Δοκιμάζουμε την plug-in BMW X1 xDrive 25e


Κύρος, πρακτικότητα, ειδικό βάρος της φίρμας και υβριδική τεχνολογία που μπαίνει στην πρίζα και μαζί δίνει πολλές απαντήσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 11/8/2021

Σε ποια ερωτήματα; Μερικά του τύπου «Μπορώ να κινηθώ αμιγώς ηλεκτρικά;», «μπορώ να πάω εκτός δρόμου;», «μπορώ να έχω τις ανέσεις και την πολυτέλεια με επιδόσεις και οικονομία;». Ναι σε όλα λέει τούτη η X1 που προσφέρει όλα όσα περιμένεις από κάποιον που ξέρεις. Το αυτοκίνητο που όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, περί της X1 ο λόγος, έκλεισε το μάτι με την σαν-στέισον λογική του σε πολλούς οικογενειάρχες και όχι μόνον. Και που τώρα πια, έχοντας χτίσει τη φήμη του, μπορεί να δοκιμάσει τις δυνάμεις του στις νέες τεχνολογίες της υβριδοποίησης και του εξηλεκτρισμού με εξαιρετικά, όπως θα δούμε, αποτελέσματα.

Κατ’ αρχάς έχουμε ένα αυστηρό στην όψη αλλά πάντα εξευγενισμένο σύνολο, με αυστηρές γραμμές που εντείνουν τον premium χαρακτήρα του. Οι πιο σπορτίφ τύποι θα προτιμήσουν «δαγκωτό» τη X2 αλλά εδώ έχουμε την πρακτικότητα όπως τη θέλουν πολλοί. Η διαχείριση του εσωτερικού γίνεται πάντα με την ομογενοποιημένη αισθητική σφραγίδα της BMW που έχει, επίσης, έναν αυστηρό τόνο, άριστη κατασκευή με πολύ καλά υλικά αλλά λίγο πιο casual εμφάνιση από μία GLA, για παράδειγμα.  Μικρή οθόνη, μικρά προβολικά, αλλά δερμάτινα καθίσματα και αρκετοί χώροι διανθίζουν το ποιοτικό σαλόνι. Να σημειώσουμε επίσης το στάνταρ πίσω διαιρούμενο 40:20:40 κάθισμα και τα 450 λίτρα του χώρου αποσκευών.

Υπενθυμίζουμε ότι η κινητήρια βάση τούτης της X1 είναι ένας τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1,5 ισχύος 125 PS και ροπής 220 Nm ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς, ενώ ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας ισχύος 95 PS και ροπής 165 Nm κινεί τους τροχούς του πίσω άξονα σε μια ιδιότυπη, υβριδική (όνομα και πράγμα) τετρακίνηση.

Συνδυαστικά τα δύο μοτέρ αποδίδουν ισχύ 220 ίππων και πλούσια ροπή 385 Nm. Ουσιαστικά λοιπόν η Χ1 xDRIVE 25e μπορεί να κινηθεί ως 4x4 με τον ηλεκτροκινητήρα να τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 10,0 kWh που βρίσκονται κάτω από το πίσω κάθισμα και εν μέρει στο πορτμπαγκάζ.

Η πλήρης φόρτιση της μικρής μπαταρίας επιτυγχάνεται σε 5 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα ή σε 3,2 ώρες σε φορτιστή 3,7 kW και μπορεί φυσικά να πραγματοποιηθεί και εν κινήσει από τον κινητήρα βενζίνης, αν ο οδηγός επιλέξει το ανάλογο πρόγραμμα οδήγησης (Save Battery). 

Αξιοσημείωτο είναι ότι φορτίζει περίπου 10% της μπαταρίας κάθε 5 διανυθέντα χιλιόμετρα, με σχεδόν 1,0 L/100 km επιβάρυνση κατανάλωσης καυσίμου. Δεν έχει όμως κάποιο πρόγραμμα αναγεννητικής πέδησης σε βαθμίδες ή τη δυνατότητα one pedal braking.

Τα οφέλη του εξηλεκτρισμού φαίνονται στις επιδόσεις οι οποίες είναι εξαιρετικές, καθώς για τα πρώτα 0-100 km/h απαιτούνται μόλις 6,9 sec., αν και η τελική ταχύτητα φτάνει «μόλις» τα 193 km/h. Πριν το «ταβάνι» της τελικής τούτη η X1 μπορεί να ηλεκτροκινηθεί με ταχύτητα μέχρι τα 135 km/h στο πρόγραμμα MAX eDrive (επιλέγεται από ανάλογο διακόπτη) ως παλιά καλή πισωκίνητη Μπέμπα για μια απόσταση της τάξης των 53 km, ενώ στο πρόγραμμα AUTO eDrive η κίνηση μπορεί να είναι αμιγώς ηλεκτρική με ανώτατη ταχύτητα μέχρι τα 90 km/h, πέρα από τα οποία ενεργοποιείται και ο βενζινοκινητήρας. Καταλαβαίνετε ότι ο υπολογισμός μέσης κατανάλωσης ανάγεται στα… ολοκληρώματα καθώς μπορεί να επιτύχετε από μηδενική μέχρι τα άνω όρια μονοψήφιου μεγέθους.

Στα οδηγικά και πέραν της συνθετότητας των σεναρίων ηλεκτροκίνησης ο οδηγός έχει τρία κλασικά προγράμματα οδήγησης (Sport, Comfort και Eco Pro) και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Κάνει λίγο θόρυβο περισσότερο από ό,τι περιμένεις για ηλεκτρικό επειδή θορυβεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Πάντως, παρά τα σχεδόν 10.000 χλμ. του αυτοκινήτου δοκιμής αυτό ήταν χωρίς τριγμούς αλλά συνάμα το ένιωθες βαρύ, και πώς να μην είναι στα 1.745 κιλά…Τα δε ασφάλτινα «κανονικά» Cinturato P7 225/50-R18 ελαστικά της Pirelli είναι οικονομικά, άνετα αλλά όχι τόσο off-road (αν πραγματικά το θέλετε, αλλάξτε τα στην πρώτη αλλαγή με μια πιο off-road τετράδα).

Σε ό,τι αφορά την απόκτησή της, τούτη η «πριζάτη» BMW X1 απαλλάσσεται από φόρο εταιρικής χρήσης ενώ η λιανική τιμή ξεκινά από τα 44.250 ευρώ τιμή που εξαργυρώνει τον πλούσιο εξοπλισμό του αυτοκινήτου, τη συνθετότητα της τεχνολογίας και –κυρίως- την ευελιξία κίνησης με ηλεκτρισμό ή καύσιμο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW X1 xDrive 25e 2021   TIMH €44.250   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 162(220)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 385

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,9 sec, τελική 193 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,7 L/100km, 39 g/km

BMW X1 xDrive 25e 2021

ΥΠΕΡ ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΜΙΚΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΦΟΡΤΙΣΗΣ

ΚΑΤΑ ΘΟΡΥΒΩΔΗΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΒΑΡΟΣ, ΤΙΜΗ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ