Passat GTE 1.4 e-HYBRID DSG 218 PS 2021 TIMH €52.580 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.395, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 160 (218) ΡΟΠΗ Nm/rpm 400
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,4 sec, τελική 222 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,1 L/100km, 26 g/km
ΥΠΕΡ ΣΤΥΛ, ΠΟΛΥΤΕΛΗΣ ΕΙΚΟΝΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ PLUG-IN HYBRID, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΗΣΥΧΙΑ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ.
ΚΑΤΑ ΒΑΡΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ, ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟΝ TSI.