Το τελευταίο χρονικό διάστημα οι εταιρείες που διαθέτουν μοντέλα με κινητήρες «διπλού καυσίμου» έχουν αρχίσει να τα εισάγουν πιο συχνά στη χώρα μας, συγκριτικά με πριν. Μεταξύ αυτών και η Volkswagen η οποία έχει αναπτύξει τον 1.5 TGI που δύναται να λειτουργήσει με πρωτεύον καύσιμο το συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG).
Το καινούργιο Golf επωφελείται της ύπαρξής του κάτω από το καπό του με σκοπό να επιτρέπει το πολύ χαμηλό κόστος ανεφοδιασμού κάθε φορά που αυτό συμβαίνει αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος, καθώς η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα είναι χαμηλότερη, συγκριτικά με ό,τι ισχύει στον 1.5 TSI.
Θετική συνέπεια της μικρότερης εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα είναι και το γεγονός ότι ο ιδιοκτήτης τού Golf VIII 1.5 TGI απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας, βάσει των ορίων που προβλέπει η σχετική νομοθεσία στη χώρα μας.
Ο κινητήρας διπλού καυσίμου
Πρόκειται για τον σχετικά πρόσφατο τετρακύλινδρο χωρητικότητας 1,5 λίτρου τον οποίο έχει δημιουργήσει ο Όμιλος VAG και ο οποίος τοποθετείται σε πολλά από τα μοντέλα των εταιρειών που τον απαρτίζουν. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουν γίνει οι απαιτούμενες προσαρμογές ώστε να μπορεί να λειτουργήσει με πεπιεσμένο φυσικό αέριο, ενώ η αμόλυβδη βενζίνη χρησιμοποιείται επικουρικά.
Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Volkswagen, ο κινητήρας έχει σχετικά ψηλή σχέση συμπίεσης για τον τύπο του (η οποία φτάνει το 12,5:1) και λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο «Miller» (αντί για «Otto») χάρη στον υπερσυμπιεστή που διαθέτει. Αυτός έχει πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας για την καλύτερη πλήρωση με αέρα σε όλο το φάσμα των rpm, ενώ έχουν γίνει οι κατάλληλες βελτιώσεις και στον καταλύτη για να συγκρατεί αποτελεσματικότερα τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Το Golf VIII 1.5 TGI διαθέτει τρεις δεξαμενές για φυσικό αέριο –δύο στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ και μία κάτω από το έδρανο του πίσω καθίσματος, συνολικής χωρητικότητας 17,3 kg (ή 115 λίτρα)– καθώς και ένα μικρό τεπόζιτο χωρητικότητας εννέα λίτρων για την αμόλυβδη βενζίνη. Ουσιαστικά, το τελευταίο έχει τον ρόλο ρεζέρβας για να εξασφαλίζεται η συνέχιση της κίνησης του οχήματος μέχρι τον πλησιέστερο σταθμό ανεφοδιασμού πεπιεσμένου φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Volkswagen η συγκεκριμένη έκδοση του μικρομεσαίου μοντέλου της έχει μέγιστη θεωρητική αυτονομία που φτάνει περίπου τα 400 km και με καύσιμο το CNG, ενώ υπολείπονται και άλλα περίπου 120 km με την αμόλυβδη βενζίνη ως την υποχρεωτική πλήρωση του οχήματος με καύσιμο.
Εντυπώσεις
Η συγκεκριμένη έκδοση του όγδοης γενιάς Golf δεν διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες αναφορικά με την ποιότητα και το επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας που διαθέτει ή σε ό,τι αφορά στην ευρυχωρία και τον χαρακτήρα του ως μοντέλο.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEY 8
ΣΥΝΟΛΟ82
Με τον καιρό καταλαβαίνεις ότι αυτό πρέπει να γίνεται διαρκώς εάν θέλεις να διατηρείς έναν ικανοποιητικό ρυθμό κίνησης. Στο τιμόνι, υπάρχουν μοχλοδιακόπτες που συμβάλλουν στην αλλαγή σχέσεων κατ’ επιλογή, όμως και πάλι χρειάζεται να «καταβάσεις» ταχύτητα συχνά.
Λόγω των απαραίτητων προσθηκών, το βάρος του αυτοκινήτου είναι σχεδόν 100 kg μεγαλύτερο από αυτό της έκδοσης που κινείται μόνο με αμόλυβδη βενζίνη και αυτό το καταλαβαίνεις στον δρόμο, συγκριτικά. Όμως, η οδική συμπεριφορά τού Golf VIII δεν αλλάζει και παραμένει ένα ασφαλές, σχετικά άνετο στον δρόμο και με καλή ποιότητα κύλισης για τα δεδομένα της κατηγορίας του.
Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, μετρήσαμε μέση κατανάλωση 5,2 kg/100 km κινούμενοι με καύσιμο το πεπιεσμένο φυσικό αέριο. Εντός πόλης, η τιμή αυτή αυξάνεται, όμως στο ταξίδι (όπου κατά κύριο λόγο εμπλέκονται οι «μακριές» σχέσεις του DSG κιβωτίου), είναι εφικτό να πλησιάσει τη μέση τυποποιημένη κατανάλωση που ανακοινώνει η Volkswagen (4,1 kg/100 km). Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση μέση κατανάλωση με την αμόλυβδη βενζίνη, η μέση τιμή της ήταν 7,8 l/100 km, κάνοντας επιτακτική την ανάγκη για συχνό ανεφοδιασμό με τέτοιο καύσιμο ελλείψει πρατηρίου φυσικού αερίου πλησίον.
Το Golf VIII 1.5 TGI είναι ένα τυπικό Volkswagen και δεν αλλάζει κάτι σε αυτό. Η δυνατότητα του κινητήρα του να κινηθεί και με CNG το κάνει να είναι συμφέρον για την τσέπη μας κάθε φορά που γεμίζουμε τις δεξαμενές του με αυτό αλλά η τιμή αγοράς τού οχήματος είναι αυξημένη, συγκριτικά με αυτή της έκδοσης με το μηχανικό σύνολο που λειτουργεί μόνο με αμόλυβδη βενζίνη. Εάν μένετε και μετακινείστε ως επί το πλείστον σε τόπο όπου διαθέτει πρατήριο ανεφοδιασμού πεπιεσμένου φυσικού αερίου αξίζει να δώσετε τα επιπλέον χρήματα για να το αποκτήσετε.
Αρκεί να θυμάστε ότι δεν θα αναζητάτε όποιες επιδόσεις (sic) από αυτό αλλά και ότι πρέπει να αναμένετε περισσότερο χρονικό διάστημα στο πρατήριο για τον ανεφοδιασμό, καθώς ακόμα είναι λίγα ανά την Ελλάδα αλλά αυξάνεται ο αριθμός των οχημάτων που μπορούν να κινηθούν και με CNG. Εάν δεν υπάρχει η δυνατότητα εγγύτητας σε τέτοιο πρατήριο, απλά προτιμήστε μία από τις υπόλοιπες εκδόσεις του νέου Golf.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN Golf 1.5 TGI 130 PS DSG7 2021 TIMH €26.350 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Φυσικό αέριο CNG
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96 (130)/5.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 200/1.400
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,7 sec, τελική 211 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,1 kg/100km, 110 g/km
ΥΠΕΡ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΟΣΤΟΥΣ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΧΑΜΗΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΘΟΡΥΒΟΥ ΚΥΛΙΣΗΣ.
ΚΑΤΑ ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΜΕ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ, ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΒΑΡΟΣ ΟΧΉΜΑΤΟΣ, ΜΙΚΡΟ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ ΒΕΝΖΙΝΗΣ.