Μερικά trivia πριν βουτήξουμε ανάμεσα σε bits, chips και Volts. Η C-Class είναι το μοντέλο Mercedes-Benz με τις υψηλότερες πωλήσεις την τελευταία δεκαετία. Μαθαίνουμε, για παράδειγμα, ότι «από την κυκλοφορία της τρέχουσας γενιάς, το 2014, έχουν πωληθεί πάνω από 2,5 εκατομμύρια οχήματα Sedan και Estate, ενώ συνολικά, από το 1982, έχουν παραδοθεί σε πελάτες πάνω από 10,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα». Ναι, για πολλούς ακόμα, Mercedes ίσον C-Class και φαίνεται από τις πωλήσεις και την πιστότητα (και όχι πάντα λατρεία) για το μοντέλο.
Τώρα, στη δίνη των καιρών, η Mercedes έκανε κάτι γνλωριμο για τα ειωθότα της: Κράτησε το όνομα «C-Class» και άλλαξε όλα τα άλλα, ξεκινώντας από… λευκή οθόνη (δεν είμαστε σίγουροι ότι υπάρχει πια λευκό χαρτί). Παίρνοντας στοιχεία σχεδίασης από άλλα μοντέλα της φίρμας (χάριν εταιρικής ταυτότητας) και την αρθρωτή πλατφόρμα MRA II της S-Class, οι σχεδιαστές της έφτιαξαν ένα μακρύ στα 4,751 μέτρα, αλλά συμμαζεμένο αμάξωμα με πολλή αεροδυναμική σπουδή και αφαιρετική προδιάθεση, δημιουργώντας ένα αρμονικό σύνολο που δεν προκαλεί αλλά, παρ’ όλα αυτά, τραβά τα βλέμματα. Επίσης, όσο κι αν ψάξαμε ένα ψεγάδι συναρμογής, δεν βρήκαμε, για να μην αναφέρουμε τα αεροδυναμικά στοιχεία που ενσωματώνει (μια ματιά στις ζάντες αρκεί).
Ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού, ό,τι γνωρίζατε για περιβάλλον και Interface οδηγού Mercedes απλώς ξεχάστε το. Η υλοποίηση, το γεφύρωμα τεχνολογίας και οδηγού γίνεται σε ένα υπερσύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον. Με πίνακα οργάνων μία ταμπλέτα και με μια τεράστια κάθετη οθόνη υψηλής ευκρίνειας 11,9 ιντσών με άπταιστα ελληνικά μενού (το είχαμε δει και στην S-Class αυτό) και ελάχιστους διακόπτες να βοηθούν τον οδηγό να διαχειριστεί τα πάμπολλα δεδομένα του MBUX 2ης γενιάς (ακόμα δεν προλάβαμε να μάθουμε την πρώτη!). Και πάντα διασυνδεδεμένος ακόμα και για over-the-air (ΟΤΑ) ενημερώσεις λογισμικού του αυτοκινήτου.
Οι παλιοί φίλοι της Mercedes ή θα κάνουν εντατικά μαθήματα τεχνολογίας ή θα προτιμήσουν να μείνουν στη W203 που έχουν εδώ και δεκαπέντε χρόνια. Η οδηγοκεντρική υλοποίηση ξεπερνάει κι αυτήν της BMW (sorry, Bimmers) και ένα έγχρωμο head-up display 9x3 ιντσών δίνει πληροφορίες με εκπληκτικής ευκρίνειας κινούμενα γραφικά. Η δε συνολική αίσθηση ποιότητας, αρχοντιάς (τι πανέμορφοι αεραγωγοί!) και sci-fi σχεδίασης με τον σαγηνευτικό νυχτερινό φωτισμό καμπίνας δημιουργεί τις βάσεις για ένα νέο all-time classic. Δείτε τη μαύρη λάκα, το αλουμίνιο σχεδόν παντού και την άριστη (με Α κεφαλαίο) συναρμογή και θα αντιληφθείτε περί τίνος πρόκειται. Οι οριακοί χώροι για τους επιβάτες της προηγούμενης C-Class έχουν αυξηθεί σε πλάτος (έως 22mm), ύψος ( 13mm) και διαθέσιμο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών ( 35mm), χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.865 mm. Ναι, είναι πλέον όχι ένα sedan της compact κατηγορίας, αλλά κάτι πιο ευρύχωρο.
TheTechguru
Νέος για τη C-Class και με τη φροντίδα της Mercedes-AMG Petronas Formula 1 (βλέπε: επίστρωση κυλίνδρων Nano slide, διαμόρφωση κυλίνδρων Conic shape και πολλά άλλα τρυκ) είναι και ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων turbo με εξελιγμένο twin scroll, απόδοσης 170 PS και 250 Nm ροπής, με κωδικό M254. Έχει υβριδοποιηθεί με μίζα-δυναμό δεύτερης γενιάς (η Mercedes ήταν η πρώτη εταιρία που έβαλε αυτό το σύστημα σε MEK), παρέχοντας πρόσθετη ισχύ 20 PS και ροπή 200 Nm και φορτίζει με ανάκτηση ενέργειας, ενώ παρέχει δυνατότητα «coasting».
Αντίστοιχα, το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων 9G-TRONIC εξελίχθηκε με βάση τη μικροϋβριδική τεχνολογία, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το σύστημα ψύξης του κιβωτίου τοποθετήθηκαν απευθείας σε αυτό, προκειμένου να μειωθεί το βάρος των απαραίτητων εξαρτημάτων. Το κιβώτιο είναι αποδοτικό, σχετικά γρήγορο και βοηθά τον οδηγό να διατηρεί ρυθμό σχεδόν όσο κι ένα διπλοσύμπλεκτο με την 9η ό,τι πρέπει για ταξίδι. Τέλος, η ανάρτηση είναι τεσσάρων συνδέσμων εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω τοποθετημένων σε υποπλαίσιο, μία λύση που συναντάμε σε ακριβές λιμουζίνες και που έχει καταλυτική συνδρομή στη… μερσεντίστικη ποιότητα κύλισης. Η οποία αρχίζει να φαίνεται αμέσως μόλις πιέσεις το μπουτόν έναυσης, μιας και η ηλεκτρική έναρξη του συστήματος κίνησης σε βάζει σε ένα mode γνωστό στο Αστέρι και στους φίλους του.
Εκκινείς, και το προαιρετικό πολυλειτουργικό τιμόνι AMG με την παχιά στεφάνη είναι αρκούντως ακριβές. Έχοντας για δοκιμή το καλύτερο σε πωλήσεις, εισαγωγικό μοντέλο της C-Class, φαίνεται ότι οι 170 PS δύσκολα μπορούν να σπάσουν την πρόσφυση των πίσω ελαστικών της Goodyear (Eagle F1 Asymmetric 5) του εκεί άξονα διαστάσεων 245/40-R18 P που –παραδοσιακά- αναλαμβάνει την κίνηση της 1.635 κιλών της μπερλίνας. Ανάμεσα στην πλειάδα προγραμμάτων παραμετροποίησης το Eco είναι η προφανής επιλογή μιας τόσο ζεν baby limo, αν και υπάρχει μέχρι και Sport Plus πρόγραμμα, με μικρές, όμως, δόσεις αδρεναλίνης, παρόλο που τα 8,6 sec για τη διαδικασία 0-100 km/h δεν τα λες πολλά. Σε κάθε περίπτωση, έχουμε τη C-Class στην καλύτερη στιγμή της ever.
Είναι άνετη παρά το AMG σετ ζαντών του αυτοκινήτου δοκιμής με πιο σπορ ελαστικά. Είναι πάντα και παντού ήσυχη με χαμηλό επίπεδο αεροδυναμικού θορύβου, τα πηγαίνει περίφημα στην Εθνική οδό (τελική 231 km/h από 170 ίππους!) και γενικά σου δίνει την αίσθηση της αδιασάλευτης πειθαρχίας και του ελέγχου σε κάθε περίπτωση, με ποιότητες ναυαρχίδας (έχοντας ήδη δοκιμάσει τη νέα S-Class, η προσομοίωση είναι απίστευτη). Δεν θα δυστροπήσει αν την πιέσεις, με μόνο θέμα την έλλειψη ισχύος, και αν επικεντρωθείς στον «πράσινο» χαρακτήρα της και όχι στο AMG –αισθητικά- περιβάλλον, θα δεις κατανάλωση στα 7,4 L/100 km.
Περιμένοντας
μέχρι τη δοκιμή της επόμενηςC-Class, δηλώνουμε γοητευμένοι από τον τρόπο που η Mercedes-Benz προσέγγισε τη μικρή της λιμουζίνα, δίνοντάς της αληθινές luxury ποιότητες, τεχνολογίες μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και ποιότητα κύλισης γνήσια S-Class σε μικρό περιτύλιγμα με τρομερά πλούσιο εξοπλισμό και με τιμή που δεν είναι απαγορευτική για όσα καινοτόμα προσφέρει. Εύγε στους μηχανικούς, στους σχεδιαστές και στους δοκιμαστές της Mercedes-Benz για το αποτέλεσμα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ C-Class Sedan C180 2021 TIMH €45.350 ΤΕΛΗ €98,7
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.496, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 125(170)/5.500-6.100 ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.800-4.000
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 9 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,6 sec, τελική 231 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,2 L/100km, 141 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ, ΑΝΕΣΗ.
ΚΑΤΑ ΟΡΙΑΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΤΙΜΕΣ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΩΝ.