Δοκιμάζουμε το πανέμορφο και ποιοτικό Mazda 2 G90 1.5 90PS


Ένα αυτοκίνητο σπάνιο για τα κόντρα στοιχεία που φέρει αλλά τόσο, μα τόσο ολοκληρωμένο και ομοιογενές.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.:ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 13/8/2021

H εταιρία που μας είχε λείψει και που φέρνει το ένα αληθινό διαμάντι μετά το άλλο, έχει στην παρακαταθήκη της και το –στα όρια του αειθαλούς- Mazda 2, το supermini που έχει γίνει συνώνυμο του fun-to-drive και της αξιοπιστίας. Απλά, πλέον υιοθετεί και πολλές νέες τεχνολογίες για καλύτερη απόδοση, διασυνδεσιμότητα και ασφάλεια αλλά όχι μία που πλέον θεωρείται κοινός τόπος: την τουρμπίνα. Οι μηχανικοί της Mazda είναι αλλεργικοί στα turbo και –για την ώρα- παίζουν μπάλα, με λίγους ακόμα παίκτες, το παιχνίδι της ατμοσφαιρικής πλήρωσης σε έναν κινητήρα 1,5 λίτρου ο οποίος ενσωματώνει και μικροϋβριδική τοπολογία στα 24 Volts, όχι όμως με μπαταρία αλλά με πυκνωτή! Τόσο δαιμόνιοι είναι οι μηχανικοί της φίρμας από τη Χιροσίμα που δεν έβαλαν για παροχή ενέργειας στο ISG μια μπαταρία (περιορισμένος κύκλος ζωής, αργή φόρτιση) αλλά την αμεσότητα στην παροχή ρεύματος που μόνο οι πυκνωτές προσφέρουν. Κι αυτό για να βοηθηθεί ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 1,5 λίτρου 90 ίππων και 148 Nm στις 4.000 rpm.

Παρακαλάμε τους μηχανικούς της Mazda να βάλουν το μοτέρ του MX-5 (1,5 λίτρα με 132 ίππους), έτσι για να δούμε τις πραγματικές δυνατότητες του πλαισίου. Για την ώρα μένουμε στον «ηλεκτρικό» τρόπο που ανεβάζει στροφές το μοτέρ και στο 6άρι κιβώτιο με την ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ αίσθηση που αντικατέστησε το 5άρι κιβώτιο και μαζί τον τρόπο που μεταφέρει την ισχύ στους εμπρός τροχούς. Εντούτοις στο 0-100 km/h είναι βραδύτερο από πριν καθώς από τα 9,4 sec πήγαμε στα 9,8 sec. Αυτό οφείλεται –και- στην αύξηση βάρους κατά 50 κιλά. Ας είναι. Σε κάθε περίπτωση το Mazda 2 (μαζί με τα Yaris, Swift, 208 και Fiesta) ανήκει στην ελίτ των fun-to-drive αυτοκινήτων της κατηγορίας. Μια μικρή υστέρηση στην αμεσότητα του συστήματος υπάρχει και είναι αποδεκτή αλλά ο τρόπος που υπακούει στις εντολές του οδηγού και που φιλτράρει τις ανωμαλίες δείχνει ποιότητα στη δόμηση και στο σετάρισμα των αναρτήσεων και παρά τα Toyo Proxes 185/60-R16 που είναι απλά συμπαθητικά σε κράτημα.

Λάβετε υπόψη ότι η μέση κατανάλωση στα 6,4 L/100 km είναι ένας πραγματικά εφικτός στόχος και υπό πίεση άντε να φτάσει τα 6,9 L/100 km. Ξεκινήσαμε κόντρα στο ρεύμα των δοκιμών μας μια και έχουμε Mazda όποτε ας γυρίσουμε στα επιφανειακά και χρηστικά. Η όψη είναι διαχρονικά ιαπωνική και άριστη σε ποιότητα, τόσο που αγγίζει το «άριστα 10» της κατηγορίας. Με εξωτερικές διαστάσεις που πλέον φλερτάρουν με τα 4 μέτρα, σχεδίαση άρτια και γεμάτη χαρακτήρα, ξεχωρίζει αμέσως ως Mazda και χωρίς μάλιστα να χρησιμοποιεί σχεδιαστικά ή άλλα φτιασίδια. Και το εσωτερικό είναι έτσι, αφαιρετικό, ποιοτικό (παρά τα σκληρά πλαστικά) και ελκυστικό με τον δικό του τρόπο και τη γνώση των Ιαπώνων σχεδιαστών και χειροτεχνών που έχουν χτίσει το ίματζ της εταιρείας.

Σαφώς και δεν υπάρχει χωροταξική απλωσιά με μικρό μεταξόνιο στα 2,57 μέτρα με τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές (πόρτμπαγκαζ μόλις 250 λίτρα) να είναι οι αδικημένοι της υπόθεσης, ενώ και τα μικροαντικείμενά σας πρέπει να είναι μετρημένα (phablet κινητό δεν έχει θέση εδώ). Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή όπως και τα ζωτικά χειριστήρια (βλέπε τιμόνι, επιλογέας) που βρίσκονται στις σωστές θέσεις και μερικά θεματάκια όπως το μικρό αλά Audi ΜΜΙ περιστροφικό μπουτόν που χειρίζεται τις πληροφορίες στην έγχρωμη Οθόνη 7’ με το ελληνικό μενού.

Στην έκδοση Takumi της δοκιμής μας έχουμε και πολλά όμορφα στοιχεία εξοπλισμού όπως, θερμαινόμενα καθίσματα, αισθητήρα στάθμευσης και κάμερα οπισθοπορείας, CarPlay και Android Auto, Cruise Control, Blind Spot Monitoring (BSM), Rear Cross Traffic Alert (RCTA), Lane Departure Warning System (LDWS), Hill Launch Assist (HL A) και G-Vectoring Plus (GVC ), ένα σύστημα διατήρησης της τροχιάς (με ηλεκτρονικά μέσα). Η απόλυτη εξέλιξη στα made in Japan superimini είναι τούτο το αυτοκίνητο. Κατά τα ειωθότα της μάρκας και όλης της ιαπωνικής σχολής το Mazda 2 είναι ένα γενναίο supermini που δεν έχει παραμετροποιήσεις και άλλα εξωτικά μηχανολογικά gadgets αλλά τελικά αρέσει γιατί διαφέρει, είναι όμορφο (ακόμα και σε αυτό το γκρι χρώμα) είναι εξαιρετικά ποιοτικό και ευέλικτο και σε κάνει να θέλεις να οδηγείς όλο και πιο αλέγρα. Κι όλα αυτά με 16.925 ευρώ, τιμή διόλου ευκαταφρόνητη (υπάρχει και η βασική στα 14.946 ευρώ με εξοπλιστικές ελλείψεις) αλλά για ένα made in Japan διαμάντι με την υπογραφή Jinba ittai, την ιαπωνική φράση για το δέσιμο αναβάτη και αλόγου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MAZDA 2 G90 1.5 90PS 2021   TIMH €17.695   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.496, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 66(90)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 148/4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,8 sec, τελική 183 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,3 L/100km, 120 g/km

MAZDA 2 G90 1.5 90PS 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (ΡΕΠΡΙΖ) , ΧΩΡΟΙ, ΤΙΜΗ